Waar kijk je naar.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2016 07:49

Hahahahaha. Hoe durven die vogels. Ze doen niet gezellig, ze beschermen hun broedsel en willen zich voortplanten. Welk een gebrek aan moraal, wat een lichtzinnigheid, oppervlakkige levensstijl. Laten we eten drinken en ons voortplanten want morgen sterven wij. Laten we ze maar uitroeien, die heidense vogels... ze houden er een totaal niet christelijke levenstijl op na dus we moeten ons maar van hen distantiëren! :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor JohannesHermanus » 02 jun 2016 08:41

U geeft blijk van weinig vogelkennis te hebben en scheert zodoende alle vogels over een kam. Ik heb het over een specifieke soort. Vergelijk deze met een zwaan of meerkoet, kauwtjes of duiven en er ontstaat een compleet ander beeld. Deze vogeltjes kennen een ander soort territoriumdrift, hoewel fanatiek, de ander hoeft er niet om dood. Deze vogeltjes bezitten affectie/verliefdheid die voor het leven is. Bij doodgaan van de partner volgt dan ook een te observeren rouwproces.

Dit alles valt alleen te observeren door je er juist niet van te distantiëren... Hoewel gepaste afstand bewaren tussen mens en dier volgens mij alleen maar ten gunste komt van het dier.
Laatst gewijzigd door JohannesHermanus op 04 jun 2016 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 02 jun 2016 10:37

Tja wat is sociaal gedrag bij vogels ik heb kort geleden twee waterhoentjes zien vechten dat ging er behoorlijk gemeen aan toe.
Dat er bij de slechtvalk in de gevechten doden vallen heeft te maken met de vlijmscherpe klauwen die ze hebben.

Verleden jaar is van het koppel het mannetje waarschijnlijk in een gevecht omgekomen, het vrouwtje moest het alleen doen met het broeden van de eieren, ze werd niet meer afgelost om een prooi te vangen voor voedsel. De eieren lagen er per dag verschillende keren behoorlijk lang af te koelen, niemand dacht dat het zou lukken om ze uit te broeden, en wonder boven wonder is de alleenstaande moeder toch gelukt en kwamen de eieren uit.
Later kwam er steeds een vreemd mannetje opdagen en at de resten van de prooi op die het vrouwtje bewaarde voor de kuikens.
Hij zat zelfs snachts in de kas en steeds met zijn neus/snavel er boven op als zij de jongen aan het voederen was.
Na lang alles af gekeken te hebben, begon hij zelf de jongen te voederen en hield ze later ook warm zodat het vrouwtje erop uit kon om prooien te vangen.
Nou dat alles is toch heel sociaal is het niet, met zo,n pleegvader. Het was heel boeiend om naar te kijken.

Dan de ooievaar die braakt zijn voedsel uit en de kuikens moeten maar zien wat ze binnen krijgen, de kleinste van de groep heeft geen schijn van kans omdat de grote kuikens veel sterker zijn. Als ze achter raken in de groei worden ze aan die zwaard-snavel van de ouderooievaar gespietst en gewoon naar beneden gekwakt. Ik heb zelfs een keer het mannetje en zeer klein kuikentje zien opeten. Van de 5 of 6 eieren blijven er dan meestal twee vogels over, dit jaar zijn het drie vogels die het hebben overleefd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor JohannesHermanus » 02 jun 2016 10:59

schaapje schreef:Nou dat alles is toch heel sociaal is het niet, met zo,n pleegvader. Het was heel boeiend om naar te kijken.

U begrijpt er werkelijk helemaal niks van. Die pleegvader is de reden dat de andere vader dood is gemaakt. Het vrouwtje ziet meer potentie in die nieuwe vader, dat is alles. Schaapje... met uw zogenaamde lieve naampje.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 02 jun 2016 11:21

Schaapje .... met uw zogenaamd lieve naampje ??? ... hoe bedoel je dat ????

De nieuwe vader in het gezin was, wat veel later bleek een "zoon" van het vrouwtje, dat kon achterhaald worden met het ringnummer.
Ook probeerde de valk in het begin gevoerd te worden door het vrouwtje.

Trouwens wij begrijpen er niets van maar ben je dan een deskundige?
En ik kan me niet goed voorstellen dat een valk en mannetje dood om de jongen van het gedode mannetje groot te brengen,
maar als jij dat zegt als deskundige dan wil ik dat wel aannemen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor JohannesHermanus » 02 jun 2016 13:12

schaapje schreef:Trouwens wij begrijpen er niets van maar ben je dan een deskundige?
En ik kan me niet goed voorstellen dat een valk en mannetje dood om de jongen van het gedode mannetje groot te brengen,
maar als jij dat zegt als deskundige dan wil ik dat wel aannemen.

Vrouwen en interpreteren... het leven is harder dan u denkt dame.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2016 13:36

Als je over ieder dier wat je ziet wel wat te klagen hebt is het leven inderdaad wel heel zwaar :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor JohannesHermanus » 02 jun 2016 14:47

Volgens mij heb ik stroop aan de kont.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2016 16:32

Vervelend, dan heb je naast last van vogels ook nog last van vliegen en bijen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 02 jun 2016 17:04

Lijkt mij ook vervelend als je achtervolgd wordt, soms is het grappig bedoelt maar het kan ook zijn om uit te dagen.
Dus .... ik zou zeggen stoppen met die nietszeggende reacties :wink:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor JohannesHermanus » 02 jun 2016 17:06

schaapje schreef:Lijkt mij ook vervelend als je achtervolgd wordt, soms is het grappig bedoelt maar het kan ook zijn om uit te dagen.
Dus .... ik zou zeggen stoppen met die nietszeggende reacties :wink:

Je hebt gelijk, ik zal me matigen en sorry dat ik je pseudoniem heb beledigd.

Yoshi

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Yoshi » 02 jun 2016 17:08

Sinds kort kijk ik naar stripboeken. Een abonnement op Marvel Unlimeted. 17.000 strips voor slechts 10 dollar per maand en elke maand komen er nieuwe bij.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 02 jun 2016 17:10

Hermanus., mijn posting was gericht op je voorganger.
En heel verstandig dat je je voorlaatste bericht heb ingekort =D> want ik heb de hele zin gelezen
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor JohannesHermanus » 02 jun 2016 17:20

schaapje schreef:En heel verstandig dat je je voorlaatste bericht heb ingekort =D> want ik heb de hele zin gelezen

:-$ Niet verder vertellen he...

God ziet ook alles, maar verraad nooit iemand.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 02 jun 2016 17:26

:lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten