Zoon wil naar een techno feestje

Moderator: Moderafo's

Sander1960
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2016 14:24

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Sander1960 » 07 mar 2016 21:03

Bedankt voor alle reacties.

Ik ben samen met mijn vrouw tot de conclusie gekomen dat ik hem niets meer kan verbieden. Ik zal mijn mening duidelijk verkondigen. Wij denken dat het goed is als hij de ruimte krijgt om de wereld te verkennen. Omdat wij vinden dat hij op die manier een weloverwogen keuze kan maken. Voor ons is het zeer belangrijk dat hij zelf de keuze voor het geloof maakt.

Wij geloven dat onze opvoeding er voor zal zorgen dat hij op het rechte pad te blijven. Persoonlijk denk ik dat, het hem uiteindelijk doet inzien dat het hem niet dichter bij god brengt.

Toch wil ik nog een oproep doen. Ik wil graag een realistisch beeld krijgen van deze wereld. Op internet krijg ik namelijk geen duidelijk beeld over deze soort feestjes. Om mijn zoon een goed advies te geven moet ik zelf voldoende weten.

Sander1960
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2016 14:24

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Sander1960 » 07 mar 2016 21:04

Bedankt voor alle reacties.

Ik ben samen met mijn vrouw tot de conclusie gekomen dat ik hem niets meer kan verbieden. Ik zal mijn mening duidelijk verkondigen. Wij denken dat het goed is als hij de ruimte krijgt om de wereld te verkennen. Omdat wij vinden dat hij op die manier een weloverwogen keuze kan maken. Voor ons is het zeer belangrijk dat hij zelf de keuze voor het geloof maakt.

Wij geloven dat onze opvoeding er voor zal zorgen dat hij op het rechte pad te blijven. Persoonlijk denk ik dat, het hem uiteindelijk doet inzien dat het hem niet dichter bij god brengt.

Toch wil ik nog een oproep doen. Ik wil graag een realistisch beeld krijgen van deze wereld. Op internet krijg ik namelijk geen duidelijk beeld over deze soort feestjes. Om mijn zoon een goed advies te geven moet ik zelf voldoende weten.

Sander1960
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2016 14:24

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Sander1960 » 07 mar 2016 21:06

Bedankt voor alle reacties.

Ik ben samen met mijn vrouw tot de conclusie gekomen dat ik hem niets meer kan verbieden. Ik zal mijn mening duidelijk verkondigen. Wij denken dat het goed is als hij de ruimte krijgt om de wereld te verkennen. Omdat wij vinden dat hij op die manier een weloverwogen keuze kan maken. Voor ons is het zeer belangrijk dat hij zelf de keuze voor het geloof maakt.

Wij geloven dat onze opvoeding er voor zal zorgen dat hij op het rechte pad te blijven. Persoonlijk denk ik dat, het hem uiteindelijk doet inzien dat het hem niet dichter bij god brengt.

Toch wil ik nog een oproep doen. Ik wil graag een realistisch beeld krijgen van deze wereld. Op internet krijg ik namelijk geen duidelijk beeld over deze soort feestjes. Om mijn zoon een goed advies te geven moet ik zelf voldoende weten.

Lock&Stock

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Lock&Stock » 07 mar 2016 21:21

Sander1960 schreef:Bedankt voor alle reacties.

Ik ben samen met mijn vrouw tot de conclusie gekomen dat ik hem niets meer kan verbieden. Ik zal mijn mening duidelijk verkondigen. Wij denken dat het goed is als hij de ruimte krijgt om de wereld te verkennen. Omdat wij vinden dat hij op die manier een weloverwogen keuze kan maken. Voor ons is het zeer belangrijk dat hij zelf de keuze voor het geloof maakt.


Ik denk dat jullie daar heel goed aan doen. Een volwassenen man behandelen als een volwassen man kan jullie relatie volgens mij alleen maar goed doen.

Sander1960 schreef:Toch wil ik nog een oproep doen. Ik wil graag een realistisch beeld krijgen van deze wereld. Op internet krijg ik namelijk geen duidelijk beeld over deze soort feestjes. Om mijn zoon een goed advies te geven moet ik zelf voldoende weten.


Wat wil je precies weten?

Sander1960
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2016 14:24

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Sander1960 » 07 mar 2016 23:14

Ik wil vooral weten in wat voor milieu mijn zoon terecht komt. Om het wat specifieker te maken:
- Op wat voor locaties worden deze feesten gegeven?;
- Hoe is de aankleding?;
- Wat voor soort mensen komen hier?;
- Hoe is de houden van deze mensen tegenover het geloof?

Waar ik eigenlijk een beetje op doel is een omschrijving van zo'n avondje uit.

Lock&Stock

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Lock&Stock » 08 mar 2016 00:18

Sander1960 schreef:Waar ik eigenlijk een beetje op doel is een omschrijving van zo'n avondje uit.


Om met je laatste vraag te beginnen. Let wel, dit zijn mijn ervaringen en iedereen is natuurlijk anders. Als ik puur af ga op je beschrijvingen van je zoon lijkt het me erg sterk dat zijn avondje lijkt op die van mij. Je zou de bezoekers van een techno feest grofweg in twee groepen kunnen indelen, aan de ene kant mensen die meer voor de muziek komen. Echt liefhebbers zijn, de labels en de producers kennen en die de verschillende platen die gedraaid worden zo kunnen herkennen. Aan de andere kant heb je mensen die puur voor het feest komen, die willen los, dansen, drinken en ook drugs gebruiken. Overigens heb je ook genoeg mensen die er tussen in hangen.

Ik ga nog maar een of twee keer per jaar naar een techno feest. Ben ondertussen volwassen met alle verantwoordelijkheden die daar bij komen kijken en elk weekend feesten past daar simpelweg niet meer in. Ook moet ik er niet meer aan denken om elk weekend de hort op te gaan. Nu dus nog maar af en toe als een soort speciale gelegenheid. Met mijn vriendin en vrienden zoeken we een enkel feest uit en zien dat ook echt als een moment om even helemaal los te gaan. Lekker alles achter je laten en gewoon de hele avond en nacht dansen, kletsen, lachen en in mijn/ons geval ook weer eens genieten van verdovende middelen.

Je hebt vaak een of meerdere "areas", gedeeltes van de lokatie met een eigen DJ's, sfeer, aankleding en muziekstijl (techno heeft heel veel sub stromingen en er zijn vaak meerdere vertegenwoordigd). In het begin wordt er niet veel gedanst en is het meer bekenden ontmoeten en gezellig kletsen. Naarmate het later wordt de muziek harder en staat vrijwel iedereen te dansen. Ook is er vaak een chill-out met zachte relaxte muziek en lounge stoelen of kussens waar je even op adem kan komen, een normaal gesprek kan voeren en rustig een drankje kan drinken.

Er zijn geen orgies, er wordt niet openlijk drugs gebruikt, er wordt niet gevochten, er wordt niemand verleid om verder te gaan dan hij of zij zou willen. Maar er staat harde house muziek, er is alcohol, mensen zijn onder invloed, veel lichten, lasers en deze feesten kunnen door gaan tot de volgende ochtend.

Sander1960 schreef:- Op wat voor locaties worden deze feesten gegeven?


Van oude gasfabrieken tot buurtcentra en alles er tussen in.

Sander1960 schreef:- Hoe is de aankleding?


Dat verschilt enorm. Soms is er geen aankleding, alleen wat lichten en een podium met een DJ + apparatuur. Soms zijn er complexe lichtsystemen, decor stukken, lasers en vuurwerk. De grote feesten zijn een waar spektakel voor de zintuigen. Mijn favoriete feest was altijd Awakenings in de Gashouder in Amsterdam: https://www.google.nl/search?q=awakenin ... Q_AUIBigB#

Sander1960 schreef:- Wat voor soort mensen komen hier?


Dit heb ik altijd een van de mooiste dingen gevonden van techno feesten. Alle soorten mensen komen er. Van vuilnisman tot de CEO, van arm tot rijk, mensen van het platteland en mensen uit de stad, iedereen. Het is een subcultuur die niet is gebonden aan afkomst, ras, kledingstijl en ook niet aan religie.

Sander1960 schreef:- Hoe is de houden van deze mensen tegenover het geloof?


Er komen christenen, boeddhisten, agnosten, moslims, atheïsten en waarschijnlijk nog een hele berg andere overtuigingen. Maar op zo'n avond is er geen houding. Techno heeft geen teksten, er wordt niet gezongen en er wordt geen boodschap overgebracht. Het gaat om de muziek en alleen om de muziek.

Dat wil niet zeggen dat het een verboden onderwerp is of dat je je geloof niet mag uitdragen. Dat is het mooie van zo'n avond, je kan helemaal je zelf zijn. Als jouw zoon behoefte heeft om over God te praten dan weet ik zeker dat er mensen zijn die avond die dat ook willen, onder het genot van een drankje, in de chill-out. Het is dus zeker niet anti-christelijk, daar tegenover staat dat het ook niet pro-christen is, of pro-atheistisch, or pro-iets anders. Er is maar één regel; leven en laten leven, op een techno feest heeft iedereen het recht op een fijne en vermakelijke avond.

Sander1960
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2016 14:24

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Sander1960 » 08 mar 2016 15:37

Dank u voor deze omschrijving. Ik denk dat ik nu voldoende weet om hem een advies te geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2016 16:01

Wat ook wel belangrijk is om te weten, is dat het thema van dat soort feesten als dag en nacht van elkaar kunnen verschillen. Een techno-strandfeest is heel anders dan een variant van de Thunderdome of iets dergelijks. Als je gaat googlen, kom je geheid thema's tegen die tegen je leefwijze ingaan, en wat anderen zullen gebruiken om je te waarschuwen en je te overtuigen van het 'occulte karakter', maar pas op dat je dan niet alle techno over één kam scheert.

Het hangt er maar helemaal van af wat voor een soort feest je zoon op het oog heeft. Het is misschien iets waar je naar kunt vragen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Lock&Stock » 08 mar 2016 16:16

Sander1960 schreef:Dank u voor deze omschrijving. Ik denk dat ik nu voldoende weet om hem een advies te geven.


Graag gedaan! Wil nog wel kleine toevoeging doen als u dit niet erg vind. Als ik mijn antwoord terug lees kan het wellicht overkomen dat je als bezoeker van een techno feest bijna niet om de drugs heen kan. Dat wil nog wel iets nuanceren. Ja er wordt drugs gebruikt, voornamelijk xtc en mdma, maar er zijn ook genoeg bezoekers die het houden bij een paar biertjes en wat glaasjes fris. Als wij met een grote groep naar een feest gaan is de splitsing van iets van 40% gebruikt drugs, 40% drinkt alcohol en 20% blijft helemaal nuchter. Het is geen drugs festijn waar iedereen onder invloed is, al is het natuurlijk wel aanwezig.

EDIT: en wat Mortlach zegt klopt als een bus. Mocht u toevallig weten in welk feest uw zoon interesse heeft zou ik dat nog iets beter kunnen duiden.

Sander1960
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2016 14:24

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Sander1960 » 08 mar 2016 19:07

Dank u voor deze toevoeging. Ik zal het mee nemen in mijn advies.

Het gaat om Nassau op Koningsdag

Lock&Stock

Re: Zoon wil naar een techno feestje

Berichtdoor Lock&Stock » 08 mar 2016 22:32

Sander1960 schreef:Het gaat om Nassau op Koningsdag


Leuk! Toegankelijk feest, niet duister, een stuk "lichter" (als in muziek en andere zaken) dan de feestjes waar ik heen ging/ga. En het is overdag, dat maakt veel verschil.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten