Preken van oudvaders

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Preken van oudvaders

Berichtdoor elburger » 25 mar 2016 10:33

Ik ben momenteel heel erg veel aan het lezen. Momenteel vooral preken van Wulfert Floor, maar ook van Spurgeon, Mc Sheyne , Kohlbrugge, Momenteel lees ik een boekje van Jodocus van Lodenstein, geheten: Uw lijden groot. ( heel toepasselijk in deze lijdenstijd ) . Heeft iemand nog een paar goede suggesties?
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Preken van oudvaders

Berichtdoor Speedy » 25 mar 2016 10:39

Van de schotten kan je veel leren en natuurlijk de puriteinen.

Thomas Boston
Samuel Rutherford
Andrew Gray
Guthry
Etc

Als je op deze site kijkt dan zie je veel geschriften terug.
http://theologienet.nl/theologieindex.html
en op deze ook
http://www.iclnet.org/pub/resources/tex ... /home.html
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Preken van oudvaders

Berichtdoor Chaya » 25 mar 2016 11:23

In dit topic vind je een aantal kortere meditaties Elburger
viewtopic.php?f=31&t=26927

Verder kun je bij de heer Kleen ook heel veel terug vinden
http://www.dewoesteweg.nl/kerk-staat/br ... s-ledeboer

Als je geschriften en boeken wilt kopen, ga dan eens kijken als een christelijk bejaardencentrum een bazar heeft.
Daar heb ik heel veel boekjes voor een prikje op de kop getikt.
Als iemand overleden is, worden vaak deze dingen ter verkoop aangeboden t.b.v. het tehuis, omdat de kinderen en kleinkinderen weinig of niets met dit erfgoed nog hebben.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Arendsoog
Sergeant
Sergeant
Berichten: 409
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:51

Re: Preken van oudvaders

Berichtdoor Arendsoog » 26 mar 2016 16:49

De Erskines passen ook wel in het rijtje met Schotten.
Wat betreft preken heb ik zelf nog een prekenboek staan van ds. B. Smijtegelt, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen die te lezen, dus of ik die aan kan raden kan ik niet zeggen ;)


Verder, als het niet per se preken zijn: Willem Teellinck, ook wel de vader van de Nadere Reformatie genoemd. Zul je meestal tweedehands moeten zoeken.
Of, een dik boek: Het zien op Jezus van I. Ambrosius.
Of niet per se oudvaders: de preken van Calvijn, in de serie Stemmen uit Geneve; zijn nog wel tweedehands verkrijgbaar.
Maar goed, laat ik het bij de 'preken van oudvaders' houden, anders kan ik nog wel even door gaan met boekentips;)

Je zou eens bij een kringloopwinkel binnen kunnen lopen; als je geluk hebt staat er wel eens wat moois ;) Ik denk dat je zeker in de kringloopwinkels in de meer christelijke regio's van het land nog wel wat kunt vinden.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten