Waar kijk je naar.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2015 13:49

Klopt, dat had ik bijvoorbeeld met Lord of the Rings en Narnia ook wel. Alleen als het dan wat langer geleden is dat je de film hebt gezien en je leest het boek weer, dan lukt het wel weer aardig. Beelden vervagen op den duur ook wel weer :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Chaya » 16 mar 2015 13:54

In gereformeerde kringen zijn dit soort films en boeken door sommigen wel gewaardeerd en geaccepteerd, maar ik heb niks met dit genre.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2015 14:43

Dat kan. Fantasy ligt je, of het ligt je totaal niet :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 19 mar 2015 17:31

Ik kijk/luister tijdens mijn werk altijd naar zogenaamde Let's Plays, dat zijn youtube video's van mensen met een prettige stem die spelletjes spelen die ik ken en daar lopend commentaar bij geven. Het is dus een combinatie van herkenbare geluiden en beelden als ik eventjes snel naar mijn tweede scherm kijk + aangenaam gebabbel. Ik volg een aantal mensen die samen genoeg materiaal uitbrengen om een 8-urige werkdag te vullen :-)

Netflix vind ik ideaal. Weg met de televisie. Geen reclame meer, niet het gevoel dat je betaalt terwijl je niks van 90% van het aanbod moet hebben. Het is wel grappig dat CIP er blijkbaar op tegen is, en nu ook al tegen Facebook. Snel, CIP, bescherm al die dolende zieltjes tegen zichzelf, want ze zijn allemaal mediaverslaaf, allemaal!

Voor de duidelijkheid, we kijken series naar gelang we er zin in hebben. Soms is het 1 aflevering per avond, soms 3. Ons leven lijdt daar verder echt niet onder.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor naamloos » 19 mar 2015 22:59

Hmm, ik heb laatst binnen twee weken alle vier de seizoenen van prison break gekeken, 22 afleveringen per seizoen geloof ik. :oops: :oops: :oops:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 19 mar 2015 23:02

Ik vond het eerste seizoen van die serie erg sterk, maar daarna ging het erg hard bergafwaarts, helaas.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor naamloos » 19 mar 2015 23:16

Ja klopt, maar ik zat er helemaal in en dan wil ik weten hoe het afloopt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2015 10:53

ik probeer iets van de eclips mee te krijgen, maar hier is de zon voor 100% verduisterd... (en helaas niet door de maan...)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Chaya » 20 mar 2015 12:03

StillAwake schreef:ik probeer iets van de eclips mee te krijgen, maar hier is de zon voor 100% verduisterd... (en helaas niet door de maan...)

Het is hier ook zwaar bewolkt, maar het licht veranderde wel van kleur, bij jou ook?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2015 12:13

Chaya schreef:Het is hier ook zwaar bewolkt, maar het licht veranderde wel van kleur, bij jou ook?


Hier (Zuid Ierland) was de verduistering ongeveer 95% compleet en viel het gelukkig mee met de bewolking. Indrukwekkend gezicht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor StillAwake » 23 mar 2015 07:58

Chaya schreef:Het is hier ook zwaar bewolkt, maar het licht veranderde wel van kleur, bij jou ook?

Dat wel inderdaad, een soort lucht alsof er sneeuw komt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Jajanneke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2015 14:38

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Jajanneke » 31 mar 2015 14:59

Om daar nog maar even op terug te komen. Ik was die dag in Duitsland en daar was geen bewolking. Kon niet recht in de zon kijken, maar wanneer je door aluminiumfolie keek kon je de eclipse goed zien. Grappig :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2015 12:52

Morgen naar The Passion. Ik hoop dat er weer veel mensen kijken!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 21 apr 2015 14:32

Kijk momenteel Marvel's DareDevil op Netflix. Tot nu toe een geweldige serie met goede chemie tussen de acteurs en geweldige (en geweldadige) actiescènes. Komt voor mij erg dicht bij het gevoel dat de stripverhalen hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Lock&Stock » 21 apr 2015 16:32

Dit weekend de eerste vier afleveringen van het laatste seizoen van Game of Thrones gekeken. Deze waren gelekt en omdat ik niet per ongeluk tegen spoilers op internet wil aanlopen moesten we de gelekte afleveringen wel kijken :) Niet dat je ons hoort klagen aangezien het van zowel mijn vriendin als ik de favoriete serie is. Alleen nu dus 5 weken wachten tot dat er weer nieuwe afleveringen zijn.

Ook weer leuk om te zien dat er twee Nederlanders belangrijke rollen vertolken; Carice van Houten als de personificatie van het kwaad (althans daar begint het op te lijken) en Michiel Huisman als legendarische vechtersbaas.

Echt een aanrader, wel veel naakt en geweld dus wellicht voor de wat behoudendere kijker geen optie.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten