Mezelf voorstellen

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: Johan81, johannes1, Moderafo's

HannekeL

Mezelf voorstellen

Berichtdoor HannekeL » 22 feb 2018 17:10

Hoi iedereen,

Na vele maanden te hebben mee gelezen is de tijd gekomen om een account aan te maken en mezelf voor te stellen.

Ik ben Hanneke en woon in West-Vlaanderen, België. Zoals de meeste mensen in België heb ik een katholieke achtergrond en werd ik als kind gedoopt en ging naar ik naar een katholieke school.

Ik heb altijd geloofd in Jezus als gids in het leven, maar kan me niet inleven in de katholieke kerk als instituut en de daaraan verbonden leer. Na een korte tijd in Nederland te hebben gewoond, was ik me er van bewust dat het Christendom meer is dan de Katholieke Kerk.
Via via kreeg ik een Bijbel (Statenvertaling) toegestuurd en zo was mijn interesse in de reformatie gewekt.

Vriendelijke groeten
Hanneke

Pcrtje
Majoor
Majoor

Re: Mezelf voorstellen

Berichtdoor Pcrtje » 22 feb 2018 19:42

Welkom! (...van iemand die is opgegroeid in een uit de Reformatie voortgekomen kerk en nu ook sympathie heeft voor de RKK. :) )
Subscriptum meum in lingua Latina ut honorem ab vobis excitet.

HannekeL

Berichtdoor HannekeL » 23 feb 2018 20:58

Dank je wel voor je welkom :D

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 24 feb 2018 10:09

Hoi Vlaamse Hanneke :D
Welkom op het forum.
Ik hoop dat je actief mee gaat posten.
Wee de mens die zich niet elke dag minstens een uur kan bezinnen over zichzelf ~ Rabbi Mosje Leib van Sasow

DeDwaler
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeDwaler » 24 feb 2018 10:30

Hoi Hanneke,

Van harte welkom! Ik heb zelf ook een (vrije) katholieke achtergrond, maar daarvan was ik al vrij snel overtuigd dat er geen hout van klopt.
Voordeel is wel dat ik in de wereld ben opgegroeid en de reformatorische leer niet met de paplepel ingegoten heb gekregen. Daardoor weet ik wat er in de wereld te koop is, zodat ik er niet krampachtig mee omga en als ik de Bijbel en geschriften lees, kan ik mijn eigen beeld vormen en dat is een grote zegen kan ik je vertellen. De Heere zij gedankt!

Ik maak zelf gebruik van de HSV (Herziene Statenvertaling). Redelijk getrouwe vertaling en goed leesbaar en dat vind ik wel zo prettig.

Yoshi
Majoor
Majoor

Berichtdoor Yoshi » 24 feb 2018 10:34

Van harte welkom op dit mooie forum.

Ikzelf heb ook een rooms-katholieke achtergrond en ben als volwassene weer thuisgekomen in de rooms-katholieke kerk. Heb daarnaast vanuit cultureel opzicht en door een oecumenisch huwelijk en opleiding redelijk wat kennis van de vele verschillende smaken van protestants gedachtegoed.

Ravo540
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ravo540 » 07 mar 2018 19:10

Welkom Hanneke. :D

Terug naar “Stel je voor!”