Waar kijk je naar.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 08 dec 2012 17:04

Mortlach schreef:
Yep, mijn onderschrift is weer voor de volle 100% van toepassing...


Mat.7:21-23
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Wat is de wil van de Vader Mortlach?
Wat is de wetteloosheid, wat wordt daar mee bedoelt.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2012 17:13

schaapje schreef:Mat.7:21-23
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Wat is de wil van de Vader Mortlach?
Wat is de wetteloosheid, wat wordt daar mee bedoelt.


geen idee, maar ik vermoed dat welbewust leugens en desinformatie verspreiden niet de wil van de Vader kan zijn. Jokken voor de Heere, alleen maar om zieltjes te winnen, daar geloof ik niet in.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 08 dec 2012 17:24

Mortlach schreef:Mat.7:21-23

geen idee, maar ik vermoed dat welbewust leugens en desinformatie verspreiden niet de wil van de Vader kan zijn. Jokken voor de Heere, alleen maar om zieltjes te winnen, daar geloof ik niet in.

Dat zeg jij, waarom zou ik jou en de evo-gelisten geloven.

Als je geen idee hebt dan moet je dat citaat niet als onderschrift gebruiken, want jij bent degene die de leugen gelooft!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2012 18:19

schaapje schreef:Dat zeg jij, waarom zou ik jou en de evo-gelisten geloven.


Omdat wij geen enkele reden hebben om tegen je te liegen, in tegenstelling tot de mensen die afhankelijk zijn van de donaties die jij al dan niet in de kerk doet.

Als je geen idee hebt dan moet je dat citaat niet als onderschrift gebruiken, want jij bent degene die de leugen gelooft!


Welles, nietes, welles, nietes. Zo komen we natuurlijk nergens. En ik zeg toch dat ik prima vermoedens heb en dat is voor mij meer dan genoeg om het onderschrift gewoon te blijven gebruiken. Dat het maar tot nadenken moge aanzetten, beste schaapje, dat is alles wat ik ermee wil bereiken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 08 dec 2012 18:56

Mortlach schreef:
Omdat wij geen enkele reden hebben om tegen je te liegen, in tegenstelling tot de mensen die afhankelijk zijn van de donaties die jij al dan niet in de kerk doet.

Ik weet niks over donaties, maar de reden dat atheisten liegen is dat ze willen bewijzen met leugens
dat God niet bestaat, God moet weg geredeneerd worden, want wat moet je met een God die alles heeft geschapen, beter geloven dat je van een of andere aap afstamt, dat alles zo maar van zelf ontstaan is, want als je dat kan bewijzen dan heb je een God niet nodig.(denk je)

Welles, nietes, welles, nietes. Zo komen we natuurlijk nergens.

Nou ik ben al ergens 8)

En ik zeg toch dat ik prima vermoedens heb en dat is voor mij meer dan genoeg om het onderschrift gewoon te blijven gebruiken. Dat het maar tot nadenken moge aanzetten, beste schaapje, dat is alles wat ik ermee wil bereiken.

Denk maar eens na beste Mortlach wat het betekent in jou onderschrift Mat.7:21
...Wat is de wil van God....denk daar maar eens over na, want die vraag wordt ook aan jou gesteld.

Verbazing is er bij mij voor je belangstelling in dit topic, heb je dan toch ergens belang bij. :wink:
Dus nog een voor jou alleen Mortlach.

http://www.youtube.com/watch?v=nObPbMIG3yk
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2012 19:05

schaapje schreef:Ik weet niks over donaties, maar de reden dat atheisten liegen is dat ze willen bewijzen met leugens
dat God niet bestaat, God moet weg geredeneerd worden, want wat moet je met een God die alles heeft geschapen, beter geloven dat je van een of andere aap afstamt, dat alles zo maar van zelf ontstaan is, want als je dat kan bewijzen dan heb je een God niet nodig.(denk je)


Ha, waarom zijn christenen toch altijd zo egocentrisch dat ze denken dat het alle anderen er alleen maar om te doen is om hun God te ontkrachten.

Blijf dat vooral maar geloven hoor...


Denk maar eens na beste Mortlach wat het betekent in jou onderschrift Mat.7:21
...Wat is de wil van God....denk daar maar eens over na, want die vraag wordt ook aan jou gesteld.


Ach, mocht dat ooit zo ver komen, dan kan ik tenminste zeggen dat ik mij nooit bewust achter leugens heb verschuild, dat ik altijd open en eerlijk de waarheid heb gezocht en verkondigd voor zover ik hem zie, hoe die er dan ook uit moge zien. Ik heb werkelijk waar niets om me zorgen over te maken, en dat doe ik dan ook niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 08 dec 2012 19:37

Mortlach schreef:
Ach, mocht dat ooit zo ver komen, dan kan ik tenminste zeggen dat ik mij nooit bewust achter leugens heb verschuild
,
Dat geloof ik van je Mortlach, maar als jij je nu eens onbewust verschuilt.
dat ik altijd open en eerlijk de waarheid heb gezocht en verkondigd voor zover ik hem zie,

Voor zover jij hem ziet ?.... daar is het Licht voor nodig, Licht dat wil schijnen in je hart.

hoe die er dan ook uit moge zien.
Tja geen enkel verlangen. :mrgreen:

Ik heb werkelijk waar niets om me zorgen over te maken, en dat doe ik dan ook niet.

Nog niet .....waarom zou je.

Maar ik vind dat we nu genoeg hebben gediscussieerd.dus weer terug naar je eigen topic
Laatst gewijzigd door schaapje op 09 dec 2012 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2012 19:44

schaapje schreef:Dat geloof ik van je Mortlach, maar als jij je nu eens onbewust verschuild.


Dat staat in geen enkele verhouding tot de youtube-lui die gewoon glashard staan te liegen en valse getuigenissen verspreiden.

Maar goed, wat nou als jij daar straks staat, en je wordt gevraagd waarom je het toch nodig vond leugens te gebruiken om zogenaamd de Waarheid te verkondingen?

Ik denk dat ik me dan het minst zorgen hoef te maken van ons tweeën, en die lui die jij steeds opvoert, daar heb ik het dan nog niet eens over...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 08 dec 2012 19:52

http://www.youtube.com/watch?v=pA9QUnloZtw

Prachtige beelden van alles wat God heeft geschapen.
dus niet uit de oersoep ontstaan :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2012 12:38

schaapje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=pA9QUnloZtw

Prachtige beelden van alles wat God heeft geschapen.
dus niet uit de oersoep ontstaan :lol:


Speciaal voor jou dan, Schaapje:

Spreuken 18:13
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 10 dec 2012 12:53

Mortlach schreef:
Speciaal voor jou dan, Schaapje:

Spreuken 18:13


Ja ..en ...Mortlach ik begrijp het niet zo goed waarom je dat speciaal voor mij geeft.
Want ik luister heel goed (meestal) zie vers 10
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2012 13:59

schaapje schreef:Ja ..en ...Mortlach ik begrijp het niet zo goed waarom je dat speciaal voor mij geeft.


Ach, jij probeert me uit de tent te lokken met filmpjes, ik dacht "dat kan ik natuurlijk ook, maar dan met bijbelverzen"

Want ik luister heel goed (meestal) zie vers 10


En voor de onrechtvaardigen? Ik kan het jokken op Youtube van onder ander die Randall niet bepaald rijmen met rechtvaardigheid, al gebruikt (misbruikt?) hij de naam van de Heere wel veel...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor schaapje » 10 dec 2012 14:27

Mortlach schreef:
Ach, jij probeert me uit de tent te lokken met filmpjes, ik dacht "dat kan ik natuurlijk ook, maar dan met bijbelverzen"

Ik probeer helemaal niets Mortlach, jij komt hier uit vrije wil op dit topic als een wijs man die alles weet. :D


En voor de onrechtvaardigen? Ik kan het jokken op Youtube van onder ander die Randall niet bepaald rijmen met rechtvaardigheid, al gebruikt (misbruikt?) hij de naam van de Heere wel veel...

Dat zou ik ook zeggen als ik niet in een God geloven wil.
http://www.youtube.com/watch?v=UDTBGb5YzMg
Nog een keer voor jou, jij hebt het over niet goed luisteren ....toch?

En deze versen zijn jou op het lijf geschreven.
Spr.26:12
1 Kor.1:27
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Lock&Stock

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Lock&Stock » 10 dec 2012 14:39

Beste Schaapje,

Dat deze personen en Youtube filmpjes op (voor jou) overtuigende wijze dingen vertellen die jij graag hoort en dat je deze filmpjes en personen daarom eerder gelooft dan bijvoorbeeld "de wetenschap" is enigszins begrijpelijk.

Helaas heeft Mortlach toch gelijk, er wordt moedwillig in gelogen, feiten worden verdraaid, quotes worden selectief verknipt, etc. Nu kan ik je wel gaan overladen met filmpjes en heel veel tijd besteden aan het aanwijzen waar er exact over wat wordt gelogen, maar iets zegt me dat je dat je dat toch niet aanneemt.

Maar schaapje, ik ben toch benieuwd, stel nu dat je er zelf achter komt (door bijvoorbeeld een uurtje te googlen en ook eens andere bronnen te raadplegen dan alleen diegene die in je straatje passen) dat er inderdaad van begin tot eind wordt gelogen in deze filmpjes, zou je ze dan nog steeds zo enthousiast delen op een forum zoals dit?

Overigens, Frank Ouweneel liegde ook aantoonbaar dat hij barste, keur je dat ook goed? Hij heeft er tenslotte vast wel een paar zieltjes mee gewonnen....

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2012 14:49

schaapje schreef:Dat zou ik ook zeggen als ik niet in een God geloven wil.
http://www.youtube.com/watch?v=UDTBGb5YzMg
Nog een keer voor jou, jij hebt het over niet goed luisteren ....toch?


Ik wil best, maar dat jokkende grondpersoneel van Hem maakt het me niet bepaald gemakkelijk...

En deze versen zijn jou op het lijf geschreven.
Spr.26:12
1 Kor.1:27


Antwoord een dwaas niet met dwaasheid,
word niet als hij.
5 Antwoord hem naar zijn dwaasheid,
hij moet niet denken dat hij wijs is.

Past wel weer mooi bij deze: Don’t argue with idiots because they will drag you down to their level and then beat you with experience.

EN deze:
Maar wat in de ogen van de wereld dwaas is, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen; wat in de ogen van de wereld zwak is, heeft God uitgekozen om de sterken te beschamen

En o, moet je de jonge-aarde creationisten eens aan de gang horen om maar aan te tonen dat de evolutietheorie zo dwaas is, dat er geen bewijs zou zijn (en dat de theorie dus 'zwak' is). O, de creationisten zijn toch allemaal zo wijs, die weten precies hoe het zet,.... O, wacht....
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast