Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor pol » 02 dec 2013 14:17

dat klinkt in ieder geval beter dan dat langzame slome....

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2013 14:38

pol schreef:dat klinkt in ieder geval beter dan dat langzame slome....

Terwijl je in je vorige post zei dat het tempo te hoog lag, of ben ik nu in de war?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor schelpje3 » 02 dec 2013 15:16

Volgens mij betekent popmuziek gewoon populaire muziek. Afkorting dus.
En iemand bedacht om de meest verkochte platen op een rijtje te zetten en voila de top 20/40/100 enz enz was geboren.
Dat dit te manipuleren is, is al diverse keren aangetoond.
Als je een CD koopt van een artiest, betaal je in feite mee aan zijn/haar sterrenstatus.
En helemaal als je naar een concert gaat.
Het is toch niet te geloven als je de wensen hoort van sommige, so called sterren?
Die mensen zweven echt een meter boven de grond.
Met sommige loopt het dan ook heel slecht af.
Dus de muziek zou in sommige gevallen nog wel goed kunnen zijn, maar er zit zoveel omheen waarvan een christen verre van moet blijven.

Ik luister wel eens naar Yesterday when I was young, van Charles Aznavour, daar kan ik heel ontroerd van worden.
Of Corry Brokken, Voor mijn dochter (niet echt pop, maar ooit wel populaire muziek) vind ik prachtig.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2013 15:28

schelpje3 schreef:Als je een CD koopt van een artiest, betaal je in feite mee aan zijn/haar sterrenstatus.
En helemaal als je naar een concert gaat.
Het is toch niet te geloven als je de wensen hoort van sommige, so called sterren?
Die mensen zweven echt een meter boven de grond.
Met sommige loopt het dan ook heel slecht af.

Die sterrenstatus is iets wat niet mag?
Natuurlijk zitten er gekken tussen met idiote wensen. Natuurlijk zitten er figuren tussen die lijken te zweven.
De meeste artiesten moeten echter gewoon keihard werken om een boterhammetje te verdienen hoor!

Bovendien heeft iedere gemeenschap zo zijn sterren die zijn gaan zweven.
Voor de één is het een briljante voetballer, voor weer een ander een geniaal musicus, in refokringen hebben bevindelijke predikanten die status en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als jij een computer koopt betaal je ook mee aan de geldzee en het ego van Bill Gates. Als jij een kratje Heineken in de aanbieding meeneemt lachen de erven Freddy Heineken zich ook rot.
Als je een CD koopt mag jij naar de muziek luisteren. Als jij (om niet mee te werken aan de sterrenstatus) deze CD niet wilt kopen moet je ook niet naar de muziek willen luisteren.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor schelpje3 » 02 dec 2013 15:38

Ik heb een familielid die vanwege zijn werk (chique hotel) nogal dichtbij komt bij veel van die sterren en hij vertelt wel eens wat.
Bepaalde kleur chocosnoepjes, hele etage afhuren omdat meneer geen burengerucht wil, bepaalde kleur handdoeken, zo'n keffertje mee in de tas, die een eigen bedje en alles eromheen krijgt.
En hoe ze die kamer soms achterlaten, als de eerste de beste asofamilie.
Hij zegt: je hebt sterren en muzikanten.
De laatste groep geeft nooit problemen, is goed mee te praten, leven gewoon op aarde.
Sterrenstatus is van de wereld.
Een christen zal zich nooit een sterrenstatus kunnen en mogen aanmeten en wij een dergelijk iemand niet aanbidden of op een voetstuk zetten.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2013 15:42

schelpje3 schreef:Ik heb een familielid die vanwege zijn werk (chique hotel) nogal dichtbij komt bij veel van die sterren en hij vertelt wel eens wat.
Bepaalde kleur chocosnoepjes, hele etage afhuren omdat meneer geen burengerucht wil, bepaalde kleur handdoeken, zo'n keffertje mee in de tas, die een eigen bedje en alles eromheen krijgt.
En hoe ze die kamer soms achterlaten, als de eerste de beste asofamilie.
Hij zegt: je hebt sterren en muzikanten.
De laatste groep geeft nooit problemen, is goed mee te praten, leven gewoon op aarde.
Sterrenstatus is van de wereld.
Een christen zal zich nooit een sterrenstatus kunnen en mogen aanmeten en wij een dergelijk iemand niet aanbidden of op een voetstuk zetten.

Wellicht zijn de musici waar ik over het algemeen naar luister muzikanten, en geen sterren.
Ze hebben ook geen van allen ooit een hit gehad. Nadeel is dat ze vervolgens ook nooit op de radio te beluisteren zijn :-(
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor schelpje3 » 02 dec 2013 15:56

Ik zat vroeger met een poster op mn kamer, en mijn vriendinnen vroeger altijd: wie is dat??
Mn moeder vond het er wel redelijk onschuldig uitzien geloof ik, ze scheurde hem niet van de muur af.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor hubert » 02 jan 2014 15:59

Schelpje:
Een christen zal zich nooit een sterrenstatus kunnen en mogen aanmeten en wij een dergelijk iemand niet aanbidden of op een voetstuk zetten.


In Amerika zijn er anders genoeg christelijke sterren, die gerust publiekelijk getuigen van hun geloof.
Daar is toch niets mis mee? Zo iemand aanbidden is uiteraard niet wenselijk.
Aanbidden doen we alleen God.
Ik wou dat wij meer christelijke sterren hadden en niet zoveel Gordens, Paulen etc.

Cail
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2014 18:50
Locatie: Wilde Westen

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Cail » 08 jan 2014 23:56

Voor veel mensen is vernieuwing per definitie fout, altijd.
En dat zie je dus ook terug in de meningen over moderne- of popmuziek.
Beetje vreemd, want ook onze stoffigste muziek(instrumenten) stammen van ver na het jaar nul of daar omtrent.
Ook het kerkorgel volgens mij?

Trouwens, letterlijk staat 'popmuziek' toch gewoon voor populaire muziek?
Dus als een compositie of uitvoering populair wordt, is het opeens fout?
Een reiziger drinkt alles, een toerist enkel koffie.

mohamed

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor mohamed » 09 jan 2014 00:09

Inderdaad, het slaat nergens op om popmuziek zo af te schrijven.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor mealybug » 09 jan 2014 00:20

schelpje3 schreef:
Een christen zal zich nooit een sterrenstatus kunnen en mogen aanmeten en wij een dergelijk iemand niet aanbidden of op een voetstuk zetten.


Het blijft me verbazen dat je christenen maar weg blijft zetten als mensen die dingen wel of niet mogen
Mensen met Gods inwonende Geest, denk je dat die al dat soort dingen uberhaupt willen ?

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Katlheen » 09 jan 2014 14:16

Tja, kijk maar eens bij de vragenrubriek op deze site. Hoe vaak lees je wel niet: "is het een christen geoorloofd...?" Of "mag je als christen...". Dat zegt toch al genoeg?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor EenVasteBurcht » 09 jan 2014 15:12

Sterallures zijn van de wereld, daar moet een ootmoedig christen maar verre van blijven. Ook al heb je het werelds gezien heel ver geschopt, bijvoorbeeld binnen christelijke 'worshipmuziek' of, binnen nederland, een zeer belangrijke dominee van een grote refo-gemeente, dien je ootmoedigheid te betrachten en geen sterallures te krijgen. Ik heb het idee dat dit meestal wel lukt; echter moet je dan als 'fan' deze mensen ook niet op een voetstuk plaatsen, en dat lukt helaas al wat minder goed.

Popmuziek van sterren die dit soort allures hebben, er lijkt me dus wel wat voor te zeggen dat dat fout is. Vaak zie je het al aan de teksten van die muziek, of de (vaak bomvol met seks) muziekclips. Blijf dus maar verre van Miley Cyrus, Brtiney Spears, Justin Bieber, dat soort lui. Is sowieso ook vreselijk slechte """muziek""".

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Wim2600 » 09 jan 2014 17:47

Katlheen schreef:Tja, kijk maar eens bij de vragenrubriek op deze site. Hoe vaak lees je wel niet: "is het een christen geoorloofd...?" Of "mag je als christen...". Dat zegt toch al genoeg?


Inderdaad... dat valt me héél hard op in de vragenrubriek. Ik maak me dan de bedenking dat het voor veel mensen eerder een last dan een zegen is om christen te zijn - die voortdurende twijfel of dat-of-dat wel mag, die blijvende angst om te 'zondigen'...

Het is natuurlijk een karikatuur om de inzenders van de vragenrubriek te extrapoleren naar "alle christenen", maar de indruk die kan ontstaan is die van een groepje héél onzekere, héél bange mensen die zich staande moeten zien te houden in een héél boze, slechte wereld, onder het alziende oog van een toch wel behoorlijk sadistische god (die immers klaar staat om hen bij de minste over het hoofd geziene, onbewust begane en daardoor niet beleden zonde voor eeuwig de hel in te sodemieteren).

mohamed

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor mohamed » 09 jan 2014 18:22

Uiteindelijk is het angst waardoor men elkaar van alles verbiedt, want behalve op luid volume, kan naar popmuziek luisteren absoluut geen kwaad (al is het nog zo slecht).


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten