Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 11 nov 2021 17:41

Nou betreft corona en gezin is het hier weer ‘feest’ :cry:

Oudste (15) is positief getest. Heeft geen klachten, was een routine test vijf dagen na contact met een vriendin die positief was. Omdat ze gevaccineerd is hoefde ze niet in quarantaine. Duurde twee dagen voor de testuitslag er was maar dus positief en hup uit school (vrij nutteloos nog denk ke maar goed). Mag wel maandag alweee uit quarantaine als ze klachtenvrij blijft

De middelste 12, ook gevaccineerd. Vanniddag lagen testen want keelpijn en een heel licht hoestje. Tja je bent nu extra alert. (Online geen testafspraak te regelen en een uur! Aan de lijn gehangen met de ggd. Het is weer dramatisch druk daar)

En man en ik zijn gevaccineerd dus voor ons nu geen consequenties behalve onduidelijk wanneer wij moeten testen maar de jonge….ach gossie die is 8 en moest ook onverhoopt naar huis toen de uitslag er was. Geen sint maarten. Geen intocht. Geen verjaardag zondag. grootste ellende is hoe lang die nu in quarantaine zal moeten. Als haar middelste zus positief is wordt dat dramatisch lang. Arme kind. En (ik zal bijna zeggen helaas) zelf wel klachtenvrij

Och dit is precies een jaar nadat ik corona had en het hele gezin toen nog tien dagen nà mijn laatste ziektedag in quarantaine moest en ze drie weken binnen hebben gezeten
Vind het allemaal zo sneu

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 11 nov 2021 19:04

Het is ook sneu meribel! Weer een verjaardag die niet doorgaat.
Sterkte!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7934
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 12 nov 2021 09:23

meribel schreef:Nou betreft corona en gezin is het hier weer ‘feest’ :cry:

Oudste (15) is positief getest. Heeft geen klachten, was een routine test vijf dagen na contact met een vriendin die positief was. Omdat ze gevaccineerd is hoefde ze niet in quarantaine. Duurde twee dagen voor de testuitslag er was maar dus positief en hup uit school (vrij nutteloos nog denk ke maar goed). Mag wel maandag alweee uit quarantaine als ze klachtenvrij blijft

De middelste 12, ook gevaccineerd. Vanniddag lagen testen want keelpijn en een heel licht hoestje. Tja je bent nu extra alert. (Online geen testafspraak te regelen en een uur! Aan de lijn gehangen met de ggd. Het is weer dramatisch druk daar)

En man en ik zijn gevaccineerd dus voor ons nu geen consequenties behalve onduidelijk wanneer wij moeten testen maar de jonge….ach gossie die is 8 en moest ook onverhoopt naar huis toen de uitslag er was. Geen sint maarten. Geen intocht. Geen verjaardag zondag. grootste ellende is hoe lang die nu in quarantaine zal moeten. Als haar middelste zus positief is wordt dat dramatisch lang. Arme kind. En (ik zal bijna zeggen helaas) zelf wel klachtenvrij

Och dit is precies een jaar nadat ik corona had en het hele gezin toen nog tien dagen nà mijn laatste ziektedag in quarantaine moest en ze drie weken binnen hebben gezeten
Vind het allemaal zo sneu

Sterkte.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 12 nov 2021 17:18

Middelste is negatief getest en vandaag heeft de ggd gebeld. Het is allemaal zo ingewikkeld dat de afsprakenlijn het ook allemaal niet snapte. De jongste moet nu en de gevaccineerden familie leden maandag en als iedereen negatief blijft de jongste weer donderdag getest. Want blijkbaar geld voor gevaccineerd een ander testmoment dan ongevaccineerden. Men wat ingewikkeld

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 12 nov 2021 17:46

Vanavond weet een persconferentie maar volgens mij wordt traditioneel alles eerst uitgelekt #-o

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2021 18:42

meribel schreef:Nou betreft corona en gezin is het hier weer ‘feest’ :cry:

Oudste (15) is positief getest. Heeft geen klachten, was een routine test vijf dagen na contact met een vriendin die positief was. Omdat ze gevaccineerd is hoefde ze niet in quarantaine. Duurde twee dagen voor de testuitslag er was maar dus positief en hup uit school (vrij nutteloos nog denk ke maar goed). Mag wel maandag alweee uit quarantaine als ze klachtenvrij blijft


Dat is de procedure? Hier is het nog steeds 2 weken verplicht quarantaine, ook als je gevaccineerd bent, en je mag pas terug naar school als je klachtenvrij bent EN een negatieve test kunt overleggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23620
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2021 19:03

Mortlach schreef:Dat is de procedure? Hier is het nog steeds 2 weken verplicht quarantaine, ook als je gevaccineerd bent, en je mag pas terug naar school als je klachtenvrij bent EN een negatieve test kunt overleggen.


als jij in contact bent geweest met iemand die positief heeft getest hoef je niet direct in quarantaine, dan moet je na 5 dagen testen en dan pas bij een positieve test in quarantaine.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23620
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2021 19:04

Pfff wat een suffe regel “supermarkten om 20:00 dicht”. Dat is de afgelopen 1,5 jaar niet eens geweest en dan bedenken ze weer dat soort onzin. Dat was de meest relaxte tijd om te winkelen in coronatijd. Kids op bed, lekker rustig. Nu gaat iedereen die ‘s avonds boodschappen moet doen tussen zeven en acht. Of overdag met de kinderen… :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2021 19:14

Marnix schreef:als jij in contact bent geweest met iemand die positief heeft getest hoef je niet direct in quarantaine, dan moet je na 5 dagen testen en dan pas bij een positieve test in quarantaine.


Hmm, hier is het in quarantaine en na een negatieve test mag je weer van alles.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23620
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2021 19:30

Mortlach schreef:Hmm, hier is het in quarantaine en na een negatieve test mag je weer van alles.


Hier niet omdat je als je recent gevaccineerd bent het niet zo makkelijk van iemand overneemt. Maar ik denk dat dat vooral is als je voldoende afstand houdt. Met name voor jongeren / kinderen is dat handig zodat niet constant klassen in quarantaine moeten om 1 besmetting.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2021 19:45

Marnix schreef:Hier niet omdat je als je recent gevaccineerd bent het niet zo makkelijk van iemand overneemt. Maar ik denk dat dat vooral is als je voldoende afstand houdt. Met name voor jongeren / kinderen is dat handig zodat niet constant klassen in quarantaine moeten om 1 besmetting.


Nee, handig is het uiteraard niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 12 nov 2021 20:05

Mortlach schreef:Dat is de procedure? Hier is het nog steeds 2 weken verplicht quarantaine, ook als je gevaccineerd bent, en je mag pas terug naar school als je klachtenvrij bent EN een negatieve test kunt overleggen.


He maar als je positief ben getest kan je nog zeker 6 weken lang positief blijven testen zonder dat je ziek bent of besmettelijk. Hier als je een positieve test hoef je als je uitgeziekt ben na zoveel dagen niet meer te testen sterker nog wordt afgeraden


En hier was het zelfs zo dat als een huisgenoot positief is de gevaccineerde huisgenoten ook niet in quarantaine hoeven maar bij de persco vanavond is dat weer teruggedraaid.

Maar als je gevaccineerd bent en je blijkt contact te hebben gehad met een positieveling dus geen quarantaine maar enkel 5e dag testen en indien positief dan pas quarantaine

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2021 20:12

meribel schreef:He maar als je positief ben getest kan je nog zeker 6 weken lang positief blijven testen zonder dat je ziek bent of besmettelijk. Hier als je een positieve test hoef je als je uitgeziekt ben na zoveel dagen niet meer te testen sterker nog wordt afgeraden


Tja, de regels hier zijn negatieve test of de gezondheidsdienst moet je toestemming geven. Ik weet niet hoe dat precies gaat, misschien als je 2 weken klachtenvrij bent maar nog steeds positief test of zo.

Maar als je gevaccineerd bent en je blijkt contact te hebben gehad met een positieveling dus geen quarantaine maar enkel 5e dag testen en indien positief dan pas quarantaine


Hopelijk helpt het voldoende met het ombuigen van de curve.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 12 nov 2021 22:04

Wat vinden jullie van de thuis isolatie? Een kind van 10 jaar dat ziek is heel de dag, dagenlang, alleen laten op de kamer? Zoals hier door de GGD geadviseerd werd? Ik denk dat dit voor het kind veel meer psychische schade oplevert dan dat het hele gezin ziek word.

Zo kijk ik er nu tegen aan, 1,5 jaar later. Wij zijn nog steeds corona vrij gebleven. En ik had toendertijd bepaalde plan van aanpak in gedachten. Nu denk ik: het lijkt dat iedereen het toch gaat krijgen vroeg of laat dus laten we er dan maar met zijn allen voor gaan.

Daarbij, ze kunnen van alles adviseren maar wij blijven zelf verantwoordelijk voor onze keuzes. Ik bedoel het nu gewoon in ons eigen gezin he, niet om naar de supermarkt of wat ook te gaan.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 12 nov 2021 23:25

Ik heb vorig jaar corona gehad en nu heeft een dochter het maar we doen niet aan isolatie in 1 kamer ofzo. Gewoon met het hele gezin. Ik geloof niet dat het helpt als je in een kamertje gaat zitten persoonlijk want je was al besmettelijk voor je eerste klachten. En toen ik het had vorig jaar waa gewoon niet leefbaar als ik mij zou afzonderen en man thuiswerken en voor de kids zorgen en mij bedienen? Nee echt onmogelijk. Samen uit samen thuis zeiden we maar


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten