Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Tonny
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 sep 2023 14:50

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Tonny » 08 feb 2024 21:54

'De vijand rukt vast aan' van ds v Reenen
'Zie, ik kom spoedig' van Wim Grandia
'Zie, Ik sta aan de deur en ik klop' van Mc Cheyne
'Daniel, profeet van het rijk van God' van Westerink.

Dit alles voor mijn bij bijbelstudie van het bijbelboek 'openbaring'. Maar ik lees vaak meerdere boeken door elkaar.

Daarnaast lees ik de roman Corinnes toekomst van Paula Stern, maar die pakt me nog niet zo.
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 12 mar 2024 08:24

Momenteel lees ik een reformatorische roman van Nelleke Wander. Dat leest lekker weg, maar het is wel érg braaf.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Jess » 12 mar 2024 21:11

Lalage schreef:Momenteel lees ik een reformatorische roman van Nelleke Wander. Dat leest lekker weg, maar het is wel érg braaf.


:mrgreen:

Om mijn algemene ontwikkeling wat bij te schaven heb ik een weekend abonnement genomen op het N.D. maar nu kom ik helemaal niet meer aan boeken lezen toe. Door de week de digitale versie op m'n telefoon.

Mijn voornemen om meer boeken te lezen dit jaar is ernstig gestrand, ik heb er nog niet 1 uit. Ik ben begonnen in " De Schipper " van Devin Murphy maar het schiet maar niet op met lezen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2024 00:20

Jess schreef::mrgreen:

Om mijn algemene ontwikkeling wat bij te schaven heb ik een weekend abonnement genomen op het N.D. maar nu kom ik helemaal niet meer aan boeken lezen toe. Door de week de digitale versie op m'n telefoon.

Mijn voornemen om meer boeken te lezen dit jaar is ernstig gestrand, ik heb er nog niet 1 uit. Ik ben begonnen in " De Schipper " van Devin Murphy maar het schiet maar niet op met lezen.


Hm als de krant zoveel tijd kost moet je je afvragen wat je het belangrijkst vindt. Ik herken het trouwens wel, ik neem me elke zomer na een paar weken veel lezen weer voor om dat vast te houden, maar merk dat ik moet kiezen maar ik mijn ontspannen vrije tijd aan besteed. Diverse media strijden om de aandacht, tv, boeken, games en vaak verliezen de boeken het dan toch. Het enige wat wel helpt is dat ik een ereader heb en als ik aan het reizen ben of zo of een dagje naar de sauna neem ik die mee en zo kom ik af en toe wel aan lezen toe. Eindelijk deel 1 van Robert Jordans Wheel of Time uit (800 bladzijden) en nu kan in eindelijk Pa Salt (Zeven Zussen deel 8) gaan lezen.

De oudste ondertussen De Geheimen van het Wilde Woud (Tonke Dragt) aan het voorlezen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2024 09:45

Ik weet dat veel mensen liever tv kijken dan lezen. Voor mij is dat veel te passief. Tijdens het tv kijken doe ik altijd ook wat anders: eten of puzzelen of haken. Maar ja, dan zie je het weer niet zo goed, dus dan mis je dingen. Nee, geef mij maar een boek. Dan kan je je eigen tempo bepalen.

Wat ik ook mooi vind aan boeken is dat je vaak in de gedachten van een ander meegaat. Bij een film moet je maar raden hoe de personages de scène ervaren. Bij een boek ga je er helemaal in mee en begrijp je beter waarom mensen bepaalde keuzes maken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2024 12:52

Lalage schreef:Ik weet dat veel mensen liever tv kijken dan lezen. Voor mij is dat veel te passief. Tijdens het tv kijken doe ik altijd ook wat anders: eten of puzzelen of haken. Maar ja, dan zie je het weer niet zo goed, dus dan mis je dingen. Nee, geef mij maar een boek. Dan kan je je eigen tempo bepalen.

Wat ik ook mooi vind aan boeken is dat je vaak in de gedachten van een ander meegaat. Bij een film moet je maar raden hoe de personages de scène ervaren. Bij een boek ga je er helemaal in mee en begrijp je beter waarom mensen bepaalde keuzes maken.


Hm ja aan de andere kant is het ook wel eens lekker als je het visuele gedeelte niet in je hoofd hoeft te doen. Je kan iets over de natuur lezen maar dan moet je proberen te bedenken hoe het eruit ziet maar op televisie zie je echt hoe mooi het is. Dat kan een voordeel zijn, kan soms ook een beperking zijn, licht er ook wel aan in welke mate je een beelddenker bent. Maar het klopt, het is wat passief. Gamen vind ik dan wel een mooie tussenvariant, dan heb je beeld maar vaak ook tekst en samen vormt dat het verhaal.... en het is interactief. Je moet dingen doen, oplossen, ergens heen enzovoorts. Dat is een mooie interactieve mix van lezen en kijken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Erik1960 » 13 mar 2024 16:05

Ik verheug me op ‘Deuteronomium’ van Jonathan Sacks. Hoop dat het morgen op me ligt te wachten.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Erik1960 » 18 mar 2024 12:17

Afbeelding

En hij lag inderdaad op me te wachten.. :-)
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor hans0166 » 18 mar 2024 12:25

Erik1960 schreef:Afbeelding

En hij lag inderdaad op me te wachten.. :-)


(helaas) de laatste in deze serie

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Erik1960 » 18 mar 2024 12:33

hans0166 schreef:(helaas) de laatste in deze serie
Ja.. uitgeschreven :-(
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

handelingen2_21
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2015 16:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor handelingen2_21 » 18 mar 2024 20:29

- Gert-Jan Segers - Macht en Onmacht
- C.S. Lewis - Suprised by Joy

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4554
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 19 apr 2024 10:48

Ik dacht eigenlijk een beetje klaar te zijn met dit soort boeken (niet omdat ik ze niet interresant vind), maar ondanks mezelf ga ik er toch aan beginnen.
Na de potcast beluisterd te hebben (de onderwerpen van de boeken zijn heel verschillend trouwens) heb ik er weer helemaal zin in ..
'Morele ambitie' van Rutger Bregman. Een beetje de tegenhanger van ' De meeste mensen deugen'.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-on ... tefan-paas
'Datgene waarboven niets anders gedacht kan worden' van Emanuel Rutten.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-on ... tefan-paas
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten