Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Bruno

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 17:32

Niets gegeten.
1L koffie gedronken, een Tao drankje en een Cola zero lemon.

Ik heb eens research gedaan in mijn eetgewoontes. Wat blijkt? Je mag veelal zaken niet combineren omdat het ene een langere verteringstijd dan het andere heeft.

Ik overweeg sterk over te stappen naar een veganistische levensstijl. Als je zou zien wat ze met ons eten en keldij uitspoken... Goedkoop betaalt elders een dure prijs. In de Action Shop hebben ze al een briefje van een kind gevonden dat smeekte om hulp om de kinderarbeid in land van herkomst aan te kaarten. Als het maar goedkoop is he?

Ik heb nog vakantiewerk gedaan in de voeding en op latere leeftijd bovenop mijn full time part time bijverdiend in de varkenssector.
Bijna de helft wordt niet verdoofd geslacht hoor. Die worden gewoon ondersteboven gehangen om dood te bloeden sommige gaan nog bij vol bewustzijn in een kokend bad.

Dan heb je nog de overproductie in deze wegwerpmaatschappij.
Ja, ik denk dat ik mij lekker sullig ga gedragen met een bietensapje in de hand. Het is niet dat ik nog veel calorieën verbrand. :)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 07 jun 2018 20:51

Het gaat goed deze week. Mijn moeder zal trots op me zijn. Yummie. Lekkere broccoliroosjes uit de groentetuin in de diepvries. 5 minuutjes in de magnetron. Plakkie kaas erop.
Binnenkort houd ik een refoweb etentje.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Johan100 » 07 jun 2018 21:29

mohamed schreef:Ik dacht laat me ook even ouwehoeren met je 'God geeft ons voedsel' want daar merken hongerige kinderen weinig van.

Het is idd erg dat wij zoveel verkwisten en zeuren over eten terwijl er kinderen honger lijden. Werk aan de winkel dus voor de maatschappij.

Het punt was eigenlijk dat als je voedsel krijgt je het van God krijgt, maar dat wil niet zeggen dat het vanzelfsprekend is dat een ieder voedsel krijgt.Wees dan extra blij met wat je wel krijgt en ga niet zeuren. In de oorlogswinter aten ze bloembollen.

Toch? Of hoe zie jij dat?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 07 jun 2018 21:34

Hoor je me zeuren over voedsel dan?

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 07 jun 2018 21:36

coby6 schreef:Het gaat goed deze week. Mijn moeder zal trots op me zijn. Yummie. Lekkere broccoliroosjes uit de groentetuin in de diepvries. 5 minuutjes in de magnetron. Plakkie kaas erop.
Binnenkort houd ik een refoweb etentje.

Nou, het moet niet gekker worden! Wat is er gebeurd met lekker makkelijk?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 07 jun 2018 21:44

mohamed schreef:Hoor je me zeuren over voedsel dan?

Natuurlijk niet. Je hoeft dat voer van mij niet te eten. :lol:

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 07 jun 2018 21:49

coby6 schreef:Natuurlijk niet. Je hoeft dat voer van mij niet te eten. :lol:

Nee, juist daarom durfde ik zo stellig te zijn. 8)

Bruno

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Bruno » 08 jun 2018 08:59

Johan100 schreef:Het is idd erg dat wij zoveel verkwisten en zeuren over eten terwijl er kinderen honger lijden. Werk aan de winkel dus voor de maatschappij.

Het punt was eigenlijk dat als je voedsel krijgt je het van God krijgt, maar dat wil niet zeggen dat het vanzelfsprekend is dat een ieder voedsel krijgt.Wees dan extra blij met wat je wel krijgt en ga niet zeuren. In de oorlogswinter aten ze bloembollen.

Toch? Of hoe zie jij dat?


De honger in de wereld is ironisch genoeg dan ook veroorzaakt door humanitair te zijn.
Dweilen met de kraan open, halve maatregelen, ... Typische mentaliteit van gutmenschen die ‘s avonds hun geweten kunnen sussen in hun bedje. Maar wanneer een agent, politieker, burger de druk ervan op de schouders krijgt en dit benoemt, dan krijgt die geen ondersteuning neen. Dan gaat de gutmensch die alle overlast veroorzaakte de agent, politieker, burger nog meer kopje onder duwen door meer problemen te veroorzaken. Gutmenschen verheerlijken zichzelf hierdoor en slapen er beter van hun eigen medemens kapot te maken door armoede en honger te faciliteren in de wereld.

Wij aten inderdaad alles wat we kregen in oorlogstijden. Wanneer iemand eisen gaat stellen in oorlogstijden mag je je wel eens vragen of deze een vluchteling of een invasieve haji is.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor naamloos » 08 jun 2018 09:06

pindas83 schreef:Ik hoop dat jullie huwelijk deze tweedaagse beproeving gaat doorstaan. Voor vele zou eenmaal zo ‘n maaltijd al reden genoeg zijn om in de pannen van de buurvrouw te gaan koekeloeren.
Er zijn dingen waar zelfs bier geen oplossing voor is naamloos.
Eet smakelijk!
Ach pinda, het gras is bij een ander niet altijd groener. Zeker bij onze buurvrouw niet als ik dat en toe eens zo hoor en ruik!
Maar de soep viel zo goed in de smaak dat hij om meer vroeg. (kan ook zijn dat hij nog honger had, dat heb ik maar niet gevraagd)

Vanavond wordt het macaroni.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 12 jun 2018 18:15

naamloos schreef:Ach pinda, het gras is bij een ander niet altijd groener. Zeker bij onze buurvrouw niet als ik dat en toe eens zo hoor en ruik!

Ja joh? Is het een allochtoonse vrouw? (of mag ik dat niet vragen?)
Die houden er nog wel eens vreemd riekende spijzen op na.


Maar de soep viel zo goed in de smaak dat hij om meer vroeg. (kan ook zijn dat hij nog honger had, dat heb ik maar niet gevraagd)

Verstandig. Als een man aan het foerageren is moet je hem niet lastigvallen met onzinnige vragen :wink:

Vanavond wordt het macaroni.

poeh das lang geleden voor mij. Vroeger aten we het thuis met regelmaat maar ik kan me niet heugen dat ik het ooit zelf klaargemaakt heb. Meestal spaghetti of die andere dikkere slierten.. of penne.

Vanavond waren het bruine bonen.


Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Chaya » 13 jun 2018 13:42

coby6 schreef:Het gaat goed deze week. Mijn moeder zal trots op me zijn. Yummie. Lekkere broccoliroosjes uit de groentetuin in de diepvries. 5 minuutjes in de magnetron. Plakkie kaas erop.
Binnenkort houd ik een refoweb etentje.

Weet wat je zegt Coby, er zitten hier lekkerbekken, alleseters, strenge vega's, zie daar maar eens mee tussen de rotsen te laveren. :mrgreen: ;/
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 13 jun 2018 20:57

Vanavond was het spaghetti Carbonara, maar helaas was ik wat uitgeschoten met de olijfolie waardoor het nogal vet was. ](*,)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor MoesTuin » 14 jun 2018 09:20

coby6 schreef:Het gaat goed deze week. Mijn moeder zal trots op me zijn. Yummie. Lekkere broccoliroosjes uit de groentetuin in de diepvries. 5 minuutjes in de magnetron. Plakkie kaas erop.
Binnenkort houd ik een refoweb etentje.


Heerlijk Coby
Momenteel heb ik het ook voor het uitkiezen uit eigen moestuin
Vandaag worden het veel aardbeien (op wit brood met beetje suiker 8) ) en vanavond aardappelen met tuinbonen en rode bessen toe uit eigen tuin....morgen peultjes zo lekker en zacht van smaak.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor naamloos » 14 jun 2018 11:00

pindas83 schreef:Ja joh? Is het een allochtoonse vrouw? (of mag ik dat niet vragen?)
Die houden er nog wel eens vreemd riekende spijzen op na.
Haha, inderdaad een allochtoon. Maar ze heeft de Nederlandse frituurpan pan ontdekt waar ze vrijwel dagelijks gebruik van maakt.
Het walmt en stinkt, dus ik verdenk haar ervan dat ze zelfs het vet niet ververst.
pindas83 schreef:Verstandig. Als een man aan het foerageren is moet je hem niet lastigvallen met onzinnige vragen
Als je niet zeker bent van het antwoord, daarna ook maar liever niet. :D
pindas83 schreef:poeh das lang geleden voor mij. Vroeger aten we het thuis met regelmaat maar ik kan me niet heugen dat ik het ooit zelf klaargemaakt heb. Meestal spaghetti of die andere dikkere slierten.. of penne.
Spaghetti vind ik prima smaken, maar het eet zo lastig.
Dan heb ik met moeite wat om mn vork heen gekruld, en dan valt het gehakt er weer af.
pindas83 schreef:Vanavond waren het bruine bonen.
Heb ik gisteren ook op, vandaag bieten.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 14 jun 2018 14:42

naamloos schreef:Haha, inderdaad een allochtoon. Maar ze heeft de Nederlandse frituurpan pan ontdekt waar ze vrijwel dagelijks gebruik van maakt.
Het walmt en stinkt, dus ik verdenk haar ervan dat ze zelfs het vet niet ververst.

Jak! Op mijn vorige adres stonk de hele straat naar frituurvet op zondagavond. Een walgelijke geur die mijn eetlust direct verpest. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat ik niet een frituurpan heb. De keren dat ik sporadisch patat eet haal ik het liever op.

Vanavond worden het twee boterhammen met pindakaas en een glas melk.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten