Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: johannes1, Johan81, Moderafo's

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Berichtdoor Nieuwechristen » 05 jan 2018 16:30

Hallo iedereen.

Ik ben H en ik ben 32 jaar oud. Ik ben 32 jaar atheist geweest... Wauw. Nu denk ik hoe heb ik ooit atheist kunnen zijn.. Maar goed. Ik ben nu 3 weken christen, nog heel kort dus! Maar in die 3 weken heb ik me echt ondergedompeld in het geloof. Het begon met netflix..(klinkt misschien dom maar goed ik zal niet liegen) Ik zag de documentaire Exodus en ik dacht is er echt zoveel bewijs? Nooit geweten. Ik was eigenlijk een onwetende atheist, ik riep gewoon: 'ja hoor jezus loopt op het water en hij staat na zijn dood weer op, wat een onzin' Toen ben ik een hele lange blog gaan lezen van een Atheist en zijn onderzoek naar het geloof, wat was dat interessant! Maar ik was nog niet helemaal om.. Toen keek ik the bible serie, toen begon ik de bijbel elke dag te lezen, echt enorme hoofdstukken. Ik vindt het zo vreselijk interessant. En inmiddels heb ik al een wonder mogen mee maken. Ik ben werkeloos en bad tot god aub geef mij een baan als u dat wilt.. Ik solliciteerde die dag en in de middag werd ik gebeld vanwege de sollicitaties die ik die ochtend had gedaan. Ik werd 3x gebeld! En ik solliciteer al een eeuwigheid! Afwijzing na afwijzing, en ik werd nooit gebeld. Is het niet bijzonder? Ik heb natuurlijk nog wel vragen, maar ik ben al een heel stuk wijzer.

Ik geloof met heel mijn hart dat god de aarde heeft geschapen en Jezus is de redder, de koning, liefde, wat hij voor ons deed is ultieme liefde. Ik merk ook dat mensen vaker naar me glimlachen op straat, alsof jezus zijn licht door mij heen laat schijnen.

Groetjes!
Jezus is de weg de waarheid en het leven

coby5
Sergeant
Sergeant

Re: Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Berichtdoor coby5 » 07 jan 2018 19:40

Geweldig!!
Welkom!

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 07 jan 2018 20:22

coby5 schreef:Geweldig!!
Welkom!

Fijn he? Ik voel me ook anders.

Dank je wel!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2018 09:49

Nieuwechristen schreef:Hallo iedereen.

Ik ben H en ik ben 32 jaar oud. Ik ben 32 jaar atheist geweest... Wauw. Nu denk ik hoe heb ik ooit atheist kunnen zijn.. Maar goed. Ik ben nu 3 weken christen, nog heel kort dus! Maar in die 3 weken heb ik me echt ondergedompeld in het geloof. Het begon met netflix..(klinkt misschien dom maar goed ik zal niet liegen) Ik zag de documentaire Exodus en ik dacht is er echt zoveel bewijs? Nooit geweten. Ik was eigenlijk een onwetende atheist, ik riep gewoon: 'ja hoor jezus loopt op het water en hij staat na zijn dood weer op, wat een onzin' Toen ben ik een hele lange blog gaan lezen van een Atheist en zijn onderzoek naar het geloof, wat was dat interessant! Maar ik was nog niet helemaal om.. Toen keek ik the bible serie, toen begon ik de bijbel elke dag te lezen, echt enorme hoofdstukken. Ik vindt het zo vreselijk interessant. En inmiddels heb ik al een wonder mogen mee maken. Ik ben werkeloos en bad tot god aub geef mij een baan als u dat wilt.. Ik solliciteerde die dag en in de middag werd ik gebeld vanwege de sollicitaties die ik die ochtend had gedaan. Ik werd 3x gebeld! En ik solliciteer al een eeuwigheid! Afwijzing na afwijzing, en ik werd nooit gebeld. Is het niet bijzonder? Ik heb natuurlijk nog wel vragen, maar ik ben al een heel stuk wijzer.

Ik geloof met heel mijn hart dat god de aarde heeft geschapen en Jezus is de redder, de koning, liefde, wat hij voor ons deed is ultieme liefde. Ik merk ook dat mensen vaker naar me glimlachen op straat, alsof jezus zijn licht door mij heen laat schijnen.

Groetjes!

Geweldig. Welkom!
Ik weet hoe je je voelt, ik ben ook jaren atheist geweest (al denk ik achteraf dat agnost een betere benaming was geweest).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 08 jan 2018 12:22

StillAwake schreef:Geweldig. Welkom!
Ik weet hoe je je voelt, ik ben ook jaren atheist geweest (al denk ik achteraf dat agnost een betere benaming was geweest).

Dank je. Dus dan weet je idd hoe ik me voel. Eerst ben je nog twijfelend, tenminste als je op onderzoek gaat.. Geloof ik het nou wel of niet? De ene dag wel, en dan las ik weer iets en dan dacht ik hmm.. En het 'loslaten' van atheist zijn, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, ineens bewandel je een andere weg. Maar uiteindelijk kan ik er niet meer om heen. Jezus is bij mij en dat voelt goed!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2018 14:04

Nieuwechristen schreef:Dank je. Dus dan weet je idd hoe ik me voel. Eerst ben je nog twijfelend, tenminste als je op onderzoek gaat.. Geloof ik het nou wel of niet? De ene dag wel, en dan las ik weer iets en dan dacht ik hmm.. En het 'loslaten' van atheist zijn, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, ineens bewandel je een andere weg. Maar uiteindelijk kan ik er niet meer om heen. Jezus is bij mij en dat voelt goed!

Die golfbeweging (ene dag wel, andere dag niet) hou je nog wel een poosje vast ben ik bang. Ik vond het in elk geval een behoorlijk ingrijpend proces, en ik heb wel 10 keer gedacht dat het proces afgerond was.
Neem de tijd die je nodig hebt!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 jan 2018 14:13

Nieuwechristen schreef:Dank je. Dus dan weet je idd hoe ik me voel. Eerst ben je nog twijfelend, tenminste als je op onderzoek gaat.. Geloof ik het nou wel of niet? De ene dag wel, en dan las ik weer iets en dan dacht ik hmm.. En het 'loslaten' van atheist zijn, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, ineens bewandel je een andere weg. Maar uiteindelijk kan ik er niet meer om heen.

Het zal je misschien verbazen, maar zelfs een "doorgewinterde" crhisten is bij tijde ten prooi aan twijfel.
Dan kunnen er vragen op je af komen zoals: is het nu echt waar, en bestaat God nu eigenlijk wel, want ik zie zo weinig van Hem.
Nieuwechristen schreef:Jezus is bij mij en dat voelt goed!

Beste Nieuwechristen, welkom op het forum.
Ik wil graag dit tegen je zeggen, uit liefde! Ga niet alleen op je gevoel af, want dat kan je bedriegen.
Het is ook niet bijbels.
Want geloven doe je niet op het gevoel, al is het wel een zaak van het hart.
En zou je in tijden van depressie e.d. het geloof (is dan het gevoel) helemaal kwijt zijn.
Lees dit artikel maar eens:
https://visie.eo.nl/2011/11/je-geloof-g ... jne-gevoel
Bidt voordat je de Bijbel gaat lezen om Licht.
Wee de mens die zich niet elke dag minstens een uur kan bezinnen over zichzelf ~ Rabbi Mosje Leib van Sasow

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 08 jan 2018 16:11

StillAwake schreef:Geweldig. Welkom!

Mag ik wat vragen?

Kreeg jij ook nare reacties? Iemand zei tegen mij 'je slaat toch niet door/ineens helemaal om he' ik was atheist dus ik heb echt mijn research wel gedaan. Zo jammer als mensen zo reageren inplaats van blij voor je zijn. Geeft best een naar gevoel.

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 08 jan 2018 17:55

StillAwake schreef:Die golfbeweging (ene dag wel, andere dag niet) hou je nog wel een poosje vast ben ik bang. Ik vond het in elk geval een behoorlijk ingrijpend proces, en ik heb wel 10 keer gedacht dat het proces afgerond was.
Neem de tijd die je nodig hebt!

Ik denk dat ik er in groeien moet, dat moet iedereen denk ik. Goed dat je dat zegt dank je wel. Maakt me weer wat sterker.

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 08 jan 2018 17:57

Chaya schreef:Het zal je misschien verbazen, maar zelfs een "doorgewinterde" crhisten is bij tijde ten prooi aan twijfel.
Dan kunnen er vragen op je af komen zoals: is het nu echt waar, en bestaat God nu eigenlijk wel, want ik zie zo weinig van Hem.

Beste Nieuwechristen, welkom op het forum.
Ik wil graag dit tegen je zeggen, uit liefde! Ga niet alleen op je gevoel af, want dat kan je bedriegen.
Het is ook niet bijbels.
Want geloven doe je niet op het gevoel, al is het wel een zaak van het hart.
En zou je in tijden van depressie e.d. het geloof (is dan het gevoel) helemaal kwijt zijn.
Lees dit artikel maar eens:
https://visie.eo.nl/2011/11/je-geloof-g ... jne-gevoel
Bidt voordat je de Bijbel gaat lezen om Licht.

Dat geloof ik absoluut. Iedereen zal wel eens twijfelen. Ik zal het artikel gaan lezen dank je wel!

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 08 jan 2018 18:21

Nieuwechristen schreef:Mag ik wat vragen?

Kreeg jij ook nare reacties? Iemand zei tegen mij 'je slaat toch niet door/ineens helemaal om he' ik was atheist dus ik heb echt mijn research wel gedaan. Zo jammer als mensen zo reageren inplaats van blij voor je zijn. Geeft best een naar gevoel.
Welkom op het forum, Nieuwechristen! Maarre, wat is dat nou? Research!? ?:| Onderzoek!

Ik begrijp zo'n reactie wel. Er zijn denk ik twee redenen waarom mensen zo reageren. Ten eerste is het beeld op religie van de doorsnee niet-gelovige Nederlander dat er vooral heel veel ellende en doordrammerigheid voortkomt uit religieuze fanatiekelingen. En, ten tweede, juist bekeerlingen zijn vaak de fanatiekste gelovigen. Ik denk dat je zult merken dat je na verloop van maanden/jaren je weer wat meer met 'beide benen op de grond staan' zult. Dat is in ieder geval mijn ervaring bij mijzelf en andere vrienden en kennissen.

Laat je uiteraard niet te snel uit het veld slaan. Probeer juist eerlijk en respectvol te zijn. Je kunt overigens altijd vragen waarom iemand zo'n vraag stelt, toch?
Subscriptum meum in lingua Latina ut honorem ab vobis excitet.

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 08 jan 2018 18:33

Pcrtje schreef:Welkom op het forum, Nieuwechristen! Maarre, wat is dat nou? Research!? ?:| Onderzoek!

Ik begrijp zo'n reactie wel. Er zijn denk ik twee redenen waarom mensen zo reageren. Ten eerste is het beeld op religie van de doorsnee niet-gelovige Nederlander dat er vooral heel veel ellende en doordrammerigheid voortkomt uit religieuze fanatiekelingen. En, ten tweede, juist bekeerlingen zijn vaak de fanatiekste gelovigen. Ik denk dat je zult merken dat je na verloop van maanden/jaren je weer wat meer met 'beide benen op de grond staan' zult. Dat is in ieder geval mijn ervaring bij mijzelf en andere vrienden en kennissen.

Laat je uiteraard niet te snel uit het veld slaan. Probeer juist eerlijk en respectvol te zijn. Je kunt overigens altijd vragen waarom iemand zo'n vraag stelt, toch?

Ik snap de reactie ook wel maar het is wel vrij hard. En ja ik snap idd wel dat bekeerlingen vrij fanatiek zijn, je bent zo blij en het is allemaal zo interessant. Ik ga rustig door en probeer er mijn weg in te vinden. Dank je wel!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2018 11:00

Nieuwechristen schreef:Mag ik wat vragen?

Nare reacties: behoorlijk wat.
In eerste instantie van familie en vrienden die mijn stap niet toejuichten.
In tweede instantie juist van christenen die mij vervolgens perfect in hun keurslijf wilden hebben.
Het eerste gaat vanzelf over, het tweede pas als je bij een kerkgemeenschap komt die daarvoor open staat.

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 09 jan 2018 15:24

Welkom nieuwe christen, hopelijk vertrouw je niet blindelings op je gevoelens want niets is zo bedrieglijk als gevoel.
'Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.' (Fil 4,5)

العرب المسيحيين

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 10 jan 2018 11:37

StillAwake schreef:Nare reacties: behoorlijk wat.
In eerste instantie van familie en vrienden die mijn stap niet toejuichten.
In tweede instantie juist van christenen die mij vervolgens perfect in hun keurslijf wilden hebben.
Het eerste gaat vanzelf over, het tweede pas als je bij een kerkgemeenschap komt die daarvoor open staat.

Dan kun je inderdaad met je familie soms blijder zijn qua reacties dan met de christenen die je in hun perfecte keurslijf wilden hebben.......
Gelukkig zijn er nog kerkgenootschappen die open staan voor een ieder die gelooft in de Heere Jezus (zonder de door hun eigen opgelegde beperkende voorwaarden en regeltjes)
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!

Terug naar “Stel je voor!”