Wilsophie schreef:Het is aardig om te weten dat de dag bij ons begint om 24.00 uur en in Israël om 6 uur in de ochtend.
En aangezien het de 1e dag van de week is dus op zondag en niet op zaterdag is het w.s. in een maand van het jaar dat het nog lang donker is.
Nu weten we dat het de 17e nisan is. Ik meen dat dat onze maand april is.
Marc 16
1 Toen de sabbat voorbij was, kochten Maria uit Magdala en Maria de moeder van Jakobus, en Salome geurige olie om hem te balsemen. 2 Op de eerste dag van de week gingen ze heel vroeg in de ochtend, vlak na zonsopgang, naar het graf.
Als de zon al op was, kan het niet nog donker zijn geweest.
Wilsophie schreef:De stroomregens worden vergeleken met geopende sluizen van de hemelen en de aarde, het water kwam dus vanuit de onderwereld en dat is wat anders dan een buitje stortregen wat we nu kennen.
Het is w.s. ook vergelijkbaar met de vloed uit 2 Petrus 3 waar de wereld ook volliep met water.,
Het weglopen van dat water zou 150 dagen geduurd hebben waarom ook niet, die vogels kwamen toch eerst met niets terug.
Ik zie het probleem niet.
Ik ook niet. Ik vind het geen enkel probleem dat de bijbel historisch gezien niet geheel 'klopt'.
24 Honderdvijftig dagen lang was de aarde helemaal met water bedekt.
Gen 8
1 Toen dacht God weer aan Noach en aan alle wilde dieren en het vee bij hem in de ark. Op zijn bevel begon er een wind over de aarde te waaien, waardoor het water afnam
2 De bronnen van de oervloed en de sluizen van de hemel werden gesloten, zodat het ophield met regenen.
Dus na 150 dagen werden de sluizen van de hemel gesloten. En dat terwijl het 40 dagen zou regenen.
Wilsophie schreef:Nou, ik hoef niet naar mijzelf te kijken in dat opzicht, hetzij kritisch hetzij anderszins. Want ik geloof dat de Heilige Geest mij in heel de Waarheid zal leiden.
Aangezien jij gelooft dat de wereld 'volliep' met water, ben je op dit forum de enige die geleid word door de geest. Jouw geloof wijkt af van wat vrijwel elke christen gelooft.
Wilsophie schreef:Een hendidys wil zegge dat je van het zelfstandige nw. een bijvoeglijk naamwoord kunt maken.
Zelf heb ik altijd het ezelsbruggetje dat ik van het woordje "en " geen voegwoord op optelwoord maak, maar het vervang door het woordje namelijk.
De Zegen U en Hij behoede U en doet Zijn Aanschijn over U lichten is een hendiadys.
Ik doop U in de naam van de Vader, namelijk de Zoon, namelijk de Heilige Geest.
Kort gezegd in de naam van de Here Jezus Christus.
Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, = Ik ben de Ware Levendige Weg.
Ik snap niet wat dat met meerdere Maria's te maken kan hebben. Dat zijn geen zelfstandige naamwoorden.
Wilsophie schreef:Dat zei ik dus ook. De moeder van Jacobus en Salomé en Maria de zus van Lazarus.
Dat zijn er nog steeds geen 5 zals jij beweert
Lucas 24:
10 De vrouwen die het graf bezochten, waren (1) Maria uit Magdala, (2) Johanna, (3) Maria de moeder van Jakobus, en nog (4 en 5) enkele andere vrouwen die hen vergezelden. Ze vertelden de apostelen wat er was gebeurd,
.Wilsophie schreef:En een afgebroken olijfblad is een afgebroken olijfblad en zo staat het in de StatenVertaling.
Als een blaadje van de boom valt dan pakt zo een vogel het op, lijkt me geen probleem
het hebreeuwse woord "taraph" betekent afgeplukt.
http://www.htmlbible.com/sacrednamebibl ... .htm#S2965