Christian House (Album)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2014 15:19

Wat vind je daar precies leuk aan, een christelijke discotheek? En hoe zie je dat precies voor je? Ik begrijp werkelijk waar niet waarom sommigen er zo op gebrand lijken te zijn om vooral zoveel mogelijk wereldgelijkvorming te worden en alle profane toeters en bellen uit de kast trekken om de wereld te laten zien dat ´we´ ook best hip zijn. Laat liever de rijkdom van het Evangelie zien, in plaats van af te dalen naar de lege, zinneloze ijdelheden der heidenen.


Misschien omdat christenen ook van muziek en dansen houden maar dan liever wel op verantwoorde muziek?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Jvslooten

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Jvslooten » 29 apr 2014 16:09

Marnix schreef:Misschien omdat christenen ook van muziek en dansen houden maar dan liever wel op verantwoorde muziek?
Lekker in de Naam van Jezus tegen elkaar aan hossen terwijl er 110 DbA door je laveloze hoofd tettert? Wauw, hoe geweldig inderdaad. Tenminste, voor hun die aan Christus geen deel hebben en hun vreugde vinden in de ijdelheden der goddelozen tent. De laatste keer dat ik door omstandigheden te dicht bij een discotheek kwam dacht ik dat ik de hel was in getuimeld, werkelijkwaar. Dat nooit meer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2014 19:15

Disco's en uitgaansgelegenheden heb je in allerlei soorten. Met muziek luisteren (hoeft niet zo hard dat je oren er pijn van doen) en gezellig dansen (je hoeft niet tegen elkaar aan te schuren of zo) is op zixh niet verkeerd. Sterker nog, ook in de Bijbel kom je dat tegen. (Zowel de goede als foute manieren)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Jvslooten

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Jvslooten » 29 apr 2014 19:50

Marnix schreef:Disco's en uitgaansgelegenheden heb je in allerlei soorten. Met muziek luisteren (hoeft niet zo hard dat je oren er pijn van doen) en gezellig dansen (je hoeft niet tegen elkaar aan te schuren of zo) is op zixh niet verkeerd. Sterker nog, ook in de Bijbel kom je dat tegen. (Zowel de goede als foute manieren)
Marnix, je weet best wat een discotheek is. Geen huis van gebed in ieder geval. Nee, met muziek luisteren hoeft niks mis te zijn. En nee, dat hoeft ook niet perse orgelmuziek op anderhalve noten te zijn. Maar er zijn wel grenzen Marnix. Er zijn 'stijlen' die totaal niks nadda noppes met de Heere of met Zijn dienst van doen hebben. Type bij YouTube in de zoekbalk eens "house" in.. je krijgt gegarandeerd meer bloot vrouwenvlees op je scherm dan dat je in enig bordeel zult aantreffen. Sorry hoor, maar als we daar dan christelijke sausjes over moeten gaan gieten dan denk ik: Beseffen we wel waar we mee bezig zijn?!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2014 21:11

De muziek op zich is niets mis mee, het kan je smaakt niet zijn maar dat is het. De cultuur rondom bepaalde genres kan wel verkeerd zijn maar dat maakt het genre nog niet verkeerd. Als ergens dance, electro of metal wordt gedraaid zonder schaars geklede dames, drugs en stomdronken mensen is dat een totaal andere cultuur. Net als gospel versus gewone pop of rock enz. Als de wereld op hun voeten loopt hoeven we nog niet in het kader van "wij geheel anders" en niet wereldgelijkvormig zijn op onze handen te gaan lopen, bij wijze van spreken. Wel gaat het er om hoe we wandelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
djflubbel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2013 18:29
Contacteer:

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor djflubbel » 29 apr 2014 22:07

Wat in Amerika al langer speelde, ontstaat nu ook in Nederland, namelijk zogenaamde Christelijke dance feesten. Onder andere van The Edge; maar ook wel op festivals (zoals het Flevofestival). Het is inderdaad zeer modern, en ik kan mij goed voorstellen dat het voor bepaalde Christenen te ver gaat.

Zelf ben ik liberaal en vooruistrevend; ik hoop dan ook om ooit een Christelijk feest te kunnen geven, ik vind het prachtig om God te eren met moderne muziek. (En ja; er werd ooit ook zo kritisch naar het kerk orgel gekeken, toen die nieuw werd geintroduceerd; nu is dat heel gewoon in een gemiddelde kerk; of zelfs ouderwets...

Jvslooten schreef:Slechts één dode vlieg doet alle zalf stinken, prediker 10:1.


Wat betreft de dode vlieg; goed punt, ik heb zojuist de versie op mijn site vervangen met de gecensureerde versie. Dank voor de kritische opmerking.

Overigens zijn er binnen de christelijke dance scene wereldwijd veel ontwikkelingen gaande; hier staat een leuk stukje daarover: http://christelijkedance.blogspot.com/.
Praise Him with the lead synth, praise Him with the keys & strings, praise Him with the sounding drums. Praise the Lord! #Psalm 150:3-6 by DJ Flubbel

Anoniem_89

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Anoniem_89 » 29 apr 2014 22:18

Zelf zou ik ook wel graag naar een gewone discotheek willen, maar mijn vrouw houdt dat niet vol tot een uur of 5 :D
Ik kan wel alleen gaan, maar dat is ook wel lekker saai.


Christelijke festivals ben ik ook niet zo van.
Opwekking wel :)
Maar zoiets als het Flevofestival gaat het al gauw om de artiesten en staat God niet helemaal centraal naar mijn mening.. :(
Dan hoeft het voor mij ook niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2014 22:35

Flevo bestaat al ff niet meer ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Anoniem_89

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Anoniem_89 » 29 apr 2014 23:24

Marnix schreef:Flevo bestaat al ff niet meer ;-)


Oops :oops:
Ik wist dat niet..

Nou ander voorbeeld..
Bijna iedereen kent Michael W. Smith wel denk ik..?
Wat ik zelf lastig vind is dat als hij een cd uitbrengt dat die zo'n €20 euro kost.
Stel.. Stel dat hij een euro per cd netto ontvangt.. Hij verkoopt 1 miljoen cd's.
Dat levert hem dus veel geld op. Heel erg veel zelfs..

Waarom is het dan nodig om zoveel voor een cd te vragen?
Hij schrijft niet eens alle liedjes zelf nota bene....
Hij heeft zelfs een eigen vliegtuig meende ik.
Als je op zijn naam zoekt met 'house' erachter zie je in wat een overdreven groot huis hij woont..
http://celebrityhousegossip.com/michael ... ranklin-tn


Hoe valt dit goed te praten? Een optreden bijwonen kost ook al veel geld..
Eens maar nooit weer voor mij igg.

Jammer dat m.i. de nederigheid er vanaf is.. :(
Vind het nu eerder een egoïst en iemand die graag zelf bulkt van het geld.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2014 23:40

Hm 20 euro is het niet, een hoop verkoop je ook nog eens later voor minder geld waarvan het meeste nar de platenlabels gaat. Steenrijk worden de meesten niet van cd-verkoop. Meestal zijn het tours, merchandise enz waar ze meer aan verdienem. Aan de andere kant, als mensen goede muziek maken mogen ze best een normale prijs voor hun cd's vragen. En dan is vervolgens de vraag hoe ze met hun geld omgaan
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Rozijn » 30 apr 2014 20:04

Keith Green gaf zijn platen gratis weg. Het kostte hem bijna zijn leven toen de mensen zo drongen bij de tafel dat hij en zijn vrouw zo goed als geplet werden tegen de muur.

(Maar waar hij wel van leefde weet ik niet, want volgens het boek "No Compromise" had hij op den duur meerdere huizen, gevuld met mensen die elders geen onderdak meer hadden.)

Gebruikersavatar
djflubbel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2013 18:29
Contacteer:

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor djflubbel » 01 mei 2014 21:28

Marnix schreef:Hm 20 euro is het niet, een hoop verkoop je ook nog eens later voor minder geld waarvan het meeste nar de platenlabels gaat. Steenrijk worden de meesten niet van cd-verkoop. Meestal zijn het tours, merchandise enz waar ze meer aan verdienem. Aan de andere kant, als mensen goede muziek maken mogen ze best een normale prijs voor hun cd's vragen. En dan is vervolgens de vraag hoe ze met hun geld omgaan


Ik hou zelf de prijs zo laag mogelijk, dat wil zeggen 10 euro per CD. Maar ik heb makkelijk praten, want voor mij is het een hobby en niet de manier waarop ik mijn brood verdien. Ik hoop uiteindelijk ongeveer Quitte te spelen. De CD-verkoop is trouwens laatste jaren zeer beroerd; tegenwoordig wordt er vooral gedownload (zowel legaal als illegaal). Het schijnt dat artiesten het vooral van optredens moeten hebben.

Ik snap zelf wel dat ze meer vragen, dan kunnen ze ook weer geld investeren in apparatuur/optreden/enz. Ik denk dat hoe iemand leeft veel meer zegt: rijden ze in een BMW? Een Limo? Een Porche? Of een "gewone" Golf. Niet dat ik dat veroordeel hoor, maar: "The heart is where your gold is" (Matthew 6:21).
Praise Him with the lead synth, praise Him with the keys & strings, praise Him with the sounding drums. Praise the Lord! #Psalm 150:3-6 by DJ Flubbel

Anoniem_89

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 mei 2014 22:30

djflubbel schreef:Ik hou zelf de prijs zo laag mogelijk, dat wil zeggen 10 euro per CD. Maar ik heb makkelijk praten, want voor mij is het een hobby en niet de manier waarop ik mijn brood verdien. Ik hoop uiteindelijk ongeveer Quitte te spelen. De CD-verkoop is trouwens laatste jaren zeer beroerd; tegenwoordig wordt er vooral gedownload (zowel legaal als illegaal). Het schijnt dat artiesten het vooral van optredens moeten hebben.

Ik snap zelf wel dat ze meer vragen, dan kunnen ze ook weer geld investeren in apparatuur/optreden/enz. Ik denk dat hoe iemand leeft veel meer zegt: rijden ze in een BMW? Een Limo? Een Porche? Of een "gewone" Golf. Niet dat ik dat veroordeel hoor, maar: "The heart is where your gold is" (Matthew 6:21).


Dat is ook tenminste een fatsoenlijke prijs met 18 nummers i.p.v. 12 nummers van een of andere muzikant die zelf zijn/haar eigen liedjes niet schrijft.. ](*,)

Zo kan ik ook geld verdienen..
Als de prijs goed is koop ik wel, maar anders download ik gewoon..
Ik zou me eerder opgelicht voelen als iemand alleen maar hoeft te zingen en voor de rest niets doet..
Ja zo kan ik ook een privéjet aanschaffen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten

cron