Mag een Christen dit luisteren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Victoria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:25

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor Victoria » 29 aug 2012 20:05

Mijn favoriete album is Metropolis PT2, Scenes from a memory, van Dream Theater. Ik kan de topicstarter dit album van harte aanbevelen!

Mango

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor Mango » 01 sep 2012 14:42

Luister zelf geen metal maar sluit me aan bij eerdere comments:
De discussie over iets mogen vanuit het geloof is eigenlijk niet meer zo . (kijk naar het reeds gesloten dubsteptopic) Geniet van de muziek en aan alle aanbevelingen te merken is er ook behoorlijk wat gelovige metal om je geweten eventueel te sussen :)
Maar ben wel benieuwd wat eventueel andere mensen hier nog van vinden!

tantebep
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2012 13:12

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor tantebep » 07 sep 2012 20:23

Neen, als christen mag je dit niet luisteren. Dat zou je toch moeten weten. Harp, fluitmuziek, panfluit, orgel. Er is zoveel om uit te kiezen. Waarom, o waarom zuster, zou je zo diep moeten zakken en de Heere der Heerscharen zo moeten kwetsen om het Lawaai van Lucifer te laten horen?! Als je mijn dochter was geweest, had je je straf niet ontlopen, hoor!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor Mortlach » 07 sep 2012 20:33

tantebep schreef:Neen, als christen mag je dit niet luisteren. Dat zou je toch moeten weten. Harp, fluitmuziek, panfluit, orgel. Er is zoveel om uit te kiezen. Waarom, o waarom zuster, zou je zo diep moeten zakken en de Heere der Heerscharen zo moeten kwetsen om het Lawaai van Lucifer te laten horen?! Als je mijn dochter was geweest, had je je straf niet ontlopen, hoor!


O, dan had je aan mij toch een hele kwaaie gehad hoor. Fijn dat jij het lawaai van Lucifer VINDT, maar dat wil nog niet zeggen dat dat SMAAKoordeel absoluut is. Harp en orgel? Hallo, we zitten niet meer in de 14de eeuw.

Als de tekst niet door de beugel kan, heb je zeker een punt, maar muziek afkeuren simpelweg omdat er een gitaar of een bepaade zangstijl in voorkomt, nee, dat krijg je mij toch niet verkocht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tantebep
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2012 13:12

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor tantebep » 07 sep 2012 20:51

O, dan had je aan mij toch een hele kwaaie gehad hoor. Fijn dat jij het lawaai van Lucifer VINDT, maar dat wil nog niet zeggen dat dat SMAAKoordeel absoluut is. Harp en orgel? Hallo, we zitten niet meer in de 14de eeuw.



Harp en en orgel uit de 14e eeuw? Uit welke wereld kom jij? Deze instrumenten worden nog zeer gewaardeerd, zeker door Godvrezende mensen, waar jij ook toe zou moeten behoren! Je zegt dat ik aan jou een kwade zou hebben gehad. Nou, ik zal je vertellen: ik heb 3 dochters en 2 zoons en die doen precies wat ik vind dat er moet gebeuren. Dit komt ook omdat ze weten dat ik weet wat goed voor ze is want ik handel namens de Here en namens Hem alleen. Zijn wil is wet dus die van mij ook, door Hem.
Laatst gewijzigd door tantebep op 07 sep 2012 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor Lichtzwaard » 07 sep 2012 20:55

Arme dochters en zoons met een moeder die de dictator speelt.
VERITAS VOS LIBERABIT.

tantebep
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2012 13:12

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor tantebep » 07 sep 2012 20:59

Lichtzwaard schreef:Arme dochters en zoons met een moeder die de dictator speelt.


Ik ben geen dictator: ik zei dat ik weet wat goed voor ze is. Net als God dat voor jou weet. Vind jij God een dictator? Is Jezus een dictator?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor Mortlach » 07 sep 2012 21:01

tantebep schreef:Harp en en orgel uit de 14e eeuw? Uit welke wereld kom jij?


Ik kom uit de wereld, inderdaad. Goed, 14de eeuw was misschien overdreven, maar toch.

Deze instrumenten worden nog zeer gewaardeerd, zeker door Godvrezende mensen, waar jij ook toe zou moeten behoren!


Ik moet gelukkig helemaal niets behalve ademhalen en belasting betalen.

Je zegt dat ik aan jou een kwade zou hebben gehad. Nou, ik zal je vertellen: ik heb 3 dochters en 2 zoons en die doen precies wat ik vind dat er moet gebeuren. Dit komt ook omdat ze weten dat ik weet wat goed voor ze is want ik handel namens de Here en namens Hem alleen. Zijn wil is wet dus die van mij ook, door Hem.


Hahaha, sorry hoor, maar de enorme golf van bescheidenheid is nogal overweldigend. Van menselijke feilbaarheid heb je gelukkig zo te zien geen last. En wat moeten die kinderen nou later, wanneer je hen bent ontvallen en in de Goddelijke Adviesraad zit. Mogen ze dan wel voor zichzelf denken?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor Lichtzwaard » 07 sep 2012 21:03

@ tantebep Of je een dictator bent en niet zo,n beetje ook--------------discussie gesloten. :)bezem :)bezem :)bezem :)bezem .
VERITAS VOS LIBERABIT.

tantebep
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2012 13:12

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor tantebep » 07 sep 2012 21:13

Ik moet gelukkig helemaal niets behalve ademhalen en belasting betalen.


Je moet de Here dienen! Dat staat los van aardse zaken zoals het dienen van de fiscus.

Hahaha, sorry hoor, maar de enorme golf van bescheidenheid is nogal overweldigend. Van menselijke feilbaarheid heb je gelukkig zo te zien geen last. En wat moeten die kinderen nou later, wanneer je hen bent ontvallen en in de Goddelijke Adviesraad zit. Mogen ze dan wel voor zichzelf denken?

Ik ben feilbaar door de vrucht die wij in het Paradijs hebben gegeten. En ja, als ik het aardse voor het eeuwige heb ingewisseld, mogen mijn kinderen voor zichzelf denken en over hun kinderen waken. Nu zijn ze te onervaren. Mijn jongste is nog maar 18. Zo'n kind kan niet voor zichzelf bepalen wat goed of kwaad is.

tantebep
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2012 13:12

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor tantebep » 07 sep 2012 21:15

Lichtzwaard schreef:@ tantebep Of je een dictator bent en niet zo,n beetje ook--------------discussie gesloten. :)bezem :)bezem :)bezem :)bezem .


[-X Ik zal blijven strijden als Daniël in de leeuwekuil!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor schaapje » 07 sep 2012 21:19

Ik denk dat achter de PC, met de schuilnaam op dit forum; tantebep, een paar jongeren zitten te gieren van het lachen?
[-X :^o [:]|
Laatst gewijzigd door schaapje op 07 sep 2012 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor Katlheen » 07 sep 2012 21:19

Grappig, met 18 mag je het leger in, en wordt je toch ook geacht om voor jezelf na te denken. En je kinderen doen precies wat jij vindt dat er moet gebeuren? Geen wonder dat ze niet voor zichzelf kunnen nadenken. Troost je met de gedachte dat veel van dit soort kinderen juist niet datgene gaan doen wat jij wilt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

tantebep
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2012 13:12

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor tantebep » 07 sep 2012 21:20

nou, nou

tantebep
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2012 13:12

Re: Mag een Christen dit luisteren?

Berichtdoor tantebep » 07 sep 2012 21:25

schaapje schreef:Ik denk dat achter de PC, met de schuilnaam op dit forum; tantebep, een paar jongeren zitten te gieren van het lachen?
[-X :^o [:]|

Maar kind, ik heet echt Bep en ik ben niet een paar jongeren! Sorry. Heet jij in het echt soms Schaapje? Over schuilnaam gesproken...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten