Fantasy

Moderator: Moderafo's

Majiem
Mineur
Mineur
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 apr 2014 08:35

Re: Fantasy

Berichtdoor Majiem » 15 apr 2014 19:42

vooral ook omdat het kwalitatief vaak zoveel beter is..met name muziek dan.
deep water faith in the shallow end

Majiem
Mineur
Mineur
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 apr 2014 08:35

Re: Fantasy

Berichtdoor Majiem » 15 apr 2014 20:13

*Off topic*
deep water faith in the shallow end

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Fantasy

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2014 16:13

Ik speel sinds kort weer Dungeons & Dragons, en dat is fantasie wat de klok slaat. Heerlijk heroisch rollenspellen en uiteraard totaal niet christelijk verantwoord :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Fantasy

Berichtdoor Marnix » 16 apr 2014 22:09

Dat ligt er aan welke rol je speelt. Lawful good cleric kan natuurlijk prima ;-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 28 jun 2016 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Fantasy

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2014 22:19

hehehe,

Cleric van welke god? Clangedinn is mijn persoonlijke favoriet :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Fantasy

Berichtdoor Marnix » 17 apr 2014 10:12

Als christen kies je natuurlijk voor Helm of Lathander bijvoorbeeld..... Of je vraagt of je gewoon christen mag zijn..... en nieuwe godsdienst in de wereld van Fearun waar je mensen over wil vertellen :) Kan zo een mooi karakter van gemaakt worden :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Fantasy

Berichtdoor Mortlach » 17 apr 2014 12:32

Uiteraard, dat is het mooie van rollenspellen: alles kan met een beetje goede wil. Mijn opmerking was dan ook met een knipoog. Maar ook richting degenen die zich alleen richten op wat er allemaal 'fout' aan is, en niet kijken naar wat er allemaal goed en leuk aan is.

Ik speel sinds kort mee met een groep Ierse tieners en dat is erg leuk. Het is de zoon van een vriendin van mijn partner en een stel van zijn leeftijdsgenoten. Ik speel mee en stuur zo nu en dan iets bij, of laat weten hoe ik bepaalde situaties meestal aanpak (aangezien ik toch 20 jaar ervaring heb :-) )

Volgende week mag ik een spel leiden. Dat wordt leuk. Een zogenaamde 'one-off' - geen avontuur over meerdere zondagen, maar gewoon een kort verhaal, in een paar uur te doen.

De setting die ik ga gebruiken is White Wolf's World of Darkness - een donkere, gothische afspiegeling van de moderne aarde. De spelers spelen een 'fomor', door een corrupte geest overgenomen en gemuteerde personen. Het leuke is dat je dus complete freaks kunt maken: tentakels, vuurspuwen, extra ledematen, verzin het maar.

Maar goed, dan val je wel nogal op, en het leuke is dus dat ik ze eropuit ga sturen om een hele banale taak uit te voeren: haal een boek uit de bibliotheek. Je kunt nu eenmaal niet met je tentakels die bieb binnenwandelen, dus je zult wat anders moeten verzinnen - opties die ik verwacht dat ze doen is 1) 's nachts inbreken of 2) de bibliothecaris ontvoeren. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.

Dat boek wordt natuurlijk wel beschermd door iets meer dan alleen beveiligingscamera's. Met name wat weerwolven en als klap op de vuurpijl een Mokolé, een weer-krokodil, wat dus eigenlijk gewoon neerkomt op een dinosaurus. Ik heb die gisteren uitgewerkt en het zou me ontzettend verbazen als ze die klein krijgen :-)

Omdat het een 'one-off' is, is het niet de bedoeling dat iemand het overleefd :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Fantasy

Berichtdoor Yoshi » 28 jun 2016 10:47

Gister dan eindelijk de laatste aflevering van seizoen 6 van Game of Thrones gekeken. Wat een spektakel. Zal geen spoilers weggeven maar liefhebbers van de serie kan ik aanraden zo snel mogelijk seizoen 6 te gaan bekijken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Fantasy

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2016 11:11

Yoshi schreef:Gister dan eindelijk de laatste aflevering van seizoen 6 van Game of Thrones gekeken. Wat een spektakel. Zal geen spoilers weggeven maar liefhebbers van de serie kan ik aanraden zo snel mogelijk seizoen 6 te gaan bekijken.


Ja, het was een geweldige opzet voor het volgende seizoen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Fantasy

Berichtdoor Yoshi » 28 jun 2016 11:20

Het gerucht gaat dat er uiteindelijk 8 seizoenen komen. Nog 2 te gaan dus. Dat is op zich wel mooi aangezien er dan ook gewoon een einde aan komt en George R.R. Martin nog bij leven kan sturen.

Maar idd, alle schaakstukken staan klaar voor een geweldig seizoen 7.

Zal je zien dat aan het eind alles weggevaagd wordt door de White Walkers.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten