Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jan 2008 22:59

http://www.youtube.com/watch?v=RW4iIk14 ... re=related Ik vond het wel vet wat deze gast doet.

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 22 jan 2008 10:10

Othello schreef:
kurtyo schreef:Mark Lanegan is weer 's bezig met iets nieuws, en het klinkt wederom erg vet.

http://myspace.com/theguttertwins

Ugh!


Naar aanleiding daarvan eens gaan zoeken. Lanegan is inderdaad The Bomb, maar die Greg Dulli heeft ook een mooie stem, zag dus ook een mooie Mahalia Jackson- cover door de dudes, alleen het filmpje was te amateuristisch. :(
doorzoekend kwam ik bij de basis van Greg Dulli, the Afghan Whigs. Deze live-opname wil ik jullie niet onthouden. Wat een strakke bas!
Afghan Whigs- My world is empty
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jan 2008 11:47

Afghan Whigs is sowieso vet!

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 22 jan 2008 17:24

Even wat geluisterd, maar idd vette muziek, mijn dank voor de tip d:)b
Luid, Emotie, Ruchtig

Rick_loves_music
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2008 01:25

Terugkomend op eerder bericht

Berichtdoor Rick_loves_music » 23 jan 2008 11:54

Ik wil nog 1 keer terugkomen op mijn vorige bericht door hier een tweede bericht te plaatsen, als niemand dat erg vindt :-) daarna stop ik bij dit onderwerp.

Ik ben het er niet mee eens dat, wanneer ik een dergelijk bericht zou moeten plaatsen, ik dit zou moeten doen op een plaats waar al discussie over dit onderwerp plaatsvindt. Gezien de inhoud lijkt het me meer bij dit onderwerp passen, omdat ik juist hier zie dat er enthousiast wordt gedaan over bepaalde seculiere artiesten, zonder dat ik vermoed dat dit tegen het licht van de Bijbel wordt gehouden (dit moet trouwens naar mijn mening ook gebeuren met artiesten die beweren wel hun inspiratie bij God vandaan te hebben). Mijn vorige bericht plaatsen bij een ander onderwerp snijdt volgens mij daarom minder hout dan hier.

Er wordt door Giovannino gesuggereerd dat ik beweer dat alle artiesten die niet zeggen dat ze hun inspiratie bij God vandaan hebben, door Satan worden beinvloed. Dat beweer ik niet. Ik stel wel de vraag: "waar komt die inspiratie dan wel vandaan?" Ik denk dat het kennen van God en de Bijbel belangrijk is om hier een uitspraak over te doen. Wat zegt de Bijbel ervan? Wordt je relatie met God door deze muziek geschaad of misschien zelfs afgebroken? Er zijn kortom genoeg aanknopingspunten voor iedere christen om muziek tegen het licht te houden en te bepalen of iets goed of slecht is.

Ik geloof trouwens persoonlijk dat muziek in het begin een kunstvorm was die het doel had God te aanbidden. Sindsdien is het een doel op zichzelf geworden. Hier beweer ik overigens niet mee dat God niet in een gebroken wereld en de gebroken kunstvormen die daarin zijn, tot ons kan en wil spreken, want dat doet Hij, in ieder geval volgens mijn ervaringen, zeker.

Nu stop ik er maar snel mee, voor ik in de problemen kom :-). Wanneer iemand nog wil reageren, dan kan dit naar mijn e-mailadres (rickvanderstelt@hotmail.com), tenzij je wilt dat anderen het ook lezen.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 23 jan 2008 12:13

Ff kort: je dient juist wel een nieuw topic aan te maken. Muzikale Ontdekkingen is voor Muzikale ontdekkingen en niet hoe je als christen met muziek omgaat. (natuurlijk is dat altijd niet zwart-wit en kun je een medeforummer best wijzen op de waarde van die muziek op esthetisch, ethisch of wat voor gebied dan ook)

Verder: ik heb je echt geen woorden in de mond willen leggen, maar "in lijn van je verhaal" de bovenstaande conclusie getrokken. Overigens benadruk je nu met klem dat je niks wil beweren, maar wel de vraag wil stellen, dat... ---> en dan volgt ongeveer hetzelfde verhaal als in je vorige post, maar dan in een afgezwakte vorm.

Overigens is Yankees al een dergelijke post begonnen. Misschien moet je daar ons meer vertellen over je ideeën ;)

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 23 jan 2008 12:16

I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jan 2008 18:35

Leuk Zeeuwsch bandje: The Straits.

www.myspace.com/thestraitsnl

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 23 jan 2008 21:49

Klinkt inderdaad leuk!
sympathieke singer-songwriter: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... ID=8882317

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jan 2008 22:36

Tip, ergens onder de add-button e.d. op MySpace, staat een korte MySpace URL. Da's handiger dan zo'n lange link. ;-)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 24 jan 2008 00:07

*luistert Mark Lanegan - Man In The Long Black Coat (cover voor de film I'm Not There)
Kurtyo, kerel, ik neem al mijn woorden over Mark Lanegan terug. Mooie donkere muziek, prachtige gruizige stem ... :wink:

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 jan 2008 01:25

Mark Lanegan is lief :) je moet ook zijn versie van "Where did you sleep last night?" eens luisteren.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jan 2008 10:33

Zijn album (van de Mark Lanegan Band, geloof ik) 'Bubblegum' is zeer de moeite waard. Ook de duettenplaat die hij maakte met Isobel Campbell - 'Ballads Of The Broken Sea' is erg mooi. En met Soulsavers heeft hij een geniále plaat gemaakt vorig jaar: 'It's Not How Far You Fall, It's The Way You Land'. Schitterend.

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 24 jan 2008 10:53

ik zeg: whiskey for the Holy Ghost
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jan 2008 11:15

Ik zeg: amén!


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten