Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 04 aug 2018 19:57

hans0166 schreef:kijk in de buurt anders ook eens voor een schoon veldje waar geen honden uitgelaten worden... konijnen zijn gek op paardebloemplanten.
( overigens.. je kunt paardebloemen opkweken op dezelfde methode als witlof... is supergezond voor jezelf, in vroeger dagen ook wel aangeduid als "molsla")

Ik heb vandaag wat gevonden bij m'n ouders, maar bijna alles is dor en geel waar ik woon.
Ik probeerde een keer wat te kweken in een bak met aarde op het balkon, maar was vergeten dat konijnen ook dol zijn op graven.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 05 aug 2018 11:04

Weer geen dienst. Hiernaast zit een welvaartsevangeliekerk. La maar. Niks behoorlijks op youtube voor kinderen. Voor volwassenen hebben ze duizenden preken. Dan gaan we zelf maar bidden. Zie je die diensten in India. Iedereen zo vurig als wat. Jammer dat ze onverstaanbaar zijn.

Yoshi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Yoshi » 05 aug 2018 11:14

Hoezo weer geen dienst?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 05 aug 2018 11:21

Yoshi schreef:Hoezo weer geen dienst?

Vakantietijd of zo of de handvol mensen die er zijn hebben geen zin om te komen.
Inspirerend die lui uit India. Sprak laatst met een jongen van daar. Ze gaan elke dag erop uit om weeskinderen te voeden en het evangelie te brengen en hebben geweldige diensten en bidstonden. Versta er helaas niet veel van.

Yoshi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Yoshi » 05 aug 2018 11:24

coby6 schreef:Vakantietijd of zo of de handvol mensen die er zijn hebben geen zin om te komen.

Dus je komt aan bij de kerk, gaat plaatsnemen. De dienst had al moeten beginnen en vervolgens komt de koster met de mededeling dat iedereen naar huis kan omdat de voorganger op het laatste moment heeft besloten toch maar een dagje naar het strand te gaan?

Ik zit me even in te beelden hoe zoiets verloopt. Ben gewend dat er elke zondag viering/dienst is end at er vrij weinig kan gebeuren om dat niet door te laten gaan. Zelfs bij autopech of overlijden is er altijd wel snel een vervanger op te trommelen of neemt de lector de onderdelen die hij/zij kan doen over.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 05 aug 2018 11:36

Yoshi schreef:Dus je komt aan bij de kerk, gaat plaatsnemen. De dienst had al moeten beginnen en vervolgens komt de koster met de mededeling dat iedereen naar huis kan omdat de voorganger op het laatste moment heeft besloten toch maar een dagje naar het strand te gaan?

Ik zit me even in te beelden hoe zoiets verloopt. Ben gewend dat er elke zondag viering/dienst is end at er vrij weinig kan gebeuren om dat niet door te laten gaan. Zelfs bij autopech of overlijden is er altijd wel snel een vervanger op te trommelen of neemt de lector de onderdelen die hij/zij kan doen over.

Het is gewoon een huisgroepie. Vorige keer waren er 3 anderen. Je krijgt gewoon een mail dat het niet doorgaat.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 17 aug 2018 23:17

Koop je zo'n racebaan en dan is die auto kapot en de doos en het is heel simpel even te solderen, maar ik heb geen soldeerspullen en een wasknijper in de hens zetten gaat niet. Ach ja. Dan maar racen met 1 auto. Pech gehad.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 20 aug 2018 00:28

Praat weleens met een Amerikaan en die woont in zo'n aftandse buurt met z'n ouders van in de 90. De buren dealen drugs. Hij klaagt er al 2 jaar over. Ze kunnen niet een raam opendoen want ze braden en verkopen kip in de tuin. Een grote zooi. Zij zijn wit en dan zet ie een pro Trump bord in z'n tuin lekker slim, naast die zwarte drugsverslaafde buren. Ze hadden al eens die auto gesloopt. Nu probeerden ze ze uit te roken of zo. Giflucht binnen. Politie doet niks. Ze willen gewoon dat ze daar weggaan. En dan blijven ze daar maar zitten. De brandweer kwam en zei ook dat ze weg moesten. Ik zeg al 2 jaar ga dan weg. Ja nee oude mensjes dat kunnen ze niet. Ja hallo het zal wel moeten als het levensgevaarlijk is. Ga dan in dat andere huis zitten of bij die zus. Dan is ie weer sip omdat ik niet aardig babbel van och gut wat naar of zo. Nou ja. Zoek het maar uit. Gisteren moest ik al bidden voor die lui dat ze niet dood gingen en dan hoor ik ineens dit. Haal die lui daar toch weg.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Ergernissen

Berichtdoor hans0166 » 20 aug 2018 08:03

coby6 schreef:Praat weleens met een Amerikaan ......... Haal die lui daar toch weg.


Het amerikaanse system is wel iets heel anders dan hier natuurlijk.
The land of the free... maar voor de armeren betekent dit eigenlijk : zoek het lekker ff zelf uit"

Een Trump bord in je tuin, in zo'n buurt... tja ..lekker slim.
Als je hier Geert aan je raam plakt krijg je ook genoeg van dat soort reacties ( nee ik heb geen geert aan de muur:) )

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 20 aug 2018 14:12

hans0166 schreef:Het amerikaanse system is wel iets heel anders dan hier natuurlijk.
The land of the free... maar voor de armeren betekent dit eigenlijk : zoek het lekker ff zelf uit"

Een Trump bord in je tuin, in zo'n buurt... tja ..lekker slim.
Als je hier Geert aan je raam plakt krijg je ook genoeg van dat soort reacties ( nee ik heb geen geert aan de muur:) )

Ze wonen er al 56 jaar of zo. Was vroeger een leuke buurt en nu verpaupert het en de politie doet niets. Het verandert gewoon in een ghetto. Die ouders gaan naar een bejaardentehuis, maar dan staan ze op de wachtlijst en nu duurt het misschien nog een maand of wat. Ga dan even bij familie wonen of zo. Die mensen willen daar maar blijven zitten en rustig afscheid nemen, want vader is zo gehecht aan z'n huis. Ga daar toch weg mensen. Die zus en broer hebben een kast van een huis. Ga daar dan even zitten. Ik zei: als mijn konijnen hier er zo bij zaten als je ouders had iemand ze allang geholpen. Is toch bij de konijnen af. Doe toch eens wat. Maar misschien willen ze dat ook niet.
Snap nu wel waarom ze daar voor die Trump hebben gestemd. Het is knettergek. Ze worden gewoon uit hun huizen verdreven. Maar Trump zal er ook geen flap aan doen. Die zit zelf lekker.
Meneer de president welterusten, slaap maar lekker in uw mooie witte huis. Die vader heeft nog in de Tweede Wereldoorlog gevochten om Europa te bevrijden en nu wordt ie z'n huis uitgerookt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 24 aug 2018 14:32

Ik trof vandaag in verschillende winkels chagrijnig winkelpersoneel.
Soms begrijp je opeens waarom mensen liever online winkelen. :roll:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Yoshi » 24 aug 2018 14:54

Chaya schreef:Ik trof vandaag in verschillende winkels chagrijnig winkelpersoneel.
Soms begrijp je opeens waarom mensen liever online winkelen. :roll:

Als ik niet online winkel dan ga ik graag naar Duitsland. Daar weet het winkelpersoneel nog wat service is.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 24 aug 2018 14:57

Yoshi schreef:Als ik niet online winkel dan ga ik graag naar Duitsland. Daar weet het winkelpersoneel nog wat service is.

Ik tref dit niet zo vaak. Maar nu op rij, toevallig, en dat is heel vervelend winkelen.
Ik ga deze winkels ook niet mijden, want de eigenaar weet hier niet van.
Maar soms meld ik het later, bij gelegenheid.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 24 aug 2018 15:03

Chaya schreef:Ik trof vandaag in verschillende winkels chagrijnig winkelpersoneel.
Soms begrijp je opeens waarom mensen liever online winkelen. :roll:

Een Amerikaanse vrouw op een forum zat eens te klagen dat ze altijd gelijk van die vriendelijke praatjes gaan maken in de winkel. Ik zei: Daar heb je hier geen last van.
Die vrouw van de Jumbo was heel aardig trouwens vandaag. Ik had 3 manden vol en ze haalde ineens een karretje voor me en hielp me laden.
Toch maar naar Jumbo.
https://m.youtube.com/watch?v=riZRvGuXrcQ

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Ergernissen

Berichtdoor hans0166 » 26 aug 2018 16:14

coby6 schreef:Toch maar naar Jumbo.


de Jumbo komt naar mij :) geldt dat ook?

doe nu sinds begin dit jaar de meeste boodschappen online bij hen, vindt het verbazingwekkend hoe vriendelijk het bezorgteam altijd is. En niet van dat neppe overdreven gedoe, maar to the point en netjes.
Ben eerlijk gezegd dit bij mijn vorige "hofleverancier" niet tegengekomen, meesten daar hebben iets van desinteresse over zich.; zo snel mogelijk je boodschappen , en vooral geen vragen stellen. :shock:


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten