Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's


Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 11 aug 2015 15:18

Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2015 10:12

Op donderdag 17 december Blind Guardian in Tivoli!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haas
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2015 22:03

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Haas » 12 sep 2015 23:27

Dream Theater! Kippenvel! Absoluut fantastisch! "Six degrees of inner turbulence" ook heerlijk om naar te luisteren.

En deze van snarky puppy;
https://www.youtube.com/watch?v=fuhHU_BZXSk

En alles van Jamiroquai :-({|=

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2015 08:19

Haas schreef:Dream Theater! Kippenvel! Absoluut fantastisch! "Six degrees of inner turbulence" ook heerlijk om naar te luisteren.

En deze van snarky puppy;
https://www.youtube.com/watch?v=fuhHU_BZXSk

En alles van Jamiroquai :-({|=

Als je DT waardeert is Neal Morse (ex-Spocks Beard) een aanrader.
Sola Scriptura is absoluut geniaal!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2015 12:25

Inderdaad. Dit jaar meerdere keren Neal Morse met Mike Portnoy aan het werk gezien. Persoonlijk vind ik het muzikaal beter dan Dream Theater en inhoudelijk ook erg sterk. En daarnaast zijn side-projects Flying Colors en Transatlantic ook fantastisch!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2015 12:50

Marnix schreef:Inderdaad. Dit jaar meerdere keren Neal Morse met Mike Portnoy aan het werk gezien. Persoonlijk vind ik het muzikaal beter dan Dream Theater en inhoudelijk ook erg sterk. En daarnaast zijn side-projects Flying Colors en Transatlantic ook fantastisch!

je merkt dat (op Portnoy (die ook drumde bij DT) na natuurlijk) de musici iets minder de neiging hebben te willen experimenteren met vreemde maat- cq toonsoorten.
Da's iets wat bij DT wel eens kan gaan vervelen (hoewel ik vanmorgen in de auto "Awake" maar weer eens heb opgezet, en het toch een onovertroffen plaat blijf vinden)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 21:13

Een downtempo Beatmuziek liedje van Crimson en Clover (kende ze niet) met erg lekkere wah op de gitaar.

Beluister hem hier met veel plezier! :)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor mona » 06 nov 2015 21:54

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Boekenlezer » 28 nov 2015 19:31

Gisteren hoorde ik Babooshka van Kate Bush op de radio, tijdens het werk. Dat heeft blijkbaar zo'n impact gehad, dat het vandaag nog in mijn hoofd klonk. Ik heb het op internet nog maar even opgezocht.
Wuthering Heights van Kate Bush kende ik wel qua klank, maar zonder dat ik wist dat dit lied zo heette. Ook vandaag vastgesteld.

En in het voorbijgaan kom je op YouTube ook andere dingen tegen. Deze klinkt me bekend in de oren, en is wel het noemen waard: Ella Elle L'a - France Gall
Echt weer zo'n nummer wat voorbijkwam op de radio zonder dat je wist van wie en hoe het heette, waarschijnlijk onder werktijd, of in een winkel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Boekenlezer » 15 dec 2015 22:48

Nazareth - Love Hurts
Het is waar: love hurts. Leuk zal het wel nooit worden, vrees ik. Je zou zeggen: stop er dan mee. Maar dat zit er ook niet in. De dames weten me altijd wel te vinden, geen ontkomen aan. Dat heb je, als je te aantrekkelijk bent om anoniem rond te kunnen lopen. "I know it isn't true Love is just a lie, Made to make you blue" Een waarheid als een koe!
Hier is de complete tekst.

J.S. Bach schreef ook al de cantate Amore traditore.
Dat is: liefde verrader. Maak er wat mij betreft maar van: liefde, vuile verrader. Klinkt wat completer.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor mohamed » 16 dec 2015 19:23

Nou dat is ook wat. :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 21 dec 2015 08:47

Boekenlezer schreef:Nazareth - Love Hurts
Het is waar: love hurts. Leuk zal het wel nooit worden, vrees ik. Je zou zeggen: stop er dan mee. Maar dat zit er ook niet in. De dames weten me altijd wel te vinden, geen ontkomen aan. Dat heb je, als je te aantrekkelijk bent om anoniem rond te kunnen lopen. "I know it isn't true Love is just a lie, Made to make you blue" Een waarheid als een koe!
Hier is de complete tekst.

J.S. Bach schreef ook al de cantate Amore traditore.
Dat is: liefde verrader. Maak er wat mij betreft maar van: liefde, vuile verrader. Klinkt wat completer.

Als ik je bericht zo lees herken jij je ook wel in de tekst "Everything about you" van Ugly Kid Joe
Ook "You Not Me" van Dream Theater en wellicht ook "Poison" van Alice Cooper passen wel bij de gemoedstoestand die je omschrijft.

Maar troost je: op een dag kom je er achter dat de zon nog steeds schijnt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Katlheen » 21 dec 2015 10:58

Of Too Much Love Will Kill You....om de stemming te verhogen :-oo
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Boekenlezer » 21 dec 2015 21:47

StillAwake schreef:Als ik je bericht zo lees herken jij je ook wel in de tekst "Everything about you" van Ugly Kid Joe
Ook "You Not Me" van Dream Theater en wellicht ook "Poison" van Alice Cooper passen wel bij de gemoedstoestand die je omschrijft.

Maar troost je: op een dag kom je er achter dat de zon nog steeds schijnt...

Poison van Alice Cooper... Ik zat me net te verdiepen in de muziek van Roxette via YouTube, en zag Poison van Alice Cooper staan, en besloot hem vandaag eens aan te klikken. En toen dacht ik net: "Dat is nou eigenlijk precies waar ik het vorige week over had, maar dan weer in een heel andere vorm." :D
Die andere twee die je beschrijft komen me dan niet echt bekend voor, maar dat is in het tegenwoordige internettijdperk natuurlijk zo te achterhalen.

Katlheen schreef:Of Too Much Love Will Kill You....om de stemming te verhogen :-oo

Als ik me goed herinner, had dat vooral met het overlijden van Freddie Mercury aan aids te maken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten