House muziek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

martinavaro
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:38

House muziek

Berichtdoor martinavaro » 21 jun 2011 23:00

Hallo allemaal,

Ik heb laatst met mijn vrienden op de jongerenvereniging van onze kerk een goeie discussie gehad over verschillende muziek stijlen, de meningen liepen erg uiteen.
Niemand kon precies vertellen wat we nou van bepaalde muziekstijlen moesten vinden.
Ik vind zelf House muziek een erg leuke stijl en ik luister er ook graag naar.
Vrienden van mij raakten geirriteerd toen ik dat vertelden en zij vonden ook dat ik daar beter niet meer naar luister, maar ze konden mij geen goede redenen geven.

Wat vinden jullie van House muziek?
Wat zouden jullie in mijn geval doen? niet meer luisteren, of in mindere mate?

Ik zou hier graag over discussieren om meer duidelijkheid over te krijgen!

Groetjes,

Martijn,

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: House muziek

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2011 09:37

martinavaro schreef:Hallo allemaal,

Ik heb laatst met mijn vrienden op de jongerenvereniging van onze kerk een goeie discussie gehad over verschillende muziek stijlen, de meningen liepen erg uiteen.
Niemand kon precies vertellen wat we nou van bepaalde muziekstijlen moesten vinden.
Ik vind zelf House muziek een erg leuke stijl en ik luister er ook graag naar.
Vrienden van mij raakten geirriteerd toen ik dat vertelden en zij vonden ook dat ik daar beter niet meer naar luister, maar ze konden mij geen goede redenen geven.

Wat vinden jullie van House muziek?
Wat zouden jullie in mijn geval doen? niet meer luisteren, of in mindere mate?

Ik zou hier graag over discussieren om meer duidelijkheid over te krijgen!

Groetjes,

Martijn,


Ik vind het zelf 3 keer niks, maar kan me best voorstellen dat anderen het leuk vinden. Maar goed, ik luister dan voornamelijk death metal, vinden veel mensen ook helemaal niks. Het komt erop neer dat dit gewoon een kwestie van smaak is, en anderen jou hun smaak proberen op te dringen (niet doen maar geen redenen kunnen geven waarom niet, duidt overduidelijk op een subjectief stukje smaak).

Niemand kan jou vertellen wat je van muziekstijlen moet vinden. Als jij het prettig vindt, gewoon lekker blijven luisteren en niet met anderen in discussie gaan...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

martinavaro
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:38

Re: House muziek

Berichtdoor martinavaro » 22 jun 2011 14:06

Kijk opzich zal ik het altijd blijven luisteren, alhoewel ik betwijfel of ik het nog luister als ik een jaar of 50 ben ;)

maar wat mijn vrienden vooral stoort is dat ik zelf ook dj ben, ik ben er gewoon veel mee bezig... maar dat zal wel moeten als ik van mijn hobby mijn werk wil maken.

maar ik stoor mij zelf er enorm aan dat veel mensen met het argument komen dat in house muziek heel veel slechte teksten zitten. dat is dus niet zo, in minimaal 50 procent van de house tracks zit geen tekst!

opzich wil ik er wel gewoon schijt aan hebben wat ze zeggen, maar het zijn wel mijn echte vrienden!

erg lastig....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: House muziek

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2011 14:16

martinavaro schreef:Kijk opzich zal ik het altijd blijven luisteren, alhoewel ik betwijfel of ik het nog luister als ik een jaar of 50 ben ;)

maar wat mijn vrienden vooral stoort is dat ik zelf ook dj ben, ik ben er gewoon veel mee bezig... maar dat zal wel moeten als ik van mijn hobby mijn werk wil maken.

maar ik stoor mij zelf er enorm aan dat veel mensen met het argument komen dat in house muziek heel veel slechte teksten zitten. dat is dus niet zo, in minimaal 50 procent van de house tracks zit geen tekst!

opzich wil ik er wel gewoon schijt aan hebben wat ze zeggen, maar het zijn wel mijn echte vrienden!

erg lastig....

Ik heb een vraag voor je. Wil jij van harte de Heere volgen ? Doen wat Hij van ons vraagt ? Waarom laat je je dan zo hersenspoelen door house muziek ? De satan wil je altijd op je zwakste plekken pakken, misschien is dat voor jou wel house muziek en alles wat er om heen is.
Vermors je kostelijke tijd niet, je bent nu nog jong. Zoek de Heere in de dagen dat je nog jong bent, eer dat de kwade dagen komen en je geen lust meer hebt hierin.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: House muziek

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2011 14:25

schelpje3 schreef:Ik heb een vraag voor je. Wil jij van harte de Heere volgen ? Doen wat Hij van ons vraagt ? Waarom laat je je dan zo hersenspoelen door house muziek ? De satan wil je altijd op je zwakste plekken pakken, misschien is dat voor jou wel house muziek en alles wat er om heen is.


Zo.... hoezo leidende vragen stellen. Waarom zou house muziek luisteren gelijk staan aan hersenspoelen? Maar je hebt gelijk hoor, je kunt jezelf beter hersenspoelen met orgel- en praisemuziek...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: House muziek

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2011 14:27

martinavaro schreef:Kijk opzich zal ik het altijd blijven luisteren, alhoewel ik betwijfel of ik het nog luister als ik een jaar of 50 ben ;)

maar wat mijn vrienden vooral stoort is dat ik zelf ook dj ben, ik ben er gewoon veel mee bezig... maar dat zal wel moeten als ik van mijn hobby mijn werk wil maken.

maar ik stoor mij zelf er enorm aan dat veel mensen met het argument komen dat in house muziek heel veel slechte teksten zitten. dat is dus niet zo, in minimaal 50 procent van de house tracks zit geen tekst!

opzich wil ik er wel gewoon schijt aan hebben wat ze zeggen, maar het zijn wel mijn echte vrienden!

erg lastig....


Sommige mensen houden niet van house muziek maar omdat ze geen argumenten hebben behalve persoonlijke smaak, proberen ze met religieuze argumenten te komen die nergens op slaan. (oftwel: ik vind het takkeherrie, dan moet God het vast ook takkeherrie vinden....)

Het is in principe heel simpel: als het je relatie met God niet in de weg staat, gewoon lekker mee bezig blijven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: House muziek

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2011 15:01

Mortlach schreef:
Zo.... hoezo leidende vragen stellen. Waarom zou house muziek luisteren gelijk staan aan hersenspoelen? Maar je hebt gelijk hoor, je kunt jezelf beter hersenspoelen met orgel- en praisemuziek...

Ik vraag me af waar je je in deze mee bemoeit. Ik stelde de vraag aan Martine en niet aan jou. Jij hebt het geloof niet als leidraad in je leven, dus kun jij gerustelijk luisteren naar takkeherrie. Dat dit je kostelijke ziel afhoudt van de zaligheid is je wel vaker verteld, maar doet je voorals nog niets.
Dus als ik iemand wil waarschuwen, moet jij er niet tussen gaan zitten als kwade genius. [-X

rins
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2011 13:12

Re: House muziek

Berichtdoor rins » 22 jun 2011 15:03

Mortlach schreef:Sommige mensen houden niet van house muziek maar omdat ze geen argumenten hebben behalve persoonlijke smaak, proberen ze met religieuze argumenten te komen die nergens op slaan. (oftwel: ik vind het takkeherrie, dan moet God het vast ook takkeherrie vinden....)

Het is in principe heel simpel: als het je relatie met God niet in de weg staat, gewoon lekker mee bezig blijven.


Ik kan het niet rijmen, sorry...
Ik heb ooit eens een stukje van dat soort (house)muziek gehoord, als je dan de passage hoort met de zin 'dance with the devil' (GRUWELIJK!!) dan kan ik me niet indenken dat dit niet een relatie met God in de weg staat. Hoe zie jij dat Mortlach?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: House muziek

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2011 16:11

schelpje3 schreef:Ik vraag me af waar je je in deze mee bemoeit. Ik stelde de vraag aan Martine en niet aan jou.


Het is een forum, als je niet wilt dat mensen reageren moet je een pb sturen.

Jij hebt het geloof niet als leidraad in je leven, dus kun jij gerustelijk luisteren naar takkeherrie. Dat dit je kostelijke ziel afhoudt van de zaligheid is je wel vaker verteld, maar doet je voorals nog niets.
Dus als ik iemand wil waarschuwen, moet jij er niet tussen gaan zitten als kwade genius. [-X


Je probeert iemand emotioneel zo onder druk te zetten dat hij een onschuldige hobby en passie opgeeft, alleen maar omdat JIJ zijn muzieksmaak niet deelt. Daar zeg ik wat van...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: House muziek

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2011 16:13

rins schreef:Ik kan het niet rijmen, sorry...
Ik heb ooit eens een stukje van dat soort (house)muziek gehoord, als je dan de passage hoort met de zin 'dance with the devil' (GRUWELIJK!!) dan kan ik me niet indenken dat dit niet een relatie met God in de weg staat. Hoe zie jij dat Mortlach?


Dus omdat je ooit één keer een verkeerd stukje hebt gehoord, schrijf je een hele muziekstroming af? Als christen zul je wat kritisch moeten zijn welke house je luistert en welke niet, maar met de muziekstijl an sich is niets mis.

Sterker nog, de trance die de muziek kan opwekken zou je nog best eens dichterbij God kunnen brengen als je daarvoor open staat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

martinavaro
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:38

Re: House muziek

Berichtdoor martinavaro » 23 jun 2011 05:29

@ Rins,

die track van 'dance with the devil' ken ik ook... en dat is meer richting de harstyle/hardcore hoek... iets waar ik echt gewoon heel erg een hekel aan heb. en als ik ergens moet draaien zoek ik ook gewoon mijn tracks uit, en dat zijn dan over het algemeen tracks waar geen tekst inzit... maar een leuke melodie en een goed ritme (en dat is waar het om draait bij house muziek)


@schelpje3

hersenspoelen? en waarom is het hersenspoelen?
omdat er mensen zijn die graag dansen en springen op house-muziek, dat betekend dan dat ze gehersenspoeld zijn?

en om op je eerste 2 vragen terug te komen:

- Wil jij van harte de Heere volgen?
Daar moet ik voor mijzelf nog achterkomen, ik ben nu nog vrij jong. en ik wil nu niet belijdenis of iets dergelijks doen terwijl ik zelf nog niet weet of ik het echt wil. mijn ouders vinden dat natuurlijk jammer, maar geven mij mijn eigen keuze. mijn ouders hebben liever dat ik echt oprecht voor de Heere kiezen in plaats van kiezen voor de Heere omdat ik dat wil voor mijn ouders of familie.

- Doen wat Hij van ons vraagt?
Wat vraagt hij van ons? als ik hier op het forum rondkijk zie ik heel veel mensen die elkaar tegenspreken en verschillende regels opleggen, de 1 zegt: op zaterdag avond naar een discotheek is een grote zonde, de ander zegt: op zaterdag avond mag je best naar een discotheek maar het gaat om de intentie waarmee je daar bent gekomen.
je kan dan niet zeggen dat de 1 meer oprecht dan de ander gelooft.
Ik denk zelf dat als jij echt gelooft, maar dat je nog wel je eigen leuke hobby's of vrijetijds besteding wilt doen dat dat gewoon kan.


@allemaal,

ik wil nog wel duidelijk maken dat ik onder house muziek iets anders versta dan hardcore of iets dergelijks. house muziek is flink wat langzamer en heeft meestal gewoon een vrolijke melodie. ik weet niet of ik er mensen een plezier mee zou doen om een klein voorbeeldje te plaatsen? (ik beloof het: zonder tekst, of andere rare dingen)

Groetjes

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: House muziek

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2011 06:12

God is toch niet gebonden aan een stijl muziek! Een paar eeuwen geleden vond men het orgel duivels en wilde het men niet in de kerk hebben.

rins
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2011 13:12

Re: House muziek

Berichtdoor rins » 23 jun 2011 07:48

@martinavaro, je zult het met me eens zijn dat deze muziek vooral door de 'wereld' (ongelovigen) gebruikt wordt... ik wil je daarom toch graag op één ding wijzen vanuit Jacobus 4: Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld. ik hoop dat je dit beseft in het maken van je keuze of je wel of niet belijdenis gaat doen.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: House muziek

Berichtdoor Jozo » 23 jun 2011 09:19

Het oude probleem van muziek...

Niemand kon precies vertellen wat we nou van bepaalde muziekstijlen moesten vinden.

Logisch, in de tijd van de bijbel hadden ze deze muziekstijlen ook nog niet. De enige goede reden om van bepaalde muziek af te blijven vind ik de teksten die (in bepaalde stijlen) soms antichristelijk zijn. Om de 1 of andere reden zijn er allemaal wetjes en regeltjes bedacht die absoluut niet met bijbelse argumenten te onderbouwen zijn. Tenminste, misschien weet iemand me hier nog te verrassen in dit topic door een andere reden dan foute teksten te noemen waarom housemuziek (of andere seculiere muziek) fout zou zijn.

Als ik in de bijbel lees mag je gerust dansen op muziek en mag je ook genieten van muziek. Zelf denk ik dat een muziekstijl in zichzelf sowieso niet fout is. Het gaat om de intentie van de muziek.

Een leuk liedje over dit onderwerp :wink:
Why should the devil have all the good music

Er is trouwens ook gewoon christelijke housemuziek. Niet mijn stijl maar goed. Kijk bijvoorbeeld eens op:
http://www.gospelhousemusic.com/
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: House muziek

Berichtdoor RogierV » 24 jun 2011 15:09

Dacht ik het niet.

En dan ook nog wel een 80% textloos genre, waarbij de muziekbeleving echt nog centraal staat.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten