Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor MoesTuin » 08 mei 2018 10:48

Zon overgoten sla vanuit de moestuin.
De sla staat nu nog te zonnen en wordt kort voor het bereiden uit de zon gesneden :mrgreen: :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Chaya » 08 mei 2018 12:55

Met dit warme weer ziet de avondmaaltijd er wat "zuidelijker" uit.
Gisteravond visspiesjes met gebakken aardappelen en witlofsalade.
Vanavond maak ik gehaktspiesjes met tzatziki (1 van de weinige keren dat ik knoflook gebruik in de keuken) bietjessalade en gepofte aardappel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 08 mei 2018 19:51

naamloos schreef:Oww, haha. Ik had een veel leukere theorie in mijn hoofd, maar die gaat niet op begrijp ik.

Vanavond dan maar een courgetteschotel.
Ik kan al net snijwerk in mn tuinstoel doen, en dan mik ik het de oven in.
Weinig verlies van zon-minuten. :D


Doe je morgen tuinbonen. :wink:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor naamloos » 08 mei 2018 21:27

pindas83 schreef:Doe je morgen tuinbonen.
Wie weet, misschien overmorgen.
kBen nog steeds bezig met de courgetteschotel. Zware arbeid met deze heerlijke temperaturen.
Dan doe je even je ogen dicht, en opeens vraag je je daarna af of het werkelijk een courgette is wat je in je handen hebt.
Ik denk dat ik er maar een bejaard soepje van ga mixen.
Intussen heb ik mezelf op de been (nou ja, meer mn zitvlak) gehouden met een banaan. (best een klus om die schil eraf te krijgen hoor)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Chaya » 09 mei 2018 09:34

pindas83 schreef:Doe je morgen tuinbonen

naamloos schreef:Wie weet, misschien overmorgen.

Ik heb ze nog niet in de winkel zien liggen. Bovendien zijn tuinbonen behoorlijk bewerkelijk, zeker als je ze dubbel dopt. (alhoewel dit niet hoeft met de eerste, jonge boontjes)
Verse tuinerwtjes zijn ook zo lekker.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 09 mei 2018 09:45

naamloos schreef:Wie weet, misschien overmorgen.
kBen nog steeds bezig met de courgetteschotel. Zware arbeid met deze heerlijke temperaturen.
Dan doe je even je ogen dicht, en opeens vraag je je daarna af of het werkelijk een courgette is wat je in je handen hebt.
Ik denk dat ik er maar een bejaard soepje van ga mixen.
Intussen heb ik mezelf op de been (nou ja, meer mn zitvlak) gehouden met een banaan. (best een klus om die schil eraf te krijgen hoor)


:mrgreen:
Hoe was je bejaardensoep? Of was de banaan al voldoende?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 09 mei 2018 09:48

Chaya schreef:Ik heb ze nog niet in de winkel zien liggen. Bovendien zijn tuinbonen behoorlijk bewerkelijk, zeker als je ze dubbel dopt. (alhoewel dit niet hoeft met de eerste, jonge boontjes)
Verse tuinerwtjes zijn ook zo lekker.


Ik zou het niet weten. Ik heb ze een paar keer uit het vriesvak gehad maar daar vond ik niets aan. Mn moedertje maakte het volgens mij ook praktisch nooit.
Vanavond wordt het witlof met ham en kaas uit de oven. Een vegetarische maaltijd dus aangezien ik er verder geen echt vlees bij heb.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Chaya » 09 mei 2018 10:00

pindas83 schreef:Ik zou het niet weten. Ik heb ze een paar keer uit het vriesvak gehad maar daar vond ik niets aan. Mn moedertje maakte het volgens mij ook praktisch nooit.
Vanavond wordt het witlof met ham en kaas uit de oven. Een vegetarische maaltijd dus aangezien ik er verder geen echt vlees bij heb.

Uit de diepvries is niet te vergelijken. Jonge boontjes, gekookt in melk, zijn heerlijk.
En als je ham gebruikt, is het niet echt een vegamaaltijd hoor. Dan zit er een varkentje in. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 09 mei 2018 10:42

Chaya schreef:Uit de diepvries is niet te vergelijken. Jonge boontjes, gekookt in melk, zijn heerlijk.
En als je ham gebruikt, is het niet echt een vegamaaltijd hoor. Dan zit er een varkentje in. :wink:


Ik vind vleeswaren, spekkies etc. niet echt meetellen eigenlijk.
Het zou ook betekenen dat ik nooit eens vegetarisch eet en nu kan ik met trots zeggen dat ik dat van tijd tot tijd heel bewust wel doe.

Jonge boontjes in de melk, het klinkt niet verkeerd. Een lekker stukje kalfsvlees zou daarbij niet misstaan!

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor blijblij » 09 mei 2018 10:59

pindas83 schreef:Ik vind vleeswaren, spekkies etc. niet echt meetellen eigenlijk.
Het zou ook betekenen dat ik nooit eens vegetarisch eet en nu kan ik met trots zeggen dat ik dat van tijd tot tijd heel bewust wel doe.


Bijzonder! Bewust vega eten, maar dan wel met vlees =D>
Ik ben geen vega, maar eet max 2-3 keer vlees bij de warme maaltijd (vleeswaren op brood tellen niet mee :lol:)
Vandaag couscous met groententajine, morgen rijst met zwarte bonensaus en vrijdag groentesoep met stokbroodje kaas uit de oven.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 09 mei 2018 12:27

blijblij schreef:Bijzonder! Bewust vega eten, maar dan wel met vlees =D>
Ik ben geen vega, maar eet max 2-3 keer vlees bij de warme maaltijd (vleeswaren op brood tellen niet mee :lol:)
Vandaag couscous met groententajine, morgen rijst met zwarte bonensaus en vrijdag groentesoep met stokbroodje kaas uit de oven.


Ik eet meestal maar 1 keer vlees bij de warme maaltijd. Soms 2 als mn vrouw niet meer hoeft. 3 keer vind ik wat overdreven, je moet ook aan de CO2 uitstoot denken.
Couscous is iets wat wij nooit eten, gewoon uit principe niet. Islamisering begint vaak in kleine dingen maar is hellend vlak!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor naamloos » 09 mei 2018 13:22

pindas83 schreef:Hoe was je bejaardensoep? Of was de banaan al voldoende?
Hmm, de bejaardensoep is nog even afwachten. Die heeft mn man naar binnen gelepeld, tot nog toe geen klachten.
Voor mij was de banaan genoeg (de zak chips later op de avond niet meegerekend)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Nickname
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2015 15:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Nickname » 09 mei 2018 16:01

Na 2 dagen niet gekookt te hebben, vanavond maar eens Hollandse pot; aardappels sperziebonen en kipfilet. Als ik 17.30 wil eten mag ik nu wel beginnen ](*,)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor naamloos » 09 mei 2018 16:12

Hahaha, `mijn man heeft besloten dat er vanavond patat plus kroketten op het menu staat.
Dus daar maak ik uit op dat hij geen nadelige gevolgen heeft gehad van mn bejaardensoep.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 09 mei 2018 17:05

MoesTuin schreef:Zon overgoten sla vanuit de moestuin.
De sla staat nu nog te zonnen en wordt kort voor het bereiden uit de zon gesneden :mrgreen: :D

Je hebt nog echt een moestuin ook!


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten