Weer-topic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2018 13:12

Chaya schreef:En deze moeder maar strijken en strijken. De nette bloesjes van overdag worden bij thuiskomst in de wasmand gemikt en een korte broek met T shirt aangetrokken.
De kantoorbroeken, jurkjes en rokjes krijgen ook wat vaker een was- en persbeurt.
Op het kantoor waar mijn zoon werkt, lopen de dames in jurkjes en mogen geen blote benen.
Zoon heeft overhemd met lange mouwen. Al trekt hij deze pas aan als hij daar gearriveerd is.


Pff, verschrikkelijk achterhaald, dat soort protocollen. Maar ja, daar hebben ze allicht goede airco. Wij zitten in een voormalige kweekschool (met Kapel, tot voor kort een fraterhuis en dat soort dingen) die begin 1900 is gebouwd. Er zijn 2 kantoortuinen waar airco is, de rest van het gebouw heeft dat niet. Temperaturen kunnen hier in de zomer aardig oplopen en dan is het met lange broeken geen doen. Als de temperatuur boven de 25 graden komt switch is dus snel naar een korte broek, daar heeft niemand gelukkig problemen mee... en ik ben ook lang niet de enige.... :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Weer-topic

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2018 13:22

Marnix schreef:Pff, verschrikkelijk achterhaald, dat soort protocollen. Maar ja, daar hebben ze allicht goede airco. Wij zitten in een voormalige kweekschool (met Kapel, tot voor kort een fraterhuis en dat soort dingen) die begin 1900 is gebouwd. Er zijn 2 kantoortuinen waar airco is, de rest van het gebouw heeft dat niet. Temperaturen kunnen hier in de zomer aardig oplopen en dan is het met lange broeken geen doen. Als de temperatuur boven de 25 graden komt switch is dus snel naar een korte broek, daar heeft niemand gelukkig problemen mee... en ik ben ook lang niet de enige.... :-)

Er is goede airco ja. Maar het is een chique kantoor.
Mijn buurvrouw werkt in een rouwcentrum en ging vanmorgen in een zwart kostuum (colbertje, lange broek en witte bloes) van huis.
De enige concessie die ze nu mogen doen is een mouwloos vestje (gilet) over hun bloes en het jasje uitlaten.
Ik moest een rouwstoet laten passeren vanochtend en de dragers en begrafenisondernemer liepen keurig in een zwart kostuum met hoed op!
En het was gewoon een algemene, dus geen refo-onderneming.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2018 14:21

Ja, ik snap dat in bepaalde beroepen men dat wel zo blijft doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Weer-topic

Berichtdoor Dorpeling » 25 jul 2018 15:07

Ook hier genieten van deze mooie zomer! We kunnen straks niet klagen dat we geen zomer gehad hebben, zoals voorgaande jaren weleens het geval was.
Alleen woon ik tussen landerijen, en als ik het gras en de gewassen metterdag bruiner en slapper zie worden, doet dat wel bidden om wat regen hoor! Daarom hoop ik dan ook dat de temperatuurpluim na maandag 6 augustus inderdaad gelijk krijgt. Dat zal dan wel betekenen dat onze eigen vakantie qua temperatuur niet zo lekker gaat zijn of misschien zelfs in het water gaat vallen, maar dat heb ik er graag voor over.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2018 19:27

Dorpeling schreef:Ook hier genieten van deze mooie zomer! We kunnen straks niet klagen dat we geen zomer gehad hebben, zoals voorgaande jaren weleens het geval was.
Alleen woon ik tussen landerijen, en als ik het gras en de gewassen metterdag bruiner en slapper zie worden, doet dat wel bidden om wat regen hoor! Daarom hoop ik dan ook dat de temperatuurpluim na maandag 6 augustus inderdaad gelijk krijgt. Dat zal dan wel betekenen dat onze eigen vakantie qua temperatuur niet zo lekker gaat zijn of misschien zelfs in het water gaat vallen, maar dat heb ik er graag voor over.


Die lage temperatuur zit vooral in de controlerun. Gemiddeld zit je in die periode gewoon nog boven de 25 graden als je naar de pluim kijkt. Maar misschien leidt de warmten tot meer instabiliteit met af en toe neerslag.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Weer-topic

Berichtdoor coby6 » 26 jul 2018 10:05

Het is nu echt te heet. Heb de konijnen binnen op de bank gezet met een ventilator aan en nat gespoten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 10:41

Er komen nog wel een paar graden bij vandaag. Even voor de statistieken: De hoogt gemeten temperatuur in Nederland is 38,6 graden op 23 augustus 1944 in Warnsveld. Voor De Bilt is dit 36,8 graden op 27 juni 1947. De warmste nacht in De Bilt had een minimumtemperatuur van 20,8 graden. (2004). Wie weet sneuvelt er nog wel een record :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Weer-topic

Berichtdoor MoesTuin » 26 jul 2018 11:09

coby6 schreef:Het is nu echt te heet. Heb de konijnen binnen op de bank gezet met een ventilator aan en nat gespoten.

:lol: :lol:

wat ben je ook een heerlijk mens, maar ik zal niet te hard lachen, krijg ik het spontaan (te) warm van.... :mrgreen:
Vanmiddag spuit ik mezelf helemaal nat van boven tot onder en van onder tot boven en onderste boven daarna ook nog even zon10

Zaterdag alweer "koeler" weer zon6
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 12:02

Je komt ook wel heel vaak in je moestuin om te sproeien gok ik zo :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Weer-topic

Berichtdoor MoesTuin » 26 jul 2018 12:12

Marnix schreef:Je komt ook wel heel vaak in je moestuin om te sproeien gok ik zo :-)


Vanavond weer ::))
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 15:13

Arcen piekt 37,7 graden, Gilze-Rijen 37,6. Zien we toxh niet vaak. Door toenemende bewolking lijkt de max nu wel bereikt en zakken de temperaturen momenteel weer wat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 15:16

Zo zie je de kaarten zelden in Nederland!

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

BasLaaitjeer

Re: Weer-topic

Berichtdoor BasLaaitjeer » 26 jul 2018 15:33

Wat mij nou fantastisch lijkt:


Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 15:52

Ja ik ben ook wel een liefhebber van onweer! Wie weet morgenavond. De extreme warmte zorgt wel voor instabielere lucht en daardoor grotere kans op onweersbuien.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Weer-topic

Berichtdoor coby6 » 26 jul 2018 17:05

Marnix schreef:Ja ik ben ook wel een liefhebber van onweer! Wie weet morgenavond. De extreme warmte zorgt wel voor instabielere lucht en daardoor grotere kans op onweersbuien.

Gelukkig. Toch wel een mooi land. Als het te heet wordt gaat het altijd onweren.
Gisteren ging ik naar een overdekt zwembad, kwam ik de buren van in de 70 tegen in het pierebadje. Ze hielden het ook niet meer uit in die flat.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten