Waar kijk je naar.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 13:50

Chaya schreef:Ik heb even gegoogled en hij kwam me wel bekend voor.
Overigens kijk ik niet veel films hoor, rond deze tijd een oorlogsfilm.
Een film moet wel bijzonder zijn wil ik een DVD gaan huren in de bieb.
Soms kijk ik een film op tv, maar als het op een commerciële zender is, vind ik de reclame steeds tussendoor, bijzonder irritant.
Zo vaak hoef je nu ook niet te plassen, toch? :mrgreen:

Ik heb al een jaar geen TV meer gekeken (afgezien van een paar voetbalwedstrijden en het journaal na de germanwingscrash), en voor films heb ik al helemaal geen tijd.
Af en toe kijk ik met de kinderen mee naar Buurman en Buurman (waarin mijn kinderen mij herkennen ;-) )
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Chaya » 06 mei 2015 14:18

StillAwake schreef:Af en toe kijk ik met de kinderen mee naar Buurman en Buurman (waarin mijn kinderen mij herkennen ;-) )

A je to .
Dan snap ik dat zij de auto uitzoekt. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 14:30

Chaya schreef:Dan snap ik dat zij de auto uitzoekt. :lol:

Ik vind ze geniaal!
Ieder probleem wordt met een enorme voortvarendheid aangepakt, en vaak ook opgelost.
Het probleem waar ze mee begonnen is overigens zelden het probleem wat ook wordt opgelost.
Ik herken mijn eigen stijl van klussen hier wel in.
Ik ga een badkamer tegelen, kan mijn gereedschap niet snel genoeg vinden, en aan het eind van de dag heb ik een nieuwe werkbank gebouwd, en is de badkamer een puinhoop ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2015 14:30

Chaya schreef:Ik heb even gegoogled en hij kwam me wel bekend voor.
Overigens kijk ik niet veel films hoor, rond deze tijd een oorlogsfilm.
Een film moet wel bijzonder zijn wil ik een DVD gaan huren in de bieb.
Soms kijk ik een film op tv, maar als het op een commerciële zender is, vind ik de reclame steeds tussendoor, bijzonder irritant.
Zo vaak hoef je nu ook niet te plassen, toch? :mrgreen:


Ik neem hem meestal op of zet hem op pauze als hij begint en ga na een half uur kijken en dan kan je zo alle reclame doorspoelen :)

StillAwake schreef:Ik heb al een jaar geen TV meer gekeken (afgezien van een paar voetbalwedstrijden en het journaal na de germanwingscrash), en voor films heb ik al helemaal geen tijd.
Af en toe kijk ik met de kinderen mee naar Buurman en Buurman (waarin mijn kinderen mij herkennen ;-) )


Natuurlijk heb je wel tijd, het heeft alleen blijkbaar geen prioriteit ;) Je moet er tijd voor maken als je het wil en als je het niet wil heeft dat meer te maken met waar je je tijd aan wil besteden :)

ps. Jammer dat je de musical van Soldaat van Oranje niet heb gezien omdat je de film niet zo goed vond. Ze zijn totaal niet te vergelijken en de musical is mooi en indrukwekkend. De beste musical waar ik naartoe ben geweest. Dus als je nog een keer een dagje samen uit wil...... is het een aanrader!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 14:35

Marnix schreef:Natuurlijk heb je wel tijd, het heeft alleen blijkbaar geen prioriteit ;) Je moet er tijd voor maken als je het wil en als je het niet wil heeft dat meer te maken met waar je je tijd aan wil besteden :)

Geloof me dat ik er echt geen tijd voor heb.
Mijn huis is een bouwput waarbij de financiële middelen een vakman inhuren niet toestaan, mijn baan vraagt op dit moment extreem lange dagen in de hoop dat ik een faillissement kan afwenden, de kinderen vragen tijd, zeker nu we weer bijna in de luiers zitten, mijn vriendenkring vraagt tijd (mijn sportavond) en mijn huwelijk vraagt tijd (zeker nu ze zwanger is...).
Ik zou graag willen dat het met prioriteiten te maken heeft...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2015 14:41

Maar er zijn toch wel momenten dat je niet aan het werk bent en niet aan het klussen? Samen een filmpje kijken kan dan best leuk zijn ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 14:46

Marnix schreef:Maar er zijn toch wel momenten dat je niet aan het werk bent en niet aan het klussen? Samen een filmpje kijken kan dan best leuk zijn ;)

Nee, die momenten zijn er niet (eten, slapen en mijn sportavond uitgezonderd)...
Bovendien zit ik ook wel eens niet in Nederland (gemiddeld twee keer in de drie weken).
Nu had het gekund, ware het niet dat ik op een afspraak zit te wachten...
Laatst gewijzigd door StillAwake op 06 mei 2015 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2015 14:48

Hmm oke. Ik hoop dat je je huis snel gefixt hebt dan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 14:50

Marnix schreef:Hmm oke. Ik hoop dat je je huis snel gefixt hebt dan.

Tja, nooit een bouwput kopen is het beste advies wat ik je kan geven!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Chaya » 06 mei 2015 15:34

StillAwake schreef:Tja, nooit een bouwput kopen is het beste advies wat ik je kan geven!

Lees je het AD weleens?
Daar stonden in de weekendbijlage van afgelopen week gouden tips en tricks in.
Bijvoorbeeld: ga na elke klus die af is, iets leuks doen, bijvoorbeeld naar de sauna of uit eten.
En ook over de stelposten, die er altijd zijn en ook altijd hoger dan je vantevoren bedenkt.
Overleeft je huwelijk een ingrijpende verbouwing, dan is het solide en standvastig.

Ik denk zelf, eerst de ene ruimte afmaken, alvorens je de volgende aanpakt. Vaak gaat het fout als men op meerdere plaatsen tegelijk bezig is.
En moeilijke en langdurige klussen laten doen door de vakman, jezelf niet overschatten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 15:42

Chaya schreef:Lees je het AD weleens?
Daar stonden in de weekendbijlage van afgelopen week gouden tips en tricks in.
Bijvoorbeeld: ga na elke klus die af is, iets leuks doen, bijvoorbeeld naar de sauna of uit eten.
En ook over de stelposten, die er altijd zijn en ook altijd hoger dan je vantevoren bedenkt.
Overleeft je huwelijk een ingrijpende verbouwing, dan is het solide en standvastig.

Ik denk zelf, eerst de ene ruimte afmaken, alvorens je de volgende aanpakt. Vaak gaat het fout als men op meerdere plaatsen tegelijk bezig is.
En moeilijke en langdurige klussen laten doen door de vakman, jezelf niet overschatten.

Al met al heb ik inmiddels nog maar 3 ruimtes in het huis volledig overhoop liggen, het gaat dus de goede kant op ;-)
We hebben alles overhoop gehad, en inmiddels (na een jaar zooi) kunnen we de zooi afsluiten door de betreffende deuren dicht te doen.
Wel lopen er nu 11(!) verbouwprojecten door elkaar ;-)
De buurmannen zouden trots op me zijn
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

lll123
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2015 13:52

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor lll123 » 09 mei 2015 01:51

Marnix schreef:Doorgaans ben ik niet zo'n fan van Hollywood-films maar omdat deze een oscar heeft gewonnen ga ik toch kijken.link] Geen schokkende dingen voor zover ik heb kunnen zien in de parental guide. Wel wat minder net taalgebruik wat ik helaas op straat ook regelmatig hoor. Het is geschikt voor mensen boven de 12. Maar dat zegt ook niet alles, ik zie bijvoorbeeld dat Selma 16+ krijgt terwijl het een prachtige film is zonder aanstootgevende zaken. Behalve die van discriminatie maar daar gaat de film dan ook over.

Maar bedankt voor je waarschuwing.


Wat heb ik Hem lief! Onze God en onze Schepper van hemel en aarde en al wat daar in leeft.

Lock&Stock

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Lock&Stock » 20 mei 2015 22:07

Ben nu een prachtige en ontroerende docu aan het kijken op Youtube; The Real Rain Man. Gaat over Kim Peek, een mega-savant met een bizar goed geheugen. Hij de inspiratie voor de Hollywood film Rain Man.

Aanradertje; https://www.youtube.com/watch?v=GdBCSP3KKtw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 01 jun 2016 18:39

http://www.beleefdelente.nl/vogel/slechtvalk

Voor vogelliefhebbers, ik ben er eigenlijk wat laat mee, de slechtvalken waren hele kleine witte donzige bolletjes, ze zijn nu al heel groot en zullen straks uitvliegen, maar de filmpjes zijn goed terug te kijken.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor JohannesHermanus » 01 jun 2016 21:17

Over slechten gesproken... die beesten halen met gemak 400 km p/u en slechten hun prooi met momentum. Waanzinnig snelle beesten en zeer asociaal. Die hebben niks met vriendjes of enig ander gezelschap op, mocht men dat wel denken dan volgt er een keiharde dreun. In principe monogame vogels, maar als de omstandigheden er om vragen verlaten ze de partner zonder pardon en zonder geklaag. Het enige wat heilig is, is het broedsel. Mooie beesten om te zien, rotvogels wat betreft karakter.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten