Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: johannes1, Johan81, Moderafo's

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Re: Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Berichtdoor Nieuwechristen » 29 jan 2018 16:51

Bambi1 schreef:Gefeliciteerd.
En hou die liefde en vreugde in God en de Heere Jezus vast, want dat is je ziel die Hem herkend en de vreugde en liefde in Hem ervaart.
En ga rustig op weg met Hem en betrek Hem in alles, wat je wil weten, denkt, voelt, doet, maar ook de problemen en vertrouw er gewoon op dat Hij net als met de sollicitaties alles in handen heeft en leidt. Als een Vader die alles voor je regelt, als je Hem maar vertrouwt. En raak niet teleurgesteld of denk niet dat Hij je niet helpt als de uitkomst anders is, dan je zelf bedacht had

Maar hou je vast aan die liefde en vreugde, dat is het uitgangspunt en dan zal Hij je nog veel verbazen en verrassen

Dank je wel! Ik ben er heel diep ingedoken en tot nu toe elke dag mee bezig geweest, ik zoek alles tot in de puntjes uit maar moet heel even 'afstand' nemen (van het gezoek en proberen bewijs te vinden etc) merk ik want mijn hoofd loopt bijna over haha
Jezus is de weg de waarheid en het leven

Bambi1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bambi1 » 29 jan 2018 17:46

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 29 jan 2018 18:42

elburger schreef:Dank voor dit ophelderend antwoord.

Graag gedaan elburger. Mijn hart springt op van vreugde dat je dit ter harte neemt :) Het maakt namelijk nogal een groot verschil uit of de enge poort aan het begin of aan het eind staat van de smalle weg. Alles uit Jezus.

Nieuwechristen schreef:Dank je wel! Mooi gezegd van de enge poort de hemel. Ik las idd dat Jezus zei de poort of deur van de hemel is smal.

De enge poort wordt Jezus mee bedoeld. Door waar geloof in Jezus komen we op de smalle weg.
Voor een goed begrip waarom deze poort eng wordt genoemd en de weg smal kun je misschien naast de Bijbel ook 'de christenreis naar de eeuwigheid' van John Bunyan lezen.

Leestip De christenreis
..en de kamerling zeide: Ziedaar water; wat verhindert mij gedoopt te worden? En Filippus zeide: Indien gij van ganser harte gelooft, zo is het geoorloofd.

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 29 jan 2018 18:51

Bambi1 schreef:
En ga er vanuit dat je vriend ook een ziel heeft, die van God vandaan komt, dus Hem in zijn ziel ook al kent, maar nog contact met die ziel moet krijgen

Klinkt nogal mystiek, boeddhistisch of zo.....'ga mediteren en zoek contact met je eigen ziel en je vindt God?' 'iemand kent God in zijn ziel, maar moet zelf nog contact met die ziel krijgen?'

Je haalt lichaam en ziel uit elkaar op een onnavolgbare wijze. God schiep een lichaam en God blies vervolgens Zijn adem in de neusgaten van de mens en alzo werd de mens een levende ziel. De Bijbel leert dat we sinds de zondeval van nature buiten God zijn en er is niemand die de ware God zoekt, totdat God komt met Zijn genade. Hij komt tot ons met Zijn Evangelie, tot verloren mensen.
..en de kamerling zeide: Ziedaar water; wat verhindert mij gedoopt te worden? En Filippus zeide: Indien gij van ganser harte gelooft, zo is het geoorloofd.

Bambi1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bambi1 » 29 jan 2018 19:01

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bambi1 » 29 jan 2018 19:09

=

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 29 jan 2018 20:05

Bambi1 schreef:7 En dat het stof wederom tot aarde keert, als het geweest is; en de geest weder tot God keert, Die hem gegeven heeft.

De geest keert weder tot God. Ziel is niet hetzelfde als geest.
Ziel is lichaam en geest. Als we onze laatste adem uitblazen gaat de geest eruit.
Hebreeuws: ruach-adem/geest.

In het N.T. wordt het wel gebruikt om een gezindheid mee aan te duiden; zalig zijn de armen van geest.
Als God met Zijn Geest in ons komt wonen, worden we opnieuw geboren.

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 29 jan 2018 20:08

Bambi1 schreef:God praat cryptisch Johan
Ja, dat jij een vreemde kijk op dingen heb weet ik. Ik dacht trouwens dat je een ban had?

Bambi1 schreef:En waar komt die ziel vandaan, die God erin blaast

Ziel is lichaam en geest samen. Ik weet niet wat je met die tekst wilt zeggen, want je had het eerst over 'ziel' en in die tekst staat 'geest'.
God blaast de adem erin.

Bambi1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bambi1 » 29 jan 2018 20:34

=

Bambi1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bambi1 » 29 jan 2018 20:59

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 29 jan 2018 21:54

Bambi1 schreef:Lees deze teksten maar eens

https://www.statenvertaling.net/zoek.ph ... %5D=3&in=v

Dan begrijp je misschien dat ziel en geest hetzelfde zijn en niet ziel en lichaam en geest is

Nogmaals, ziel en geest, daar wordt niet hetzelfde mee bedoelt. Maar twee verschillende dingen. Jij begrijpt dat niet.
1 Thess. 5:23 En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest en ziel en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onzen Heere Jezus Christus.

Genesis 2 : 7, daar legt de Heere in Zijn Woord uit hoe hij de mens geschapen heeft: 'En de Heere God had de mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen de adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.' God formeerde de mens uit het stof, en zie daar hebben we het lichaam. De Heere blies de adem des levens in de mens, daar hebben we de geest, en de mens werd toen tot een levende ziel.

Hebreeuws is Ruach adem, geest. Lichaam, ziel en geest zijn worden drie verschillende dingen mee bedoelt.
We zijn een ziel en we hebben een geest.

Pred.3:21 zegt: Wie merkt dat de adem van de kinderen der mensen opvaart naar boven, en de adem der beesten nederwaarts vaart in de aarde?
de King James 1611 schrijft hier: Wie merkt, dat de geest van de kinderen der mensen opvaart naar boven, en de geest der beesten nederwaarts vaart in de aarde?

Uit de Bijbel kun je afleiden dat alleen gelovigen, die mensen waar de Heilige Geest in woont, 'geestelijk in leven zijn'. Ongelovigen zijn 'geestelijk dood' (Efeziërs 2:1-5; Kolossenzen 2:13)

'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven' Joh. 5:25.

Bambi1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bambi1 » 29 jan 2018 22:39

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 jan 2018 10:28

Zullen we nu verder gaan met welkom heten en de theologische discussies elders voeren.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 01 feb 2018 10:40

NieuweChristin schreef

Dus hij bracht mij een beetje aan het twijfelen, ja hoe zit dat?

Twijfel nooit aan 1 woord uit de Bijbel.
Laat de Bijbel jouw gids wezen en vraag ik jouw gebed om de Geest,.
Ik heb ook moeten leren bidden.
In het begin zoek je naar woorden maar nu komt het als een waterval.
Ik bid en dank niet alleen voor mijzelf maar ook voor mijn vrouw en kinderen, die niet gelovig zijn en voor andere mensen.
Ook voor het die geen of een ander geloof aanhangen.
Bid en dank en bid ook voor jouw vriend en allen die je lief zijn.
Ik wens jou de vrede en liefde en rust toe van de wetenschap dat God jou zal leiden naar het nieuwe Jeruzalem als jij zijn gebeden onderhoud.
Zonder zonden kan niemand zijn, is er niemand geweest dan Jezus, en zal geen mens ook worden.

Ja, en al die ellende die er gebeurd in de wereld en in jouw naaste omgeving.
Dat hoort bij het leven, dat noem ik de beproevingen, en hoe zwaar die ook zullen zijn, blijf bidden en danken, want God is er altijd voor jou.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Ravo540
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ravo540 » 16 feb 2018 19:38

Welkom. :D

Terug naar “Stel je voor!”