Even voorstellen

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: Johan81, johannes1, Moderafo's

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Even voorstellen

Berichtdoor Marleen1987 » 22 feb 2017 23:51

Hoi ben Marleen. Ben al een tijdje heel erg aan het zoeken. Lees hier al een tijdje mee hier op het forum en met de vragen.
Heb een zwaar reformatorische opvoeding gehad. De kerk doet er even niet toe. Heb een moeilijke zware jeugd gehad. En toen ik vijf jaar geleden trouwde met een man die niet gelovig is heb ik ook de kerk de rug toegekeerd. En niet omdat ik niet geloofde, maar omdat het zo donker om me heen was en zo teleurgesteld in de mensen dat ik gewoon niet meer kon. Mij was geleerd dat ik slecht was en dat het voor mij kon. Kon toch geen kind van God worden. Dat is iets waar ik nog steeds erg mee zit en worstel. Want wat als ze echt gelijk hebben en ik echt geen kind van God kan worden?
Tot ik een half jaar geleden in een paniekaanval een kennis aansprak en het een en ander vertelde die schrok, maar van daaruit is er toen wel hulp aangeboden. Op dat moment kon en durfde ik niet naar de kerk en ben ik via daar mee gaan luisteren en kijken. De eerste dienst die ik meeluisterde heb ik alleen maar gehuild. Helaas is de kerk waar ik meeluister te ver. AL blijf ik daar graag wel meeluisteren op zondag, maar ook doordeweeks als ik een paniekaanval heb bijvoorbeeld is gewoon mijn rustmomentje.
Om een lang verhaal kort te maken ben ik sinds kort in me eigen woonplaats terecht gekomen in een kleine evangelische gemeente. Als iedereen er is dan zijn het ongeveer 30 mensen. De gemeente waar ik mee luister zijn er stuk meer.
Ben daar nu drie keer geweest, en voor nu voelt het al fijn dat er niet een paar 100 mensen om me heen zitten.

Johan100
Kolonel
Kolonel

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Johan100 » 23 feb 2017 00:44

Hoi Marleen, welkom!
Heftige dingen schrijf je..
Dingen die je vroeger aangepraat zijn en er ingewreven zijn, zo lijkt het. Dingen die niet kloppen. Want ik lees in de Bijbel hele andere dingen. Weet dat dat niet de woorden van God zijn, dat het voor jou niet kan. De Heere wil niet dat jij verloren gaat.
Ik hoop dat je ook de nodige middellijke goede professionele hulp hebt of krijgt voor je beschadigde zelfbeeld en emoties, maar weet dat de Heere Jezus de grootste Medicijnmeester is, die jou volkomen kan genezen van alles; je zonden (zondaar zijn we allemaal), je beschadigde emoties, beschadigde zelfbeeld..
Dat je ook wat mag hebben aan het forum en de vragen, tot zegen.
Sterkte in alles!
Groet,Johan
In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. Johannes 1:1.

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen1987 » 23 feb 2017 13:16

Johan100 schreef:Hoi Marleen, welkom!
Heftige dingen schrijf je..
Dingen die je vroeger aangepraat zijn en er ingewreven zijn, zo lijkt het. Dingen die niet kloppen. Want ik lees in de Bijbel hele andere dingen. Weet dat dat niet de woorden van God zijn, dat het voor jou niet kan. De Heere wil niet dat jij verloren gaat.
Ik hoop dat je ook de nodige middellijke goede professionele hulp hebt of krijgt voor je beschadigde zelfbeeld en emoties, maar weet dat de Heere Jezus de grootste Medicijnmeester is, die jou volkomen kan genezen van alles; je zonden (zondaar zijn we allemaal), je beschadigde emoties, beschadigde zelfbeeld..
Dat je ook wat mag hebben aan het forum en de vragen, tot zegen.
Sterkte in alles!
Groet,Johan

Dank je. Ik heb in het verleden wel professionele hulp gehad. Op het moment dus niet. Ze weten niet goed wat ze met me aan moeten eigenlijk. Heb verschillende diagnoses op het moment ook lichamelijk. Schijn nogal een complex geval te zijn....Heb wel gesprekken met de dominee waar ik mee mee luister, en degene waar ik zondag ehm nu naar de kerk ga die proberen me zo goed mogelijk te begeleiden in ieder geval dat ik niet verder afglij.

pindas83
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pindas83 » 23 feb 2017 14:07

Marleen1987 schreef:Hoi ben Marleen. Ben al een tijdje heel erg aan het zoeken. Lees hier al een tijdje mee hier op het forum en met de vragen.
Heb een zwaar reformatorische opvoeding gehad. De kerk doet er even niet toe. Heb een moeilijke zware jeugd gehad. En toen ik vijf jaar geleden trouwde met een man die niet gelovig is heb ik ook de kerk de rug toegekeerd. En niet omdat ik niet geloofde, maar omdat het zo donker om me heen was en zo teleurgesteld in de mensen dat ik gewoon niet meer kon. Mij was geleerd dat ik slecht was en dat het voor mij kon. Kon toch geen kind van God worden. Dat is iets waar ik nog steeds erg mee zit en worstel. Want wat als ze echt gelijk hebben en ik echt geen kind van God kan worden?
Tot ik een half jaar geleden in een paniekaanval een kennis aansprak en het een en ander vertelde die schrok, maar van daaruit is er toen wel hulp aangeboden. Op dat moment kon en durfde ik niet naar de kerk en ben ik via daar mee gaan luisteren en kijken. De eerste dienst die ik meeluisterde heb ik alleen maar gehuild. Helaas is de kerk waar ik meeluister te ver. AL blijf ik daar graag wel meeluisteren op zondag, maar ook doordeweeks als ik een paniekaanval heb bijvoorbeeld is gewoon mijn rustmomentje.
Om een lang verhaal kort te maken ben ik sinds kort in me eigen woonplaats terecht gekomen in een kleine evangelische gemeente. Als iedereen er is dan zijn het ongeveer 30 mensen. De gemeente waar ik mee luister zijn er stuk meer.
Ben daar nu drie keer geweest, en voor nu voelt het al fijn dat er niet een paar 100 mensen om me heen zitten.

Hoi Marleen, welkom. Hopelijk helpt dit platform je om wat meer rust en duidelijkheid te krijgen.

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 23 feb 2017 16:29

welkom Marleen.

Ik hoop dat jij hier de rust en inspiratie op mag doen die je nodig hebt in/voor jouw geloofsleven.
Mijn mening is dat hier veel te leren valt en dat je veel liefde mag ontvangen over hetgeen je hier leest.
Hoe donker de weg ook soms mag lijken, aan het einde gloort er licht.
Het licht van onze Heere God.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen1987 » 23 feb 2017 17:09

elburger schreef:welkom Marleen.

Ik hoop dat jij hier de rust en inspiratie op mag doen die je nodig hebt in/voor jouw geloofsleven.
Mijn mening is dat hier veel te leren valt en dat je veel liefde mag ontvangen over hetgeen je hier leest.
Hoe donker de weg ook soms mag lijken, aan het einde gloort er licht.
Het licht van onze Heere God.

De rust is hier op het moment ver te zoeken. Komt nu vooral door het weer.
Heb hier al wat meegelezen maar veel dingen snap ik nog niet.
Helaas zie ik het licht nog niet, misschien ooit...

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen1987 » 23 feb 2017 18:30

Ik heb volgens mij weer iets verkeerds gedaan want kan alleen hier reageren. En niet op andere topics

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 23 feb 2017 19:53

Marleen1987 schreef:
Dank je. Ik heb in het verleden wel professionele hulp gehad. Op het moment dus niet. Ze weten niet goed wat ze met me aan moeten eigenlijk. Heb verschillende diagnoses op het moment ook lichamelijk. Schijn nogal een complex geval te zijn....Heb wel gesprekken met de dominee waar ik mee mee luister, en degene waar ik zondag ehm nu naar de kerk ga die proberen me zo goed mogelijk te begeleiden in ieder geval dat ik niet verder afglij.
Voor God zijn er geen complexe gevallen. Hij weet, wat van Zijn maaksel zij te wachten, Hoe zwak van moed, hoe klein wij zijn van krachten, En dat wij stof, van jongs af, zijn geweest. (Psalm 103) Hij kent van verre je gedachten en ziet je zitten en je opstaan.
Fijn dat je toch op een bepaalde manier opgevangen wordt dan! Is een herstellingsoord (met evt. therapieën) geen optie voor je? Even een poosje doordeweeks uit huis uit de sleur. Ik weet natuurlijk niet exact hoe je je voelt, maar dit kun je bij je huisarts aankaarten. Sterkte i.i.g.
In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. Johannes 1:1.

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen1987 » 23 feb 2017 20:03

Op het moment gaat het heel redelijk. Zolang ik me medicijnen inneem. Maandag had ik bedacht dat het zo goed ging dat ik ook geen medicijnen hoefde. Dat ging niet zo heel goed. Nou wordt ik iets scherper in de gaten gehouden of ik ze wel neem.

Over een herstellingsoord heb ik nooit gedacht, weet ook niet wat ik er van moet vinden.

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 25 feb 2017 21:53

Marleen1987 schreef:Op het moment gaat het heel redelijk. Zolang ik me medicijnen inneem. Maandag had ik bedacht dat het zo goed ging dat ik ook geen medicijnen hoefde. Dat ging niet zo heel goed. Nou wordt ik iets scherper in de gaten gehouden of ik ze wel neem.

Over een herstellingsoord heb ik nooit gedacht, weet ook niet wat ik er van moet vinden.

Gelukkig! Ja, daar kun je niet zomaar mee stoppen. Dat moet altijd in overleg met je arts. I.v.m. met bijwerkingen, ontwenningsverschijnselen en recidiverende (terugkerende) klachten. Maar dat weet je inmiddels.
Als het heel redelijk gaat is een christelijk herstellingsoord waarschijnlijk niet nodig. Maar als je er nooit aan gedacht hebt, kun je ook niet weten wat je er van moet vinden. Het was ook meer een idee voor als het echt niet gaat. Ik begrijp als het vreemd is voor je dat de drempel hoog kan zijn!
Laatst gewijzigd door Johan100 op 25 feb 2017 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen1987 » 25 feb 2017 22:12

Nee maar ik heb af en toe gewoon mijn streken. :P De dominee waar ik vaak mee praat en maandag ook weer had alleen vrij snel door wat er was en die heeft me vermanend toegesproken [-X
Maar ik weet inderdaad nu wel dat ik echt niet zonder kan.

Het was een half jaar geleden wel anders toen wist ik niet waar ik het zoeken moest. En dan ga je praten en komt er gewoon heel veel uit in een keer. Daarvoor had ik altijd gewoon mijn masker op, en hing ik de clown uit Bijna niemand die er oor heen prikte op een enkeling na.
Dus er is ook nooit echt sprake geweest dat iemand mij dat aanraadde een herstellingsoord. Omdat haast niemand het weet.

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 25 feb 2017 22:19

Goed dat je de stap gezet hebt om er over te praten!

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen1987 » 25 feb 2017 22:39

Ja ging met horten en stoten dat wel... En met de dominee kan ik gewoon heel goed praten, ondanks dat ik helemaal geen lid ben zal hij altijd even de tijd nemen. Iets dat ik vooral in het begin heel raar vond

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 26 feb 2017 13:11

Marleen1987 schreef:Hoi ben Marleen. Ben al een tijdje heel erg aan het zoeken. Lees hier al een tijdje mee hier op het forum en met de vragen.

Mooi om te lezen dat je een fijne kleine gemeente hebt gevonden en dit zo op je pad geleidt is door Hem!
God heeft je Lief!
Hopelijk dat de wonden die geslagen zijn in het verleden mogen dichten en de littekens blijven misschien, maar dat de Heere God die een Liefdevolle Vader is voor Zijn kinderen deze mag verzachten met Zijn Vrede in jou hart.

Ken je de woorden van het lied voor jou:

1.
Zijn liefde zocht mij teder,
Hij riep mij dag en nacht;
Hij vond en trok mij weder
uit duivels zondemacht.
Hij legde m´ op zijn schouders neer
en bracht mij tot de kudde weer.

Refrein:
Ja, zijn liefde zocht mij,
en zijn bloed, dat kocht mij;
Door genade ben ´k een kind van God.
Door genade ben ´k een kind van God.

2.
Hij reinigde mijn wonden,
Hij stilde al mijn pijn,
zodat nu al mijn zonden
door Hem gewassen zijn.
´k Heb vrede en blijdschap in mijn hart,
want Jezus droeg voor mij de smart.

3.
Nu is Hij weer verrezen
en zit aan Vaders zij.
Zijn naam wordt lof geprezen!
Daar bidt Hij thans voor mij,
vanwaar nog steeds de kracht van ´t bloed
mij voor de duivelsmacht behoedt.

Op een Hoopvolle Toekomst voor jou, Hij is nabij op al je wegen en gaat met je mee.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!

Marleen1987
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen1987 » 26 feb 2017 18:29

Ik kon dat lied nog niet eigenlijk. Maar dat zeg niets hoor. Vanochtend was het enige lied dat ik kende Adonai. De rest zei mij niets ook. Heb ondertussen wel geluisterd. Het is een mooi lied.

Was eigenlijk in het begin steeds op zoek naar een grote gemeente die mij zou kunnen begeleiden. Maar blijkbaar vond God dat niet geschikt voor mij en heeft hij me hier geplaatst. Was vooral bang omdat ze zo klein zijn dat ze me niet konden helpen. Maar het tegendeel is bewezen. En het gaat daar echt goed.

Terug naar “Stel je voor!”