Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koffiecorner

Berichtdoor pindas83 » 28 aug 2023 21:13

KR38 schreef:Hallo. Ik heb me vorige week geregistreerd als lid.
Het voorstel topic heb ik nog niet gevonden, gaarne verplaatsen als ik hier verkeerd zit.
Ik ben 38 jaar en getrouwd met mijn lieve vrouw, samen hebben wij 6 kinderen.
Wij hebben weinig tijd om buitenshuis sociale contacten te onderhouden.
Wij willen allebei graag ons sociale netwerk wat verbreden maar mijn vrouw heeft drempel vrees, zelfs hier waar we anoniem zijn.
Daarom hebben we besloten dat ik hier eerst ga posten, daarna wil mijn vrouw aansluiten als het haar wat lijkt.

Hartelijke groet!


Hoi KR38. Leuk dat er zo af en toe vers bloed bij komt, welkom! Hopelijk bevalt het jullie en voegt het wat toe.

KR38
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2023 14:43

Re: Koffiecorner

Berichtdoor KR38 » 29 aug 2023 13:36

Mijn vrouw leest mee en ik wacht af wat ze doet.
Ik wil haar niet opjagen en zelf moet ik ook nog wennen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 29 aug 2023 14:11

KR38 schreef:Mijn vrouw leest mee en ik wacht af wat ze doet.
Ik wil haar niet opjagen en zelf moet ik ook nog wennen.


Leuk. Tegelijkertijd is het natuurlijk leuker om je sociale netwerk ook in je eigen omgeving te verbreden. Forumgesprekken / contacten zijn leuk maar ook vaak wel weer oppervlakkig want je kent elkaar niet echt, je wisselt van wat mening en praat wat met elkaar en dan klap je je computer weer dicht. Het is belangrijker om mensen in je omgeving te hebben waar je op kan terugvallen, waar je mee kan afspreken en het gezellig kan hebben of elkaar kan helpen als dat nodig is. Enig idee waarom dat niet lukt en hoe je dat toch kan realiseren? Want ik begrijp dat dat er ook niet zoveel is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor 607 » 30 aug 2023 18:58

Marnix schreef:Leuk. Tegelijkertijd is het natuurlijk leuker om je sociale netwerk ook in je eigen omgeving te verbreden. Forumgesprekken / contacten zijn leuk maar ook vaak wel weer oppervlakkig want je kent elkaar niet echt, je wisselt van wat mening en praat wat met elkaar en dan klap je je computer weer dicht. Het is belangrijker om mensen in je omgeving te hebben waar je op kan terugvallen, waar je mee kan afspreken en het gezellig kan hebben of elkaar kan helpen als dat nodig is. Enig idee waarom dat niet lukt en hoe je dat toch kan realiseren? Want ik begrijp dat dat er ook niet zoveel is.

Dit is niet per se het geval. Mijn beste vriendin op dit moment heb ik zo'n tien jaar geleden op een forum leren kennen, toen ze in Canada woonde. Tegenwoordig woont ze (weer) in Nederland en we spreken regelmatig af.

Hoe dan ook welkom. :) Al weet ik niet of ik al het recht heb om dat te zeggen, na een paar weken actief geweest te zijn op dit forum. ;) Ik ben nochtans een van de enigen momenteel die tot de oorspronkelijke doelgroep behoort, denk ik... "Christelijke jongerencommunity" zie ik in de header staan. :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2023 22:17

607 schreef:Dit is niet per se het geval. Mijn beste vriendin op dit moment heb ik zo'n tien jaar geleden op een forum leren kennen, toen ze in Canada woonde. Tegenwoordig woont ze (weer) in Nederland en we spreken regelmatig af.

Hoe dan ook welkom. :) Al weet ik niet of ik al het recht heb om dat te zeggen, na een paar weken actief geweest te zijn op dit forum. ;) Ik ben nochtans een van de enigen momenteel die tot de oorspronkelijke doelgroep behoort, denk ik... "Christelijke jongerencommunity" zie ik in de header staan. :)


Hm ja de meeste jongeren van toen zijn inmiddels wat ouder geworden :-) en ja, je kan er inderdaad wel leuke contacten aan overhouden, moet iemand wel een beetje in de buurt wonen. Maar ik heb idd ook nog contact met iemand die ik van het forum ken. Het kan zeker maar ik denk dat het daarnaast ook goed is om contacten in je buurt / regio op te doen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Lalage » 31 aug 2023 07:13

Ik heb ook nog contact met iemand die ik uit de Refowebchat ken :mrgreen:
@607 wij zaten hier dus al toen jij nog niet geboren was? ;p

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 31 aug 2023 08:07

Lalage schreef:Ik heb ook nog contact met iemand die ik uit de Refowebchat ken :mrgreen:
@607 wij zaten hier dus al toen jij nog niet geboren was? ;p


Als ik jou op straat tegenkwam zou ik je ook nog wel herkennen denk ik. Is trouwens een jaar of tien geleden ook nog eens echt gebeurd. Ik weet alleen niet meer of ik toen ook nog hoi heb gezegd :-D

ps 607 doet een Master, Refoweb bestaat sinds 2001 dus ik gok dat hij er toen al wel (net) was :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor 607 » 31 aug 2023 09:45

Marnix schreef:ps 607 doet een Master, Refoweb bestaat sinds 2001 dus ik gok dat hij er toen al wel (net) was :-)

Ik ben van 1999, dus toen was Refoweb er inderdaad nog niet. Mijn eerste forum was dat van Wie is de Mol? Jr van de AVRO, in 2008. Ik vermoed dat ik Refoweb pas ontdekte tijdens het maken van opdrachten op de Evangelische Hogeschool, maar het kan zijn dat ik 'm op de middelbare ook wel eens ben tegengekomen. Het duurde echter wat langer totdat ik erachter kwam dat er een forum bij hoorde!

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Pcrtje » 31 aug 2023 15:39

Beetje afhankelijk van de definitie van jongere val ik al dan niet ook nog binnen de doelgroep. Ze bedoelen vast geen tieners. 18-30 jaar dan?

Een forum spreekt de overgrote meerderheid van de huidige tieners niet meer aan. Mijn indruk is dat de ledenbestanden van vrijwel alle fora grotendeels uit 40+-ers bestaan.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor 607 » 06 sep 2023 18:46

Pcrtje schreef:Een forum spreekt de overgrote meerderheid van de huidige tieners niet meer aan. Mijn indruk is dat de ledenbestanden van vrijwel alle fora grotendeels uit 40+-ers bestaan.

Die indruk heb ik ook. Ik denk dat de meeste mensen die tegenwoordig behoefte hebben aan online discussie zich eerder bij subreddits zullen voegen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 11 sep 2023 14:56

wat leuk, de koffiecorner.
Zoals iedereen wellicht druk druk druk
Ik zal weer eens de “vrolijke” noot hier

Alles goed met iedereen?

Hartelijke groet
MoesTuin (zeer ruim 40+ ook) :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeDwaler » 11 sep 2023 18:33

MoesTuin schreef:wat leuk, de koffiecorner.
Zoals iedereen wellicht druk druk druk
Ik zal weer eens de “vrolijke” noot hier

Alles goed met iedereen?

Hartelijke groet
MoesTuin (zeer ruim 40+ ook) :D


Hoi MoesTuin! Ik vroeg me al af waar je was :wink:
.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Race406 » 11 sep 2023 20:03

MoesTuin schreef:MoesTuin (zeer ruim 40+ ook) :D
Hier nog een heul ruime 40 plusser 8)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 25 sep 2023 09:41

DeDwaler schreef:Hoi MoesTuin! Ik vroeg me al af waar je was :wink:

Vraag ik me soms ook af DeDwaler :wink:
Nu we de Herfst Winter tegemoet gaan weer wat meer tijd wellicht
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 25 sep 2023 09:42

Race406 schreef:Hier nog een heul ruime 40 plusser 8)

8)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten