Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor MoesTuin » 08 jul 2014 09:04

Zie jij er weleens naar uit, soms, een enkele keer, vaak

Naar de jongste dag, zoals hieronder bezongen wordt.

https://www.youtube.com/watch?v=pms6Ot2f64c

Vol verwachting blijf ik uitzien schreef:1. Vol verwachting blijf ik uitzien, tot die dag eens dagen zal.
Dat de Heiland op de wolken, weerkomt met bazuingeschal.
Welk een vreugde zal het wezen. Als mijn oog Hem schouwen mag,
en mijn oor Zijn stem zal horen, op die grote, blije dag!

Refrein
Welk een uitzicht, Bruidsgemeente! Eeuwig Hem ten eigendom.
Maranatha blijv' ons wachtwoord, amen, ja Heer Jezus, kom!

2. Al de teek'nen onzer dagen zeggen mij: de komst genaakt
van de Bruigom, die Zijn liefste tot Zich roept en haar volmaakt.
O, hoe blijde zal ik wezen, op te trekken met die stoet,
juichend, met ontelb're zaal'gen onze Bruigom tegemoet!

3. O, soms voel 'k een sterk verlangen, heimwee in mijn hart ontstaan;
'k vraag mij af dan, dierb're Heiland zijt Gij reeds op weg gegaan?
Neen, het zal niet lang meer duren: Hij verlangt nog meer dan wij.
Maranatha! Blijve 't wachtwoord voor een elk, maar ook voor mij.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor Wilsophie » 08 jul 2014 11:00

*Off topic*



Ik heb geprobeerd de vraag te beantwoorden van de T.S. en ik zie niet uit naar die dag, ik zie uit naar de komst van de Heer in de lucht om Zijn Gemeente te halen. Ik hoop dat ik dit wel mag zeggen in alle oprechtheid. Als dit een site is om alleen liederen te melden, dan moet het maar weer weggehaald worden, maar dat begrijp ik niet uit de vraag.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 08 jul 2014 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor Jvslooten » 08 jul 2014 11:14

Mooi lied MoesTuin.. en helemaal waar!

Brandnetel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jul 2014 10:11
Locatie: Hier

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor Brandnetel » 08 jul 2014 11:16

.
Laatst gewijzigd door Brandnetel op 22 jul 2014 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Brandnetel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jul 2014 10:11
Locatie: Hier

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor Brandnetel » 08 jul 2014 11:45

.
Laatst gewijzigd door Brandnetel op 22 jul 2014 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor ben db bd » 08 jul 2014 12:06

https://www.youtube.com/watch?v=clU_ETYP8OI

http://groups.omni-chat.com/Gods%20lief ... ad=1524455

lieve mensen, wat heerlijk als we dit met elkander mogen delen.
Geen verdeeldheid meer, omdat we allemaal vol zullen zijn van De Waarheid
(daar is er altijd maar één van)
laten we ons daarop voorbereiden!

zojuist heb ik het bericht ontvangen dat ik geëxcommuniceerd zal gaan worden uit de cie. Kerk&Israël van onze classis, omdat ik deze boodschap zo graag ook door ons zou uit willen laten dragen en in dat verzoek persisteer. De overdrachtelijke 'ketterverbranding' is mij nu formeel aangezegd.
(nou ja, uiteraard allemaal nog wel omfloerst gebracht, want we zijn nette mensen, toch?)

Faramir

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor Faramir » 08 jul 2014 12:55

Hoe blijf je eigenlijk praktisch gezien vol van verwachting uitzien naar die Dag?

Maak je geen afspraken meer op de langere termijn? Sla je je vakantie over? Heb je altijd wel wat vers gebak in de koelkast staan? Wie kan mij de praktische invulling hiervan geven?
Laatst gewijzigd door Faramir op 08 jul 2014 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor ben db bd » 08 jul 2014 12:58

Wilsophie, het verwarrende in dit geheel zou de uitdrukking 'op de wolken' kunnen zijn, omdat Johannes de Heer die ook gebruikt, maar in onze geloofsbelijdenis terecht is gekomen in de zin 'Die zal wederkomen op de wolken des hemels, om te oordelen de levenden en de doden.' (of iets dergelijks)

Nou dan hebben we dus drie dingen: 1: de opname van de Gemeente van Christus, waar m.i. (ik zeg het allemaal uit m'n hoofd) de wolken niet bij ter sprake zijn, m.i. mede omdat die opname in een eigenlijk tijdloos bestek zal plaatsvinden (punt des tijds).

2: 'wederkomen zal op de wolken des hemels', behoort wel bij de wederkomst, maar het oordelen over de levenden en de doden hoort daar weer niet bij, omdat dit een zaak is van het grote eindoordeel over alle ongelovigen voor Gods grote witte troon, >1000 jaar later aan het einde der tijden. (en dus niet aan het einde van dit tijdperk van genade)

3: Wel zal de Heere Jezus als Hij wederkomt oordelen over de volken bij het starten van Zijn Vrederijk.
Het is dat vermaledijde ontkennen van het 1000jarig vrederijk door mijn kerk, waardoor men heel het zicht op de chronologie van de toekomst kwijt is geraakt, waar er juist harmonie is binnen Gods Woord. Als we gewoon lezen zoals het in de Bijbel staat is het m.i. heel duidelijk hoor.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor ben db bd » 08 jul 2014 13:16

@ Faramir; Verwácht die dag!! Zie er met spanning naar uit!! Wees startklaar!! Ingepakt! Bereid.
Al duurt dat 2000 jaar, het zal niks blijken te zijn in het licht der eeuwigheid; een windvlaag of zo iets.

En aangaande je planning: gedenk Maarten Luther zaliger, welke als de Heere Jezus morgen zal wederkomen, vandaag nog een boompje zal planten.
Voor vaderdag kreeg ik een olijfboompje. Die kan er wel 1000 jaar over doen om groot te worden.
We hebben hem uiteraard op een olijfbergje gezet, (wel 70 cm hoog of zo) zo dicht (hoog) mogelijk bij de wederkomst van de Heere Jezus :) Daar vangt hij gelijk iets meer zon in onze tuin.
Laatst gewijzigd door ben db bd op 08 jul 2014 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor Faramir » 08 jul 2014 13:18

Ik zie helaas niets concreets in je antwoord.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor Wilsophie » 08 jul 2014 13:38

Faramir schreef:Hoe blijf je eigenlijk praktisch gezien vol van verwachting uitzien naar die Dag?

Maak je geen afspraken meer op de langere termijn? Sla je je vakantie over? Heb je altijd wel wat vers gebak in de koelkast staan? Wie kan mij de praktische invulling hiervan geven?


Ja dat wil ik graag. Iemand zei: "Als de Heer morgen komt plant ik vandaag nog een boompje.
Ik ben zo bereid mijn Heiland te ontmoeten dat het wachten mij te lang duurt. Ik zal geen gebak in de koelkast zetten, maar ik zal alle Bijbels die ik overheb ,open klaar leggen bij een bepaald hoofdstuk zodat alle asielzoekers die mijn huis zullen bezetten zullen weten dat ik een gelovige was.
Of het iets uithaalt weet ik niet.
Vakantie en afspraken op lang termijn maak ik echt niet meer, ik verlang naar de Heer en bij Hem te zijn.

Ik zal opzien naar Boven waar ik Jezus verwacht....

De mensheid wordt steeds meer in vrees en angst gehuld
't profetische Woord wordt steeds trouwer vervuld
Maar wat ook gaat wankelen mijn Jezus wankelt niet
De Rots aller eeuwen mijn Kracht en mijn Lied.
Lied 784 Joh. de Heer.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor ben db bd » 08 jul 2014 13:44

oké Faramir, geef dan jullie baby alvast een schone luier, dan is die ook reisgereed =P~
want die mag geheid mee op het geloof van de ouders, waarin zij geheiligd is.
(verder relaxt mee om gaan hoor als je verhouding met je Schepper op orde is!)

@ Wilsophie, ben jij echt al klaar met de Heere God alle eer, dank, lof en glorie te geven in jouw leven welke Hem toekomt? M.i. kan er nog best een beetje bij hoor, van hieraf gezien.

Zou jij ons overigens aan de tekst kunnen helpen welke er op het monument van de verdronken vissers staat? mijnheer jvslooten wil mij helemaal naar Urk laten afreizen daarvoor. bijvoorbaatdank!

Jvslooten

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor Jvslooten » 08 jul 2014 13:53

ben db bd schreef:Zou jij ons overigens aan de tekst kunnen helpen welke er op het monument van de verdronken vissers staat? mijnheer jvslooten wil mij helemaal naar Urk laten afreizen daarvoor. bijvoorbaatdank!
Het is echt geen straf om naar Urk af te reizen hoor! :D

Maarehm, ik wil het ook wel overtypen hoor. Daar staat:

„EN DE ZEE WAS NIET MEER”
OPENBARING 21 VERS 1 TOT 7

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor rotterdam » 08 jul 2014 14:00

ben db bd schreef:Zou jij ons overigens aan de tekst kunnen helpen welke er op het monument van de verdronken vissers staat? mijnheer jvslooten wil mij helemaal naar Urk laten afreizen daarvoor. bijvoorbaatdank!


Vergun, mij, hooggeachte bouwvakker deze vraag voor u te moge beantwoorden.
Het is, voor zover ik mij herinner, uit Openbaringen 1 vers 1 "ende de zee en was niet meer".
Met groet van uw dienstwillige dienaar - Rotterdam

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vol Verwachting blijf ik uitzien, naar die Dag!

Berichtdoor ben db bd » 08 jul 2014 14:59

zie je nou wel, beste mensen allemaal, meneer vslooten laat hier toch duidelijk zien dat hij mijn vriend is én dat de letterlijke tekst van Gods onfeilbaar Woord het ruimschoots waard is om 'eeuwig' in steen gehouwen te worden.
ps: meneer rotterodamum zegt het nog mooier, zie ik nu!

Ja, ik kijk vol verwachting uit naar de dag van de opname, de wegrukking van deze aarde.
Daarop volgt (ik ben pre- moeilijk scheldwoord) dan m.i. dus de bruiloft van het Lam. Of ik bij de bruidsgemeente hoor, (dat zong Johannes toch ook?) weet ik echt niet hoor. Hoe kan je nou deel van Zijn Lichaam zijn, zoals onze dominee zondag ook nog preekte, en gelijk Zijn bruid? Was dat Israël niet?
Enfin ik hoop in elk geval wel bij de (zalige) genodigden te mogen horen, zoals die er ook zullen zijn.
Daarna komt de Heere Jezus als de Leeuw van Juda terug op aarde en zullen Zijn voeten op de Olijfberg staan en heeft Hij dan Zijn Geheiligden bij zich, zegt Gods Woord (veel engelen ook) We zien Hem door de (nu nog geconserveerd dichtgemetselde) Gouden oost-poort naar de troon van vader David lopen en wij mogen bij Hem horen; eeuwig!!
'Hij zal Jeruzalem herbouwen' klinkt het ergens achter in mijn hoofd. Is dat niet een psalmregel? Dorpsgewijs zal het dan herbouwd worden, want ook dorpsgewijs bewoond volgens de profetie. Duizend jaar lang! (zijn bouwvakkers voor nodig)

Na 1000 jaar wordt de boel opgerold en verbrand, lezen we en dan daalt op de nieuwe aarde zonder zee (dus 3x zoveel ruimte voor gezaligde mensen, niet hemelingen zijnde!) ook dat immens grote Nieuwe Jeruzalem als een bruid versierd neer uit de hemel en zal er geen tijd meer bestaan. Dan kunnen fijne dingen en lieve mensen toch ook nooit meer over gaan? Heerlijk hè? ( de kwaaie mensen zijn dan wel met de duivel zelf en zo in het eeuwige vuur geworpen.)
Ja, dan zijn de volken welke zalig worden aardgebonden en wij ruimtelijk niet gebonden, hoewel gehuisvest in de eeuwige stad van 2200 km. hoog.

'Het blij vooruitzicht dat ons streelt!' ..... Doen jullie toch ook allemaal vast mee met uitzien?!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten

cron