Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: Johan81, johannes1, Moderafo's

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Re: Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Berichtdoor Nieuwechristen » 18 mar 2018 19:05

Even een update vanaf mijn kant.

Ik leer elke dag meer en ik voel dat ik dingen steeds beter leer begrijpen. Ik voel dat de Here met mij is en ik voel grote vreugde. Waar ik af en toe twijfelde wordt nu juist mijn geloof steeds vaster. Ik weet dat Jezus voor mij, ook voor mij gestorven en weer opgestaan is. Ik krijg steeds meer kennis en met die kennis wordt mijn geloof vaster.

De Here is mijn herder en door hem laat ik mij leiden. Mijn leven heb ik in de handen van God gelegd.

Groetjes
Jezus is de weg de waarheid en het leven

naamloos
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor naamloos » 22 mar 2018 15:59

Nieuwechristen schreef:Even een update vanaf mijn kant.

Ik leer elke dag meer en ik voel dat ik dingen steeds beter leer begrijpen. Ik voel dat de Here met mij is en ik voel grote vreugde. Waar ik af en toe twijfelde wordt nu juist mijn geloof steeds vaster. Ik weet dat Jezus voor mij, ook voor mij gestorven en weer opgestaan is. Ik krijg steeds meer kennis en met die kennis wordt mijn geloof vaster.

De Here is mijn herder en door hem laat ik mij leiden. Mijn leven heb ik in de handen van God gelegd.

Groetjes
Super! :D
Alles wat nodig is voor kwaad om te overwinnen, is dat goede mensen niets doen

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 12 mei 2018 22:01

Ik dacht maar eens een update, ja weer.

Inmiddels ben ik er achter gekomen hoe ik mezelf zie in het geloof.

Ik ben bij een praise avond geweest, voor de aller eerste keer in mijn leven. Mensen met handen in de lucht, ogen dicht, en springen. Ik voelde me er niet thuis, er kwam een raar gevoel over me eerlijk gezegd. Binnen 10 minuten zat ik in de auto op weg naar huis. Ik ben daar gewoon echt te nuchter voor, om het zo maar even te noemen.

Ik leef elke dag met God, lees elke dag de bijbel en ik bid. Ik leer steeds meer. Voor mezelf weet ik wel dat de kerk niet mijn 'ding' is. Gelukkig heb ik om mij heen gelovige familieleden en kunnen we fijn praten met elkaar. Ik heb goede voorbeelden van christen zijn zonder kerkgang. Misschien alleen met kerst. Ik ben onlangs nog op een christelijk festival geweest waar de sfeer leuk was, dat was heel vrij, het was middags dus geen praise op dat moment. Lekker gegeten en wat gedronken, leuke gesprekken gehad.

Ik luister muziek en ik zing mee, maar dan gewoon thuis. Ik voel me heel fijn zoals nu alles gaat.

Groetjes!

benefietdiner
Majoor
Majoor

Berichtdoor benefietdiner » 13 mei 2018 10:48

Nieuwechristen schreef:Ik dacht maar eens een update, ja weer.
Groetjes!

Ook groetjes Nieuwechristen.

We wachten gewoon weer op een nieuwe update van jou.

Want iedere update geeft een verandering.

Ben benieuwd naar de volgende.

Ik moet ook steeds update.

Ik ben zover met update dat ik niet meer naar mijzelf kijk maar alleen op Hem, op Christus zie.

En kerken….. tja…. kerken zijn allemaal verschillend, soms minimum kleine verschillen. Dat komt omdat wij mensen ook allemaal zo verschillend zijn en dan krijg je weer een nieuwe kerk en weer een nieuwe…….. en…….

Uiteindelijk samengevat is er maar één kerk en dat is waar Christus als de hoogste waarheid, ‘De Waarheid’ gepredikt wordt.

Al is dat nu met de handen in de lucht of handen gevouwen. Al is dat nu met ogen dicht of open. Al is dat nu met springen of stil zitten.

Als Hij maar de hoogste eer ontvangt en jezelf opzij kan zetten dan heb je vrede Maranata ‘Onze Heer, Kom!’.

http://www.preken.de-wijnrank.nl/2018/11-03-18.mp3

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 13 mei 2018 11:39

benefietdiner schreef:Ook groetjes Nieuwechristen.

We wachten gewoon weer op een nieuwe update van jou.

Want iedere update geeft een verandering.

Ben benieuwd naar de volgende.

Ik moet ook steeds update.

Ik ben zover met update dat ik niet meer naar mijzelf kijk maar alleen op Hem, op Christus zie.

En kerken….. tja…. kerken zijn allemaal verschillend, soms minimum kleine verschillen. Dat komt omdat wij mensen ook allemaal zo verschillend zijn en dan krijg je weer een nieuwe kerk en weer een nieuwe…….. en…….

Uiteindelijk samengevat is er maar één kerk en dat is waar Christus als de hoogste waarheid, ‘De Waarheid’ gepredikt wordt.

Al is dat nu met de handen in de lucht of handen gevouwen. Al is dat nu met ogen dicht of open. Al is dat nu met springen of stil zitten.

Als Hij maar de hoogste eer ontvangt en jezelf opzij kan zetten dan heb je vrede Maranata ‘Onze Heer, Kom!’.

http://www.preken.de-wijnrank.nl/2018/11-03-18.mp3

Mooi gezegd! En leven zoals Hij dat graag ziet is ook wel heel fijn. Ik probeer dat ook, en ik weet dat Hij dat ziet.

Zeker, uiteindelijk gaat het erom dat we samen leven, en elkaar lief hebben. Wat een mooie wereld is dat. Op het festival was er zo'n geweldige sfeer, was de hele wereld maar zo. Zo fijn.

Terug naar “Stel je voor!”