muziek op het werk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: muziek op het werk

Berichtdoor marcel081276 » 19 mar 2013 19:02

Het gaat niet om die sportschool maar om mijn werk en schelpje haalde daar ook winkels en wachtruimtes bij waar ik en helemaal geen muziek hoef te horen. En zeker die ellende die op radiostations zoals 538 en veronica enz te horen is niet. Eens kijken hoe snel de radio uit zou gaan als er christelijke muziek gedraaid zou worden.. dat zou niemand tolereren. .
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Faramir

Re: muziek op het werk

Berichtdoor Faramir » 19 mar 2013 19:05

Het is toch wat allemaal in deze goddeloze wereld. Zomaar gangbare muziek in winkels, op het werk en wachtruimtes.

Of je kan het natuurlijk accepteren zoals het nu eenmaal is en je er niet meer druk over maken. Leeft over het algemeen een stuk prettiger.

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: muziek op het werk

Berichtdoor marcel081276 » 19 mar 2013 19:47

ja ik zal het wel moeten accepteren zolang de overste van de wereld het nog voor het zeggen heeft.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: muziek op het werk

Berichtdoor pol » 19 mar 2013 20:22

Ik vind het ook bar irritant dat in sommige winkels de radio knetterhard aanstaat. Word er horendo van, ben wel eens de winkel uitgevlucht....
Of ik ga er al niet in als ik het buiten hoor...

En bij de supermarkt moet het wel maar dan neurie ik zelf een ander lied als ik merk dat ik te hard naar die muziek ga luisteren....

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: muziek op het werk

Berichtdoor marcel081276 » 20 mar 2013 09:29

pol schreef:Ik vind het ook bar irritant dat in sommige winkels de radio knetterhard aanstaat. Word er horendo van, ben wel eens de winkel uitgevlucht....
Of ik ga er al niet in als ik het buiten hoor...

En bij de supermarkt moet het wel maar dan neurie ik zelf een ander lied als ik merk dat ik te hard naar die muziek ga luisteren....


Hehe.. eindelijk nog iemand die het herkend! Ik ben het volledig met je eens.
Het klopt inderdaad dat je als je steeds in die muziek loopt je er naar gaat luisteren, en dan een ander lied neuriën werkt heel goed ;-)
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: muziek op het werk

Berichtdoor Pcrtje » 20 mar 2013 13:24

marcel081276 schreef:nee hoor ik hou ook erg van piano, viool, gitaar, harp, enz enz..
Wat is dan precies het probleem? De teksten die in de wereldse liedjes worden gezongen? De ideologieën die daarachter? Drum staat ook niet in je lijstje, dat is vaak ook een instrument waar rechts-gereformeerden niets mee kunnen. Is dat een reden waarom je die muziek niet wilt horen?

marcel081276 schreef:maar het gaat er om net wat schelpje zegt, je word het opgedrongen.
Ik erger me een beetje aan deze uitspraak. Het is namelijk nogal egocentrisch gedacht. Zo van: 'zij vinden iets mooi en ik moet me daar continu aan voegen, maar ik wil het precies andersom hebben!' Een typisch trekje van christenen - en daar heb ik zelf ook heel vaak last van, probeer ik echt op te letten - is dat we onze eigen overtuigingen en de daarbijbehorende normen en waarden proberen op te leggen op anderen.

marcel081276 schreef:en wat is er mis met stilte..
Nou, zoals Lock&Stock al ook ongeveer zegt, dat is ongezellig, maakt dat de tijd voor het gevoel langzamer gaat en verlaagt ergens het plezier in je dagelijkse werk. Ik kan nog wel meer dingen verzinnen. Muziek speelt gewoon goed in op de gesteldheid van de mens :)

marcel081276 schreef:Het gaat niet om die sportschool maar om mijn werk en schelpje haalde daar ook winkels en wachtruimtes bij waar ik en helemaal geen muziek hoef te horen. En zeker die ellende die op radiostations zoals 538 en veronica enz te horen is niet.
Ik denk dat maximaal 1% van de samenleving deze overtuiging met je deelt. De meeste mensen vinden het fijn dat er muziek wordt gedraaid in openbare gelegenheden. Christen-zijn gaat ook samen met zelf-opoffering, waarom niet op dit punt? 'Als iedereen het fijn vindt dan offer ik mezelf op, ik vind het namelijk niet fijn maar als de rest daar blij van wordt dan doe ik hun liever plezier dan dat iedereen moet wijken voor mij...'

marcel081276 schreef:Eens kijken hoe snel de radio uit zou gaan als er christelijke muziek gedraaid zou worden.. dat zou niemand tolereren. .
Kijk, dat bedoel ik nou. Waarom moet de wereld altijd precies gaan zoals de christenen het willen? Waarom zoeken we nou niet naar een compromis? We leven in een multi-culturele, en dus een multi-religieuze, samenleving. Toon interesse in je medemens in plaats van alleen aan je eigen gedachtegoed te denken...

Kijk eens naar wat Paulus doet in Handelingen 17, hier speciaal voor jou opgezocht in Staten-Vertaling. Hij toont interesse in zijn omgeving. Verdiept zich in andere gedachtegoeden en gaat het gesprek aan. Dit in tegenstelling tot wat veel christenen vandaag doen. 'Is het ook maar niet deels in overeenstemming met ons denken? Dan plakken we het labeltje zondig erop, sluiten we ons compleet af van datgene en zorgen we er ook voor dat al onze mede-christenen dat óók doen. En doen ze dat niet? Dan gaan we dreigen met onbekeerdheid, hel en verdoemenis.'

Tip: overleg eens met de mensen van je werk. Toon interesse in hun gedachten, normen en waarden en bespreek eens waarom ze die muziek mooi vinden, of ze weten wat erin gezongen wordt, hoe ze daar tegenaan kijken, enz. enz. Misschien kun je 't op een akkoordje gooien? Stel dat er zes mensen op je werk werken, dan doe je vijf dagen 'onzin-radio' en een dag de 'refo-radio' (wat een mooie alliteratie :D).
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: muziek op het werk

Berichtdoor Pcrtje » 20 mar 2013 13:24

Faramir schreef:Het is toch wat allemaal in deze goddeloze wereld. Zomaar gangbare muziek in winkels, op het werk en wachtruimtes.
=D>
"Een libelle zweeft over het water..."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: muziek op het werk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mar 2013 14:44

De tip van PCrtje is niet eens zo gek. Een vriendin van mij werkte in een groot atelier, waar de hele dag radio Noordzee (toen nog) stond te schallen. Zij stelde voor om op vrijdag (meen ik) eens de muzikale fruitmand aan te zetten van de eo.
De eerste keer ging dat met veel gemopper, ze had haar bedrijfsleider gelukkig mee en deze vond het wel een goed plan, maar na een paar keer gingen anderen hem zelfs bij binnenkomst op die zender zetten. En na nog langere tijd begonnen collega's liederen te herkennen en mee te neuriën. :D

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: muziek op het werk

Berichtdoor marcel081276 » 20 mar 2013 22:40

Pcrtje schreef:Wat is dan precies het probleem? De teksten die in de wereldse liedjes worden gezongen? De ideologieën die daarachter? Drum staat ook niet in je lijstje, dat is vaak ook een instrument waar rechts-gereformeerden niets mee kunnen. Is dat een reden waarom je die muziek niet wilt horen?


Het zal je misschien verbazen maar ik ga naar een evengelische gemeente dus ik heb ook niets tegen een drumstel, en ik zeg niet dat ik evangelisch ben, of gereformeerd, of hervormd, ik mag door Gods genade een lid zijn van Zijn kerk! maar het gaat inderdaad om de boodschap van wereldse muziek, het verhaal, de achterliggende gedachte van de nummers, en zeker ook wat de artiesten uitdragen.

Pcrtje schreef:Ik erger me een beetje aan deze uitspraak. Het is namelijk nogal egocentrisch gedacht. Zo van: 'zij vinden iets mooi en ik moet me daar continu aan voegen, maar ik wil het precies andersom hebben!' Een typisch trekje van christenen - en daar heb ik zelf ook heel vaak last van, probeer ik echt op te letten - is dat we onze eigen overtuigingen en de daarbijbehorende normen en waarden proberen op te leggen op anderen.


Als mensen daar naar willen luisteren moeten ze dat helemaal zelf weten, de vraag die ik stelde aan het begin van mijn topic was dan ook "hoe ga je om met muziek op je werk" volgens mij heb je mij nergens zien schrijven dat overal christelijke muziek gedraait MOET worden..
het is mijn goed recht om me af te willen sluiten van wereldse muziek, maar als anderen er naar willen luisteren moeten ze dat zelf weten. ik gaf toch ook aan dat ik een goede oplossing heb? oordopje in en klaar.

Pcrtje schreef:Nou, zoals Lock&Stock al ook ongeveer zegt, dat is ongezellig, maakt dat de tijd voor het gevoel langzamer gaat en verlaagt ergens het plezier in je dagelijkse werk. Ik kan nog wel meer dingen verzinnen. Muziek speelt gewoon goed in op de gesteldheid van de mens :)


Daar ben ik het volledig mee eens, kijk de documentaire ''they sold their souls for rock and roll'' maar eens.

Pcrtje schreef:Ik denk dat maximaal 1% van de samenleving deze overtuiging met je deelt. De meeste mensen vinden het fijn dat er muziek wordt gedraaid in openbare gelegenheden. Christen-zijn gaat ook samen met zelf-opoffering, waarom niet op dit punt? 'Als iedereen het fijn vindt dan offer ik mezelf op, ik vind het namelijk niet fijn maar als de rest daar blij van wordt dan doe ik hun liever plezier dan dat iedereen moet wijken voor mij..


Je kan er toch niets aan veranderen, dus leg ik me er gewoon bij neer, maar ik mag er volgens mij wel een mening over hebben.

Pcrtje schreef:Kijk, dat bedoel ik nou. Waarom moet de wereld altijd precies gaan zoals de christenen het willen? Waarom zoeken we nou niet naar een compromis? We leven in een multi-culturele, en dus een multi-religieuze, samenleving. Toon interesse in je medemens in plaats van alleen aan je eigen gedachtegoed te denken...

Kijk eens naar wat Paulus doet in Handelingen 17, hier speciaal voor jou opgezocht in Staten-Vertaling. Hij toont interesse in zijn omgeving. Verdiept zich in andere gedachtegoeden en gaat het gesprek aan. Dit in tegenstelling tot wat veel christenen vandaag doen. 'Is het ook maar niet deels in overeenstemming met ons denken? Dan plakken we het labeltje zondig erop, sluiten we ons compleet af van datgene en zorgen we er ook voor dat al onze mede-christenen dat óók doen. En doen ze dat niet? Dan gaan we dreigen met onbekeerdheid, hel en verdoemenis.'

Tip: overleg eens met de mensen van je werk. Toon interesse in hun gedachten, normen en waarden en bespreek eens waarom ze die muziek mooi vinden, of ze weten wat erin gezongen wordt, hoe ze daar tegenaan kijken, enz. enz. Misschien kun je 't op een akkoordje gooien? Stel dat er zes mensen op je werk werken, dan doe je vijf dagen 'onzin-radio' en een dag de 'refo-radio' (wat een mooie alliteratie :D).


Als je zou weten hoe het in onze werkplaats is zou je wel anders praten. we werken er met 13, soms 15 man, ik weet precies hoe er over dit onderwerp gedacht word.
Toen ik vertelde wat er net voor de kerst met mij gebeurt was dachten ze denk ik dat ik ziek in mijn hoofd geworden was want ze konden mij als een vloekende, smerige dingen zeggende, en een marcel die met alles en iedereen spotte, ze vonden me een geweldige collega..
Nu ze weten wat er met me gebeurt is vinden ze het geweldig om extra hard te vloeken in mijn buurt omdat ze weten dat het mij pijn doet. Ik weet dat er achter mijn rug gepraat word en dat ze me uitlachen, niet dat het mij iets doet want ik hou van ze en bid voor ze maar om ook even een bijbeltekst te gebruiken:
1 petrus 4 vers 14: Indien gij gesmaad wordt om den Naam van Christus, zo zijt gij zalig; want de Geest der heerlijkheid, en de Geest van God rust op u. Wat hen aangaat, Hij wordt wel gelasterd, maar wat u aangaat, Hij wordt verheerlijkt.
Als God ons de mogelijkheid geeft ga ik binnenkort met mijn vrouw voor de stichting "naar house'' of misschien ''jij daar'' vrijwilligerswerk doen en mensen vertellen hoeveel gevaar er in wereldse muziek zit. God heeft mij niet voor laten zien wat de gevaren zijn achter muziek en wat voor een duisternis er achter schuilt..

ik kom net bij een samenkomst vandaan in een baptistengemeente, waar ds. H Schouten sprak over de tijd waarin wij leven.. dat zet je blik wel weer even op heel scherp!

maar laten we het niet hebben wat wel en niet goede muziek is voor je, want daar draait het wel op uit, dus ik wil de moderator vragen deze topic te sluiten.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten

cron