Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 28 okt 2017 16:23

naamloos schreef:Ik was wel blij dat ik eerst boeken als die van Pim van Lommel had gelezen, anders had ik het ws aan de kant gelegd.

Dat is inderdaad een erg goede introductie. Zijn wetenschappelijke maar open benadering spreekt mij erg aan en daarna kan je die andere verhalen beter plaatsen.

Ik lees momenteel het tweede deel van de autobiografie van de Rus Konstantin Paustovski, die het mooiste kan schrijven van iedereen die ik in mijn leven gelezen heb. Zoals hij landschappen weergeeft, werkelijk prachtig, ook al gaat het om een koud grijs Russisch weer.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Prisma23 » 28 okt 2017 20:57

Afbeelding

De slag om het hart
Over secularisatie van verlangen

Auteur(s): Herman Paul

echte aanrader!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 19 nov 2017 12:08

"Atheistisch Manifest & De Onredelijkheid van Religie" van Herman Philipse.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elbert » 29 dec 2017 17:07

Afbeelding
"Allah of Jezus" van Nabeel Qureshi.
Ik ben een paar hoofdstukken onderweg en vind het tot nu toe een prachtig boek.
Het is geschreven door iemand die van overtuigd moslim overtuigd christen geworden is. Dat heeft hem heel veel gekost (m.n. de banden met zijn familie).
Op een persoonlijke, maar ook heel toegankelijke manier worden de verschillen tussen het christelijk geloof en de islam behandeld.

Nu ik wat verder zoek op internet over de auteur, lees ik dat hij dit jaar is overleden aan de gevolgen van maagkanker.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 29 dec 2017 21:38

Momenteel ben ik behoorlijk leesverslaafd. Boeken kunnen mij wat dat betreft echt grijpen.
Ik ben mij aan het verdiepen in de geschiedenis van de Verenigde Staten van Amerika. Dat blijkt een onderwerp te zijn wat mij zeker weet te grijpen! Het blijft maar boeien.

Het boek waarmee mijn huidige cyclus begon: Frans Verhagen, De Founding Fathers, de grondleggers van de Verenigde Staten.
Afbeelding
In papieren vorm heeft dit boek 368 bladzijden. Op de e-reader heb je daar amper een idee van. Je merkt alleen dat in het ene boek de progressie (in %) sneller is dan in het andere.
Inmiddels heb ik dit boek uit.

Als begeleidend boek erbij: Frans Verhagen, Van George Washington tot Barack Obama, Alle presidenten van Amerika.
Afbeelding
Als het in de andere boeken over bepaalde presidenten gaat, lees ik het hoofdstuk over de betreffende president nog een keer door.
208 bladzijden in papiervorm. Ik denk dat ik dit boek in een wat oudere versie - uit de tijd van George W. Bush nog regeerde - al heb. Ik kan het alleen niet zo meer vinden. Maakt niet uit, ik vond het ook wel handig om dit op mijn e-reader te hebben. Dan raak je het nooit kwijt, en het kost heel weinig. Aan € 2,- kun je geen buil vallen.

Inmiddels ben ik dus begonnen aan een volgend boek, na die over de founding fathers: Frans Verhagen, Lincoln, de grondlegger van het moderne Amerika.
Afbeelding
In papiervorm 384 bladzijden. Vergelijkbaar met dat boek over de founding fathers, maar de indeling is heel anders. Veel langere hoofdstukken, die weliswaar onderverdeeld zijn. Daardoor krijg ik bij bepaalde hoofdstukken meer het gevoel dat ik mij ongans moet lezen om door het betreffende hoofdstuk te komen. Ik probeer het maar gedoseerd aan te pakken.

En dan heb ik nog een boek op mijn e-reader staan waar ik nog niet aan begonnen ben, en wat logischerwijs volgt na het boek over Abraham Lincoln: Peter Cozzens, De aarde huilt, De strijd van de Indianen om West-Amerika 1866-1891.
Afbeelding
Na de Amerikaanse Burgeroorlog, die tijdens de regeerperiode van Abraham Lincoln woedde, kwam immers de weg vrij naar het westen.
Met 720 bladzijden (papieren versie) wel een forse pil! Dan zal dan wel even duren om daar door te komen.
Dit boek is ook in het Engels verkrijgbaar. (The earth is weeping)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor dalethvav » 24 jan 2018 08:15

Jezus de Verborgene van F de Graaff
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 27 jan 2018 12:18

Laatst heb ik twee boeken gelezen waarin het gereformeerde geloof wordt beschreven, dus wellicht hebben jullie daar ook interesse in. In 'Boven de straat hangt een witte lucht' van Anne Büdgen lees je de dagboeken van een christelijk tienermeisje:
https://lalageleest.wordpress.com/2018/01/21/boven-de-straat-hangt-een-witte-lucht-anne-budgen/
De andere is van Maarten van der Graaff. 'Wormen en engelen' is een literair debuut waarin de hoofdpersoon onderzoekt waarom mensen in zijn omgeving kerkelijk zijn, terwijl hij zelf niet meer gelovig is: https://lalageleest.wordpress.com/2018/01/24/wormen-en-engelen-maarten-van-der-graaff/

reformatorische
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 11:59

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor reformatorische » 27 jan 2018 15:12

Aan het lezen:

http://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/21386

Thema
Het is goed voor een man dat hij het juk in zijn jeugd draagt
Wat is dit juk waar hij het over heeft?
Waarom zou zo'n juk nu goed zijn, vooral in je jeugd?
Hoe draag je nu zo'n juk?
Klaagliederen 3 : 27

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elbert » 31 jan 2018 09:54

Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elburger » 04 feb 2018 18:12

Ik ben begonnen met de vierdelige boekenserie over het leven van Charles Hadddes Spurgeon.

De boeken heten: Het leven van Spurgeon.
Prima leesbaar en een hele mooie inkijk in het leven van Spurgeon vanaf z'n allerjongste levensjaren.
Ruim 800 blz leesplezier
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Chaya » 05 feb 2018 15:49

Afbeelding

Geweldig boek! Er staan zoveel weetjes in. Wat nu echt gezond is, wat marketingflauwekul is, de hypes (koemelkallergie, glutenvrij, suikervrij, biologisch, superfoods) Je hebt het niet in 1 avondje uit. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 07 feb 2018 17:41

elbert schreef:Afbeelding

Die heb ik ook in de boekenkast staan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2018 17:44

ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Yoshi » 02 mar 2018 20:13

Ben net aan Narnia - Het neefje van de tovenaar van C.S. Lewis begonnen nav een topic hier op Refoweb. Ik ben zeer benieuwd of het iets voor mij is.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor MoesTuin » 03 mar 2018 11:33

Yoshi schreef:Ben net aan Narnia - Het neefje van de tovenaar van C.S. Lewis begonnen nav een topic hier op Refoweb. Ik ben zeer benieuwd of het iets voor mij is.

Dat is dan wellicht onbedoelde reclame geweest.
8-[
Ben benieuwd naar je recensie :)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten