House muziek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jetjuhhh
Mineur
Mineur
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 okt 2010 19:11

Re: House muziek

Berichtdoor Jetjuhhh » 24 jun 2011 18:12

martinavaro schreef:Hallo allemaal,

Ik heb laatst met mijn vrienden op de jongerenvereniging van onze kerk een goeie discussie gehad over verschillende muziek stijlen, de meningen liepen erg uiteen.
Niemand kon precies vertellen wat we nou van bepaalde muziekstijlen moesten vinden.
Ik vind zelf House muziek een erg leuke stijl en ik luister er ook graag naar.
Vrienden van mij raakten geirriteerd toen ik dat vertelden en zij vonden ook dat ik daar beter niet meer naar luister, maar ze konden mij geen goede redenen geven.

Wat vinden jullie van House muziek?
Wat zouden jullie in mijn geval doen? niet meer luisteren, of in mindere mate?

Ik zou hier graag over discussieren om meer duidelijkheid over te krijgen!

Groetjes,

Martijn,


Ik snap je :wink: Ik vind het ook onzinnig als mensen zeggen van:
Wil jij van harte de Heere volgen ? Doen wat Hij van ons vraagt ? Waarom laat je je dan zo hersenspoelen door house muziek ? De satan wil je altijd op je zwakste plekken pakken, misschien is dat voor jou wel house muziek en alles wat er om heen is.

Want wat heeft God nou met house te maken, maar 1 ding ben ik wel achter gekomen, in sommige liedjes heeft God er wel degelijk mee te maken.
Dus ik heb maar 1 tip:Luister waar je naar luistert, kijk wat de teksten betekenen.
Als die geen goddeloze dingen verkondigen, dan heb ik niets tegen house.
Geloof, hoop en liefde!

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: House muziek

Berichtdoor meisje20 » 26 jun 2011 14:53

martinavaro schreef:- Wil jij van harte de Heere volgen?
Daar moet ik voor mijzelf nog achterkomen, ik ben nu nog vrij jong. en ik wil nu niet belijdenis of iets dergelijks doen terwijl ik zelf nog niet weet of ik het echt wil. mijn ouders vinden dat natuurlijk jammer, maar geven mij mijn eigen keuze. mijn ouders hebben liever dat ik echt oprecht voor de Heere kiezen in plaats van kiezen voor de Heere omdat ik dat wil voor mijn ouders of familie.


je bent nooit te jong!! zoek Hem in de dagen van uw jongelingschap. zo naïef om te denken dat iedereen wel oud zal worden, of dat je alles uit het leven moet halen om dat je jong bent. elke dag dat je zonder Hem leeft is een dag teveel.
wat de muziek betreft: ik stel voor dat je de muziek aanzet en aan God gaat vragen of het goed is als je er naar luistert. Hij wil het jou dan (met liefde) duidelijk maken.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

martinavaro
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:38

Re: House muziek

Berichtdoor martinavaro » 26 jun 2011 16:12

meisje20 schreef:
je bent nooit te jong!! zoek Hem in de dagen van uw jongelingschap. zo naïef om te denken dat iedereen wel oud zal worden, of dat je alles uit het leven moet halen om dat je jong bent. elke dag dat je zonder Hem leeft is een dag teveel.
wat de muziek betreft: ik stel voor dat je de muziek aanzet en aan God gaat vragen of het goed is als je er naar luistert. Hij wil het jou dan (met liefde) duidelijk maken.


Ik zeg ook niet dat ik te jong ben, maar ik wil nog geen belijdenis doen of mijzelf (echt) christen noemen voordat ik er voor mezelf zeker van ben, ik weet niet wanneer ik er zeker van ben. dat kan volgende week zijn, maar ook pas als ik 40 ben, of helemaal niet.

Over de house-muziek,

Volgens mij ben ik er voor mijzelf al redelijk uit, ik blijf er gewoon naar luisteren en ik ga nog steeds zover mogelijk proberen te komen met het DJ zijn, maar ik let uiteraard wel gewoon op wat voor tracks ik luister of draai.

Groetjes,
Martijn,

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: House muziek

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2011 16:33

martinavaro schreef:Over de house-muziek,

Volgens mij ben ik er voor mijzelf al redelijk uit, ik blijf er gewoon naar luisteren en ik ga nog steeds zover mogelijk proberen te komen met het DJ zijn, maar ik let uiteraard wel gewoon op wat voor tracks ik luister of draai.

Groetjes,
Martijn,


Klinkt goed, veel plezier en succes!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

djmexx
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2010 00:19

Re: House muziek

Berichtdoor djmexx » 29 jun 2011 00:08

Zoals mijn naam laat zien heb ik zelf ook een jaar of 9 gedraaid, draaide vooral hardstyle.
Heb ook op 2 feesten gedraaid, maar is toch niet de wereld waar ik in verder wil.
Het maken van dance muziek vind ik nog wel erg leuk, wel meer electro trance techno gericht.
Ik ga zelf naar een oud gereformeerde gem. in principe hoor ik er niet naar te luisteren, maar ik kies de muziek zelf uit, vind het erg relaxt om naar trance te luisteren, daar vind ik zoiezo weinig duivels in terug.
Ik begrijp dat het soms moeilijk te rijmen is maar toch zal ieder het voor zich moeten bepalen of het wel of niet kan.
Bij hardcore muziek is het vaak duidelijk dat het in verband gebracht word met vreemde afbeeldingen enz daarom luister ik daar ook niet meer naar.
Met de meeste rap muziek is het het zelfde geval, de woorden die daar gebruikt woorden zijn niet goed te keuren.

Maar als ik afentoe relaxte dance trance muziek luister kan daar niet echt moeilijk om gedaan worden, uiteindelijk zullen mensen altijd verschilllen zo ook in de opvatting van muziek soorten.
Bij bepaalde muziek is het duidelijk dat daar niets goeds bedoeld wordt, luister er dan neit naar, maar bij andere muziek is daar soms misschien niets zinnigs over te zeggen.

Vertellen wat iemand wel of niet zou moeten luisteren werkt zoiezo niet, luister waar je je goed bij voelt, de dichter je bij God mag komen, de meer je muziek ter ere van Hem zal zijn.

En dan zal het zeker een psalm zijn

Psalm 25
Heer ai maak mij Uwen wegen door Uw woord en Geest bekend.

Uiteindelijk zal dat er dan alleen nog toe doen

Living Water Radio
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2011 13:49

Re: House muziek

Berichtdoor Living Water Radio » 04 aug 2011 15:28

Beste mensen

Hoe kan een muziek stijl nu verkeerd zijn??
Komt het a: door de stijl op zich of b: door wat de mens er mee wil zeggen en uiten?
Als we van het eerste uitgaan dan kunnen we vele stromingen die maar iets te hard of anders is dan wat je gewend bent overboord gooien en bestempelen als antichristelijk??
Of is het zo dat al zouden er hardere muziek stromingen waaronder house of rock of andere minderbekende stromingen met christelijke produceers ook christelijk kunnen zijn?
Want gaat het neit om de inhoud ?? inplaats van de uiterlijkheden?
Als we de top 40 vandaag de dag er bij pakken zijn daar ook veel artiesten antichristelijk bezig.. maar ook in die stijl is er christelijke muziek toch?
dus gaat het nu om de inhoud of om het eerste gehoor qwa stijl van muziek??
Daarom mijn inziens is muziek nooit verkeerd maar gaat het er om wat de maker er mee wil zeggen of uiten
Dus is house muziek op zich verkeerd mijn antwoord:nee
voorbeeld: D.J. Tony Foxx
zoek maar is op youtube..

groeten Living Water Radio
*Verwijderd wegens spam. Zie forumregels.*

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: House muziek

Berichtdoor TheKeimpe » 06 aug 2011 14:51

Je valt in herhaling, LWR... Of is dat onderdeel van je muziek? ;)

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: House muziek

Berichtdoor RogierV » 13 aug 2011 10:49

Tk word steeds geiniger :D
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: House muziek

Berichtdoor TheKeimpe » 15 aug 2011 18:51

RogierV schreef:Tk word steeds geiniger :D

Dank je.

Hatikvah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:10

Re: House muziek

Berichtdoor Hatikvah » 30 sep 2011 18:42

Hoi Martinavaro

Hey superleuk dat je DJ bent!
Vooral zo doorgaan zou ik zeggen!
God is supercreatief, en zo heeft Hij ons ook gemaakt.
Hij heeft muziek, kunst, dans etc uigevonden.
En daarom: staat het ook vrij om daarin God te dienen.
Dat kan je ook doen door DJ te zijn.
Al eens samen met God housemuziek geproduceerd?
Ik zou het je van harte aanraden.
Gewoon Hem vragen daar in te komen, om je ideeën te geven.
Hem er in dienen, en hem eren door mooie house te maken.
dat kan door orgels, maar ook zeker door house.

Wat dat betreft zou ik niet luisteren naar je vrienden. ze maken zich misschien zich misschien zorgen om je, maar ik denk om de verkeerde motieven. religie kan ontzettend in de weg staan van God.
Ik weet dat ik hier heel veel mensen mee tegen de haren in strijk. maar vraag je eens af waarom precies.
God is een God van liefde, die contact met ons wil.
Hij wil geen mensen die maar ja en amen knikken omdat ze bang zijn het verkeerd te doen.

Als God mensen kan bereiken door house te maken, door jou heen, wat zou Hem dan beletten om dat te doe?


Ik zeg: ga er voor! en laat je niet tegen houden!
Eer God met je muziek!

het is niet de muziek die verkeerd is, maar de bron die het maakt.
Zet een heiden achter een draaitafel, dan heb je de poppen aan het dansen,
Zet een christen achter de draaitafel, en mensen zullen God gaan zien.
Wees het licht van de wereld.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten