Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2014 11:45

StillAwake schreef:Het is een wonder dat ik levend uit deze auto gehaald ben, dus in die zin gaat het enorm goed met me.
Wel slaap ik nog erg slecht, heb nog veel pijn en kan één been niet of nauwelijks gebruiken...
Maar ook dat schijnt weer goed te komen.

Gelukkig maar dat alles weer goedkomt. :)
StillAwake schreef:Ik heb dezelfde gitaar gehad, maar heb hem ooit ingeruild voor de dubbelhals versie van de SG (twaalfsnarige hals en zessnarige hals).
Heerlijke gitaar, speelt in mijn optiek beter dan de veelgeprezen Les Paul...

De gitaar speelt heel licht en aangezien ik het geleerd heb op een akoestische is het voor mij tevens een stuk gemakkelijker spelen.

Een Les Paul heb ik nog nooit in mijn handen gehad, maar goed om te horen dat ik een gitaar in huis heb die nog beter speelt. Voor de A-merken ga ik meestal toch niet vanwege de hoge prijs die je betaalt voor met name de merknaam.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2014 11:50

mohamed schreef:Een Les Paul heb ik nog nooit in mijn handen gehad, maar goed om te horen dat ik een gitaar in huis heb die nog beter speelt. Voor de A-merken ga ik meestal toch niet vanwege de hoge prijs die je betaalt voor met name de merknaam.

Een Les Paul speelt vooral zwaarder (een iets hogere actie, en heeft in ruil daarvoor meer sustain).
Wel is in mijn optiek het geluid van de Les Paul onovertroffen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2014 11:59

Ik speel nog het liefst akoestisch, het enige nadeel ervan vind ik de grote klankkasten die wat in de weg zitten. Zou dat bij een zigeunergitaar beter geregeld zijn? Misschien moeten we maar een gitaartopic openen! :)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2014 12:02

mohamed schreef:Ik speel nog het liefst akoestisch, het enige nadeel ervan vind ik de grote klankkasten die wat in de weg zitten. Zou dat bij een zigeunergitaar beter geregeld zijn? Misschien moeten we maar een gitaartopic openen! :)

In dat geval kun je eens naar een Ovation kijken. Deze heeft een bolle kast.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2014 12:11

Dat is een hele mooie gitaar, maar veel te duur voor mij. Dat is ook waarom ik maar bij mijn tweedehands Cort blijf. De beste low budget westerngitaar die er te krijgen is m.i.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2014 12:14

mohamed schreef:Dat is een hele mooie gitaar, maar veel te duur voor mij. Dat is ook waarom ik maar bij mijn tweedehands Cort blijf. De beste low budget westerngitaar die er te krijgen is m.i.

Tja, ik kan niet in jouw portemonnee kijken... ;-) :oops:
Overigens moet ikzelf na de onverwachte aanschaf van een auto ook even op de kleintjes letten... :(
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2014 12:21

Wel, je mag gerust in mijn portemonnee kijken hoor maar er valt weinig te zien. ;)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2014 13:05

mohamed schreef:Wel, je mag gerust in mijn portemonnee kijken hoor maar er valt weinig te zien. ;)

Klinkt een beetje te bekend...
We zijn in het bezit van twee woningen, en sindsdien heb ik het idee dat er steeds vaker maand over is aan het eind van het geld.

En dan is de "verplichte" aanschaf van een nieuwe auto ineens géén feestje... (hoewel het karretje meer dan geweldig rijdt...)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jan 2014 15:07

Spons schreef:Nieuwe baan !

Я тоже! :D
(Dat is Russisch voor: ik ook!)

Verder nog een boek wat ik niet kon laten liggen bij het rondkijken in een winkel:
Rimmer Mulder, Seks in de kerk, Hoe Nederland zijn kuisheid verloor
Moet je eens kijken op pagina 166 en daarna van dat boek. Daar wordt Refoweb (sic!) genoemd! :wink:

Je vraagt je wellicht af: vanwaar die nieuwsgierigheid, dat je dat boek niet kon lagen liggen? Het heeft te maken met het onderwerp: de secularisatie van Nederland. Het gebied van de seksualiteit is daar een aspect van. Vandaar mijn interesse. Het gaat me dus niet om seks op zichzelf.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor mw » 25 feb 2014 21:48

Een visum, een onterecht parkeerboete en een Sanquinpelikaantje!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jvslooten

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor Jvslooten » 26 feb 2014 08:28

mw schreef:Een visum, een onterecht parkeerboete en een Sanquinpelikaantje!
Bij hoeveel donaties krijg je zo'n pelikaantje? (:)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor mw » 27 feb 2014 00:27

5 maar :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jvslooten

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor Jvslooten » 27 feb 2014 00:47

mw schreef:5 maar :mrgreen:
Mooi. Dan krijg ik er de volgende keer ook eentje 8)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor Rozijn » 26 apr 2014 13:11

Even naar de rommelmarkt geweest. Opbrengst onder andere: skelter, wereldbol, boeken van de kameleon, puzzel enz.

En op de terugweg een fikse schade aan de auto :(
( Ik liep met de oudste naar huis, de skelter paste niet in de auto. Na een poosje belt mijn vrouw, kun je zsm komen, er is er een tegen mij aangereden. Dus gauw de skelter thuisgebracht en in mijn eigen autootje gesprongen. Vrouw en kinderen en tegenpartij mankeren niks, gelukkig. Andere auto is geborgen, die van ons rijdt nog wel, maar de rechterachterkant is fiks gebocheld... )

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Je laatste aanwinst(-en) [deel 12]

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2014 13:27

Rozijn schreef:Even naar de rommelmarkt geweest. Opbrengst onder andere: skelter, wereldbol, boeken van de kameleon, puzzel enz.

En op de terugweg een fikse schade aan de auto :(
( Ik liep met de oudste naar huis, de skelter paste niet in de auto. Na een poosje belt mijn vrouw, kun je zsm komen, er is er een tegen mij aangereden. Dus gauw de skelter thuisgebracht en in mijn eigen autootje gesprongen. Vrouw en kinderen en tegenpartij mankeren niks, gelukkig. Andere auto is geborgen, die van ons rijdt nog wel, maar de rechterachterkant is fiks gebocheld... )

Hey, wat een akelige toestand op zo'n zonnige feestelijke dag. :?
Maar fijn dat er niemand gewond geraakt is!
Wij hebben wat spellen, puzzels, games, boeken e.d. naar de vrijmarkt voor het goede doel gebracht, manlief en ik beiden een megagrote plastic zak vol, we konden niet zo dichtbij parkeren en dan is het net of zo'n zak steeds zwaarder wordt.
Toen ik de zak eindelijk neer kon zetten, trilden mn bovenarmspieren ervan.
Mensen van het kraampje waren er erg blij mee, zoals elk jaar en wij mochten gratis nieuwe puzzels en boeken uitzoeken. Maar dat paste in 1 plastic tas gelukkig.
Helaas waren er niet veel oude boeken, dat wordt elk jaar minder volgens deze verkopers en dit jaar was er helemaal weinig aanbod geweest.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten