Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Boeken!

Berichtdoor elburger » 30 jul 2017 12:46

Lees momenteel de HC van van der Groe.
Mooie predicaties.
echt zwart wit en niets dr tussen in.
Hij zegt zoals het het hoort.
Je kunt geen halve christen zijn, of alleen op zondag een christen.
Christen ben je dag en nacht 24/7.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elbert » 31 jul 2017 13:54

Eindelijk een boek met een no-nonsense visie op milieubeleid:
Afbeelding
Veel gaat in tegen wat de traditionele milieubeweging vertelt, maar ik denk dat de zienswijze van dit boek een stuk werkbaarder is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 31 jul 2017 19:02

naamloos schreef:Na 'eindeloos bewustzijn' van Pim van Lommel nu 'wat een stervend brein niet kan' van Titus Rivas.

En wat vond je van 'Eindeloos bewustzijn'? Ik vond het zeer indrukwekkend en heb ik inmiddels meer rond dit thema gelezen:
https://lalageleest.wordpress.com/2013/09/15/bijna-dood-ervaringen/
https://lalageleest.wordpress.com/2016/11/02/levenseinde/

Zelf ben ik nu bezig in het eerste deel van de heruitgegeven autobiografie van Konstantin Paustovski. Zijn leven als kind in het Rusland van 1900 is sprookjesachtig en zeer mooi beschreven. Dus ik raad het nu al aan anderen aan :)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 03 aug 2017 11:31

Lalage schreef:En wat vond je van 'Eindeloos bewustzijn'? Ik vond het zeer indrukwekkend en heb ik inmiddels meer rond dit thema gelezen:
https://lalageleest.wordpress.com/2013/ ... rvaringen/
https://lalageleest.wordpress.com/2016/ ... venseinde/
Heel interessant. Ik heb intussen nog een aantal boeken over dit onderwerp gelezen, en recensies van tegenstanders als Dick Swaab enzo.
Voor zover ik het kan bekijken maken de tegenstanders net zo'n soort fout als creationisten. Die zeggen dat evolutie niet kan omdat het niet klopt met de Bijbel, en zij zeggen dat het voortbestaan van het bewustzijn, de geest niet kan los van het lichaam omdat dat niet klopt met hun wetenschap.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Boeken!

Berichtdoor Boekenlezer » 07 aug 2017 09:50

Evolutie en christelijk geloof staat de laatste tijd weer volop in de belangstelling. Dat is duidelijk te merken in de christelijke kranten. Prof. dr. Gijsbert van den Brink heeft een boek geschreven met de titel En de aarde bracht voort. In dat boek ben ik momenteel bezig.

Afbeelding

Op de website van Logos staan de reacties keurig opgesomd, die dit boek heeft opgeroepen. Dat was natuurlijk te verwachten, dat een boek als dit nogal wat reacties oproept!

Er zit ook een boek aan te komen van prof. dr. M.J. Paul: Oorspronkelijk. Dat boek wil ik ook gaan lezen. Als ik de website van de Banier mag geloven, komt dit boek ook als e-boek! Fijn, want een ruimte innemend papieren boek erbij zie ik niet zo zitten in mijn overvolle woning.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Boeken!

Berichtdoor Chaya » 07 aug 2017 10:53

Boekenlezer schreef:Als ik de website van de Banier mag geloven, komt dit boek ook als e-boek! Fijn, want een ruimte innemend papieren boek erbij zie ik niet zo zitten in mijn overvolle woning.

En het scheelt vijf eurootjes d:)b
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Boeken!

Berichtdoor pindas83 » 13 aug 2017 18:49

In de vakantie begonnen met 'Koorst' van Deon Meyer. Schrijver was mij geheel onbekend maar tot nog toe is het een boeiend verhaal.

Eerder las ik Vespasianus, Furie van Rome (deel 7 (voorlopig het laatste deel) van Fabrie.
Een mix van echte geschiedenis en een beetje inlegkunde van de schrijver maakt het een boekenserie die makkelijk wegleest.
Interressant om een blik te krijgen in de wereld die zich rond Christus tijd daar afspeelde.

Als je een zwakke maag hebt is het niet aan te bevelen want de schrijver schroomt niet om,met name de gevechtscenes, zonder enige terughoudendheid uit de doeken te doen!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2017 16:30

Net uit: Final Solution: The fate of the Jews 1933-1949 van David Cesarani. Indrukwekkend en ontzettend deprimerend. Mijn standaard antwoord als mensen vroegen wat ik er van vond was "Ik ben op pagina 600 en het is 600 pagina's geleden opgehouden met leuk zijn"

Nu bezig in: Trafalgar: Countdown to Battle 1803-1805 van Alan Schom. Net begonnen dus kan er nog niet heel veel van zeggen, maar het is erg vlot geschreven en neemt geen blad voor de mond.

Op het verlanglijstje:
- Somme: Into the Breach van Hugh Sebag-Montefiore - net een paar uur podcast geluisterd over de Eerste Wereldoorlog, dus dat vult dat mooi aan.
- City of Fortune over Venetië als handelsgrootmacht
- Een boek over de vroege geschiedenis van de Britse marine, ben de titel even kwijt.
- The rape on Nanking over de val van de chinese stad Nanking in 1937 en de moord op 300 000 chinezen door de Japanners.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor dalethvav » 11 sep 2017 11:39

Na "Bilderdijk en het Jodendom" van L. Engelfriet, gisteren begonnen aan "Jezus de Verborgene" deel I van F de Graaff. Tot nu toe een indrukwekkend boek.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 18 sep 2017 15:27

Pas gelezen: "Elk moment leven we nog" van Tom Malmquist.
Een enorme afknapper als je iets verwacht richting "Donderdagmiddagdochter" van Stevo Akkerman.
Een hoop gevloek ook. Wat mij betreft: een dikke afrader. (ik vond het zonde van mn geld)

Ik ben nu in ''geleid door het licht'' bezig, van Betty J.Eadie. Dat gaat over een BDE.
En daarna liggen er nog 2 van Kuitert op me te wachten.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor henkie » 18 sep 2017 21:43

'Het lied van de nachtegaal'
Het is niet best daar in Eritrea. :cry:

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Boeken!

Berichtdoor elburger » 20 sep 2017 07:59

De oorlog was mijn erfenis

Tijdens mij vakantie vorige week heb ik het boek: De oorlog was mijn erfenis. gelezen
Het waargebeurde verhaal over een een verzetsgroep in de omgeving van Varsseveld.
Het gaat niet alleen over de oorlog maar ook over de liefde Gods die de nabestaanden van de geliquideerden hebben mogen ervaren.
De naaste liefde ook tegenover de Duitsers.
Boek is een biografie van Lex Meerhof en geschreven door Geke Imadi.
Een aanrade.r
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 23 sep 2017 08:23

naamloos schreef:Ik ben nu in ''geleid door het licht'' bezig, van Betty J.Eadie. Dat gaat over een BDE.

en wat vind je ervan? Ik heb het vervolg ook gelezen.

Dit jaar zit ik in de lezersjury van de ECI literatuurprijs. Daarom lees ik nu Yucca van Peter Terrin en Halleluja van Annelies Verbeke.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 23 sep 2017 11:42

Lalage schreef:en wat vind je ervan? Ik heb het vervolg ook gelezen.

Dit jaar zit ik in de lezersjury van de ECI literatuurprijs. Daarom lees ik nu Yucca van Peter Terrin en Halleluja van Annelies Verbeke.
Ik was wel blij dat ik eerst boeken als die van Pim van Lommel had gelezen, anders had ik het ws aan de kant gelegd.
Ze vertelt (vertaald?) haar verhaal helemaal in de 'christelijke geloofstaal'.
Als ze een andere geloofsovertuiging had gehad, of atheïst was geweest, zou ze ms dingen anders hebben geplaats die nu automatisch gelegd worden op de plek waar het past in het christelijk geloof.
Verder wel erg veel details en uitleg van "de overzijde" wat natuurlijk niet te controleren valt, en waarvan sommige dingen naar mijn mening gewoon niet kunnen kloppen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2017 20:15

In de tussentijd The rape on Nanking gelezen: voor als je echt iets deprimerends wilt lezen. (en ja, dat zeg ik NA dat boek over de Holocaust)

Nu bezig in The History of Christianity, erg goed tot nu toe en leuk om te lezen waar het allemaal vandaan komt. De schrijver is historicus en 'christen-vriendelijk', maar lijkt niet belast met allerhande dogma's en dan krijg je een vrij neutraal geschiedkundig overzicht mét alle knelpunten waar niet per se een gewrongen oplossing voor hoeft te worden gezocht. Allemaal zeer verhelderend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten