Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor MissF » 25 aug 2016 15:09

Ik heb een abonnement op Elly's choice genomen, nu ben ik bezig in Onverminderd.
Zo lees ik nog eens boeken die ik anders nooit uit zou kiezen in de bieb denk ik
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Chaya » 25 aug 2016 15:32

MissF schreef:Ik heb een abonnement op Elly's choice genomen, nu ben ik bezig in Onverminderd.
Zo lees ik nog eens boeken die ik anders nooit uit zou kiezen in de bieb denk ik

Ik vind een e reader niet prettig. Ik ben nog van het ouderwetse boek. :D
Ik lees veel recensies, blogs over boeken, in de krant, diverse bladen.
Ik bekijk altijd de nieuwe aanwinsten (via internet) in de bieb, soms heb ik een goede auteur ontdekt en kun je via de keuzetoets van de bieb ook uit andere boeken kiezen, die in het zelfde genre uitkomen.
Verder is het best persoonlijk. Ik kijk of de titel pakkend is, dan blader ik er even in, lees wat korte passages.
Is het onderwerp boeiend? In welk land speelt het zich af?
Ik houd niet zo van de scandinavische literatuur nl.
Als het boek toch tegenvalt, lees je het dan desondanks toch helemaal uit of klap je het dicht (letterlijk of figuurlijk)?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor MissF » 25 aug 2016 15:46

Ik wilde er ook niet aan, tot ik een e-reader voor mijn verjaardag kreeg en ik lees opeens véél meer. Ik vind het zo heerlijk, nooit tekort aan boeken. De bieb kost hier nu 65 euro per jaar. Voor mijn abonnement van 10 boeken per maand betaal ik 35 of 36 per jaar. Het neemt amper ruimte in op vakantie, ik neem hem ook vaak mee in mijn tas, zodat ik overal even kan lezen.
Zelf lees ik een boek niet verder als het me niet boeit, dan zoek ik een andere uit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor smArtjan » 06 sep 2016 05:24

Ik heb net 'The world acoording to Clarkson - Is it really too much to ask?' uit. Ik kan Jeremy's haarscherpe observaties, vergelijkingen en bewoordingen over zaken waar hij het niet mee eens is, wel waarderen. Zeker als je je dingen goed in kan beelden en niet bang bent voor onverbloemd taalgebruik dan is dit een ideaal boek om je Engels weer eens op te poetsen! :mrgreen:

Momenteel ben ik bezig in 'Wake up!' Een erg goed boek, met eveneens zeer scherpe observaties, overigens wel van een heel ander kaliber dan voorgaand boek! Ik leer er in ieder geval een hoop van op geestelijk gebied! Absoluut een aanrader voor iedere RW'er die een beetje zelfkritiek aan kan! :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2016 15:46

In de boekhandel met een paar dikke pillen over de Holocaust en de geschiedenis van de (afrikaanse) slavernij). Ik ben blijkbaar in zo'n bui...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 10 sep 2016 11:04

Mortlach schreef:Niet momenteel, maar hopelijk binnenkort: Dit boek Writings of Ancient Egypt, vertaald door Toby Wilkinson, auteur van de zeer leesbare Rise and Fall of Ancient Egypt.


Dit boek momenteel en het is echt heel erg goed. Een heel bijzonder kijkje in de geest van de echte oude Egyptenaren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Yoshi » 11 sep 2016 20:12

In het verleden eens het laatste boek van Harry Potter gelezen omdat ik niet kon wachten op de laatste film.
Nu maar eens met het eerste boek begonnen.

mohamed

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor mohamed » 15 sep 2016 20:12

De Koran. Leuk boek!

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor dalethvav » 18 sep 2016 19:57

Momenteel "De Messias leren" van Edjan Westerman aan het lezen. Een subliem boek.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 25 sep 2016 17:19

Yoshi schreef:In het verleden eens het laatste boek van Harry Potter gelezen omdat ik niet kon wachten op de laatste film.
Nu maar eens met het eerste boek begonnen.

Ik heb het eerste boek gelezen en dat vond ik wel aardig maar niet meer dan dat. De trilogie van Natalie Koch over een studente aan een magische universiteit bevalt me een stuk beter: veel meer uitwerking van de magische wereld en de ethiek die daarbij komt kijken, erg goed gedaan. (al zullen refo's boeken over magie wel vermijden, is het niet?)

Ik lees momenteel (onder andere) de biografie van Marga Klompé, de eerste vrouwelijke minister van Nederland. Het is erg leesbaar voor geschiedenis-leken en ik vind het tot nu toe zeer interessant.

Yoshi

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Yoshi » 25 sep 2016 17:45

Bedankt voor de boekentip. :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2016 16:07

Christendom Destroyed. Europe 1517-1648

Over de 80-jarige oorlog en de gevolgen van de reformatie. Maar tjonge, het is een pittige schrijfstijl en ik weet nog niet zeker of ik het doorzet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2016 22:03

Mortlach schreef:Christendom Destroyed. Europe 1517-1648

Over de 80-jarige oorlog en de gevolgen van de reformatie. Maar tjonge, het is een pittige schrijfstijl en ik weet nog niet zeker of ik het doorzet.


Nou, ik heb het opgegeven. Na 80 pagina's ging het nog steeds nergens over en ik had geen zin in nog 600 pagina's meer van hetzelfde.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JongeLeerling
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 sep 2016 18:52

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor JongeLeerling » 20 okt 2016 21:25

Gelezen:
* Bethel en Pniel van Ds. A. Moerkerken (GG)
Dat er standen in het genadeleven zijn, ben ik het eens met de schrijver. Het onderscheid tussen Bethel en Pniel in het leven van Jakob is aannemelijk bij de gemaakte exegese. Alleen is het niet de meest gangbare uitleg van de gebeurtenissen. Een interessante vraag is wat er gebeurt te Bethel. Is het alleen de heilsopenbaring, ten diepste de openbaring van Christus, aan Jakob? Of is Bethel ook de toepassing van Christus aan Jakob?
* Davids reislied van Ds. J. Roos (GGiN)
Zeven preken over Psalm 23. Rijke Christusprediking , waar een mens als een allesmissend, verloren zondaar gewezen wordt op de noodzaak van kennen van Christus. En waarin Gods volk onderwezen wordt in de heilgeheimen van het genadeverbond. Schriftuurlijk-bevindelijke prediking. Aanbevolen!

Aan het lezen:
* In stilheid tot U van Ds. E. du Marchie van Voorthuysen (OGGiN)
* De gangen van mijn God en Koning van Ds. J. Mijnders (GG)
* In Uw spoor van Ds. A.T. Huijser (GG)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elbert » 07 nov 2016 22:10

Afbeelding
Een interessant boek, omdat ik in de opkomst van Hitler, ondanks dat ik daar voorzichtig in wil zijn, toch ook helaas herkenningspunten zie bij de huidige populistische tendens in de politiek.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten