Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2017 07:45

eph515 schreef:StillAwake, je noemt me, n.a.v. het commentaar wat ik van bambi kreeg zonder enig bewijs een farizeeer. Je zegt: "Farizeisme heet dat toch?"
In mattheus 23 spreekt Jezus over hetgeen Hij van de schriftgeleerden en de Farizeeën veroordeelt. Jezus zegt doe wat ze je zeggen, maar ZELF DOEN ZE HET NIET. Het zijn hypocrieten. Je noemt me dus een farizeeer en dus ook een hypocriet.

Mattheus 23:3, 4
"daarom, al wat zij u zeggen dat u in acht moet nemen, neem dat in acht en doe het; maar doe niet overeenkomstig hun werken, want zij zeggen het, maar doen het zelf niet. Want zij binden lasten samen die zwaar zijn en moeilijk om te dragen, en zij leggen ze op de schouders van de mensen; maar zij willen die zelf met geen vinger verroeren."

Ik heb je denkpatroon farizeïsme genoemd, maar daarmee jou niet voor hypocriet versleten.
De denklijn dat er extra regels moeten worden aangemaakt om maar ver bij de zonde vandaan te blijven, de denklijn dat het om de letter van de wet, en niet de geest van diezelfde wet gaat, dat noem ik farizeïsme.
Als jij je gekwetst voelt omdat je daarin een (door mij absoluut niet bedoeld) verwijt van hypocrisie voelt: mijn excuses. Ik ken je (waarschijnlijk) niet, en in elk geval onvoldoende om dat oordeel te mogen geven.
Ik heb mijn beeld van de farizeeër deels ook uit het boek "De Farizeeërs in de spiegel" van Tom Hovestol gehaald.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2017 07:50

eph515 schreef:Het probleem is heel vaak niet eens de tekst, maar de muziek zelf. Muziek op zichzelf is al een taal.

En juist op dat punt ben ik het principieel met je oneens.
De muziekstijl "heavy metal" lijkt qua schema's, harmonieën, ritmes en tempowisselingen enorm veel op de barok van bijvoorbeeld Johann Sebastian Bach. Jij stelt dat het probleem niet (sec) in de teksten zit, maar in de muziek.
Zit het dan in de instrumenten?
Ik denk dat je behoorlijk met Psalm 150 in de knel komt als je dat beweert.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2017 08:27

eph515 schreef:We proberen dmv de videos gemeentes en christenen te waarschuwen dat er een gruwelijke vermenging plaatsvindt in de gemeentes en dat pop-rock daarin een extreem belangrijke rol heeft. Muziek is een transformerende geestelijke kracht. We geven enorm veel voorbeelden zoals b.v. het satanshoornsteken (een hindoe religieus handgebaar van oorsprong) wat als groot 'poster symbool' gebruikt wordt voor de Dove Awards (christelijke muziekindustrie), dat is vreselijk. De verbanden die Hillsong als grote muziekbediening ook heeft met absoluut misleidende gemeentes zoals b.v. Bethel Redding. De Alabaster Prayer House van Bethel waar boven de prayer room een piramide is geplaatst die als het donker wordt oplicht! In het licht van de overvloedige voorbeelden die we geven in de videos dat het niet 'zo maar' symbolen zijn, occultisten geven dit ook toe, zou dit je al genoeg moeten waarschuwen. Heb je de videos wel bekeken?

Mij is altijd geleerd dat de "bokkengroet" of de "corna", door jou aangeduid als "satanshoornteken" uit de keltische (en niet de hindoe) cultuur stamt, en bedoeld was om het onheil af te weren.
Ik heb een deel van je filmpjes bekeken, maar jaren geleden wel redelijk diep in "they sold their souls for rock&roll" gedoken, en (afgezien van de hillsong-aanval die ik in jouw materiaal tegenkwam) vond ik jouw materiaal een herhaling van zetten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 30 aug 2017 11:24

StillAwake, nee, o.a. de Kelten hebben het gebruikt, maar van oorsprong is het een Hindoe Mudra (handgebaar).
Deel 1 vd serie is er meer over gezegd.

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 30 aug 2017 11:25

Ik heb trouwens nooit gezegd dat het luisteren naar pop-rock op zichzelf betekend dat je geen christen meer bent. Wat ik wel weet is dat als je pop-rock gebruikt/promoot/goedkeurt in de kerk, dit geen goede vrucht gaat voortbrengen. Je speelt met vuur in je leven en in de gemeente met dat van anderen. Het gaat schade teweeg brengen, je mag met die waarschuwing doen wat je zelf wilt, ik leg je niets op. Er is een grote afval gaande in de wereld en de christelijke gemeentes volgen, zoals voorzegd door de Heer Jezus. Multimedia (muziek nam het voortouw) is zo intens aanwezig, het betoverd onze zinnen en wordt gebruikt om ons te manipuleren. De bijbel zegt dat we alle dingen die de SCHIJN van kwaad hebben moeten vermijden. Pop/rock heeft wel degelijk de schijn van kwaad, nogmaals orgelmuziek, klassieke muziek etc. heben de maatschappij door de eeuwen heen nooit zo kunnen veranderen, dus is er iets anders aan de muziek die we zijn gaan gebruiken. Little Richards wordt door velen genoemd als 1 vd grondleggers van rock, hij identificeert de boosdoener als demonische muziek, met beats die uit voodoo zijn genomen. Als materiedeskundige bij uitstek neem ik zijn woorden serieus. Pop/rock met al zijn varianten heeft de westerse wereld veranderd, geen twijfel mogelijk. Pop/rock, muziek gecombineerd met video (begin van muziekvideos/mtv) hebben ervoor gezorgd dat we dingen tegenwoordig normaal vinden die 60 jaar geleden absoluut geen norm waren. Veel beroemde pop/rock muzikanten geven ook toe dat ze voor het muziek maken overgenomen werden door andere machten, als je kijkt naar Led Zeppelin, dan weet je welke machten dat zijn. Het lied Stairway to Heaven heeft ogenschijnlijk geen foute boodschap, maar is gedicteerd door duivelse machten, dat is een feit, hoe kun je dan beweren dat er 'geen duivelse invloed te zien is', misschien wil je het dan niet zien. In de eerste video halen we ook aan dat De Beatles drugs, Hindoeïsme, vrije sex en in ‘t algemeen, opstandigheid tegen God populair maakte. Hoe kan je dan hun muziek gaan beluisteren (wat veel christenen doen)? Waar is de heiliging/afscheiding van de wereld dan gebleven? Het is een vraag naar je geweten, dit zijn openlijke vijanden van God, die perverse helden hadden als Aleister Crowley, een kwaardaardige man die de God van de bijbel lasterde en haatte. De Beatles hebben meer als de SCHIJN van kwaad over zich. Het is geen kwestie van smaak, ik ben geen verstokte orgelmuziek fanaat. Wat na de Beatles is gekomen, is trouwens alleen maar erger geworden en het gaat nog veel erger worden. Dat heet conditioneren, eerst een schokeffect, daarna wennen mensen eraan en gaan we verder naar de volgende stap in perversie. Inmiddels zijn we in de media zo ver, dat er nog maar weinig is waar mensen geschokkeerd van raken. We hebben tegenwoordig hologramtechnieken, virtual reality, 3d. Denk aan de mogelijkheden die de duivel, alszijnde, niet alom aanwezig schepsel, tegenwoordig tot zijn beschikking heeft. Het begon met muziek, er zijn nu veel meer mogelijkheden om jou en mij te manipuleren. Manipulatie kan echter niet zo maar succesvol zijn, als we onszelf informeren, God bidden voor wijsheid en ons hart niet verstokken voor de feiten die voor ogen zijn. De muziekindustrie heeft wel degelijk een agenda, perversie en afval.

De meer technische uitleg over muziek kan ik niet geven. Dan verwijs ik naar videos van de Australische Pastor Graham West. Hij was eerst werkzaam in de muziekindustrie als componist, alsook algehele productie van muziek. Een aantal belangrijke video, waaronder "The Rhythm of Rock", zijn te vinden op: http://tbbc.org.au/media/videos/

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 30 aug 2017 11:31

Sorry hoor Bambi, maar je bent echt doorgeslagen!

Het teken van de horens is geen Texas symbool, ze kunnen het gebruiken hoor, maar het is een Hindoe religieus handgebaar!
Texas als staat bestond toen nog lang lang niet.

De symbolen zijn wel degelijk duivels en daar ligt jouw probleem, jij accepteert alles als van God afkomstig.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Katlheen » 30 aug 2017 11:37

Gelukkig hoef ik als Oud-Katholiek niet te vrezen voor popmuziek in de mis... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Pcrtje » 30 aug 2017 11:55

eph515 schreef:StillAwake, nee, o.a. de Kelten hebben het gebruikt, maar van oorsprong is het een Hindoe Mudra (handgebaar).
Kenden die lui elkaar eigenlijk wel?

eph515 schreef:Deel 1 vd serie is er meer over gezegd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je die filmpjes zelf gemaakt hebt en of je ook namens een bepaalde vereniging of organisatie spreekt of dat je alleen handelt.

eph515 schreef:Wat ik wel weet is dat als je pop-rock gebruikt/promoot/goedkeurt in de kerk, dit geen goede vrucht gaat voortbrengen. Je speelt met vuur in je leven en in de gemeente met dat van anderen. Het gaat schade teweeg brengen.
Okee, wees eens concreet. Wat voor schade en slechte vruchten brengt dat dan teweeg? En heb je voorbeelden van gemeenten waarin dat gebeurd is? En heb je ook voorbeelden van gemeenten die wel pop-rock gebruiken maar geen schade is ontstaan en waar goede vruchten worden gedragen?

eph515 schreef:Little Richards wordt door velen genoemd als 1 vd grondleggers van rock, hij identificeert de boosdoener als demonische muziek, met beats die uit voodoo zijn genomen.
Dus omdat een of andere malloot wat rare dingen zegt is rock slecht?

eph515 schreef:Als materiedeskundige bij uitstek neem ik zijn woorden serieus.
Noem jij jezelf materiedeskundige of bedoel je dat Little Richards dat is? Wat is dat precies, een materiedeskundige?

eph515 schreef:Veel beroemde pop/rock muzikanten geven ook toe dat ze voor het muziek maken overgenomen werden door andere machten
Wees eens concreet. Je zegt "veel beroemde muzikanten", maar geeft geen voorbeelden. Je noemt Led Zeppelin, maar je zegt dat jij er andere machten in ziet, niet dat zij dat zelf beweren.
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 30 aug 2017 12:04

eph515 schreef:Sorry hoor Bambi, maar je bent echt doorgeslagen!

Het teken van de horens is geen Texas symbool, ze kunnen het gebruiken hoor, maar het is een Hindoe religieus handgebaar!
Texas als staat bestond toen nog lang lang niet.

De symbolen zijn wel degelijk duivels en daar ligt jouw probleem, jij accepteert alles als van God afkomstig.

Kijk dan maar uit als je langs iemand loopt die dat gebaar maakt. De duvel zou wel es over kunnen springen
Je bent juist door dat gebaar zo verblindt, dat je niet ziet dat het maar een stempel is, wat de duvel overal op zet, maar het werkelijke gevaar juist zit in vrome praatjes die hij gebruikt en in zijn gedrag waarmee hij de Heere Jezus nabootst DAT ZEGT OPENBARINGEN OVER HET BEEST

Dat zegt Openbaringen 13:11 en meerdere Bijbelteksten
Zoals die waarin de Heere Jezus zegt dat alles wat uit het hart komt de mens verontreinigd en niet wat je in het lichaam stopt
Zo'n gebaar zegt niks, maar de reden waarom de mens het zelf gebruikt. Dat is uit het hart.

En als je al ziet dat Spurgeon mensen durfde te veroordelen als zijnde geen kind van God als ze naar de schouwburg gingen en daar het wereldse vermaak zochten, dat is nogal een verdenking
Want wat was er nou in de schouwburg te zien in die tijd?
Dat zijn de grondleggers van het denken dat alles aan muziek en vermaak van de duvel is en niet door de beatles en hun muziek. Waar ik trouwens amper naar luister, omdat ik naar de teksten luister

Die 2 linken met die dansen die ik plaatste was in een schouwburg

Als er tussen het nieuws maar muziek kwam, zette mijn vader gauw het geluid heel zacht, want dat was van de duvel
Maar hij zag niet in dat de vrome praatjes die hem 75 jaar in angst hielden, van de duvel waren

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 30 aug 2017 12:28

Pcrtje schreef:
Wees eens concreet. Je zegt "veel beroemde muzikanten", maar geeft geen voorbeelden. Je noemt Led Zeppelin, maar je zegt dat jij er andere machten in ziet, niet dat zij dat zelf beweren.

Ik weet van 1 zanger in een band die dat gezegd heeft dat is de zanger van de groep WASP. Maar dat was ook te zien aan zijn ogen die een duvelse uitstraling hadden. Die was Christelijk opgevoed en later alles de rug toegekeerd. Maar is nu weer terug bij God en heeft een heel andere plaat gemaakt en het mooie is dan, dat hij al die fans die hen volgde vanuit de duvel, juist weer kan raken met God nu

En als gelovigen eens wat meer vertrouwen in God hadden en dat Hij alles in de hand heeft, voor Zijn eigen plannen, zouden ze ook wat minder krampachtig en bang zijn voor de duvel. Want de duvel kan alleen maar zover gaan als God hem voor Zijn plannen nodig heeft

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 30 aug 2017 12:34

eph515 schreef: Little Richards wordt door velen genoemd als 1 vd grondleggers van rock, hij identificeert de boosdoener als demonische muziek, met beats die uit voodoo zijn genomen. Als materiedeskundige bij uitstek neem ik zijn woorden serieus. Pop/rock met al zijn varianten heeft de westerse wereld veranderd, geen twijfel mogelijk.

Voordat iedereen dit klakkeloos overneemt om voor eigen parochie te prediken, lees eerst dit

https://nl.wikipedia.org/wiki/Little_Richard

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2017 12:47

eph515 schreef:StillAwake, nee, o.a. de Kelten hebben het gebruikt, maar van oorsprong is het een Hindoe Mudra (handgebaar).
Deel 1 vd serie is er meer over gezegd.

het klopt dat er in deel 1 van de serie meer over gezegd is, maar dat maakt het nog niet waar...
De corna komt uit de keltische cultuur, maar kan zich best separaat in meerdere culturen hebben ontwikkeld.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2017 12:49

Pcrtje schreef:Kenden die lui elkaar eigenlijk wel?

Daar verschillen de meningen over. Feit is dat veel symboliek (met als bekendste voorbeeld het vredesteken: de swastika, beter bekend als het hakenkruis) in beide culturen erg op elkaar lijkt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 30 aug 2017 22:25

Pcrtje schreef:
"Wees eens concreet. Je zegt "veel beroemde muzikanten", maar geeft geen voorbeelden. Je noemt Led Zeppelin, maar je zegt dat jij er andere machten in ziet, niet dat zij dat zelf beweren"

Weet je, je bent duidelijk een intelligent iemand, maar je stelt heel bewust domme vragen, zoals wat is een materiedeskundige (google 't), je weet ook zgn geen voorbeelden waar beroemde muzikanten door andere machten worden overgenomen en stelt vervolgens, heel vreemd, of 't misschien alleen maar mijn mening is dat het vreemde machten waren. Moet ik het duidelijker zeggen, het ZIJN duivelse geesten in het licht van de bijbel, als je tenminste gelooft in de bijbel als Gods Woord. Misschien geloof jij dat het goede machten waren, maar dan houdt het voor mij op. Paar voorbeelden dan, voor de rest, google geeft je pagina's vol met info. Jimi Hendrix, The Doors (zanger beoefende trouwens wicca), Carlos Santana (communiceerde met een duivelse geest en JA DIT IS EEN DUIVELSE GEEST). Deze mensen is van bekend dat hun muziek onder invloed is gemaakt van DUIVELSE GEESTEN. Waarschijnlijk ga je me vervolgens vragen wat er mis is met wicca. Dat is het probleem, je bent duidelijk op de hoogte van dingen, maar stelt basisvragen in de trant van wat is er mis met Yoga. Je ziet het niet, omdat je het niet wilt zien. Je denkbeelden zijn ketters. Iedereen kan duidelijk zien dat als de paus samen met afgodendienaars (natuurgodsdiensten, voodoo beoefenaars etc.) bidt voor de wereld, zoals in Assisi meerdere malen is gebeurd, dat dat openlijk het werk van de duivel is. Daarmee wil ik niets te maken hebben.

En nee, ik noem mijzelf GEEN materiedeskundige, maar had het over Little Richard.

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 30 aug 2017 22:42

Bambi, je kan blijven tieren tegen me, dat je moe wordt ervan, dat het zuurpruimerij is, dat het vrome praatjes zijn, vervolgens geef je Spurgeon er ook nog even van langs. Wat een wijsheid allemaal zeg. Spurgeons kerk was een levende gemeente, met echte bekeringen, God werkte krachtig door hem.

Jij en pcrtje kunnen de uitspraak van Little Richards als expert zijnde (wat jij en ik niet zijn) niet zomaar wegwuiven. Zijn levenstijl is op en aan een zooitje te noemen, maar hij heeft wbt dit onderwerp meer verstand ervan als jij en ik. Hij spreekt alszijnde een authoriteit.
Vergelijkbaar zoals Bill Gates over software uitleg geeft.

Voor degenen die wel nog luisteren wat quotes:

“Muziek is de sterkste vorm van toverij”
Marilyn Manson, rockmuzikant en satanist

“We gebruiken muziek, want dat is het instrument waar jongeren op dit moment op reageren... We gebruiken rechtstreekse propaganda om de wolf in de mens te laten ontwaken.. “
Nikolas Schreck, occultist, ooit lid van de satanskerk. Ook in de video, een audioclip waarin hij openlijk aangeeft dat deze zieke geesten muziek gebruiken om christelijke normen en waarden te vernietigen in de maatschappij. Dit zijn geen grappenmakers en als je dan ziet wat er gebeurt in de muziekindustrie dan zie je dat ze het menen en ze beperken zich echt niet alleen maar tot de seculiere muziekindustrie, ook de zogenaamde christelijke muziekindustrie zijn ze al lang en breed in betrokken.

Weet je, vakantie zit er weer op. Het videomateriaal is er. Je kan er je voordeel mee doen of het compleet laten. Mij maakt het verder niet meer uit. Het is je eigen verantwoordelijkheid.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten