Ik stel me voor.

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: Johan81, johannes1, Moderafo's

Joannes
Verkenner
Verkenner

Ik stel me voor.

Berichtdoor Joannes » 21 mei 2017 23:09

Ik ben Joannes en woon in het Zuiden des lands. Enkele maanden geleden kwam ik per toeval op het Refoweb terecht. Sinds die tijd kom ik hier regelmatig lezen, want sinds mijn pensionering december j.l. heb ik daar alle tijd voor. Het bevalt me uitstekend en heb er derhalve geen spijt van. Vandaar dat ik me nu dan ook geregistreerd heb. Ik woon nu ruim 10 jaar alleen en mijn kinderen hebben hun eigen gezinnetje. Inmiddels zijn er 5 kleinkinderen.
Ik ben Christelijk opgevoed en heb mijn kinderen dezelfde opvoeding meegegeven. Mijn vader was overigens R.K. en mijn moeder Protestant. Ze is wel Katholiek moeten worden omdat ze anders niet met mijn vader kon trouwen. Dat heeft overigens nooit tot religieuze conflicten geleid. Bij mijn weten heeft mijn moeder zich slechts eenmaal vergist. En dat was op een Goede Vrijdag. Katholieken worden dan geacht geen vlees te eten. En dat was mijn moeder dan klaarblijkelijk even vergeten. Het spreekwoord: " twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen," was bij hen zeker niet van toepassing. Integendeel zelfs. Mijn broers en ik hebben het thuis altijd als een warm en liefdevol thuis ervaren.

Pcrtje
Kapitein
Kapitein

Re: Ik stel me voor.

Berichtdoor Pcrtje » 22 mei 2017 07:41

Welkom! :)
Subscriptum meum in lingua Latina ut honorem ab vobis excitet.

Terug naar “Stel je voor!”