Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 21:05

Dit is op een bruiloft van ultra orthodoxen die oude tradities in ere houden, sorry, als dit met kuis ingetogen kleding en zonder drank en zonder aanraken dan zo kuis is, bedoeld wordt, ik word er onpasselijk van en heb dit nog niet in een disco meegemaakt in de tijd dat ik nog zonder God leefde.
Dit doet me meer denken aan het verhaal van Herodias

https://www.youtube.com/watch?v=XAMQ7mexzN4

Dan zie ik toch liever dit


https://www.youtube.com/watch?v=HcatlQREpLc

Hier nog een artikel over zo'n bruiloft met foto's van zo'n dans. Walgelijk, dit geeft me zo'n goor onderbuikgevoel

https://www.metronieuws.nl/nieuws/buite ... s-huwelijk

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor pindas83 » 28 aug 2017 21:15

Bambi schreef:
Dan zie ik toch liever dit


https://www.youtube.com/watch?v=HcatlQREpLc


Toch weer dat reien/rijen/line-dancing-achtig dansen hè! Mooi hoor.
Ik vond er ook één, weliswaar een klein rijtje/reitje maar toch!

https://m.youtube.com/watch?v=7_kele6tedo

Ik word altijd weer emotioneel als ik het zie, werkelijk schitterend!

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 21:26

pindas83 schreef:Toch weer dat reien/rijen/line-dancing-achtig dansen hè! Mooi hoor.
Ik vond er ook één, weliswaar een klein rijtje/reitje maar toch!

https://m.youtube.com/watch?v=7_kele6tedo

Ik word altijd weer emotioneel als ik het zie, werkelijk schitterend!

Mooi hè?
En ik zie bij die 2 dansen meer God dan in die 1e, daar voel ik duisternis en smerigheid

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 21:37

Dit rijtje is wat langer, ze zijn ook wat leniger

https://www.youtube.com/watch?v=dwQuT3JYuMo

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2017 22:34

Ik wil de zuurpruimen stof tot nadenken geven:
Als je een dagje naar de dierentuin gaat, een stuk gaat wandelen in de bossen, een glas wijn drinkt enz. doe je dat ter ere van God, of om te genieten van hetgeen God gegeven heeft en wetende dat je mag genieten?


Ik weet wat het antwoord is, en pas dat ook maar toe op de bovenstaande linken en andere dingen, waar nu met de smoes 'dat het niet ter ere van God is' afkeurend naar gekeken wordt. Ik durf te zeggen, dat God net zo geniet van die dansen om te zien, als wij en net zo ontroerd kan raken van een liedje dat niet over Hem gaat maar over iets wat Hij gegeven heeft, als wij. En dat mogen wij ook. En ook het dansen als zodanig mogen we ook, als je tenminste zo lenig bent en geen been breekt, omdat het te hoog gegrepen is, dan speel je weer met je gezondheid. :-oo

Jullie zitten zo vast in een denkstramien, dat je er niet eens meer normaal naar kan kijken
Bij alles mag je genieten omdat God het gegeven heeft, maar bij zingen en dansen moet het ineens ter ere van God zijn en mag je er niet van genieten en van God gegeven zien

En dan heb ik het niet over teksten die vrije sex promoten of de duvel promoten, of lijnrecht tegen de Bijbel in gaan, of dansen die overduidelijk op sex gericht zijn, door bewegingen en kleding

En dan hoef je er zelf niet van te genieten, maar HOU ER MEE OP OM ER HET PREDIKAAT DUVEL OP TE PLAKKEN, WAAR ER GEEN DUVEL TE BEKENNEN IS EN LEER DE JEUGD WAAR ZE OP MOETEN LETTEN BIJ DE TEKSTEN, DAAR HEBBEN ZE MEER AAN

EN DAT GELDT OOK VOOR STICHTING JIJ-DAAR, WANT DIE ZIJN WAT DAT BETREFT NET ZO REFORMATORISCH EN WETTISCH

En nog een aanvulling: Wel overal over mogen praten en naar mogen luisteren, zoals het nieuws of de liefde, maar er niet over mogen zingen of liederen erover luisteren, want met zingen is het ineens niet tot Gods eer?????????

Dus mensen praat over die muur in Berlijn die toen viel, lees erover, want dat is geschiedenis, maar zing er niet over en luister al helemaal niet naar dat lied erover, want dan is het van de duvel

Praat erover dat je haar mist, schrijf het haar, maar zing er niet over en laat anderen het niet horen dat lied, want dan is het van de duivel

Dus praten mag over van alles wat je voelt en denkt en er om je heen gebeurt, maar zingen mag alleen over God, want anders is het van de duvel?

Ik wil graag een Bijbeltekst waar dat staat, maakt me niet uit uit welk Testament
Want ik kan hier echt niet bij

En dan heb ik het nog niet over een echt vraagstuk, wat we dan in vredesnaam met het HoogLIED van Salomo aan moeten, wat zelfs in de Bijbel staat. En dat laatste is niet spottend bedoeld, dus ik wil daar ook geen lollige opmerkingen over. Want ik weet ook dat Hooglied een 2 ledige betekenis heeft. Maar dat geldt niet alleen voor Salomo's relatie, maar alle huwelijken horen een afspiegeling van onze relatie met de Heere Jezus te zijn

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 29 aug 2017 13:18

Ik zal ondertussen wel tot de hel en het kind van de duvel veroordeeld zijn door menigeen, omdat dat makkelijker is, dan in de spiegel te kijken en toe te geven waar het echt fout zit.
Maar als je kijkt dat God Zelf het Hooglied heeft laten optekenen, een verhaal over de liefde van de man voor een vrouw, om daarbij te laten zien dat dat een afspiegeling is, van de liefde van de Heere Jezus voor de mens. Dan kan iedereen snappen dat God Zelf niks tegen liefdesliedjes heeft.

Maar de populaire muziek, was nieuw en zonder orgel en de aanbidding van de sterren zelf was niet goed en de jeugd vond het mooier dan de psalmen, dus moest het wel fout zijn. En om dat maar te blijven volharden, worden er maar fouten gezocht en moet het maar op 1 hoop gegooid worden.

* Er wordt op gedanst - Ja, dat werd vroeger ook op de psalmen en in andere culturen is dat nooit gestopt. -Ja, maar wij zijn dat niet gewend, bij ons moet alles stemmig zijn en dat is meer tot God's eer. - Nee, dat is veiliger voor jullie denkwijze, die overeind moet blijven.
* Dat dansen in de populaire muziek is vanuit de mens en tot de eer van de mens - Nee, dat is een uiting van een gevoel met een lichaam, net als met de psalmen en waar de psalmen ook vol van staan, emoties die op en neer gaan en waar ze in de oosterse landen gewoon in zijn om die te uiten, met het lichaam en dus ook normaal zijn voor God, dat de mens die uit met mond en gebaren en lichaam.
* Vrouwen zijn schaars gekleed - Ja, in de kerk ook tegenwoordig, korte rokjes en lage decolleté's wat net zo fout is, maar niemand zegt dan dat de psalmen die in die kerk gezongen worden fout zijn en dat de kerk daarom een foute plek is.
* Die liedjes gaan alleen over de mens en zijn emoties en zijn niet tot eer van God. - Menig lied gaat over de strijd in de liefde en mens en net als David wordt er ook gezongen over de strijd die de mens met God heeft en over het kwaad in de wereld, met de bijbehorende emoties
* Als je die lp's achterstevoren draait, dan hoor je boodschappen van de duvel. - Draai een lp van de psalmen achterstevoren en je hoort hetzelfde
* Er worden duvelse tekens gebruikt. - Die zijn overal, dat heeft niks met de liedjes te maken
* De muziek is opzwepend met al die instrumenten- Al die instrumenten waren in de Bijbel normaal, daar was altijd een trommel bij en een snaarinstrument, meerdere snaarinstrumenten zelfs. Vindt God blijkbaar mooi.
* We kunnen de jeugd beter leren dat het fout is - Nee, je kunt de jeugd beter leren waar ze op moeten letten in de teksten, zodat ze beter in staat zijn een goede keus te maken qua muziek. Want als je het helemaal verbiedt, ben je bezig om de jeugd niet te onderwijzen, maar van God af te duwen met leugens en gaan ze stiekem luisteren, waarbij ze alle teksten voor zoete koek slikken en God als saaie dictator zien, waar je geen vreugde van mag beleven alleen maar in een rouwstemming van mag zijn. En die God niet meer moeten. En laat dat nu de bedoeling van de duvel zijn

En als er minder krampachtig over gedaan wordt en ook opwekkingsliederen en gospel liederen wordt toegestaan, dan kan de jeugd vanuit eigen gevoel en belevingswereld, de muziek kiezen waar op dat moment behoefte aan is.
Want de denkwijze dat als je ze toestaat om naar alle soorten muziek te luisteren, dat ze dan afdwalen is niet waar. De jeugd dwaalt af, omdat het moet kiezen om helemaal buiten de wereld te staan, ipv in de wereld maar niet van de wereld en daardoor haken velen af.
En niet van de wereld houdt in dat ze leren om de goede keuzes te maken in wat ze luisteren, maar bij alles verbieden, kweek je dat ze of God weggooien of de hele wereld

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 29 aug 2017 13:49

Als ik bijv dit nummer leg naast de getuigenis van een vrouw die ik vorige week plaatste in het topic over de Heilige Geest, dan is dit nummer totaal niet verkeerd, maar een uiting van de gevoelens van die man, die hem hadden kunnen steunen en helpen om bij die emoties te komen

https://www.youtube.com/watch?v=IYB-DGCAK3I


Dit gaat over een mens die tot inkeer komt

https://www.youtube.com/watch?v=zmiuoBqmgNI

enz

En ja, ze hebben ook liedjes gemaakt die niet goed zijn, maar daarom moet je ieder lied apart bekijken
Laatst gewijzigd door Bambi op 29 aug 2017 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Chaya » 29 aug 2017 14:02

Ik reed met iemand mee, radio stond zacht aan, en opeens hoorde ik een donkere mannenstem zingen, die ik meende te herkennen.
Bestuurder zette m harder, het was één van zijn lievelingsliederen.
Huh, is dat niet Tom Jones?
Ja.
Toen ik thuis kwam, heb ik het opgezocht op YT en nogmaals beluisterd en de tekst opgezocht.
Het lied heet: I know.
Geen idee of dit nu onder popmuziek valt? Maar ik vond het heel mooi gezongen, met veel gevoel. Ik hoop dat het oprecht is.
En de tekst is ook wel herkenbaar.
Bambi schreef:Dus mensen praat over die muur in Berlijn die toen viel, lees erover, want dat is geschiedenis, maar zing er niet over en luister al helemaal niet naar dat lied erover,

Ik vond dat lied "Over de muur" een heel mooi lied en door de eenvoud van de stem ontroerde het me wel. Ik bedoel, het werd niet zo gelikt gezongen, misschien zelfs enigszins van de wijs hier en daar. Maar dat geeft niet, dat maakte het voor mij wel authentiek.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 29 aug 2017 14:09

Chaya schreef:Ik reed met iemand mee, radio stond zacht aan, en opeens hoorde ik een donkere mannenstem zingen, die ik meende te herkennen.
Bestuurder zette m harder, het was één van zijn lievelingsliederen.
Huh, is dat niet Tom Jones?
Ja.
Toen ik thuis kwam, heb ik het opgezocht op YT en nogmaals beluisterd en de tekst opgezocht.
Het lied heet: I know.
Geen idee of dit nu onder popmuziek valt? Maar ik vond het heel mooi gezongen, met veel gevoel. Ik hoop dat het oprecht is.
En de tekst is ook wel herkenbaar.

Ik vond dat lied "Over de muur" een heel mooi lied en door de eenvoud van de stem ontroerde het me wel. Ik bedoel, het werd niet zo gelikt gezongen, misschien zelfs enigszins van de wijs hier en daar. Maar dat geeft niet, dat maakte het voor mij wel authentiek.


POP betekent populair, dus eigenlijk valt alles er onder, maar alles wordt weer onderverdeeld in andere cathegorieën

Dat bedoel ik, je laat zoveel liggen als je het bij voorbaat afschilderd als van de duvel, dat is geen opvoeden, maar voor het eigen gemak

Muziek is net als poëzie, die gaan over dingen in het leven
Maar er zijn ook liedjes die het omgekeerde doen, deze zal iedereen al shockeren, qua muziek, maar dit gaat over de duvel en hoe hij werkt
Niet om mensen aan hem te binden, maar om ogen te openen, net als in de bijbel
En nee, ze wijzen je niet naar God, maar dat weten christenen zelf, dat ze daar dan heen moeten

https://www.youtube.com/watch?v=EV6ebCgH-dI


Maar ze hebben ook wel een liedje die wel over Hem gaat

https://www.youtube.com/watch?v=CcJJvRenq5w

Velen schieten nu weer terug in de kramp en zoeken alle fouten die ze vinden kunnen
Maar gaan voorbij aan de teksten en dat die geschreven worden uit de belevingswereld van die man en dat God overal en iedereen gebruikt buiten de kerk

Deze maakt het heel duidelijk voor iedereen hoe de duvel werkt, een betere handleiding is er niet

https://www.youtube.com/watch?v=CnsvzPbnEZ4

Ieder lied moet je apart bekijken net als gedichten. En iemand afschrijven omdat hij ook foute liedjes geschreven heeft, is ook veroordelen. Want is alles wat wij gezegd en gedaan hebben, alleen maar ter ere van God?
Nee
We maken allemaal fouten en kunnen die ook niet meer terugdraaien, maar als je beseft dat alles onder God's leiding gebeurt en in God aan elkaar hangt, dan wordt je al minder krampachtig en angstig en durf je vrij te kijken naar alles, ipv je door de duvel in angst te laten duwen. Met de bijbehorende argumenten en zie je God nergens meer, ook niet in je eigen hart, want dat doet die angst


eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 29 aug 2017 22:05

StillAwake, je noemt me, n.a.v. het commentaar wat ik van bambi kreeg zonder enig bewijs een farizeeer. Je zegt: "Farizeisme heet dat toch?"
In mattheus 23 spreekt Jezus over hetgeen Hij van de schriftgeleerden en de Farizeeën veroordeelt. Jezus zegt doe wat ze je zeggen, maar ZELF DOEN ZE HET NIET. Het zijn hypocrieten. Je noemt me dus een farizeeer en dus ook een hypocriet.

Mattheus 23:3, 4
"daarom, al wat zij u zeggen dat u in acht moet nemen, neem dat in acht en doe het; maar doe niet overeenkomstig hun werken, want zij zeggen het, maar doen het zelf niet. Want zij binden lasten samen die zwaar zijn en moeilijk om te dragen, en zij leggen ze op de schouders van de mensen; maar zij willen die zelf met geen vinger verroeren."

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 29 aug 2017 22:40

Bambi, je hebt heel wat dingen aangehaald, waarbij ik sommige dingen niet helemaal kan plaatsen.
Je zei: "En ze hebben niet in de gaten dat dat juist de zonde tegen de Heilige Geest is, ontkennen wat van de Heilige Geest is"

Zonde tegen de Heilige Geest, je snapt wel wat de ernstigheid is van die zonde? Wat bedoel je daarmee= Bedoel je in dit geval dat ik tegen de Heilige Geest zondig? Ik hoop niet dat je dat bedoelt.

Uit de manier waarop je praat hoor ik dat je grote frustraties hebt over je gereformeerde achtergrond en zo reageer je dan met een heleboel woorden richting mij ook. Ik weet niet wat je allemaal hebt meegemaakt, kan heel slecht zijn geweest. Ik heb zelf hele nare ervaringen gehad in andersoortige gemeentes. Weet ook niet of je terecht of onterecht boos of verdrietig bent over je ervaringen daar, want ik ken je niet. Ik ken wel mensen uit mijn oude gemeente die ook uit gereformeerde kringen kwamen en die ook hele stuitende dingen hadden meegemaakt die ze bijna kapot had gemaakt. Heb daar wel begrip voor, maar wat ik ook zie is dat mensen dan vaak doorslaan naar de hele andere (liberale) kant.

Even voor de duidelijkheid. Ik probeer NIEMAND te verbieden wat hij of zij in zijn eigen vrije tijd/thuis voor muziek luistert. Dat kan en wil ik ook helemaal niet. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid en eventueel je eigen probleem, ook al zie je het niet zo.
Persoonlijk vind ik het een andere zaak, als ik in de gemeente in een verantwoordelijke rol zit en daar zeg dat bepaalde muziek niet is toegestaan voor de eredienst. Dat zal ik altijd doen, want dan betreft het ook de mensen die onder je bediening zitten en is het geen privezaak meer.
Ik ben absoluut overtuigd dat pop-rock in geen enkele variant geschikt is voor gebruik in de eredienst.

We proberen dmv de videos gemeentes en christenen te waarschuwen dat er een gruwelijke vermenging plaatsvindt in de gemeentes en dat pop-rock daarin een extreem belangrijke rol heeft. Muziek is een transformerende geestelijke kracht. We geven enorm veel voorbeelden zoals b.v. het satanshoornsteken (een hindoe religieus handgebaar van oorsprong) wat als groot 'poster symbool' gebruikt wordt voor de Dove Awards (christelijke muziekindustrie), dat is vreselijk. De verbanden die Hillsong als grote muziekbediening ook heeft met absoluut misleidende gemeentes zoals b.v. Bethel Redding. De Alabaster Prayer House van Bethel waar boven de prayer room een piramide is geplaatst die als het donker wordt oplicht! In het licht van de overvloedige voorbeelden die we geven in de videos dat het niet 'zo maar' symbolen zijn, occultisten geven dit ook toe, zou dit je al genoeg moeten waarschuwen. Heb je de videos wel bekeken?

eph515
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 aug 2017 13:49

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor eph515 » 29 aug 2017 22:46

Het probleem is heel vaak niet eens de tekst, maar de muziek zelf. Muziek op zichzelf is al een taal.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Pcrtje » 29 aug 2017 22:58

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, beste Eph515, of je die filmpjes zelf gemaakt hebt en of je ook namens een bepaalde vereniging of organisatie spreekt of dat je alleen handelt.
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 30 aug 2017 01:45

eph515 schreef:Bambi, je hebt heel wat dingen aangehaald, waarbij ik sommige dingen niet helemaal kan plaatsen.
Je zei: "En ze hebben niet in de gaten dat dat juist de zonde tegen de Heilige Geest is, ontkennen wat van de Heilige Geest is"
Dat mensen en dingen die ze zeggen of ervaren hebben, afgeschilderd worden als van de duvel, terwijl het wel degelijk uit de Heilige Geest is, dat is zonde tegen de Heilige Geest. Daarom moet je daar heeeeeel erg mee oppassen
Zonde tegen de Heilige Geest, je snapt wel wat de ernstigheid is van die zonde? Wat bedoel je daarmee= Bedoel je in dit geval dat ik tegen de Heilige Geest zondig? Ik hoop niet dat je dat bedoelt.

Uit de manier waarop je praat hoor ik dat je grote frustraties hebt over je gereformeerde achtergrond en zo reageer je dan met een heleboel woorden richting mij ook. Ik weet niet wat je allemaal hebt meegemaakt, kan heel slecht zijn geweest. Ik heb zelf hele nare ervaringen gehad in andersoortige gemeentes. Weet ook niet of je terecht of onterecht boos of verdrietig bent over je ervaringen daar, want ik ken je niet. Ik ken wel mensen uit mijn oude gemeente die ook uit gereformeerde kringen kwamen en die ook hele stuitende dingen hadden meegemaakt die ze bijna kapot had gemaakt. Heb daar wel begrip voor, maar wat ik ook zie is dat mensen dan vaak doorslaan naar de hele andere (liberale) kant.
Wat ik heb meegemaakt is precies wat jij doet, met oordelen en verboden komen en verklaringen die nergens over gaan, maar omgekeerde bewijslast zijn, om maar bij je standpunt te kunnen blijven. En daarmee juist veroorzaakt dat de jeugd God de rug toekeert. Mijn vader heeft 75 jaar van zijn leven daardoor de vreugde van God niet mogen ervaren en in angst geleefd en daarmee zelfs Gods belofte aan Hem dat hij een kind van God was en er bij hoort voor eeuwig, betwijfeld. Alleen maar door de mensen met hun eigen uit verstand en smaak en angst en onwetendheid verzonnen regels en wetten. En verder wil ik de ouders waarschuwen om niet voor het karretje van de duvel te lopen. Want de jeugd wijsmaken dat alle pop muziek van de duvel is, maakt ze blind voor de echte werken van de duvel en maakt dat ze moeten kiezen Voor de muziek en de duvel, of tegen de muziek en voor God.
Even voor de duidelijkheid. Ik probeer NIEMAND te verbieden wat hij of zij in zijn eigen vrije tijd/thuis voor muziek luistert. Dat kan en wil ik ook helemaal niet. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid en eventueel je eigen probleem, ook al zie je het niet zo.
Persoonlijk vind ik het een andere zaak, als ik in de gemeente in een verantwoordelijke rol zit en daar zeg dat bepaalde muziek niet is toegestaan voor de eredienst. Dat zal ik altijd doen, want dan betreft het ook de mensen die onder je bediening zitten en is het geen privezaak meer.
Ik ben absoluut overtuigd dat pop-rock in geen enkele variant geschikt is voor gebruik in de eredienst.

We proberen dmv de videos gemeentes en christenen te waarschuwen dat er een gruwelijke vermenging plaatsvindt in de gemeentes en dat pop-rock daarin een extreem belangrijke rol heeft. Muziek is een transformerende geestelijke kracht. We geven enorm veel voorbeelden zoals b.v. het satanshoornsteken (een hindoe religieus handgebaar van oorsprong) wat als groot 'poster symbool' gebruikt wordt voor de Dove Awards (christelijke muziekindustrie), dat is vreselijk. De verbanden die Hillsong als grote muziekbediening ook heeft met absoluut misleidende gemeentes zoals b.v. Bethel Redding. De Alabaster Prayer House van Bethel waar boven de prayer room een piramide is geplaatst die als het donker wordt oplicht! In het licht van de overvloedige voorbeelden die we geven in de videos dat het niet 'zo maar' symbolen zijn, occultisten geven dit ook toe, zou dit je al genoeg moeten waarschuwen. En niemand vraagt aan Hillsong zelf wat ze er mee bedoelen, maar aan volgelingen van de duvel wat zij zelf er mee bedoelen? Ja, dat is slim Heb je de videos wel bekeken?

Ten 1e is bang zijn voor de duvel, zijn grootste wapen en zijn grootste machtsbevestiging en hem dingen toekennen die niet eens van hem zijn, de 2e. Hij hoeft niks meer te doen, de mens geeft hem de eer en macht al, bij dingen die ze zelf verzinnen, dat die van hem zijn.
Ik heb een paar stukjes uit de video gepikt en zag al het oude bekende liedje
De duvelshoorns bijv
Wist je niet dat de hoornen een teken van de Heere Jezus zijn? De hoornen van het Lam. Ze staan in de tempel op het altaar. Dat de duvel ze overgenomen heeft als zijn kenmerk overal, wil niet zeggen dat we hem die macht ook moeten toekennen en dat doe jij dus weer wel

Dat zie je ook in het vers, uit Openbaringen 13:11. Daar lees je al dat de duvel het overneemt als zijn kenmerk, alsof hij het Lam is. Die macht moet je hem niet toekennen en het gewoon voor de Heere Jezus blijven gebruiken ipv het zien als vd duvel
Openbaring 13:11
En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.


Hier de andere teksten over de hoornen

http://www.statenvertaling.net/zoek.php ... %5D=3&in=v

Verder wordt het in Texas gebruikt al heeeel lang om de Texaanse buffel aan te duiden, dus niks van de duvel daar, maar de illuminatie aluhoedjes schrijven ook dat aan de duvel toe.

Het zal me ook niks verbazen als de piramide ook met de Bijbel te maken heeft, de duvel gebruikt het teken overal voor.
Ik ben al uit den treure door mijn broer verveeld met illuminatie onzin, dus dat doet me echt niks meer.
En het teken van de werken van de duvel is niet de illuminatie en dergelijke, maar de dingen die de Heere Jezus beschrijft en de apostelen. Dus als je alle dingen uit Openbaringen wil begrijpen, lees dan de Heere Jezus Zijn voorzeggingen en de apostelen. En kom niet met tekens aan waarvan er 1 alleen al duidelijk een symbool van de Heere Jezus is en dus wel degelijk door Hillsong gebruikt mag worden, ipv je door die aap van een duvel juist laten denken dat het door hem toegeëigende teken, ook betekent dat die diensten ter ere van hem zijn. Paulus zegt al via de Heilige Geest, dat de duvel zich voordoet als de engel des Lichts, dat betekent die tekst uit Openbaringen ook en niet eens letterlijk 2 hoornen op zijn kop heeft, zoals mensen denken. DAARAAN KUN JE AL ZIEN HOE STOMPZINNIG HET IDEE OVER DIE TEKENS ZIJN. Het gaat niet om het teken, maar wat er verkondigd wordt.
Daaraan moet je de duvel herkennen, als dat beest met die hoornen van het Lam Als je in de satanskerk een gewoon kruis plaatst, is die dienst niet ineens van God, maar de verkondiging nog steeds van de duvel. En zo ook met de andere tekens die hij zou gebruiken, zoals de hoornen en de piramide. Niet door laten leiden, maar de teksten en wat er verkondigd wordt en dat checken aan Gods Woord. Als je gaat letten op de tekens, dan zie je misschien wel over het hoofd dat Hillsong misschien wel van God is en dat dan van de duvel noemen is die zonde tegen de Heilige Geest

eph515 schreef:Het probleem is heel vaak niet eens de tekst, maar de muziek zelf. Muziek op zichzelf is al een taal.


Dus dit is de foute benadering, het gaat juist om de teksten.

Hier zie je weer hoe een foute Bijbeluitleg, eeuwen geleden, de ogen verblind heeft
God zegt niet dat de hoornen, de driehoek, pentagram en wat dan ook het teken van de duvel zijn, maar wat hij zegt en doet. Daar staat het Nieuwe Testament vol mee. Je moet dus de verklaringen voor de teksten uit Openbaringen zoeken in de andere Bijbelboeken van het Nieuwe Testament

Ik durf zelfs te beweren dat dat duvelsgebaar in de rockmuziek de schuld van de kerken is
Want vele zangers en groepen zijn gewone jongens opgevoed in een christelijk gezin. Die hielden van muziek maken. Velen ook om hun emoties te uiten en gehoord te worden, doordat ze in een gebroken gezin opgroeiden En door de kerk wordt het als van de duvel gezien, dus dan toch lekker provoceren, met een zogenaamd duvelsgebaar. Waarvan zij als slimmeren weten, dat dat teken geen moer te betekenen heeft verder


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten