Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 15:37

Bambi schreef:Ik word er alleen maar verdrietig van, als ik alleen al aan mijn vader denk die daar 75 jaar van zijn leven niet eens die vreugde heeft mogen ervaren, omdat zijn hoofd vol zat met uit verstandsgeloof aangepraatte regels en leugens.

Wellicht is mijn jeugd buiten de kerk daarin inderdaad een zegen. Toch minder ingesleten dogma's (en als ze er zijn zijn het andere dogma's)
Bambi schreef:Als ik God wil voelen in mijn hart, moet ik verstand en emoties uitschakelen, dan voel ik de liefde van God in mijn hart. En de rust van Zijn nabijheid. En dan merk je pas, hoe dingen die je in je verstand geprent zijn, je daarin belemmeren, en welke onzin zijn.

Ik ervaar dat als ik in de auto een goede (christelijke) plaat beluister en de tekst op me in laat werken. Met klassieke muziek, maar ook met opwekkingsmuziek heb ik dat dan weer veel minder. Daar hoor ik geen emotie in, en het raakt mijn eigen emoties dus ook niet.
Bambi schreef:en om zich er dan uit te praten, komen ze met uitwassen in de popmuziek die niet goed zijn. Dat weet ik ook wel, ik selecteer zelf op teksten die niet kunnen en bij mij hoef je ook niet met die sexuele onzin aan te komen, ook niet in dansen
Maar het dansen zoals een kind al automatisch doet, als het muziek hoort, is gewoon keihard door God toegestaan en zelfs ingestudeerde dansen zoals de reidans, die inderdaad wel op linedans lijkt.

Grappig dat je, even hiervoor ook in dit topic aangetoond, deze mensen wijst op het feit dat veel muziek die zijzelf WEL door de beugel vinden kunnen, te horen krijgt dat bepaalde componisten niet goed waren, terwijl aan de andere kant alles wat opgenomen is binnen 732 meter van een drumstel als duivels wordt neergezet.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 15:39

irmo schreef:Ik hoor je Bambi. Ik heb precies hetzelfde. Een van de redenen dat ik niet graag naar de kerk ga.

Voor mensen zoals EPH515 is de kerk bij uitstek geschikt. Stel je voor dat er geen regels zijn, wat moet ie dan?

Ik denk dat er behoorlijk wat kerken zijn waar dit soort regeldruk niet aanwezig is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor irmo » 28 aug 2017 15:41

Ja maar daar hebben ze dan weer niet de andere dingen die ik zoek :P

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 15:42

irmo schreef:Ja maar daar hebben ze dan weer niet de andere dingen die ik zoek :P

Zoals?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 15:43

irmo schreef:Ik hoor je Bambi. Ik heb precies hetzelfde. Een van de redenen dat ik niet graag naar de kerk ga.

Voor mensen zoals EPH515 is de kerk bij uitstek geschikt. Stel je voor dat er geen regels zijn, wat moet ie dan?

Ik ga helemaal niet meer, ben die veroordelende en speurende blikken meer dan zat.
En ze hebben niet in de gaten dat dat juist de zonde tegen de Heilige Geest is, ontkennen wat van de Heilige Geest is, omdat het tegen hun regels die heel ergens anders over gaan in de teksten, in gaat

Dus ik waarschuw niet uit rebellie, maar omdat ik iedereen die liefde en vreugde van God's nabijheid toewens, die mijn vader heeft moeten missen en velen jaren gekost heeft, om te mogen ervaren

Dus nee, ik loop niet in het zwart, ja ik draag een lange broek en ja ik luister naar andere muziek ook, naast de psalmen en nee, ik ga niet naar de kerk. Maar ik heb God, als mijn leidsman en Vader en dat dankzij de Heere Jezus. Die me dag en nacht leert en nabij is en als ik Hem niet nabij voel, weet ik dat ik fout zit. En dat is het rotste gevoel ooit
En als ik pas als kind van God gezien wordt, als ik die nabijheid weg moet doen en verstandelijk aan regels moet gaan houden, sorry, maar tabé, ik zal voor jullie bidden, dat de Heilige Geest dan maar eens gaat gillen in jullie hart, wat ik ook wel eens vraag, als ik Hem niet hoor, omdat achteraf bleek dat ik fout zat.
Ik hoef geen 3 keer per dag te bidden, ik praat de hele dag door tegen God

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 15:47

Bambi schreef:Ik ga helemaal niet meer, ben die veroordelende en speurende blikken meer dan zat.
En ze hebben niet in de gaten dat dat juist de zonde tegen de Heilige Geest is, ontkennen wat van de Heilige Geest is, omdat het tegen hun regels die heel ergens anders over gaan in de teksten, in gaat

Dus ik waarschuw niet uit rebellie, maar omdat ik iedereen die liefde en vreugde van God's nabijheid toewens, die mijn vader heeft moeten missen en velen jaren gekost heeft, om te mogen ervaren

Dus nee, ik loop niet in het zwart, ja ik draag een lange broek en ja ik luister naar andere muziek ook, naast de psalmen en nee, ik ga niet naar de kerk. Maar ik heb God, als mijn leidsman en Vader en dat dankzij de Heere Jezus. Die me dag en nacht leert en nabij is en als ik Hem niet nabij voel, weet ik dat ik fout zit. En dat is het rotste gevoel ooit
En als ik pas als kind van God gezien wordt, als ik die nabijheid weg moet doen en verstandelijk aan regels moet gaan houden, sorry, maar tabé, ik zal voor jullie bidden, dat de Heilige Geest dan maar eens gaat gillen in jullie hart, wat ik ook wel eens vraag, als ik Hem niet hoor, omdat achteraf bleek dat ik fout zat.
Ik hoef geen 3 keer per dag te bidden, ik praat de hele dag door tegen God
Hoe zie jij de gemeenschap der heiligen dan?
Dat ik elke zondag dezelfde mensen zie en daar een vriendschapsband mee heb opgebouwd bouwt ook mijn geloof (zoals het ook het hunne bouwt).

Er zijn voldoende kerken in Nederland (en daarbuiten) waar je je wel welkom zou kunnen voelen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 16:00

StillAwake schreef:Hoe zie jij de gemeenschap der heiligen dan?
Dat ik elke zondag dezelfde mensen zie en daar een vriendschapsband mee heb opgebouwd bouwt ook mijn geloof (zoals het ook het hunne bouwt).

Er zijn voldoende kerken in Nederland (en daarbuiten) waar je je wel welkom zou kunnen voelen.

Ik haal het uit andere dingen. Een quote op social media, de liefde van zelfs ongelovige mensen, de wonderen die God laat zien.
Zoals vorige week, dat Benefiet een link plaatst van Jij daar en ik daardoor op YouTube bij video's van hen kwam en daar in die video van vrouw, een getuigenis hoor, die me zoveel zegt en bouwt en waarin ook voor mij weer een boodschap van God zit, waar ik vastliep

Toen ik van God het stukje in de hemel mocht voelen, na mijn vader zijn dood, dan merk je als je daarin zit, dat je niet eens mensen om je heen wil. We willen graag mensen om ons heen, om bevestigd te worden, in onze angsten, vragen enz. Maar ik heb juist weer geleerd om het van God af te laten hangen en dan geeft Hij wat ik nodig heb, ook van mensen. Ik ben dat een tijd kwijt geweest, doordat ik bepaalde dingen wilde zien gebeuren, zoals dat mijn vader nog wat langer zou blijven leven, maar op dat moment, dat hij stierf, kreeg ik het weer terug maar ook meer dan dat. dat is niet in woorden uit te drukken. Maar ik heb alles in God's handen gelegd en Hij zorgt en voorziet, ook in wat ik van mensen nodig heb, dat laat Hij gebeuren, zoals die getuigenis van die vrouw, die ik moest zien, toen ik weer terugzakte.
En verder probeer ik overal te getuigen of te waarschuwen, of mensen te laten nadenken, op alle manieren. Wat mensen dan niet willen horen, maar dat is vers 2 :mrgreen:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor pindas83 » 28 aug 2017 16:30

Bambi schreef:Ik ga helemaal niet meer, ben die veroordelende en speurende blikken meer dan zat.
En ze hebben niet in de gaten dat dat juist de zonde tegen de Heilige Geest is, ontkennen wat van de Heilige Geest is, omdat het tegen hun regels die heel ergens anders over gaan in de teksten, in gaat

Dus ik waarschuw niet uit rebellie, maar omdat ik iedereen die liefde en vreugde van God's nabijheid toewens, die mijn vader heeft moeten missen en velen jaren gekost heeft, om te mogen ervaren

Dus nee, ik loop niet in het zwart, ja ik draag een lange broek en ja ik luister naar andere muziek ook, naast de psalmen en nee, ik ga niet naar de kerk. Maar ik heb God, als mijn leidsman en Vader en dat dankzij de Heere Jezus. Die me dag en nacht leert en nabij is en als ik Hem niet nabij voel, weet ik dat ik fout zit. En dat is het rotste gevoel ooit
En als ik pas als kind van God gezien wordt, als ik die nabijheid weg moet doen en verstandelijk aan regels moet gaan houden, sorry, maar tabé, ik zal voor jullie bidden, dat de Heilige Geest dan maar eens gaat gillen in jullie hart, wat ik ook wel eens vraag, als ik Hem niet hoor, omdat achteraf bleek dat ik fout zat.
Ik hoef geen 3 keer per dag te bidden, ik praat de hele dag door tegen God


Mag ik vragen in hoeverre je serieus op zoek ben geweest naar een gemeente wat meer aansluit bij jouw geloofsbeleving?
Kijk, dat de Ger-Gem of de HHK niet jouw kopje thee is kan ik me voorstellen, dat is ook niet aan mij besteedt maar er zijn toch legio andere mogelijkheden?
Of vind je het wel prima zo en denk je dat je door aan de zijlijn te waarschuwen meer tot zegen bent dan dat je je tussen broeders en zusters begeeft?
Ik wil je niet bekritiseren of veroordelen ofzo hoor ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar, denk je hier wel eens overna?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor irmo » 28 aug 2017 16:34

StillAwake schreef:Zoals?


Grondige Bijbel kennis
Niet al te lang stilzitten ( dat kan ik niet door mijn handicap)
de mogelijkheid tot het stellen van vragen zonder dat je gelijk afgeserveerd wordt als je het na 2 keer nog moeilijk hebt
Internationaal georienteerd
En graag ook een beetje kennis van de godsdienst die ik nou aanhang
En graag zonder van die gekkies zoals Radical en Ephi :P

Je ziet, ik heb nogal wat eisen :shock: :wink:

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 16:39

StillAwake schreef:Wellicht is mijn jeugd buiten de kerk daarin inderdaad een zegen. Toch minder ingesleten dogma's (en als ze er zijn zijn het andere dogma's)

Ik ervaar dat als ik in de auto een goede (christelijke) plaat beluister en de tekst op me in laat werken. Met klassieke muziek, maar ook met opwekkingsmuziek heb ik dat dan weer veel minder. Daar hoor ik geen emotie in, en het raakt mijn eigen emoties dus ook niet.

Grappig dat je, even hiervoor ook in dit topic aangetoond, deze mensen wijst op het feit dat veel muziek die zijzelf WEL door de beugel vinden kunnen, te horen krijgt dat bepaalde componisten niet goed waren, terwijl aan de andere kant alles wat opgenomen is binnen 732 meter van een drumstel als duivels wordt neergezet.

In de muziekwereld, wordt vaak gezegd dat muziek je ziel raakt. En dat klopt. Vaak zijn het onze 'foute' of erg roerige emoties die ons er van weerhoudt om God Zijn nabijheid in ons hart te voelen. En dan kan zelfs muziek die niet over God gaat, juist die emoties ombuigen, waardoor we weer wel bij God uitkomen. En een andere keer, heb je daar juist wel een opwekkingslied voor nodig.

Dat laatste heb ik niet gezegd trouwens, maar is wel waar. Dat bedoel ik met het muggenziften, het niet kijken met de bril van God, maar met regels en angst en hoogmoed.

pindas83 schreef:
Mag ik vragen in hoeverre je serieus op zoek ben geweest naar een gemeente wat meer aansluit bij jouw geloofsbeleving?
Kijk, dat de Ger-Gem of de HHK niet jouw kopje thee is kan ik me voorstellen, dat is ook niet aan mij besteedt maar er zijn toch legio andere mogelijkheden?
Of vind je het wel prima zo en denk je dat je door aan de zijlijn te waarschuwen meer tot zegen bent dan dat je je tussen broeders en zusters begeeft?
Ik wil je niet bekritiseren of veroordelen ofzo hoor ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar, denk je hier wel eens overna?

Ik heb nadat ik de ger gem de rug toekeerde, bijna alle soorten gemeentes gehoord op toen nog radio 5 en later op internet en nee, ik heb geen behoefte aan een gemeente. En hoor ik er pas bij en heb ik pas recht om als medechristen me te laten horen als ik naar een kerk ga?
Hier op Refoweb is ook een gemeenschap van gelovigen, weliswaar zonder dominee, maar toch :mrgreen:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor pindas83 » 28 aug 2017 16:55

StillAwake schreef:dat is in rijen dansen...


Aha, bedankt! Ik kon het me al slecht voorstellen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 18:14

[list=][/list]
irmo schreef:Grondige Bijbel kennis
Niet al te lang stilzitten ( dat kan ik niet door mijn handicap)
de mogelijkheid tot het stellen van vragen zonder dat je gelijk afgeserveerd wordt als je het na 2 keer nog moeilijk hebt
Internationaal georienteerd
En graag ook een beetje kennis van de godsdienst die ik nou aanhang
En graag zonder van die gekkies zoals Radical en Ephi :P

Je ziet, ik heb nogal wat eisen :shock: :wink:

Eisen die ik (deels) ook had.
Geloof me, die gemeentes bestaan!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 20:35

ik heb eens gezocht op internet wat er als argumenten gegeven worden, waarom dansen niet mag
Het komt echt op hetzelfde neer, als met popmuziek, het wordt bij voorbaat afgekeurd
En de kronkels die gemaakt worden, om het maar als fout neer te zetten

Bijv: De reidans was vrouwen en mannen die elkaar niet aanraakten, de vrouwen waren netjes aangekleed en het was ter ere van God
Maar het dansen van tegenwoordig, daar raken de vrouwen de mannen aan, zijn ze schaars gekleed, opgezweept door emoties van de muziek en onder invloed van drank en drugs

Dat is zo met het eigen verstand verzonnen......... ](*,)

En dan wordt Herodias als voorbeeld gebruikt,want dat was het dansen van de heidenen net als tegenwoordig gebeurt

Ja hoor, we dansen allemaal in een kamer vol met alleen mannelijke hoge piefen, op een manier om ze te behagen, tuurlijk............

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2017 20:42

Bambi schreef:Bijv: De reidans was vrouwen en mannen die elkaar niet aanraakten, de vrouwen waren netjes aangekleed en het was ter ere van God
Maar het dansen van tegenwoordig, daar raken de vrouwen de mannen aan, zijn ze schaars gekleed, opgezweept door emoties van de muziek en onder invloed van drank en drugs


Die lui vroeger waren zo puur en kuis dat het een wonder mag heten dat het ras het heeft overleefd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 20:46

Mortlach schreef:Die lui vroeger waren zo puur en kuis dat het een wonder mag heten dat het ras het heeft overleefd.

Toen deden ze alles ter ere van God......................................... #-o


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten