Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Koffiecorner

Berichtdoor tulp » 14 apr 2023 10:16

Erik1960 schreef:Ik schaam me diep dat ik deze optie niet noemde… ben notabene zelf als gastheer actief in zo’n klooster….


Zo zijn we elkaar tot hand en tot voet :)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Erik1960 » 14 apr 2023 11:18

tulp schreef:Zo zijn we elkaar tot hand en tot voet :)

Zo is dat! Ik ben nu onderweg naar mijn vrijwilligerswerk waar ik dit weekend 17 rustzoekers ga ontmoeten.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Jess » 18 apr 2023 20:42

Dank voor jullie reacties. Een retraite in een klooster lijkt me ook wel een bijzondere ervaring. Misschien dat ik dat ook nog eens een keer ga doen. Maar degene die ik zag was niet zo in de regio. Heb nu gekozen voor een B&B aan de rand van een middelgrote stad maar ook dicht bij het platteland.

En, niet te ver van huis. Stel dat ik mijn geliefde te erg mis dan vraag ik of hij bij me komt logeren voor een nachtje :mrgreen:

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Erik1960 » 19 apr 2023 16:08

Jess schreef:Dank voor jullie reacties. Een retraite in een klooster lijkt me ook wel een bijzondere ervaring. Misschien dat ik dat ook nog eens een keer ga doen. Maar degene die ik zag was niet zo in de regio. Heb nu gekozen voor een B&B aan de rand van een middelgrote stad maar ook dicht bij het platteland.

En, niet te ver van huis. Stel dat ik mijn geliefde te erg mis dan vraag ik of hij bij me komt logeren voor een nachtje :mrgreen:

Je mag me altijd benaderen voor wat ‘inside-informatie’ over een verblijf in een abdij. Afgelopen weekend nog een vriendengroep(je) met reformatorische wortels in ‘mijn’ abdij gehad.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2023 21:33

Jess schreef:Dank voor jullie reacties. Een retraite in een klooster lijkt me ook wel een bijzondere ervaring. Misschien dat ik dat ook nog eens een keer ga doen. Maar degene die ik zag was niet zo in de regio. Heb nu gekozen voor een B&B aan de rand van een middelgrote stad maar ook dicht bij het platteland.

En, niet te ver van huis. Stel dat ik mijn geliefde te erg mis dan vraag ik of hij bij me komt logeren voor een nachtje :mrgreen:


Heel goed dat je wat geboekt hebt! Wees niet bang voor de stilte, geniet er ook van. Het is opmerkelijk dat veel mensen in de drukte rust en stilte missen en in de stilte al heel snel weer de drukte :-) ook wel weer begrijpelijk. Maar wees niet bang om tijd te verdoen, je hebt dan alle tijd om na te denken en tot rust te komen maar je kan tussendoor ook gewoon dingen doen die je leuk vindt. Neem een goed boek en een Bijbel mee, kijk een goede film, ga wandelen in de natuur of winkelen in de stad, neem de tijd om lekker te eten. En als je denkt thuis teveel te missen, je hoeft niet helemaal offline te gaan. Je kan bijvoorbeeld best afspreken om na het eten even met elkaar te videobellen of zo hoor zodat je elkaar dagelijks even spreekt. En geniet ook van de rust want rust kan af en toe best heerlijk en helend zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

KR38
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2023 14:43

Re: Koffiecorner

Berichtdoor KR38 » 26 aug 2023 18:02

Hallo. Ik heb me vorige week geregistreerd als lid.
Het voorstel topic heb ik nog niet gevonden, gaarne verplaatsen als ik hier verkeerd zit.
Ik ben 38 jaar en getrouwd met mijn lieve vrouw, samen hebben wij 6 kinderen.
Wij hebben weinig tijd om buitenshuis sociale contacten te onderhouden.
Wij willen allebei graag ons sociale netwerk wat verbreden maar mijn vrouw heeft drempel vrees, zelfs hier waar we anoniem zijn.
Daarom hebben we besloten dat ik hier eerst ga posten, daarna wil mijn vrouw aansluiten als het haar wat lijkt.

Hartelijke groet!

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Pcrtje » 26 aug 2023 18:11

Welkom op het forum, KR38. Er is volgens mij niet echt een aparte plek om jezelf voor te stellen; hier is prima hoor.
"Een libelle zweeft over het water..."

KR38
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2023 14:43

Re: Koffiecorner

Berichtdoor KR38 » 26 aug 2023 18:55

Dank je wel .

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 26 aug 2023 23:22

KR38 schreef:Hallo. Ik heb me vorige week geregistreerd als lid.
Het voorstel topic heb ik nog niet gevonden, gaarne verplaatsen als ik hier verkeerd zit.
Ik ben 38 jaar en getrouwd met mijn lieve vrouw, samen hebben wij 6 kinderen.
Wij hebben weinig tijd om buitenshuis sociale contacten te onderhouden.
Wij willen allebei graag ons sociale netwerk wat verbreden maar mijn vrouw heeft drempel vrees, zelfs hier waar we anoniem zijn.
Daarom hebben we besloten dat ik hier eerst ga posten, daarna wil mijn vrouw aansluiten als het haar wat lijkt.

Hartelijke groet!


Welkom. Kan me voorstellen dat dat druk is! Hoe oud zijn je kinderen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Lalage » 27 aug 2023 07:15

Drempelvrees? Klinkt lastig, vooral als je kinderen hebt. Of helpen die je juist over drempels heen.
Het forum is lang niet meer zo levendig als vroeger, maar je bent nog steeds welkom :-)

KR38
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2023 14:43

Re: Koffiecorner

Berichtdoor KR38 » 27 aug 2023 07:49

Mijn vrouw is erg verlegen.
Onze kinderen zijn tussen de 13 en 2 jaar.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Koffiecorner

Berichtdoor *Annet* » 27 aug 2023 19:19

Welkom!

Misschien vindt je vrouw het leuk om in het RW kids topic te kijken/lezen en daar wat te posten. Maar zoals Lalage zegt, het is niet meer zo levendig. Maar wie weet komt er dan weer wat leven in de brouwerij
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2023 09:04

Ja ik vind het de laatste weken juist weer wat levendiger worden, wat nieuwe mensen die mee gaan praten. Verder kan je hier aardig anoniem blijven dus lijkt me een prima plek om aan eventuele drempelvrees te gaan werken :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Erik1960 » 28 aug 2023 13:27

KR38 schreef:Mijn vrouw is erg verlegen.
Onze kinderen zijn tussen de 13 en 2 jaar.
Misschien kan ze beginnen in of met een bericht over een onderwerp wat haar aan het hart ligt, waar ze graag over praat.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Koffiecorner

Berichtdoor tulp » 28 aug 2023 14:29

Mijn ervaring is: niet wachten tot je wel durft (want dan wordt de berg alleen maar hoger en dat punt komt niet). Gewoon de sprong in het diepe wagen.
Peentjes zweten en dan merken dat de wereld blijft draaien, dat je je niet onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt en -doe eens gek- dat er gewoon iets terug gezegd wordt. :D


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten