Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor sis » 09 aug 2012 19:01

Op vakantie heb ik de drie delen van the Hungergame gekocht. "the hungergames", "catching fire" en "mockingjay". Hebben jullie die boeken al gelezen? Ik kon ze niet wegleggen, vooral het eerste deel niet.
Wat vonden jullie van die boeken? Het gaat over kinderen die elkaar vermoorden, maar het is zo fantastisch goed geschreven...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 09 aug 2012 19:54

@sis: ik vond deel 1 ook het beste, maar heb ze alledrie gelezen. Ik zou het zelf nooit hebben uitgekozen, maar kreeg het eerste deel cadeau. Dat greep me dus wel aan.
Heb je de film ook gezien? Die is erg knap gemaakt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 09 aug 2012 20:52

The History of Debt - de geschiedenis van de (economische) schuld en wat de gevolgen zijn van het feit dat we zowat heel ons morele systeem uitdrukken in termen van economische schuld. Lijkt me ook met het zicht op schuld binnen het christendom erg interessant.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor sis » 10 aug 2012 10:35

Lalage schreef:
Heb je de film ook gezien? Die is erg knap gemaakt.


Die heb ik op de terugweg in het vliegtuig gekeken. Ik wilde eigenlijk niet, want het is natuurlijk veel gaver om hem in de bios te kijken dan op zo'n klein schermpje... maar ik kon het niet laten. En hij was zeker mooi! Vooral dat gedeelte van Rue heb ik zitten janken. En dat doe ik niet snel bij een film!

@Mortlach,
vind je dat echt interessant?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elbert » 21 aug 2012 11:38

elbert schreef:Daarna staat Batavia van Peter FitzSimons op het programma.
Ik heb het boek uit en moet zeggen dat het me aan het denken heeft gezet. De gruwelen die zich in de zomer van 1629 op een paar kleine eilandjes voor de kust van West-Australie hebben afgespeeld, zeggen ons iets over de menselijke natuur en doen me nadenken over hoe ikzelf in zo'n situatie zou handelen. Het is ook wel een boek dat je niet moet lezen als je een zwakke maag hebt.
Dit boek doet me ook denken aan een ander boek dat ik ooit heb gelezen: Lord of the Flies van William Golding, met dit verschil dat Lord of the Flies fictie is en wat hier beschreven staat ook echt gebeurd is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 21 aug 2012 17:46

Gisteren heb ik boek 1 van 1q84 uitgelezen, van Haruki Murakami. Het smaakt wel naar meer en dat moet ook als ik wil weten hoe het afloopt, want er zijn nog twee dikke delen.

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor pipgirl » 21 aug 2012 19:01

Ik heb net een boek uit van Esther Verhoef- Tegenlicht, geen thriller zoals ze normaal
schrijft maar dit keer een psychologische roman, maar zo goed geschreven!
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Johan81 » 22 aug 2012 20:42

Operatie Teheran vervolgd op de Twaalfde Imam van Joel Rosenberg
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
ACTAEONIS
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 aug 2012 17:52

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor ACTAEONIS » 26 aug 2012 17:57

ha ha de bijbel

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor schaapje » 26 aug 2012 18:27

"ACTAEONIS"ha ha de bijbel

Mooi! :D
En moeilijk? welke vertaling heb je ? waar ben je begonnen?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
ACTAEONIS
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 aug 2012 17:52

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor ACTAEONIS » 26 aug 2012 19:46

schaapje schreef:Mooi! :D
En moeilijk? welke vertaling heb je ? waar ben je begonnen?


Ik heb een antieke statenbijbel gekocht via een bevriende antiquair .
Ik ben gewoon begonnen bij Genesis en ga zo verder.
Had alleen niet verwacht dat er zoveel hoofdstukken waren :oops:

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor schaapje » 26 aug 2012 20:11

Ik heb een antieke statenbijbel gekocht via een bevriende antiquair .
Ik ben gewoon begonnen bij Genesis en ga zo verder.
Had alleen niet verwacht dat er zoveel hoofdstukken waren :oops:


Toen ik tigjaar geleden in de bijbel ging lezen, begon ik ook vooraan, ik heb het niet volgehouden en ben afgehaakt, ben toen begonnen in de evangelien, alle vier uitgelezen, daarna de brieven, dan kom in alles zoveel verwijzingen naar het OT tegen, dat ik later deze ook ben gaan lezen, ..... en ben nog aan het lezen en herlezen ...je blijft lezen.

Het wonderlijke is dat ik een geheugen heb als een zeef, maar er hebben zoveel dingen en teksten uit de bijbel zich vastgezet in mijn geheugen, dat er altijd wel wat naar boven komt in een bepaalde context of situatie.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

maaarten

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor maaarten » 26 aug 2012 21:11

ACTAEONIS schreef:Ik heb een antieke statenbijbel gekocht via een bevriende antiquair .
Ik ben gewoon begonnen bij Genesis en ga zo verder.
Had alleen niet verwacht dat er zoveel hoofdstukken waren :oops:


haha je hebt het jezelf niet makkelijk gemaakt, de Statenvertaling kan door het oude taalgebruik soms lastig te lezen zijn. Maar ja, dat archaïstische taalgebruik heeft ook wel weer wat, als je er van houdt. :mrgreen:

Vaak wordt mensen die net beginnen met de Bijbel aangeraden, zoals Schaapje dat al heeft gedaan, om bij het Nieuwe Testament te beginnen, en wel bij één van de Evangeliën, die de levensloop van de Heere Jezus beschrijven. Zelf ben ik ook toen ik net begon met Bijbel lezen bij Genesis begonnen, maar halverwege Leviticus ben ik toen afgehaakt. Iemand had me toen aangeraden om het Lukas Evangelie als eerste te lezen, omdat die van de Evangeliën dan ook weer het makkelijkst and handigst zou zijn om mee te beginnen, en dat kan ik denk ik wel beamen. Het leuke van Lukas is dat de auteur - Lukas dus, het boek ontleent de naam aan de auteur - niet alleen Lukas heeft geschreven, maar ook Handelingen. Bijgevolg kun je dus in het Lukas Evangelie lezen over het leven van de Heere Jezus, en in Handelingen over het ontstaan van de Kerk, en die twee boeken vormen samen dan een goed doorlopend geheel. Als je, zoals je aangegeven hebt, je meer wil verdiepen in het geloof, dan is het leven van Jezus en het ontstaan van de Kerk een goed begin denk ik.

Ach ja, het verschilt natuurlijk per lezer wat het handigst is, maar veel succes ermee! :)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor jaccootje85 » 26 aug 2012 21:23

@ Acta: Lukas beschrijft ook vrijwel alles tot in detail. Er wordt aangenomen dat Lukas arts was, vandaar dat de gelijkenissen uitgebreid beschreven worden, maar ook de rondwandelingen van de Heere Jezus op aarde. De herziene statenvertaling is misschien makkelijker te lezen, maar sommige dingen worden minder rakend verwoord... Dus de statenvertaling vind ik persoonlijk een goede keuze. Je moet alleen wel goed lezen wat je leest... :wink: Veel succes!

Zelf heb ik net Psalm 27 gelezen en ben in een boek van Hannah Alexander bezig. Ik kan alleen niet meer op de titel komen... ](*,) (Heb ook geen zin om naar boven te lopen om te kijken, hahaha!)
Szent az Úr

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Bertiel » 15 sep 2012 21:19

oompjes droom - dostrojevski
Vanitas vanitatum et omnia vanitas


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten