Contact.

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: Johan81, johannes1, Moderafo's

Ravo540
Verkenner
Verkenner

Contact.

Berichtdoor Ravo540 » 07 feb 2018 20:04

Hallo, langs deze weg wil ik mij graag voorstellen aan jullie.
Mijn naam is Harry en woon in Bennekom, via ds. Wallet uit Schoonrewoerd ben ik op het idee gekomen om ook te reageren op Refoweb.
Eerder zat ik op een ander internet forum maar dat vond ik niet z o 'n fijn forum meer, want ik neem aan dat tegenwoordig alles via facebook, twitter, MSN, en andere sociale media gaat, ik weet niet of dat op Refoweb ook zo gaat, maar ik wil graag in contact komen met mensen uit Wageningen, Bennekom, Ede en Lunteren en omgeving zoals Barneveld bijv.
Maar wellicht zitten er ook mensen tussen die uit het westen van het land komen.
Foto 's plaatsen op het forum kan ik niet, want ik weet niet zo goed hoe dat werkt, en wellicht kunnen het alleen foto 's van wolken, zonsondergangen zijn enz. want Gods schepping is mooi, ik heb ook veel vragen over het geloof, en daar praat ik veel mee met ds. Wallet en met mijn ouders.
Ik vind het moeilijk om om te gaan met mijn naaste want ik heb een grote behoefte aan geborgenheid en genegenheid, maar er zijn grenzen.
Ik kan ook niet zo goed tegen kritiek, vind het heel vaak moeilijk om gecorrigeerd te worden want ik heb autisme en een verstandelijke beperking.
Soms wil ik graag met een mooie bus meerijden of een Mercedes 240 diesel oldtimer met lederen bekleding.
Ook rij ik graag in een Land Rover Discovery mee of Defender want ik heb een brede interesse waar in ik geïnteresseerd in ben.
Ik bezoek bouwmarkten en wil dan het liefst even in de zagerij mijn verdriet kwijt, maar kun je dan wel met God een goede relatie hebben of kan dat niet als je z o 'n brede interesse hebt in alles wat bromt, glimt en draait enz.
Mag je dan wel aan het Heilig Avondmaal gaan ?

Groetjes Harry.

MoesTuin
Majoor
Majoor

Re: Contact.

Berichtdoor MoesTuin » 09 feb 2018 12:26

Beste Harry

Je hebt al wat berichtjes geplaatst op dit forum
Welkom!
Het is moeilijk om zo de vragen van jou op afstand goed te kunnen beantwoorden.
Weet je nog precies waarom ds Wallet je adviseerde om op Refoweb te reageren?
Ik hoop dat je ook goed terrecht kunt met je vragen in je eigen bekende omgeving, dat je daarin personen in vertrouwen kunt nemen en met hen kunt praten over wat jou bezig houdt.

Voor nu kan ik je met liefde in de naam van de Heer zeggen dat de Heer van jou houdt zoals je bent.
ikzelf doe de Heer ook zo vaak verdriet door verkeerde keuzes te maken, maar je mag net als ik altijd weten en onthouden dat je altijd bij de Heer terug mag komen en alles wat je fout en niet goed gedaan hebt tegen de Heer mag vertellen en Hem mag vragen om vergeving hiervoor.
Dan mag en kun je opnieuw beginnen.
Als je dit moeilijk vind dan mag je dit gewoon tegen de Heer zeggen in je eigen woorden en als je dit echt meent, dan hoort de Heer jou en vergeeft Hij jou

God kent jou!
Zegen ons Algoede!

1 Zegen ons Algoede,
neem ons in uw hoede
en verhef uw aangezicht
over ons en geef ons licht.

2 Stort, op onze bede,
in ons hart uw vrede,
en vervul ons met de kracht
van uw Geest bij dag en nacht.

3 Amen, amen, amen!
Dat wij niet beschamen
Jezus Christus onze Heer,
amen, God, uw naam ter eer!
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 10 feb 2018 16:47

Ravo540 schreef:Hallo, langs deze weg wil ik mij graag voorstellen aan jullie.
Mijn naam is Harry en woon in Bennekom, via ds. Wallet uit Schoonrewoerd ben ik op het idee gekomen om ook te reageren op Refoweb.
(....)
Soms wil ik graag met een mooie bus meerijden of een Mercedes 240 diesel oldtimer met lederen bekleding.
Ook rij ik graag in een Land Rover Discovery mee of Defender want ik heb een brede interesse waar in ik geïnteresseerd in ben.
Ik bezoek bouwmarkten en wil dan het liefst even in de zagerij mijn verdriet kwijt, maar kun je dan wel met God een goede relatie hebben of kan dat niet als je z o 'n brede interesse hebt in alles wat bromt, glimt en draait enz.
Mag je dan wel aan het Heilig Avondmaal gaan ?

Groetjes Harry.

Dag Harry, welkom!

Het avondmaal is bedoeld voor mensen die Christus als hun Zaligmaker hebben leren kennen. Het is een nagedachtenis van wat Hij heeft gedaan aan het kruis.
'Doe dit tot Mijn gedachtenis'.

1 Korinthe 11:
24 En als Hij gedankt had, brak Hij het, en zeide: Neemt, eet, dat is Mijn lichaam, dat voor u gebroken wordt; doet dat tot Mijn gedachtenis.
25 Desgelijks nam Hij ook den drinkbeker, na het eten des avondmaals, en zeide: Deze drinkbeker is het Nieuwe Testament in Mijn bloed. Doet dat, zo dikwijls als gij dien zult drinken, tot Mijn gedachtenis.
Want de liefde van Christus dringt ons; (...)
Laat u met God verzoenen. 2 Kor. 5:14 en 20 c.

Ravo540
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ravo540 » 12 feb 2018 19:07

Fijn dat jullie met me mee kunnen denken.
Ook al is het moeilijk, gelukkig zijn er ook dingen waar ik heel blij om kan worden.
Zo zit ik er ook over na te denken om ook op andere fora mijn verhaal kwijt te kunnen als het gaat om houtbewerking, Land Rovers, veegmachines enz.

Ik zelf heb zoals ik al zei een brede interesse, en dat mag, maar laten we vooral oppassen dat we niet in allerlei verzoekingen terecht komen.

Terug naar “Stel je voor!”