Stel je toch eens voor...

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: Johan81, johannes1, Moderafo's

Flawsome
Verkenner
Verkenner

Stel je toch eens voor...

Berichtdoor Flawsome » 06 sep 2017 08:08

Goedendag menigte,

Ver in het verleden ben ik eerder actief geweest op het forum van Refoweb (geen idee welke alias, wachtwoord en e-mailadres ik had gebruikt).
Het enige wat ik mij er nog van kan herinneren is dat het mij hielp om verder te groeien in het geloof. Vandaar dat ik mij weer heel erg fris heb aangemeld.

Mijn kerkelijke achtergrond: Ik ben opgegroeid in de Christelijk Gereformeerde Kerk en heb er ook belijdenis gedaan. Een belijdenis waar ik tot op vandaag nog steeds achter mag staan. Zelf heb ik veel vragen gekend en veel twijfels gehad, maar door oprecht biddend lezen van Gods woord heb ik antwoorden gekregen. Ook ben ik ervan overtuigd dat God mensen gebruikt om antwoorden en nodige bevestigingen te geven.

Karaktereigenschappen: Hoewel ik van serieuze gesprekken en gezonde discussies houd, is enige humor mij niet vreemd. Ik ben chaotisch in mijn hoofd, maar rustig uit mijn hoofd. Ik heb graag een positieve kijk op dingen, maar ben me zeker wel bewust van de realiteit... niet alles is altijd zo positief als ik zou willen.

Mijn alias: Flawsome... I know my flaws, but despite of them I still think I'm awesome.

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Stel je toch eens voor...

Berichtdoor StillAwake » 06 sep 2017 09:49

Flawsome schreef:Goedendag menigte,

Ver in het verleden ben ik eerder actief geweest op het forum van Refoweb (geen idee welke alias, wachtwoord en e-mailadres ik had gebruikt).
Het enige wat ik mij er nog van kan herinneren is dat het mij hielp om verder te groeien in het geloof. Vandaar dat ik mij weer heel erg fris heb aangemeld.

Mijn kerkelijke achtergrond: Ik ben opgegroeid in de Christelijk Gereformeerde Kerk en heb er ook belijdenis gedaan. Een belijdenis waar ik tot op vandaag nog steeds achter mag staan. Zelf heb ik veel vragen gekend en veel twijfels gehad, maar door oprecht biddend lezen van Gods woord heb ik antwoorden gekregen. Ook ben ik ervan overtuigd dat God mensen gebruikt om antwoorden en nodige bevestigingen te geven.

Karaktereigenschappen: Hoewel ik van serieuze gesprekken en gezonde discussies houd, is enige humor mij niet vreemd. Ik ben chaotisch in mijn hoofd, maar rustig uit mijn hoofd. Ik heb graag een positieve kijk op dingen, maar ben me zeker wel bewust van de realiteit... niet alles is altijd zo positief als ik zou willen.

Mijn alias: Flawsome... I know my flaws, but despite of them I still think I'm awesome.

Welcome back!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 06 sep 2017 15:57

Flawsome schreef:Mijn kerkelijke achtergrond: Ik ben opgegroeid in de Christelijk Gereformeerde Kerk en heb er ook belijdenis gedaan. Een belijdenis waar ik tot op vandaag nog steeds achter mag staan. Zelf heb ik veel vragen gekend en veel twijfels gehad, maar door oprecht biddend lezen van Gods woord heb ik antwoorden gekregen. Ook ben ik ervan overtuigd dat God mensen gebruikt om antwoorden en nodige bevestigingen te geven.

Goedendag Flawsome,
Ik ben benieuwd naar jouw reacties.
Ik ben nl. ook van harte belijdend lid van de ChristelijkE Gereformeerde kerk. Weet je dat die E achter christelijk heel essentieel is? Tijdens de bel. catechisatie is hier een hele les aan gewijd. :D
Het geloof geeft kracht en moed in het leven, maar de liefde geeft warmte.

Flawsome
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Flawsome » 07 sep 2017 09:38

Chaya schreef:Goedendag Flawsome,
Ik ben benieuwd naar jouw reacties.
Ik ben nl. ook van harte belijdend lid van de ChristelijkE Gereformeerde kerk. Weet je dat die E achter christelijk heel essentieel is? Tijdens de bel. catechisatie is hier een hele les aan gewijd. :D

Ik heb mij met name verdiept (en verdiep mij nog steeds) in de oorsprongkelijke rollen, kopieën en manuscripten, omdat dit essentieel is om Gods waarheid te zien. Satan heeft onder andere met verschillende vertalingen van de bijbel zijn best gedaan om grote verwarring te zaaien onder christenen.

Verder heb ik veel discussies gehad met mensen die de evolutie theorie als waarheid en wetenschap zien. En ik ben de laatste tijd geregeld in gesprek geraakt met Jehovah's getuigen. Ik zal met name ingaan op zaken die hier mee te maken hebben, om hier meer duidelijkheid over te krijgen en te verlenen.

Ik heb nog nooit nagedacht over de betekenis van de E van christelijkE gereformeerde kerk.... Deel je wijsheid :o

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 07 sep 2017 15:56

Flawsome schreef:Ik heb nog nooit nagedacht over de betekenis van de E van christelijkE gereformeerde kerk....

Vreemd. Terwijl je al zoveel jaar in die kerk zit.
De beide woorden zijn nl. bijvoeglijk, daarom moet er een E achter.
Je zegt tenslotte ook niet: christelijk gereformeerd kerk.
Flawsome schreef:Ik heb mij met name verdiept (en verdiep mij nog steeds) in de oorsprongkelijke rollen, kopieën en manuscripten, omdat dit essentieel is om Gods waarheid te zien. Satan heeft onder andere met verschillende vertalingen van de bijbel zijn best gedaan om grote verwarring te zaaien onder christenen.

Ach.
Flawsome schreef:Verder heb ik veel discussies gehad met mensen die de evolutie theorie als waarheid en wetenschap zien.

Dan kun je je op dit forum ook uitleven. :D
Het geloof geeft kracht en moed in het leven, maar de liefde geeft warmte.

Flawsome
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Flawsome » 07 sep 2017 16:21

Chaya schreef:Vreemd. Terwijl je al zoveel jaar in die kerk zit.
De beide woorden zijn nl. bijvoeglijk, daarom moet er een E achter.
Je zegt tenslotte ook niet: christelijk gereformeerd kerk.

Ik heb (in taalkundige zin) het woord christelijk altijd als bijwoord gezien, niet als bijvoegelijk naamwoord. In het geval van meerdere bijvoegelijke naamwoorden zou er een komma tussen de bijvoegelijke naamwoorden moeten staan: (christelijke, gereformeerde kerk). Vandaar :P

Bambi
Generaal
Generaal

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2017 23:07

Welkom
Je hebt je welkomsdoop al gehad zie ik :mrgreen:
Het gaat er niet om wat je meemaakt, maar hoe je er mee omgaat.

Flawsome
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Flawsome » 08 sep 2017 11:04

Bambi schreef:Welkom
Je hebt je welkomsdoop al gehad zie ik :mrgreen:

Ja, schattig he? :mrgreen:

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 08 sep 2017 11:28

:lol: Welkom :mrgreen:
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!

Jesaja40
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jesaja40 » 26 sep 2017 08:14

Er heeft zich weer een nieuw lid aangemeld die zich "Zomaar_Iemand" noemt.

Wat mij direct opvalt is dat deze persoon een hoge productie bezit voor het plaatsen van berichten.

De stijl en inhoud komen mij bekend voor .....

Ik hoop dat hij/zij zich nog voor gaat stellen .....
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 sep 2017 08:29

Jesaja40 schreef:Er heeft zich weer een nieuw lid aangemeld die zich "Zomaar_Iemand" noemt.

Wat mij direct opvalt is dat deze persoon een hoge productie bezit voor het plaatsen van berichten.

De stijl en inhoud komen mij bekend voor .....

Ik hoop dat hij/zij zich nog voor gaat stellen .....

Viel me ook al op, maar laten we hem het voordeel van de twijfel geven tot hij zich heeft voorgesteld...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Terug naar “Stel je voor!”