Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Yoshi

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Yoshi » 04 mar 2018 12:48

MoesTuin schreef:Dat is dan wellicht onbedoelde reclame geweest.
8-[
Ben benieuwd naar je recensie :)

Tot nu toe leest het makkelijk weg. Leuk is ook dat het eerste boek niet verfilmd is en ik er dus compleet onbekend mee ben.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor MoesTuin » 04 mar 2018 12:58

Dat is fijn.
Geen "vreemde" zaken tegen gekomen?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Geytenbeekje » 04 mar 2018 22:39

Ik ben 12 buitengewone vrouwen in de Bijbel aan het lezen, ik vroeg me af wat de Bijbel over de vrouw te zeggen had (verdieping)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 21 mar 2018 18:46

Afbeelding

Simon Sebag Montefiore, De Romanovs
In een discussie waarin ik even de spot met iets dreef had ik dit al genoemd, maar ik noem hem ook maar hier.
Een lijvig boek. Ieder hoofdstuk bestaat uit flink wat pagina's. Erg leerzaam om te lezen. Er worden wel veel namen in genoemd. Allerlei ministers bijvoorbeeld. En dat zijn er bij iedere tsaar weer anderen. Dus als je op internet gaat zoeken om een grafische impressie te krijgen van hun uiterlijk en eventueel iets meer te lezen, dan krijg je bij dit boek flink wat te doen! Het is natuurlijk ook nogal wat, wat er langskomt als het een tijdperk van driehonderd jaar bestrijkt!
Ik ben momenteel in het hoofdstuk over Alexander II.

Voor op de e-reader is dit boek wel erg goedkoop geworden! Slechts € 8,-! (Bij bol.com en kobo)
Dat terwijl ik er nog € 30,- voor betaald heb!

De papieren versie heb ik in een winkel ook eens in mijn handen gehad. Dan staan er illustraties in kleur in, die ik in mijn e-boek niet tegenkom.

Link naar de website van de uitgever: Nieuw Amsterdam
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Johan100 » 23 mar 2018 03:25

Abraham Hellenbroeks hoofdwerk is De Euangelische Jesaia waarin hij in 4 delen van ca. 1000 bladzijden een uitleg geeft van de gedeelten van het Bijbelboek Jesaja die volgens hem vooruitwijzen naar de tijd van het Nieuwe Testament. Bron.wiki.

Iemand deze serie delen weleens gelezen?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2018 14:33

Boekenlezer schreef:Een lijvig boek. Ieder hoofdstuk bestaat uit flink wat pagina's. Erg leerzaam om te lezen. Er worden wel veel namen in genoemd. Allerlei ministers bijvoorbeeld. En dat zijn er bij iedere tsaar weer anderen.


Zoals ook ik daar zei, ben ik in zijn boek over de Somme bezig. En ja, geschiedenisboeken zijn vaak een hele verzameling aan namen en titels. Of zoals in mijn boek, namen van battalions en compagnies die ik toch ook niet allemaal uit elkaar weet te houden. - Maakt dat 12de battalion in dit hoofdstuk nou deel uit van die of die divisie in het vorige hoofdstuk? Een deel is ook gewoon zaken selectief negeren. Zolang de rode draad/grote lijn maar duidelijk en interessant is, vind ik dat meestal niet zo'n probleem.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 30 mar 2018 12:08

Afbeelding

Edgar Andrews, Wie heeft God gemaakt?
Toen ik dit boek voor het eerst zag, sprak de titel mij eigenlijk helemaal niet zo aan. Ik wist wel dat de schrijver ongetwijfeld christen zou zijn, dus ik verdacht het boek niet van een slechte inhoud, maar vanwege de vreemde titel interesseerde dit boek mij op het eerste gezicht niet zo. Dat ik toch voor dit boek gekozen heb, komt door het vervolg hierop, wat mij nieuwsgierig maakte: Wat is de mens? Dat leek mij een interessant boek, maar Wie heeft God gemaakt? gaat eraan vooraf, en daarom ben ik maar begonnen om dat eerst te lezen.
Ik heb dat altijd een heel domme vraag gevonden, de titel van het boek. Iemand die zo'n vraag stelt, bewijst daarmee voor mij meteen al dat hij het per definitie niet over God kan hebben en niets van Hem begrijpt. De auteur stelt die vraag niet, het is een vraag die atheïsten stellen. Richard Dawkins wordt genoemd als zo iemand, en zijn gedachten over het al of niet bestaan van God komen in het eerste hoofdstuk aan de orde.
De term 'Godhypothese' klonk mij ook best wel vreemd in de oren. Een hypothese, dat is toch een niet zo zekere theorie, een gedachtenexperiment, zoiets? De auteur legt de term 'hypothese' uit vanuit de echte Griekse betekenis, en legt het uit als: een ondergrond, een basis. Het heeft bij hem geen wankele betekenis, maar juist een heel stevige: een stevige ondergrond, waarop je vervolgens je verdere gedachten bouwt. Dat stelt de term 'Godhypothese' al in een heel ander daglicht.
Dit boek is nogal luchtig en gemakkelijk leesbaar geschreven, dus er valt uitstekend door te komen.

Link naar de website van de uitgever: Uitgeverij Maatkamp
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 17 mei 2018 15:23

"Bij je volle verstand" een uitnodiging voor sceptici, van Tim Keller.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Veendam » 17 mei 2018 21:23

elbert schreef:Afbeelding
"Allah of Jezus" van Nabeel Qureshi.
Ik ben een paar hoofdstukken onderweg en vind het tot nu toe een prachtig boek.
Het is geschreven door iemand die van overtuigd moslim overtuigd christen geworden is. Dat heeft hem heel veel gekost (m.n. de banden met zijn familie).
Op een persoonlijke, maar ook heel toegankelijke manier worden de verschillen tussen het christelijk geloof en de islam behandeld.

Nu ik wat verder zoek op internet over de auteur, lees ik dat hij dit jaar is overleden aan de gevolgen van maagkanker.


Nabeel was veel op internet te zien.
Zijn ouders waren bij zijn uitvaart ook aanwezig vanuit de Gemeente waar Nabeel en vrouw en kinderen lid waren.
Echt een gemis voor Moslims die een goede gesprekspartner willen hebben over wie Jezus nu echt is.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2018 17:25

Jean-Louis Vullierme, De spiegel van het westen
Een boek over de bronnen waaruit het nazisme zijn gedachtegoed geput heeft. Erg interessant en leerzaam om te lezen.

Link naar de website van de uitgever: De Bezige Bij
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Katwijker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:31

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Katwijker » 05 jun 2018 17:30

Als je jong bent van Jonathan Edwards, het is tot nu toe een heel mooi en duidelijk boekje!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 18 jun 2018 21:47

Boekenlezer schreef:
Simon Sebag Montefiore, De Romanovs


Ik heb dit boek ondertussen ook gekocht, Engelstalig, dat wel, want de schrijver bevalt over het algemeen goed; het boek over de Somme is van zijn broer Hugh, zie ik net, en dat heb ik halverwege weggelegd want ik kon niet goed uit de voeten met al die divisies en andere militaire groepsnummers.

Ik had dat Somme boek ingeruild voor een biografie van Chopin, van Adam Zamoyski, die ik over het algemeen erg goed vind. Het boek was wel goed, en Chopin was uiteraard een genie, maar als je gewend bent over oorlogen te lezen, dan lijkt het toch alsof er in het leven van een individu niet zo heel erg veel gebeurt.

Voor vaderdag heb ik mezelf een stapel boeken cadeau gedaan, waaronder dus de Romanovs, maar ook een boek over de Chinees-Japanse oorlog in WO2, een geschiedenis van India, van dezelfde schrijver een boek over de Britse VOC, ik moet nog steeds een keer een goed boek over de nederlandse VOC vinden, een boek over de eerste opiumoorlog, en twee boeken over de Caribische suikerplantages en Sugar Barons, die laatste ben ik nu aan het lezen.

Hopelijk ben ik tegen de Kerst door deze stapel heen :-)

Het grappige aan de Sugar Barons is dat de schrijver veel primaire bronnen citeert, dagboeken en brieven en dergelijke, uit een periode waarin de Engelse spelling nog niet zo uniform was als tegenwoordig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2018 07:47

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Niagara » 22 jun 2018 08:46

De danseres zonder benen - Clara Asscher-Pinkhof
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Arco » 22 jun 2018 14:26

Afbeelding
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten