Margriet van der Linden - De liefde niet

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Margriet van der Linden - De liefde niet

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 dec 2015 13:41

Chaya schreef:Waarom is zij zo hard en onvergeeflijk? Hebben haar ouders haar geslagen en geschopt? Heeft zij een kille eenzame thuissituatie gehad?
Nee!
Ouders kunnen na een leuke opvoeding en een warme thuissituatie alsnog fouten maken. Tussen ouders en volwassen kinderen gaat het zo vaak mis.. Ik las vorige week op nos.nl dat bijna de helft van alle Nederlanders geen contact heeft met één of meer familieleden. Ik schrok van het percentage..
Chaya schreef:M.i. gaat het niet zozeer over die ouders, dan wel over God die zij vaarwel gezegd heeft.
Maar ze heeft wel een gedoopt voorhoofd. Dat wast het water van de zuiderzee er niet meer af.

Ik denk dat het over allebei gaat. En het één heeft ook heel veel met het ander te maken, omdat ouders voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor het Godsbeeld van hun kinderen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Margriet van der Linden - De liefde niet

Berichtdoor meribel » 18 jan 2016 13:46

wat een ongelooflijk saai boek!

ik heb het einde niet gehaald,

ben begonnen...weer weggelegd want zo saai...toen een paar dagen later nog een keer begonnen maar ben nu op ong. 1/3 maar vind het wel best.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Margriet van der Linden - De liefde niet

Berichtdoor ajl » 18 jan 2016 14:09

Ik was er al bang voor nadat ik haar intervieuw in het NRC had gelezen. Het pakte mij totaal niet. Knielend op een bed violen vond ik wel mooi, maar dat boek van Franca treur pakte mij ook totaal niet. Wat wel een aanrader is, is Refomeisje van Annemarie van Heiningen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Margriet van der Linden - De liefde niet

Berichtdoor Chaya » 18 jan 2016 14:23

meribel schreef:wat een ongelooflijk saai boek!

ik heb het einde niet gehaald,

ben begonnen...weer weggelegd want zo saai...toen een paar dagen later nog een keer begonnen maar ben nu op ong. 1/3 maar vind het wel best.

Valt tegen he? Ik had het niet verwacht, TEveel van verwacht. De afstandelijke manier van schrijven ging mij steeds meer irriteren.
Ik ben blij dat het me maar 2 kwartjes heeft gekost (reserveringskosten bieb)
ajl schreef:Knielend op een bed violen vond ik wel mooi, maar dat boek van Franca treur pakte mij ook totaal niet. Wat wel een aanrader is, is Refomeisje van Annemarie van Heiningen.

Jan Siebelink is één van Nederlands beste schrijvers, al vond ik Margje - de opvolger van knielen op .... - een tikje tegenvallen. Het greep me niet zo bij de strot als het eerste.
Refomeisje is geen roman! Maar wel herkenbaar voor veel voormalige refomeisjes. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Margriet van der Linden - De liefde niet

Berichtdoor meribel » 18 jan 2016 17:30

ik vind het knap @chaya dat je het boek uit heb gekregen,
als een boek boeit dan kan ik het moeilijk wegleggen ( óf ik vind het echt zo goed, dat ik het expres wegleg om er zuinig mee te doen )

maar ls het echt niet boeit zoals dit...soms lees ik dan nog even het laatste hoofdstuk maar zelfs dat interesseerde me nu niet,
die gaat morgen weer terug naar de bieb
( en reserveren is gratis hier :D )

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Margriet van der Linden - De liefde niet

Berichtdoor Chaya » 18 jan 2016 20:34

meribel schreef:ik vind het knap @chaya dat je het boek uit heb gekregen,
als een boek boeit dan kan ik het moeilijk wegleggen ( óf ik vind het echt zo goed, dat ik het expres wegleg om er zuinig mee te doen )

maar ls het echt niet boeit zoals dit...soms lees ik dan nog even het laatste hoofdstuk maar zelfs dat interesseerde me nu niet,
die gaat morgen weer terug naar de bieb
( en reserveren is gratis hier :D )

Ik vind het van mezelf ook knap. :wink: Hat was na de eerste helft echt worstelen eigenlijk.
In veel andere gevallen denk ik: dikke doe en klap het dicht.
Maar ik had hier een recensie beloofd, dus ik moest wel eigenlijk.
En voordien had ik er best hoge verwachtingen van. Ik bedoel dan meer de stijl, het technische gedeelte, van het inhoudelijke wist ik eigenlijk wel wat ik moest verwachten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten