Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor irmo » 30 aug 2017 22:44

[quote="eph515"] Waarschijnlijk ga je me vervolgens vragen wat er mis is met wicca. quote]

Nou vertel, wat is er mis met mijn religie dan? :roll:

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Pcrtje » 30 aug 2017 23:14

eph515 schreef:Weet je, je bent duidelijk een intelligent iemand, maar je stelt heel bewust domme vragen, zoals wat is een materiedeskundige (google 't), je weet ook zgn geen voorbeelden waar beroemde muzikanten door andere machten worden overgenomen en stelt vervolgens, heel vreemd, of 't misschien alleen maar mijn mening is dat het vreemde machten waren. (...)
En nee, ik noem mijzelf GEEN materiedeskundige, maar had het over Little Richard.
Je verweet mij eerder onterecht slecht lezen en vervolgens maakte je jezelf er schuldig aan. Ik vermoed dat dat nu weer aan de orde is. Dit is wat je eerder schreef:
    Veel beroemde pop/rock muzikanten geven ook toe dat ze voor het muziek maken overgenomen werden door andere machten, als je kijkt naar Led Zeppelin, dan weet je welke machten dat zijn.
Je zin bestaat uit drie delen. In het eerste deel stel je dat veel beroemde muzikanten toegeven dat voor het muziek maken overgenomen werden door andere machten. Hier doen de muzikanten dus een uitspraak. In het tweede deel van de zin doe je een beroep op de lezer, je schrijft immers "als je kijkt naar [het voorbeeld] Led Zeppelin". Wat moeten we dan zien? Dat volgt in het derde deel van je zin. Je doet een beroep op het inlevingsvermogen van de lezer en ongetwijfeld doel je hier op kwade en demonische machten. Het probleem van je zin is dat je met je voorbeeld niet aansluit bij je claim. Je claim is dat veel muzikanten zelf toegeven door kwade machten overgenomen worden voor het maken van muziek, maar je probeert je claim te staven met een voorbeeld waarbij jij stelt dat jij die kwade machten in hun muziek ziet. Dat is uiteraard foutief. Daarom vraag ik je of je met concrete bronnen kunt komen waarin muzikanten daadwerkelijk toegeven door kwade machten overgenomen te zijn.

Wat betreft je uitspraak over de materiedeskundige, je verwoordde het als volgt:
    Als materiedeskundige bij uitstek neem ik zijn [=Little Richards] woorden serieus.
Grammaticaal gezien lijkt het erop dat jij zegt zelf de materiedeskundige te zijn, maar ik vermoedde al dat je juist Little Richards hiermee bedoelde. Daarom vraag ik het ook. Overigens weet ik wel wat een materiedeskundige is maar weet ik niet zo goed wat dat nou uitmaakt voor je claim. Bedoel je dat Little Richard een van de grondleggers is van pop-/rockmuziek en dus een deskundige is op het gebied van deze materie? (Enne, muziek is natuurlijk geen materie. Muziek is niet fysisch maar heeft daar uiteraard wel mee te maken i.v.m. luchttrillingen enzo. Daarom was ik ook in verwarring hierover.)

eph515 schreef:Moet ik het duidelijker zeggen, het ZIJN duivelse geesten in het licht van de bijbel, als je tenminste gelooft in de bijbel als Gods Woord.
Ik geloof in Gods Woord, zoals ik al heb gezegd. Maar neem me niet kwalijk, ik vind je hier echt onduidelijk waar je nou precies op doelt. Het zijn duivelse geesten. Waar slaat die 'het' op terug? Op de muziek? Op Richards? Of op de beroemde muzikanten?

eph515 schreef:Misschien geloof jij dat het goede machten waren, maar dan houdt het voor mij op.
Je maakt er een vals dilemma van. Het is ófwel een goede macht ófwel een kwade macht. Misschien is het wel iets anders. Het kan ook geen macht zijn, bijvoorbeeld. Of misschien een kwade macht die door God ten goede wordt gebruikt. Waarom geef je die opties niet?

eph515 schreef:Paar voorbeelden dan, voor de rest, google geeft je pagina's vol met info. Jimi Hendrix, The Doors (zanger beoefende trouwens wicca), Carlos Santana (communiceerde met een duivelse geest en JA DIT IS EEN DUIVELSE GEEST).
Okee, dus er zijn muzikanten die zich bezighielden met praktijken die jij duivels vindt en dus is je conclusie dat hun muziek duivels is. Of begrijp ik je hier verkeerd?

eph515 schreef:Deze mensen is van bekend dat hun muziek onder invloed is gemaakt van DUIVELSE GEESTEN.
Dat zeg jij, maar waarom zou jij hierin per se gelijk hebben? Zoals je merkt zijn StillAwake, Bambi en ik het met je oneens. Kun jij aantonen met bewijzen dat hun muziek gemaakt is onder invloed van duivelse geesten?

eph515 schreef:Waarschijnlijk ga je me vervolgens vragen wat er mis is met wicca. Dat is het probleem, je bent duidelijk op de hoogte van dingen, maar stelt basisvragen in de trant van wat is er mis met Yoga. Je ziet het niet, omdat je het niet wilt zien.
Ik stel die vragen omdat ik graag helder wil hebben wat mijn discussiepartner precies vindt. Ik probeer namelijk te begrijpen wat het standpunt van de ander is. Overigens vind ik het helemaal geen basisvragen, hoor. Je moet kennis hebben van meerdere vakgebieden om een mening te kunnen vormen over yoga.

eph515 schreef:Je denkbeelden zijn ketters. Iedereen kan duidelijk zien dat als de paus samen met afgodendienaars (natuurgodsdiensten, voodoo beoefenaars etc.) bidt voor de wereld,
Niet netjes van je, dit is een ad hominem. Wat ik eerder in dit topic deed was jou erop wijzen dat je bijzonder slecht geïnformeerd bent over wat de RKK werkelijk vindt en dat je alleen maar complottheorieën napraat zonder je er werkelijk in verdiept te hebben. Dat ik dit deed betekent helemaal niet dat ik katholiek ben. En al zou ik katholiek zijn, wat dan nog?

Enne, dat de Paus bidt voor de wereld lijkt me vrij Bijbels.

eph515 schreef:zoals in Assisi meerdere malen is gebeurd, dat dat openlijk het werk van de duivel is. Daarmee wil ik niets te maken hebben.
Nou, dan kijk je er toch niet naar? Maak je niet zo druk joh.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Pcrtje » 30 aug 2017 23:28

eph515 schreef:Jij en pcrtje kunnen de uitspraak van Little Richards als expert zijnde (wat jij en ik niet zijn) niet zomaar wegwuiven. Zijn levenstijl is op en aan een zooitje te noemen, maar hij heeft wbt dit onderwerp meer verstand ervan als jij en ik. Hij spreekt alszijnde een authoriteit.
Vergelijkbaar zoals Bill Gates over software uitleg geeft.
Ik weet helemaal niets van die vent. Maar goed, ik neem van jou aan dat hij een autoriteit is omdat hij een van de grondleggers was. Heb je je ook verdiept in de andere grondleggers? En heb je je ook verdiept in andere autoriteiten op dit gebied? Wat zeggen zij dan? Het lijkt er niet op dat je een eerlijke afweging maakt van alle argumenten van alle experts en autoriteiten, maar dat je alleen maar Richards aanhaalt omdat hij zegt wat past bij jouw standpunt. Je zult moeten aantonen dat veel andere experts en autoriteiten het met hem eens zijn.

eph515 schreef:Voor degenen die wel nog luisteren wat quotes:

“Muziek is de sterkste vorm van toverij”
Marilyn Manson, rockmuzikant en satanist
Als je citeert moet je ook de context van het citaat aangeven en je moet de bronvermelding erbij geven. Nu kunnen we niet controleren waar je de informatie vandaan haalt en of je Mansons standpunt goed begrepen hebt.

eph515 schreef:“We gebruiken muziek, want dat is het instrument waar jongeren op dit moment op reageren... We gebruiken rechtstreekse propaganda om de wolf in de mens te laten ontwaken.. “
Nikolas Schreck, occultist, ooit lid van de satanskerk. Ook in de video, een audioclip waarin hij openlijk aangeeft dat deze zieke geesten muziek gebruiken om christelijke normen en waarden te vernietigen in de maatschappij. Dit zijn geen grappenmakers en als je dan ziet wat er gebeurt in de muziekindustrie dan zie je dat ze het menen en ze beperken zich echt niet alleen maar tot de seculiere muziekindustrie, ook de zogenaamde christelijke muziekindustrie zijn ze al lang en breed in betrokken.
Okee, stel dat je gelijk hebt. Stel nou dat die hele pop- en rockmuziekindustrie doordrenkt is van kwade en demonische machten. Hoe kan het dan dat er mensen zijn die aangeven juist dichter bij God/Jezus te komen door het luisteren van zulke rockmuziek? Daar heb je nog geen afdoende antwoord op gegeven.

eph515 schreef:Weet je, vakantie zit er weer op. Het videomateriaal is er. Je kan er je voordeel mee doen of het compleet laten. Mij maakt het verder niet meer uit. Het is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb inmiddels anderhalf filmpje bekeken. Kun je nog antwoord geven op mijn vraag wie er precies achter deze filmpjes zit? Ben jij dat? Of een bepaalde organisatie?
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 31 aug 2017 01:17

eph515 schreef:Bambi, je kan blijven tieren tegen me, dat je moe wordt ervan, dat het zuurpruimerij is, dat het vrome praatjes zijn, vervolgens geef je Spurgeon er ook nog even van langs. Wat een wijsheid allemaal zeg. Spurgeons kerk was een levende gemeente, met echte bekeringen, God werkte krachtig door hem.

Jij en pcrtje kunnen de uitspraak van Little Richards als expert zijnde (wat jij en ik niet zijn) niet zomaar wegwuiven. Zijn levenstijl is op en aan een zooitje te noemen, maar hij heeft wbt dit onderwerp meer verstand ervan als jij en ik. Hij spreekt alszijnde een authoriteit.
Vergelijkbaar zoals Bill Gates over software uitleg geeft.

Voor degenen die wel nog luisteren wat quotes:

“Muziek is de sterkste vorm van toverij”
Marilyn Manson, rockmuzikant en satanist

“We gebruiken muziek, want dat is het instrument waar jongeren op dit moment op reageren... We gebruiken rechtstreekse propaganda om de wolf in de mens te laten ontwaken.. “
Nikolas Schreck, occultist, ooit lid van de satanskerk. Ook in de video, een audioclip waarin hij openlijk aangeeft dat deze zieke geesten muziek gebruiken om christelijke normen en waarden te vernietigen in de maatschappij. Dit zijn geen grappenmakers en als je dan ziet wat er gebeurt in de muziekindustrie dan zie je dat ze het menen en ze beperken zich echt niet alleen maar tot de seculiere muziekindustrie, ook de zogenaamde christelijke muziekindustrie zijn ze al lang en breed in betrokken.

Weet je, vakantie zit er weer op. Het videomateriaal is er. Je kan er je voordeel mee doen of het compleet laten. Mij maakt het verder niet meer uit. Het is je eigen verantwoordelijkheid.

Dan geloof je mensen toch die voor jouw parochie spreken.
Beetje dom wel. Als je leest dat Little Richard christelijk was opgevoed en niet voor zijn geaardheid uit mocht komen en hoog en laag drama gebruikte En dan beweerd dat de rock 'n roll helemaal tegen Gods wil was, dan gospelplaten gaat maken omdat hij er niks meer mee te maken wil hebben en daarna als de muziek een beetje ingeburgerd is, weer vrolijk op tournee gaat, ( met de Beatles nog wel) terwijl hij ook nog predikant was. Dan zou ik hem ook echt op zijn woord geloven, als ik geen mensenkennis had enzo
Dan vraag ik me toch af waarom psalmen dan zo stemmig met orgel gezongen worden. Is dat ook omdat anders de duvel in de muziek gaat zitten?

Oh en als je dan gelooft wat meneer Manson zegt, zoek ook dan ff verder
Deze meneer is pas in 89 in de muziek begonnen.
En verder een zielig figuur die ook zeker in de Satanskerk zit
En als je hem ff opzoekt op YouTube, zie je aan de blik in zijn ogen en de muziek die hij maakt dat hij zeker door de duvel beïnvloed is en dat is niet de doorsnee pop of rock muziek, waar de doorsnee muziekliefhebber van houdt
Dus hij is zeker geen goede zegsman voor de hele muziekindustrie
Als ik alleen maar naar zijn video kijk zonder af te spelen, krijg ik trouwens hetzelfde gevoel als bij die Joodse bruiloft video
En muziek of mensen waar ik dat gevoel bij krijg ga ik altijd al uit de weg. Vroeger had ik dat gevoel ook bij veel programma's van de VPRO Keek ik ook nooit naar
Weet je waar ik dat gevoel nog meer krijg?
Bij die aluhoedjes pagina's en die pagina's over de illuminatie en die Rokende Vlaswiek enzo
Maar ook op social media. Van de pagina;s waar foute figuren achter zitten, privé of voor sex of voor groeperingen in Afrika. Allemaal dat duistere walgelijke gevoel. Vroeger noemde ik het een nachtmerrie gevoel.

Maar in de muziek heb ik dat gevoel alleen bij die death metal en die andere echte schreeuwers met grafstemmen. Daar kijk ik dus ook niet naar en luister ik niet naar

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Mortlach » 31 aug 2017 09:55

Het is natuurlijk allemaal slecht omdat het niet meer de jaren '50 is en toen was alles beter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor pindas83 » 31 aug 2017 13:33

Mortlach schreef:Je moet het natuurlijk wel zien in een tijd dat er voor andersgelovigen totaal geen ruimte was. Nu leven we heerlijk pluriform en gemakkelijk naast elkaar, maar dat is voor velen wel een enorm gevecht geweest om die vrijheid te veroveren.

Ik neem direct aan dat het voor velen hier maar moeilijk te verkroppen zal zijn dat voor een grote groep mensen in de maatschappij het christendom iets is waar je aan moest ontsnappen; een verwurgende strop om je nek waarbij niks mocht en iedereen strak in het driedelig pak moest lopen en dan nog dankbaar zijn ook. En dan zullen we het vast allemaal verkeerd begrijpen; het is het grondpersoneel; je bent juist vrij; ik ken het allemaal en toch is er weinig dat mij meer angst aanjaagt dan terug te moeten naar een maatschappij van de jaren '50.

Er zijn sociaal gezien een aantal belangrijke revoluties geweest en de kunst van een tijdperk reflecteert de maatschappij nu eenmaal. Maar om de muziek de schuld te geven van die revoluties, dat is oorzaak en gevolg omdraaien - het zal gerust een wisselwerking hebben gehad, maar die muziek en die ideeën ontstaan niet in een vaccuum.


Je hebt zeker een punt dat voor veel mensen het christelijk geloof als een zwaar juk moet zijn ervaren. Daar twijfel ik ook niet aan, daar zorgt wetticisme en dreiging met sociale uitsluiting wel voor. Beide overigens niet erg christelijk maar zo ging en gaat het soms helaas nog zo.

Wat mij betreft ook zeker niet terug naar de fifties. Al was het alleen al om de muziekstijl, dan liever de 70 's of 80 's :D

Ik wil ook niet beweren dat muziek de hoofdoorzaak is van een bepaalde sociale ontwikkeling hoor. Het draagt er denk ik wel aan bij.
Muziek heeft meer invloed op mensen dan je in eerste instantie zou denken is mijn mening en daardoor een ideaal medium voor propaganda doeleinden.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor pindas83 » 31 aug 2017 14:05

Bambi schreef:
Ik heb nadat ik de ger gem de rug toekeerde, bijna alle soorten gemeentes gehoord op toen nog radio 5 en later op internet en nee, ik heb geen behoefte aan een gemeente.
Nooit een keer een gemeente daadwerkelijk bezocht?
En hoor ik er pas bij en heb ik pas recht om als medechristen me te laten horen als ik naar een kerk ga?
Nee hoor, zal je mij nooit zien optypen hier. Ik ga niet voor rechter spelen, helemaal geen verstand van.

Hier op Refoweb is ook een gemeenschap van gelovigen, weliswaar zonder dominee, maar toch :mrgreen:
Ja in zekere zin wel met je eens hoewel een forum niet in alle dingen voorziet. Zo vraag ik mij af hoe je dat met de sacramenten doet, met name het avondmaal?

Zo heeft 'de kerk' niet alleen als functie om 1 of 2x per week een preek aan te horen maar ook op het gebied van samen bidden, danken, zingen, onderzoeken van Gods Woord.
Ondersteunen van zwakkeren, zieken, ouderen, goede doelen, evangelisatie etc.
Dan hoef je het echt niet 100% met iedereen eens te zijn over allerlei dogma 's en bijzaken. Dat is bij ons ook niet en dat is, althans in mijn geval nooit een struikelblok geweest. Dat kan het wel worden als je niet meer naar elkaar wil luisteren maar alleen je mening op wil dringen aan de ander.

Verder denk ik dat er meer dominees (of wannabee dominees :mrgreen: ) zijn dan je denkt :wink: !


Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 31 aug 2017 14:58

pindas83 Nee ik heb geen behoefte aan een kerk en gemeenschap met anderen in kerkverband.
Snap ook niet waarom iedereen dat zo graag voor me wil
Vind het gevoel dat God Zelf bij me is belangrijker. En daar heb ik het Avondmaal niet voor nodig.
Komt mede ook door mijn Hooggevoeligheid en burnout, dat ik teveel oppik van anderen en dan God juist weer niet ervaar.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor naamloos » 31 aug 2017 17:13

Bambi schreef: Nee ik heb geen behoefte aan een kerk en gemeenschap met anderen in kerkverband.
Snap ook niet waarom iedereen dat zo graag voor me wil
Vind het gevoel dat God Zelf bij me is belangrijker. En daar heb ik het Avondmaal niet voor nodig.
Komt mede ook door mijn Hooggevoeligheid en burnout, dat ik teveel oppik van anderen en dan God juist weer niet ervaar.
Maar misschien hebben ze jou wel nodig, we zijn aan elkaar gegeven.
De leden van het lichaam van Christus horen voor elkaar gelijke zorg te dragen.‭ 1 Korinthe 12.
Dat hoeft natuurlijk niet persé in kerkverband te zijn want er zijn ook andere manieren om samen te komen.
Maar niemand kan zeggen dat hij de ander niet nodig heeft, in geven en ontvangen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 31 aug 2017 17:35

naamloos schreef:Maar misschien hebben ze jou wel nodig, we zijn aan elkaar gegeven.
De leden van het lichaam van Christus horen voor elkaar gelijke zorg te dragen.‭ 1 Korinthe 12.
Dat hoeft natuurlijk niet persé in kerkverband te zijn want er zijn ook andere manieren om samen te komen.
Maar niemand kan zeggen dat hij de ander niet nodig heeft, in geven en ontvangen.

Ik draag hier al genoeg bij over 'of popmuziek per definitie slecht is' ( om maar weer on-topic te komen) :mrgreen: :-({|=

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor irmo » 01 sep 2017 15:56

StillAwake schreef:[list=][/list]
Eisen die ik (deels) ook had.
Geloof me, die gemeentes bestaan!


Waar? Heb je een link? Dan ben ik wel geinteresseerd eigenlijk :D

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Jesaja40 » 07 sep 2017 16:33

Bamby citeert:
Het was voor de Joden namelijk normaal, dansen op muziek En er staat wel dat ze liederen zongen, dus wat deden ze dan, als je bedenkt dat het voor Joden normaal was om bij het zingen te dansen???


Welkom in onze Joodse realiteit!

Ons grote voorbeeld is Mirjam, die dan al ver in de 80 is, de vrouwen aanmoedigd met tamboerijnen haar te volgen als dank aan de Eeuwige. Feest van bevrijding! De overwinningseer ging uitsluitend naar onze G'd.

Met Simchat Thora en dan dansen alle Joodse mannen met een Thora rol.

Op rosh Chodesh dansen de mannen bij de Klaagmuur.

Mijn vader danst in de hemel, eindelijk, want het mocht nooit en nu kan hij niet anders meer


Geweldig dat u dat nu zo ziet! Maar ja, de kerk die verbiedt dat toch, maar op grond van welke regels .... ?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2017 18:50

Jesaja40 schreef:Bamby citeert:


Welkom in onze Joodse realiteit!

Ons grote voorbeeld is Mirjam, die dan al ver in de 80 is, de vrouwen aanmoedigd met tamboerijnen haar te volgen als dank aan de Eeuwige. Feest van bevrijding! De overwinningseer ging uitsluitend naar onze G'd.

Met Simchat Thora en dan dansen alle Joodse mannen met een Thora rol.

Op rosh Chodesh dansen de mannen bij de Klaagmuur.



Geweldig dat u dat nu zo ziet! Maar ja, de kerk die verbiedt dat toch, maar op grond van welke regels .... ?

Omdat het niet letterlijk vermeldt staat in het Nieuwe Testament. Meer niet..............
Daarom zou het ineens van de duvel zijn, terwijl dat nu ook weer niet letterlijk vermeldt staat in het Nieuwe Testament

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Jesaja40 » 07 sep 2017 20:04

Bamby citeert:

Omdat het niet letterlijk vermeldt staat in het Nieuwe Testament. Meer niet..............
Daarom zou het ineens van de duvel zijn, terwijl dat nu ook weer niet letterlijk vermeldt staat in het Nieuwe Testament


Beste Bamby, in het Nieuwe testament staan meer geboden en verboden dan in het Oude Testament. Daar komt het gelukkig niet voor, anders zou het gedrag van Mirjam en David en zoveel anderen een overtreding zijn. Er zijn gelukkig regels genoeg in de Thora hoe je moet kijken naar je naaste of een vrouw. Gij zult niet begeren heeft vele facetten.

Kijk als de kerk u verteld dat het dansen verkeerd is, dan moeten ze dat ook kunnen onderbouwen. Het meest voor de hand liggend is dat hun motief luidt: het lichamelijk contact wat de zinnen zou kunnen prikkelen. Dan is het woord dansen al direct iets werelds in hun ogen. Er bestaat terdege het dansen van vreugde en blijdschap.

Spreek hen er eens op aan: hoe ziet u de woorden huppelen van zielevreugd! Dat is niet symbolisch maar zichtbaar.
Het item gaat ook over popmuziek en daarin zitten ook goede elementen. Het bespelen van een of meerdere instrumenten in een goede harmonie is een muzikale gave van de Eeuwige. Hij geeft ons een stem en oren om te luisteren. En ook daar kan oneigenlijk gebruik van gemaakt worden, zoals ik wel eens heb vernomen omgekeerde satanische teksten die daarmee meer eer krijgt dan de Eeuwige.

Het is genuanceerd en het is de kunst om duidelijk te onderscheiden wat tot eer van G'd is en wat tot eer is van jezelf.

Overigens vind ik het zeer dapper om met zoveel respect over uw vader te spreken. Houdt hem in ere!
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Bambi

Re: Waarom is popmuziek per definitie slecht?

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2017 21:31

Jesaja40 schreef:Bamby citeert:



Beste Bamby, in het Nieuwe testament staan meer geboden en verboden dan in het Oude Testament. Daar komt het gelukkig niet voor, anders zou het gedrag van Mirjam en David en zoveel anderen een overtreding zijn. Er zijn gelukkig regels genoeg in de Thora hoe je moet kijken naar je naaste of een vrouw. Gij zult niet begeren heeft vele facetten.

Kijk als de kerk u verteld dat het dansen verkeerd is, dan moeten ze dat ook kunnen onderbouwen. Het meest voor de hand liggend is dat hun motief luidt: het lichamelijk contact wat de zinnen zou kunnen prikkelen. Dan is het woord dansen al direct iets werelds in hun ogen. Er bestaat terdege het dansen van vreugde en blijdschap.

Spreek hen er eens op aan: hoe ziet u de woorden huppelen van zielevreugd! Dat is niet symbolisch maar zichtbaar.
Het item gaat ook over popmuziek en daarin zitten ook goede elementen. Het bespelen van een of meerdere instrumenten in een goede harmonie is een muzikale gave van de Eeuwige. Hij geeft ons een stem en oren om te luisteren. En ook daar kan oneigenlijk gebruik van gemaakt worden, zoals ik wel eens heb vernomen omgekeerde satanische teksten die daarmee meer eer krijgt dan de Eeuwige.

Het is genuanceerd en het is de kunst om duidelijk te onderscheiden wat tot eer van G'd is en wat tot eer is van jezelf.

Overigens vind ik het zeer dapper om met zoveel respect over uw vader te spreken. Houdt hem in ere!

Om met het laatste te beginnen: Dank je en dat was ik ook wel van plan

En over de rest, ik heb er hier al genoeg over gezegd en dat wordt ook wel gelezen. 8)


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron