Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 09 sep 2013 14:58

Bambi schreef:
Dit boekje was van Ledenboer. En ik had het netjes overgeschreven uit het boekje. :wink:
Hellenbroek (wat een rare naam eigenlijk :? ) was het boekje dat we hierna kregen.
'Priksleëen" ken ik niet, wat betekende dat?

Ik heb mijn jeugd allang een plekje gegeven. Onze ouders deden wat hun het beste leek, met de kennis die ze toen hadden. Het zijn ook maar mensen.
Bij ons was het ook streng, maar ik heb er geen trauma's aan over gehouden.
Ik was ook een ster in, dingen die niet mochten, stiekem te doen.
De trauma's die ik heb, zijn van gebeurtenissen na mijn jeugd.
Ik ben juist blij, dat ik uit een christelijk nest kom.
Stel je voor dat ik niet christelijk was opgevoed, dan was de ellende die ik later had meegemaakt nog zwaarder geweest. Want dan had ik het zonder God moeten doen en dan had ik erger getraumatiseerd geweest en dommere fouten gemaakt, dan nu.
Als je om je heen kijkt, zijn kinderen die ongelovig zijn opgevoed, vaak juist getraumatiseerd, door hun opvoeding. Die ouders maakten ergere fouten en die kinderen hadden geen God, om op terug te vallen.

O ha ha je had het boekje dus nog, bij mij is het verloren gegaan, denk ik.
Priksleëen betekent: preeklezen. Het is een flauwe woordspeling die ik tegenwoordig nooit meer hoor. Mijn kinderen hebben het over: we hebben vanavond K A T, gewoon afgekort dus.

Ik snap ook al die frustraties niet. Je ouders voeden je op zoals ze denken dat ze moeten doen. En ik heb het over de jaren 50/60/70, waarin ik dus (heel) jong was en dat was sowieso een heel andere tijd dan nu.
De "gewoon gereformeerden" deden ook veel dingen niet (op zondag).
Het enige dat ik echt vreselijk vond was dat stomme hoedje dat ik op moest. :( sWinters vond ik het niet erg, dan droeg iedereen een muts, maar als het bloedheet was zat ik met zo'n stom ding op mn hoofd.

Het is het topic ergernissen, nou dat was voor mij toen een ergernis. :lol:

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Ergernissen

Berichtdoor schaapje » 09 sep 2013 15:06

schelpje3 schreef:Het enige dat ik echt vreselijk vond was dat stomme hoedje dat ik op moest. :( sWinters vond ik het niet erg, dan droeg iedereen een muts, maar als het bloedheet was zat ik met zo'n stom ding op mn hoofd.

Het is het topic ergernissen, nou dat was voor mij toen een ergernis. :lol:

In de zomer een zonnehoed of een sombrero...lijkt me wel wat :lol:

Hahaha direct springt er reklame onder in beeld over hoedjes, :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Ergernissen

Berichtdoor Ruth2 » 09 sep 2013 15:16

Ik heb ook een hekel aan een hoed, iemand enig idee waarom er vrouwen zijn die geen enkel probleem hebben met het niet dragen van een hoed in de eredienst?

Als er bij ons een bijbelstudie, preekbespreking, catechesatie, kerstfeest, zangavond bijv. is draagt niemand een hoed en het vind allemaal plaats in de kerk dan voel ik me eerlijk gezegd het prettigst, dan ben ik zoals ik echt ben :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 09 sep 2013 15:23

schaapje schreef:In de zomer een zonnehoed of een sombrero...lijkt me wel wat :lol:

Hahaha direct springt er reklame onder in beeld over hoedjes, :lol: :lol:

Ik heb 2 zussen, die behoorlijk wat in leeftijd met mij schelen, en mijn moeder kocht 3 dezelfde in verschillende kleurtjes. Dus ik had dan zo'n ouwelijk ding op mn hoofd.
En swinters had ik een leuke alpino of astronautencap, (was toen helemaal hip, en eigenlijk mocht ik die van mijn pa niet naar de kerk op)
Nu heb ik in de zomer altijd een lekker luchtig zomerrieten hoedje op, ik heb ze in verschillende kleurtjes.
Ik houd niet van die slagschepen, die staan mij ook niet vind ik, bovendien blokkeer je het zicht als er iemand achter je zit.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Ergernissen

Berichtdoor schaapje » 09 sep 2013 16:00

schelpje3 schreef:Ik heb 2 zussen, die behoorlijk wat in leeftijd met mij schelen, en mijn moeder kocht 3 dezelfde in verschillende kleurtjes. Dus ik had dan zo'n ouwelijk ding op mn hoofd.
En swinters had ik een leuke alpino of astronautencap, (was toen helemaal hip, en eigenlijk mocht ik die van mijn pa niet naar de kerk op)
Nu heb ik in de zomer altijd een lekker luchtig zomerrieten hoedje op, ik heb ze in verschillende kleurtjes.
Ik houd niet van die slagschepen, die staan mij ook niet vind ik, bovendien blokkeer je het zicht als er iemand achter je zit.

Tja wel een probleem voor kinderen dan.
Maar mag er geen mooie hoofddoek op, bij ons in de gemeente was er een gezin waar moeder en schoondochter altijd een prachtige kanten hoofddoek op hadden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 09 sep 2013 16:03

Bij ons hebben de meiden vrijwel geen hoedje meer op hoor.
Ik vind die kanten omslagdoeken prachtig.
Vooral bij een rouwende vrouw. M.i. drukt dat veel beter het verdriet en rouw uit, dan zo'n joekel van een zwarte hoed.

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 09 sep 2013 17:23

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Ergernissen

Berichtdoor Ruth2 » 09 sep 2013 18:38

Dragen jullie geen hoedje oid in de kerk?

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 21 sep 2013 22:03

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Ergernissen

Berichtdoor Ruth2 » 21 sep 2013 22:08

Verklaar je nader, ik nie snap nie, ik nie goed lees nie :wink:

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 21 sep 2013 22:20

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby » 21 sep 2013 22:24

Bambi schreef:Ik erger me er de laatste dagen steeds meer aan, dat steeds meer mensen niet goed lezen wat iemand anders schrijft.

Het lijkt wel een virus dat zich langzaam uitbreidt.

Je hebt nog gelijk ook. Ik las de reactie en had niet eens door dat het een geintje was.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Ergernissen

Berichtdoor Wilsophie » 22 sep 2013 17:54

Een bedekking onder het Jodendom wil altijd zeggen dat men zich ondergeschikt maakt, niet aan God, maar aan de wet. Dat betekent het ook.
Ik erger me er niet aan, ik vind het heel mooi staan, maar men doet gewoon maar wat zonder de betekenis te kennen, het is traditie en niets meer.

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 30 sep 2013 19:24

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 30 sep 2013 23:31

die fora ook, 't zijn net kerken, geen één ervan is volmaakt. Ondanks dat het op afstand soms wat lijkt.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten