Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 27 aug 2017 17:09

PCrtje,

We hebben een discussie, we zijn het niet met elkaar eens en dan wil je je superioriteit tonen door over een woord te vallen, oftwel mijn spelling? Sorry, ik geef het meteen toe, jij zal wel in het bezit zijn van superieur spellingsvermogen. Definitie van Christen? Volger van de ECHTE Jezus Christus, de God van het Oude EN Nieuwe Testament. Niet volger van alles wat zich christelijk noemt en alle zelfverheven zogenaamde wetenschap van mensen. Wat het niet is geeft de bijbel ook aan:

1 joh. 2:15-17
"Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld. En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid."


Oordeelskennis? De bijbel zegt, oordeel een rechtvaardig oordeel, een feitelijk oordeel op basis van het Woord van God, niet mijn woord. W
Waar baseer jij je oordeel op dat het niet klopt? Want als ik het goed begrijp keur je dus (samenvattend) goed:
Samenwerking met katholicisme, dan zie de punten die ik voor StillAwake heb opgenoemd. Yoga vindt jij ook geen probleem, het is een hindoe spirituele oefening, die absoluut niet los kan staan van het hindoeïsme (heb de puntjes maar op I gezet, anders krijg ik op mijn donder). Je vindt het terecht dat een christelijke huwelijksambtenaar ontslagen wordt, omdat hij weigert een huwelijk tussen mensen van het gelijke geslacht te sluiten? Zie ook punten opgenoemd voor Mortlach. PCrtje, heb ik dit goed weergegeven, is dat ECHT waarin JIJ gelooft?

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 27 aug 2017 18:35

Let maar niet op mij hoor, is dat trouwens ook volgens de Bijbel?

............................................................................... :)C .Ik ga alweer terug in mijn hoekje, waar ik volgens sommigen als vrouw ook hoor, zwijgend toekijken, hoe de wijsheid van de man van het scherm afspat ](*,)


Luisterend naar dit mooie Goddeloze liedje

https://www.youtube.com/watch?v=3-0E2oFhPwQ

(Zal ook wel afgekeurd worden, want iemand uit het publiek maakt een fout handgebaar, om duidelijk te maken dat de duvel er is. ipv te kijken waar God is)
Laatst gewijzigd door Bambi op 27 aug 2017 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1932
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Pcrtje » 27 aug 2017 18:46

eph515 schreef:We hebben een discussie, we zijn het niet met elkaar eens en dan wil je je superioriteit tonen door over een woord te vallen, oftwel mijn spelling? (...) het hindoeïsme (heb de puntjes maar op I gezet, anders krijg ik op mijn donder)
Kalm aan, joh. Ik noemde het zijdelings even. Het staat immers tussen haakjes.

eph515 schreef:Definitie van Christen? Volger van de ECHTE Jezus Christus, de God van het Oude EN Nieuwe Testament.
Okee, dan vallen jehovahs getuigen dus niet onder de term 'christen'. Maar mormonen dus wel.

eph515 schreef:Waar baseer jij je oordeel op dat het niet klopt? Want als ik het goed begrijp keur je dus (samenvattend) goed:
Ik hanteer gewoon niet zo'n fundamentalistische bril met zwart-witte glazen zoals jij dat doet.

eph515 schreef:Samenwerking met katholicisme, dan zie de punten die ik voor StillAwake heb opgenoemd.
Een grote hoop onzin, zie ik. Waarom? Omdat je het standpunt van je tegenstander niet hebt begrepen. In een discussie moet je proberen het standpunt van je tegenstander zo goed mogelijk te begrijpen en het correct te verwoorden. Daarna mag je met argumenten op dat standpunt schieten. Je hebt je blijkbaar nog nooit echt verdiept in het Rooms-katholicisme, want je komt echt met bizarre claims.
  1. Katholieken aanbidden Maria niet. Er is slechts Mariaverering. Alleen God wordt aanbeden.
  2. De Paus staat niet gelijk aan Christus en dat claimt de RKK ook niet.
  3. Het katholicisme heeft naast de Bijbel (=openbaring van God) ook nog de traditie (=ook openbaring van God). Maar wie bepaalt dat alleen de Bijbel gezaghebbend is,
    en niet de traditie? Dat staat nergens in de Bijbel...
  4. Katholieke priesterdom staat niet in de Bijbel? Klopt. De drieëenheidsleer ook niet. En de tweenaturenleer ook niet. En dat Hillsong verboden is ook niet. Dat soort dingen kun je wel afleiden uit de Bijbel. Je zult je eens moeten verdiepen in de manier waarop katholieken de Bijbel lezen.
  5. Je claimt: "Door deze "leringen van duivelen" heb je de gigantische pedofiele rotzooi." Helaas voor jou zeg je daarna -mijns inziens correct: "Je kan zeggen, dezelfde pedofiele misbruikers komen ook in de (laten we het voor het gemak maar allemaal noemen) protestantse kerken tegen." Het is inderdaad niet iets eigens van de RKK, maar komt helaas overal voor. Ook in jouw kerkje.
  6. "maar katholicisme door zijn eeuwenlange leer heeft de bijbel openlijk tegengesproken en brengt mensen willens en wetens in gevaar." Er zijn zeker gitzwarte pagina's in de geschiedenis van de RKK. Maar wat mij betreft hebben ze niet eeuwenlang de Bijbel tegengesproken.
Dat even over je relaas over de RKK. Je noemt nog verbanden tussen yoga en hindoeïsme.

eph515 schreef:Yoga vindt jij ook geen probleem, het is een hindoe spirituele oefening, die absoluut niet los kan staan van het hindoeïsme.


Dat zou best kunnen, maar dat maakt me niet uit. Je kunt ook verbanden zoeken tussen computers en atheïsten (want de computer is uitgedacht en ontworpen door atheïsten); en aardappelen komen uit de Nieuwe Wereld, waar de Azteken kinderen offerden, dus aardappelen zijn demonisch. Ik denk dat je het met me eens zult zijn dat deze laatste twee claims bizar zijn. Maar waarom? Omdat je er geen verband tussen ziet? Zo zie ik ook geen verband tussen yoga en hindoeïsme.

Overigens vind ik het hindoeïsme wel interessant. Het kan nooit kwaad om belangstelling te tonen voor de religie van anderen. Dat kan ook zonder met alles in te stemmen.

eph515 schreef:Je vindt het terecht dat een christelijke huwelijksambtenaar ontslagen wordt, omdat hij weigert een huwelijk tussen mensen van het gelijke geslacht te sluiten? Zie ook punten opgenoemd voor Mortlach. PCrtje, heb ik dit goed weergegeven, is dat ECHT waarin JIJ gelooft?
Nee, dat heb je niet goed weergegeven. De wet verandert voortdurend, en daar heb je je aan te houden. Vroeger waren bepaalde dingen toegestaan die nu zijn verboden. En andersom. Zo moeten ambtenaren zich ook aanpassen.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Mortlach » 27 aug 2017 19:26

eph515 schreef:Katholicisme is gelijk aan Maria aanbidding en dus afgoderij, hoe ze het ook draaien en keren. De Paus is iemand die vooraan staat en zich gelijkmaakt aan Christus op aarde (godslaster).


Zo te zien heb je het standaard vijandbeeld overgenomen. Ik denk dat de paus je voor gek verklaart als je zegt dat hij zich gelijkmaakt aan Jezus.

Het vaticaan bidt samen met hindoes, boeddhisten, voodoo beofenaars, natuurgodsdiensten (zie Assisi). Katholicisme voegt toe aan het Woord van God. Dan hebben we het nog niet gehad over het katholieke priesterdom wat in de bijbel helemaal niet bestaat, alle gelovigen worden omschreven als priesters.


Ook maar vanaf een bepaald gedeelte hoor...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Mortlach » 27 aug 2017 19:34

eph515 schreef:Wat je wel vergeet is dat het homohuwelijk helemaal nooit bestaan heeft en trouwambtenaren daar dus ook niet mee te maken hadden. Als ik in dienst kom en de wet zegt een huwelijk iets is tussen een man en vrouw en dan ineens veranderd het in iets anders, dan is dat niet de schuld van die gewetensbezwaarde ambtenaar.


Inderdaad. Je mag zeggen wat je wil, gelukkig maar. Je mag zelfs voor partijen stemmen die het homohuwelijk zouden willen terugdraaien. Het zijn verder trouwens helemaal geen speciale rechten, gewoon exact dezelfde rechten die een hetero-stel ook heeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Mortlach » 27 aug 2017 19:38

Pcrtje schreef: Een grote hoop onzin, zie ik. Waarom? Omdat je het standpunt van je tegenstander niet hebt begrepen. In een discussie moet je proberen het standpunt van je tegenstander zo goed mogelijk te begrijpen en het correct te verwoorden. Daarna mag je met argumenten op dat standpunt schieten.


Weet je wat nog sterker is in een debat? Je eigen sterkste argument pakken en dat proberen onderuit te halen. Echt, als de opponent met een tegenargument komt, dat jij dan met een NOG BETER tegenargument komt tegen je eigen positie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 27 aug 2017 20:14

............ :(old Laat ik mijn stem dan maar weer laten horen vanuit mijn hoekje en on topic reageren op het probleem in de muziek, die dan van de duvel zou zijn, omdat er tekens gemaakt worden of logo's die ergens op staan en daarom afgekeurd worden
Dat is nu net wat de echte trick van de duvel is, hij laat zijn kop zien en de goeie muziek die mensen aan kan spreken om bij God te komen, en zelfs over God gaan, mag daarom niet meer gehoord worden, dus heeft hij gewonnen, dankzij zijn teken of gebaar.

DAAROM MOET JE NAAR DE TEKSTEN LUISTEREN

Ik ga weer ........ (:)8

Ik was nog niet klaar:
het is daarom juist geweldig als muziek mensen emotioneel raakt dat ze open staan met andere muzieksoorten, dan psalmen en gezangen, dan kun je dat mooi gebruiken voor goeie teksten en die erin kieperen.

Nu ben ik wel klaar......... [:]8

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 27 aug 2017 20:46

Pcrtje, schrikbarend wat voor dingen je beweerd. Ik ga voorlopig even in op wat dingen die je zegt:

Pcrtje schreef:
"Ik hanteer gewoon niet zo'n fundamentalistische bril met zwart-witte glazen zoals jij dat doet."
Eph515: Jij noemt het een fundamentalistische bril, maar ik geloof wat de Schrift zegt, wat voor bril draag jij dan als ik mag vragen?.

Pcrtje schreef:
"Okee, dan vallen jehovahs getuigen dus niet onder de term 'christen'. Maar mormonen dus wel."
eph515: Dan heb je niet goed gelezen, ik heb gezegd de ECHTE Jezus Christus en dat Hij God is, Jehova getuigen geloven niet dat Hij God is.

Pcrtje schreef: dat ik een "Een grote hoop onzin" over Katholicisme. " vertel en ik kom met "bizarre claims?"
Alsook: "Katholieken aanbidden Maria niet."
eph515: Really? Dat moeten we geloven? Je klinkt als een Roomse apologist. In de korte tijd dat ik in de RK kerk was heb ik het zelf ook gedaan en er is NIEMAND die je tegenspreekt in de kerk. Je hebt een beeld, je knielt en je bid tot het beeld en je roept de naam van de overledene aan, dat is ook verboden. Hoe je het went of keert, God haat dit. Gewoon woordspelletjes om dit te verdoezelen. Afgoderij gewoon vereren noemen.
Vervolgens zeg je dat ik me volgens jou erin moet gaan verdiepen hoe katholieken de bijbel lezen? Dat klinkt grappig kettertje, dezelfde "kerk" die zijn volgelingen eeuwenlang verbood om de bijbel ZELF te lezen, maar hun priester alles liet interpreteren. Zonder de reformatie had je dit niet eens kunnen voorstellen.

Pcrtje schreef:
"Maar wat mij betreft hebben ze niet eeuwenlang de Bijbel tegengesproken."
eph515: Natuurlijk, de reformatie beruste zeker op een misverstandje.

Pcrtje schreef:
Katholieke priesterdom staat niet in de Bijbel? Klopt. De drieëenheidsleer ook niet.
eph515: Je vergist je, het katholieke priesterdom als functie staat er niet letterlijk en niet figuurlijk in. De drieenheid staat overduidelijk gedefinieerd in 1 joh. 5:7. Het katholicisme heeft als enige de LEER der duivelen VASTGELEGD in hun doctrine, priesters mogen niet huwen. Ik ken geen pinkster of evangelische gemeente of baptistengemeente die dit heeft vastgelegd. Punt blijft staan.

Pcrtje schreef: (in antwoord op Yoga als Hindoe spirituele oefening)" .. maar dat maakt me niet uit. Je kunt ook verbanden zoeken tussen computers en atheïsten (want de computer is uitgedacht en ontworpen door atheïsten); en aardappelen komen uit de Nieuwe Wereld, waar de Azteken kinderen offerden, dus aardappelen zijn demonisch. "
eph515: Ik heb gezegd Yoga is een SPIRITUELE oefening, duidelijk verbonden met hindoeïsme, een leer van afgoden/boze geesten. De bijbel verbiedt ons onszelf met boze geesten te vermengen. Aardappels, computers zelf zijn geen SPIRITUELE oefeningen, maar gewoon materiele zaken.

eph515: Het hindoegeloof dient afgoden. 1 Kronieken 16:26
"Want al de goden der volken zijn afgoden; maar de HEERE heeft de hemelen gemaakt."
Alleen de God van Israel is God, de rest is afgod.

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 27 aug 2017 20:54

Hallo, dit topic gaat over muziek

Nog een interessante link trouwens, dit is de traditionele manier waarop psalm 104 gezongen wordt.
Lekker deuntje wel

https://www.youtube.com/watch?v=_XYhgQi5Cnw

Lijkt de vervallen kerken van tegenwoordig wel met hun bandjes enzo :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Bambi op 27 aug 2017 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 27 aug 2017 20:57

Ook apart dat er geen onvertogen woord klinkt tegen de ideeën die Pcrtje aanhangt, maar ik lijk de meest vreselijke ketterij aan te hangen.
Waar zijn de christenen dan vertegenwoordigd op dit forum? Ik hoor ze niet.

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 27 aug 2017 21:00

eph515 schreef:Ook apart dat er geen onvertogen woord klinkt tegen de ideeën die Pcrtje aanhangt, maar ik lijk de meest vreselijke ketterij aan te hangen.
Waar zijn de christenen dan vertegenwoordigd op dit forum? Ik hoor ze niet.

Misschien een wijze les voor je als beginneling
Dit topic gaat over de popmuziek en waarom het per definitie al slecht is en alles wat dus over iets anders gaat, wordt verwijderd, want dat is OFF-TOPIC
Dus bespaart iedereen de energie om op andere onderwerpen in dit topic in te gaan

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 27 aug 2017 21:04

Dus ff terug ON_TOPIC
Als je hoort hoe de echte Joodse psalmen gezongen worden, dan zie je dat veel commentaar over de verslechtering in de cultuur enzo door de opzwepende muziek nergens over gaat,maar zoals Mortlach al aangaf, door de maatschappij zelf kwam en die muziek daar een uiting van is

Deze manier van psalm 150 zingen is ook niet slecht trouwens, net popmuziek

https://www.youtube.com/watch?v=U_lt6RqHRFU

En als je dan ook nog daarbij bedenkt dat dansen ook normaal gevonden werd, door kinderen van God in het Oude Testament al, dan denk ik dat de zuurpruimen maar eens moeten gaan nadenken

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1932
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Pcrtje » 27 aug 2017 21:12

eph515 schreef:Eph515: Jij noemt het een fundamentalistische bril, maar ik geloof wat de Schrift zegt, wat voor bril draag jij dan als ik mag vragen?.
Ik probeer de Bijbel te lezen en daarbij ook nog na te denken, in plaats van contextloos maar wat dingen roepen.

eph515 schreef:Pcrtje schreef:
"Okee, dan vallen jehovahs getuigen dus niet onder de term 'christen'. Maar mormonen dus wel."
eph515: Dan heb je niet goed gelezen, ik heb gezegd de ECHTE Jezus Christus en dat Hij God is, Jehova getuigen geloven niet dat Hij God is.
Je verwijt mij slecht lezen, maar als je kijkt naar mijn zin dan kun je zien dat ik het dus met je eens ben dat volgens jouw definitie Jehovahs getuigen geen christenen zijn, maar mormonen wel.

Je definitie is me ietwat te onduidelijk, overigens. Wat bedoel je met "ECHTE"?

eph515 schreef:Pcrtje schreef: dat ik een "Een grote hoop onzin" over Katholicisme. " vertel en ik kom met "bizarre claims?"
Alsook: "Katholieken aanbidden Maria niet."
eph515: Really? Dat moeten we geloven? Je klinkt als een Roomse apologist.
Ik ben niet een Roomse apologist - alhoewel ik die rol nu wel aanneem inderdaad. Ik ben opgegroeid met het idee dat de Roomse kerk vals is, evenals jij nu denkt. Toen ik me echter ging verdiepen in haar argumenten kwam ik erachter dat ze helemaal niet zo dom en onredelijk was als ik altijd had gedacht.

eph515 schreef:In de korte tijd dat ik in de RK kerk was heb ik het zelf ook gedaan en er is NIEMAND die je tegenspreekt in de kerk. Je hebt een beeld, je knielt en je bid tot het beeld en je roept de naam van de overledene aan, dat is ook verboden.
Katholieken geloven dat overledenen verder leven. De Kerk met hoofdletter is niet alleen hier op aarde maar behelst ook de gelovige overledenen. Ik zal niet ontkennen dat er helaas veel onduidelijkheid is onder de gelovigen zelf, over het hoe en wat.

Er zijn binnen het katholieke denken (maar ook bij de OOK en allerlei andere Oosterse kerken zoals de Armeense en Ethiopische kerken) verschillende graden van eerbetoon. God alleen wordt aanbeden. Maar heiligen kunnen worden vereerd. Dat is wel degelijk een onderscheid dat zij maken.

eph515 schreef:Hoe je het went of keert, God haat dit.
Nah, valt wel mee, denk ik.

eph515 schreef:Gewoon woordspelletjes om dit te verdoezelen. Afgoderij gewoon vereren noemen.
Jij vindt het woordspelletjes. Ik en heel veel anderen met mij niet. Je zou eens kunnen proberen om je in te leven in je tegenpartij en haar standpunten te begrijpen.

eph515 schreef:Vervolgens zeg je dat ik me volgens jou erin moet gaan verdiepen hoe katholieken de bijbel lezen? Dat klinkt grappig kettertje, dezelfde "kerk" die zijn volgelingen eeuwenlang verbood om de bijbel ZELF te lezen, maar hun priester alles liet interpreteren. Zonder de reformatie had je dit niet eens kunnen voorstellen.
Heb je ook wel eens gelezen wanneer precies dat zelf-lezen verboden was? En met welke reden? Als we ziek zijn gaan we naar een dokter, toch? En als de auto stuk is gaan we naar een monteur, toch? Waarom zouden we dan niet experts op het gebied van de Bijbel opzoeken wanneer we over de Bijbel een vraag hebben? Je kunt natuurlijk zelf aanrommelen, maar het is vaak beter een expert een oordeel te laten geven.

eph515 schreef:Pcrtje schreef:
"Maar wat mij betreft hebben ze niet eeuwenlang de Bijbel tegengesproken."
eph515: Natuurlijk, de reformatie beruste zeker op een misverstandje.
Nee, dat is veel te zwart-wit. Een reformatie was zeker nodig. Die is er gelukkig ook gekomen. Er zijn veel dingen aangepakt en rechtgezet door de RKK.

eph515 schreef:Pcrtje schreef:
Katholieke priesterdom staat niet in de Bijbel? Klopt. De drieëenheidsleer ook niet.
eph515: Je vergist je, het katholieke priesterdom als functie staat er niet letterlijk en niet figuurlijk in. De drieenheid staat overduidelijk gedefinieerd in 1 joh. 5:7.
Die tekst staat in vrijwel alle Bijbels tussen haakjes omdat ze er later is ingevoegd. Oorspronkelijk stond ze er niet in.

eph515 schreef:Het katholicisme heeft als enige de LEER der duivelen VASTGELEGD in hun doctrine, priesters mogen niet huwen. Ik ken geen pinkster of evangelische gemeente of baptistengemeente die dit heeft vastgelegd. Punt blijft staan.
Ik weet even niet zo snel wat de precieze argumenten van de RKK zijn wat dit betreft. (Ze zullen ongetwijfeld redelijker zijn dan die van jou, want je komt over als een wervelwind die alle slechte slechte argumenten heeft opgeslurpt en hier loost. Er zit geen redelijke overweging bij noch pas je nuancering toe.

eph515 schreef:eph515: Ik heb gezegd Yoga is een SPIRITUELE oefening, duidelijk verbonden met hindoeïsme, een leer van afgoden/boze geesten. De bijbel verbiedt ons onszelf met boze geesten te vermengen. Aardappels, computers zelf zijn geen SPIRITUELE oefeningen, maar gewoon materiele zaken.
Oh, als ik mijn vriendin met haar vriendinnen ochtendyoga zie doen dan zie ik geen enkele verbondenheid met hindoeïsme, noch met afgoden en boze geesten.
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 27 aug 2017 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1932
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Pcrtje » 27 aug 2017 21:14

eph515 schreef:Ook apart dat er geen onvertogen woord klinkt tegen de ideeën die Pcrtje aanhangt,
We hebben hier vaker discussies over het katholicisme en veel andere dingen gevoerd. Hier weten we wat we aan elkaar hebben.

eph515 schreef:maar ik lijk de meest vreselijke ketterij aan te hangen.
Dat heb ik nooit gezegd. Je doet alleen veel te fundamentalistisch en zwartwit.

eph515 schreef:Waar zijn de christenen dan vertegenwoordigd op dit forum? Ik hoor ze niet.
Ik ben christen. Ik ben geen katholiek. Ik houd er alleen neit van wanneer een of andere nieuweling met een megafoon allemaal onzin gaat rondbazuinen zonder zich ooit in deze materie verdiept te hebben. Overigens zijn katholieken ook christen - dat lijk je even te vergeten.

Maar goed, veel plezier met je eigen gelijk.
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 27 aug 2017 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1932
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Pcrtje » 27 aug 2017 21:15

Bambi schreef:https://www.youtube.com/watch?v=JA9h7g-PQsU

En gelijk heeft hij.
Hij is de grondlegger van de Christelijke rockmuziek

https://nl.wikipedia.org/wiki/Larry_Norman
Bambi, ik ben het een keer hartgrondig met je eens. :) (Zie je wel dat we heus door één deur kunnen! ;) )
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten