Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Anonymous_1 » 02 sep 2013 23:01

Ik snap dat niet helemaal.
Je hebt ook christelijke popmuziek.
Ik moet zeggen dat ik sommige nummers erg goed vind.
Daarnaast baseren volgens mij veel mensen het op de teksten die erin voorkomen.
Oké dat snap ik nog.

Maar heus niet allemaal
Dan hoef je popmuziek toch niet gelijk 'fout' te noemen?

Heeft iemand voor mij een antwoord?

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor coby » 02 sep 2013 23:08

Anonymous_1 schreef:Ik snap dat niet helemaal.
Je hebt ook christelijke popmuziek.
Ik moet zeggen dat ik sommige nummers erg goed vind.
Daarnaast baseren volgens mij veel mensen het op de teksten die erin voorkomen.
Oké dat snap ik nog.

Maar heus niet allemaal
Dan hoef je popmuziek toch niet gelijk 'fout' te noemen?

Heeft iemand voor mij een antwoord?

Tja, de duivel was vroeger de aanbiddingsleider en daarom is alles wat niet worship is slecht, zo leerde ik vroeger. Ik heb toen al mijn muziek weggegooid, inclusief die heidense Doris Day met haar que sera sera. Ik weet nog dat m'n huisgenote die een cd van me had geleend 'm mooi zelf hield, want ze vond het zonde dat ik alles weggooide. Tja, een beetje overtrokken. Ik luister ook wel gewone popmuziek, maar ik let wel op de tekst en de sfeer. Van die depressieve rotherrie hoef ik niet en christelijke hardrock ook niet, maar dat kan smaak zijn. Als iets echt slecht is laat de Heer je het zelf wel zien, denk ik zo.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 09:50

Ja zo denk ik er ook over.
Toch aantal jaren geleden zeiden de mensen uit mijn jeugdgroep dat het slecht was en blabla.
Ook dat er verborgen boodschappen zijn als je een cd terugdraait.
Zal allemaal wel meevallen dacht ik toen, nu nog wel.

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor FrankB » 03 sep 2013 10:32

Ach, die wauwelen ook maar na wat hen verteld wordt en een cd achteruit draaien? Ben benieuwd hoe ze dat doen. Hooguit tussen je vingers maar dan hoor je niets, zeker geen verborgen boodschappen. En geloof je nou echt die onzin dat de duivel verborgen booschappen in een plaat verstopt die je alleen hoort als je die plaat (lp) achterstevoren draait? Er zijn wel makkelijker manieren met een veel groter bereik om een boodschap te verspreiden hoor.

Het achteruit draaien van de opname banden is regelmatig creatief gebruikt door muzikanten. Luister bijvoorbeeld eens naar Pro-Road Downs op het album Crosby, Stills & Nash. De gitaarsoli in dit nummer zijn door Stephen Stills op een normaal vooruit spoelende band ingespeeld en volgens de aanwezige technici klonk het als een onmelodieuze hoeveelheid klanken. toen hij klaar was draaide hij de banden om, speelde ze achterstevoren af en alles viel op zijn plaats: een geweldige gitaarpartij. Reactie van Stephen Stills: "ik deed gewoon wat Jimi (Hendrix) mij geleerd heeft".

Natuurlijk, er zijn diverse vormen van popmuziek en er zit best rotzooi tussen maar om categorisch alles af te wijzen alleen omdat er mensen zijn die zeggen dat het niet mag slaat nergens op.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor coby » 03 sep 2013 10:42

FrankB schreef:Ach, die wauwelen ook maar na wat hen verteld wordt en een cd achteruit draaien? Ben benieuwd hoe ze dat doen. Hooguit tussen je vingers maar dan hoor je niets, zeker geen verborgen boodschappen. En geloof je nou echt die onzin dat de duivel verborgen booschappen in een plaat verstopt die je alleen hoort als je die plaat (lp) achterstevoren draait?

Ik geloof dat best wel, maar dat zul je dan ook gewoon in de muziek horen, dat het niet goed is. Ze draafden een beetje door toen er nog platen waren, doet me denken aan Bob Dylan.
Dylan: “What did you just say man? . . . I never said ‘Don’t expose me’ in New Morning, what’s that?”
Weberman: “Backwards, backwards. You need to play a part of it backwards.”
Dylan: “And it says ‘Don’t expose me’?”
Weberman: “Yeah.”
Dylan: .... why don’t you play an Andy Williams record backwards, man, see what it says.”
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor FrankB » 03 sep 2013 10:56

New Morning, goede plaat. Toevallig vorige week de deluxe box van Another Self Portrait ontvangen incl. het concert van Dyland en The Band op het Isle of Wight festival in 1969 en gisteren kwam John Wesley Harding binnen. Puur genieten.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2013 14:06

Anonymous_1 schreef:Ja zo denk ik er ook over.
Toch aantal jaren geleden zeiden de mensen uit mijn jeugdgroep dat het slecht was en blabla.
Ook dat er verborgen boodschappen zijn als je een cd terugdraait.
Zal allemaal wel meevallen dacht ik toen, nu nog wel.


Mensen die muziek achteruit draaien op zoek naar verborgen boodschappen, die zijn pas gestoord! Zo las ik een tijd terug dat K3 heel erg fout zou zijn als je het achteruit draait... Ik kwam niet meer bij van het lachen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor alexander91 » 03 sep 2013 14:55

Mortlach schreef:Mensen die muziek achteruit draaien op zoek naar verborgen boodschappen, die zijn pas gestoord! Zo las ik een tijd terug dat K3 heel erg fout zou zijn als je het achteruit draait... Ik kwam niet meer bij van het lachen.
Om de foutheid van K3 te achterhalen hoef je het heus niet achteruit te draaien :P
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor coby » 03 sep 2013 18:15

1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 21:45

Ik weet nog goed dat toen ik nog een jaar of 14/15 was dat ze zeiden dat popmuziek slecht was.
Er was een jeugdavond georganiseerd en er kwam iemand die vroeger DJ was en vaak popmuziek draaide z'n zegje doen.
Toen vond ik het al grappig dat er zoveel gezeur over was.
Nu 10 jaar later kan ik hier heel hard om lachen.
Inderdaad ook dat je K3 terug kan draaien.

Ik had verwacht dat hier wel mensen zouden reageren dat het echt zo was.
Dat is toch anders uitgevallen.

Thom
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2013 22:15
Locatie: Winterswijk

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Thom » 03 sep 2013 22:25

ik heb ook wel eens een gesprek gevoerd met iemand van de stichting house, Ik ben zelf hardcore en metalcore liefhebber en voor namelijk christelijke maar ook dat is slecht volgens hun.
Ik word altijd een beetje nerveus van dat soort uitspraken.
Want waarom wordt ik als christen zogenaamd verplicht tot alleen opwekking of psalmen/gezangen?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor irmo » 03 sep 2013 22:32

Mortlach schreef:Mensen die muziek achteruit draaien op zoek naar verborgen boodschappen, die zijn pas gestoord! Zo las ik een tijd terug dat K3 heel erg fout zou zijn als je het achteruit draait... Ik kwam niet meer bij van het lachen.



Heb je ooit die teksten van K3 wel eens gelezen? Totaal ongeschikt voor iedereen onder de 16! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2013 11:13

Thom schreef:Want waarom wordt ik als christen zogenaamd verplicht tot alleen opwekking of psalmen/gezangen?


Omdat het voor sommige christenen erg belangrijk is dat iedereen strak in het gelid loopt, in hetzelfde keurslijf is geperst. Op die manier ben je een stuk makkelijker te beheersen, namelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Samanthi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Samanthi » 04 sep 2013 11:54

Anonymous_1 schreef:Ik weet nog goed dat toen ik nog een jaar of 14/15 was dat ze zeiden dat popmuziek slecht was.
Er was een jeugdavond georganiseerd en er kwam iemand die vroeger DJ was en vaak popmuziek draaide z'n zegje doen.
Toen vond ik het al grappig dat er zoveel gezeur over was.
Nu 10 jaar later kan ik hier heel hard om lachen.
Inderdaad ook dat je K3 terug kan draaien.

Ik had verwacht dat hier wel mensen zouden reageren dat het echt zo was.
Dat is toch anders uitgevallen.


Ga eens naar een poplezing van Jijdaar en wordt wijs

http://www.jijdaar.nl/agenda/

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor FrankB » 04 sep 2013 12:58

Ik zou graag eens naar zo'n lezing gaan (om eens te zien waarmee de jeugd op zo'n avond wordt geïndoctrineerd) maar helaas zijn die altijd alleen maar in Gouda of in plaatsen in de bible belt op de Veluwe. Waarom nooit eens ergens buiten die regio, bijv. in Brabant?

Wat ik ervan gezien en gelezen heb geeft me namelijk sterk de indruk dat het een avondje hersenspoelen is: beetje de waarheid verdraaiïen en halve waarheden vertellen, de extreme gevallen eruit pikken, flink generaliseren en overdrijven en dat allemaal onder een sausje van religie. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat we hier weer te maken hebben met een potje liegen voor de Heer.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten