Geen seks voor het huwelijk

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: Johan81, johannes1, Moderafo's

reneel
Verkenner
Verkenner

Geen seks voor het huwelijk

Berichtdoor reneel » 16 aug 2017 19:01

Beste allemaal,
Ik weet niet precies of dit hier mag en zo ja, waar ik dit dan moet posten.
Dus maar even hier, waar ik me eerst even voor kan stellen.
Mijn naam is Renée Lamboo,ik ben freelance journaliste en werk o.a. voor de Wendy (het blad van Wendy van Dijk).
Hiervoor schrijf ik drie interviews met stellen die samen zijn maar geen seks met elkaar hebben. Dit kannatuurlijk allerlei redenen hebben.
Ik zou ook graag een stel interviewen dat ervoor kiest geen seks te hebben voor het huwelijk. Ik hoop een stel te vinden dat niet al te jong is, zeg ouder dan 23 in ieder geval. Het lijkt me een mooie manier om deze keuze eens toe te lichten aan een breder publiek dan normaal bereikt wordt met de meeste christelijke uitingen. En begrip creeren onderling, is altijd mooi. Toch?
Dus, wil je meer informatie of jullie verhaal vertellen? Stuur me dan een privebericht of mail naar info@reneelamboo.nl
Dank alvast!
Groeten, Renée Lamboo

Ravo540
Verkenner
Verkenner

Re: Geen seks voor het huwelijk

Berichtdoor Ravo540 » 07 feb 2018 20:36

Ik worstel met seksuele gevoelens los van het huwelijk.
Daar heb ik verdriet van en mijn vader en moeder ook, toch kan ik het steeds niet laten om seksuele gevoelens te creeëren.
Ik wordt vaak door vrouwen en meisjes afgewezen als ze geen contact met me willen of ze moeten het toevallig net leuk vinden.
Ik heb die neiging om dat te doen omdat ik vecht tegen depressieve gevoelens vanwege mijn autisme en mijn verstandelijke beperking.
Mag je dan wel weten dat je toch een kind van de Heere bent, en hoe moet ik omgaan met seksuele gevoelens die ik steeds maar blijf koesteren ?
Maar hoe gaan jullie er mee om?

coby5
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor coby5 » 07 feb 2018 22:43

Zoek een goeie kerk waar ze voor je kunnen bidden om eraf te komen, als het zelf niet lukt en ga geen rare tv programma's kijken, scherm jezelf af.
Als tiener had ik last van dat soort gedachten. Mijn moeder gaf me een boek erover van Wilem de Vink. Die zei: je geeft je dan over aan een onreine macht. En ik dacht: ieeww jakkes en was op slag genezen ervan. Bij ons in de kerk wordt gewoon gebeden voor mensen die daar last van hebben.

Ravo540
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ravo540 » 08 feb 2018 18:54

Dat is inderdaad fijn Coby.
Bij ons wordt ook gebeden inderdaad, en mijn vader en moeder bidden vooral ook voor mij.
En mijn zus Willemijn bidt ook veel voor me, het is fijn dat God steeds weer mensen op mijn pad stuurt die me hier in helpen onderwijzen.

Terug naar “Stel je voor!”