Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 20 jul 2016 21:09

pindas83 schreef:Mooi om daar te fietsen Elbert, veel plezier nog daar!
Dank je. De afgelopen dagen heb ik alleen nog een rustig ritje van 18km gedaan, waarmee de jaarstand op 1785 km komt. Het is hier elke dag ruim boven de 30 graden, wat niet uitnodigt tot het maken van lange fietstochten, maar eerder om het zwembad in te duiken. 8)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 23 jul 2016 12:37

Vandaag een bijna Hollandse fietstocht in noord-Italië: 61 km over een fietspad langs een rivier bij lichte (mot) regen en 25 graden. Wel lekker na de hitte van de afgelopen week.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jul 2016 19:56

121,6 km.
Toch wel een stevige inspanning, moet ik zeggen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 26 jul 2016 21:40

Vanavond 55km/ 30,8gem. met voor het eerst een Garmin Edge 520 fietscomputer erop, die ik nog even snel moest 'monteren' :D
Tijdens het fietsen de functies doorgelopen, eerst kreeg ik de cadans- en hartslagmeting niet in beeld na herhaaldelijk deze opnieuw aan te melden op het apparaat. Ik kwam er pas 25km later achter dat je de onzin weergave in het hoofdscherm kon vervangen voor de, op dat moment, wel relevante gegevens.
Verder heb ik mezelf ook verwend met een nieuw stuurlint (lizard skin) dit na herhaaldelijk te zijn beschimpt door mede weggebruikers vanwege het armzalige stukje 'touw' wat er nog nauwelijks omheen zate.
Tevens 2 bidonhouders (Elite custom) aangeschaft. Als je dan toch.... dan maar gelijk goed. Nu nog Carbon wielen repareren en we zijn weer klaar voorlopig, hoop ik althans!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 01 aug 2016 21:31

Vanavond 61 km over de vertrouwde Veluwe. Jaarstand 1907 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 02 aug 2016 19:19

Gisteren 123km. De nieuwe metert doet t goed :D . Hij geeft ook aan hoelang er herstelt dient te worden na een rit. Gisteren zou dit 24uur moeten zijn. Dus, hoewel ik van plan was vandaag weer op de exacte tijd als gisteren en weer 123km te fietsen kon dit niet omdat ik niet snel genoeg hersteld (niet hervormd) ben.

Eigenlijk was het de regen die me anders deed beslissen 8-[ . Goed, morgen nog een kans want het betreft een 3-daagse. Klassement is natuurlijk om zeep, gezien de 22e plaats gisteren en geen uitslag vandaag maar het is een mooie training mits het weer meewerkt.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 02 aug 2016 20:36

pindas83 schreef:Gisteren 123km. De nieuwe metert doet t goed :D . Hij geeft ook aan hoelang er hersteld dient te worden na een rit. Gisteren zou dit 24uur moeten zijn. Dus, hoewel ik van plan was vandaag weer op de exacte tijd als gisteren en weer 123km te fietsen kon dit niet omdat ik niet snel genoeg hersteld (niet hervormd) ben.

Hoelang je moet herstellen, zal van je conditie afhangen. Hoe kan je fietscomputer dat nou weten?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 04 aug 2016 20:56

Boekenlezer schreef:Hoelang je moet herstellen, zal van je conditie afhangen. Hoe kan je fietscomputer dat nou weten?


Dank voor de taalkundige verbetering Boekenlezer!
Je hebt gelijk maar Ik denk dat de computer dit o.b.v. gemiddelde hartslagfrequentie berekend.
Nu is dat dan nog altijd een benadering want ik heb mijn maximale hartslag, omslagpunt etc. niet in het apparaat ingevoerd aangezien ik nooit bij een sportarts ben geweest die dat kan meten.
Ik hecht ook geen waarde aan die functie maar t.o.v. mijn oude Polar meter heeft deze wel degelijk meer interessante functies.

Gisteren weer 123km en vandaag 37,5 om even rustig los te rijden. Morgen niks doen en zaterdag weer een klein wedstrijdje. Ben benieuwd hoe de benen zijn.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 06 aug 2016 16:59

110km alles bij elkaar.
Het wedstrijdje was niet onaardig. Met om de haverklap demarrages was het goed opletten om mee te zitten. Een rondje of 6 voor eind lukte dat en we hadden met 12 man een hele sterke groep.
Dan zijn er altijd bij die proberen te profiteren zonder mee te werken met het kop over kop rijden, lekker is dat. [-X
We bleven wel vooruit want degenen die wél wilden rijden, reden hard door.
Laatste rondje werd een pittige versnelling geplaatst welke met veel moeite onschadelijk werd gemaakt, het beste was er bij mij toen echt af. Later, ongeveer 600meter, weer een versnelling, waar ik nog net kon aanpikken. Uiteindelijk sprinten, wat niet voor mij is weggelegd maar de benen waren sowieso leeg dus 'slechts' 10e klassering. Positief punt is dat ik wel alert gereden heb, en goed kon handhaven voorin. Misschien volgende keer wat meer sparen om iets meer over te houden in de finale.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 06 aug 2016 20:21

Na enkele matige maanden heb ik er gisteren maar weer eens een klap op gegeven! :)nico 200 km schoon aan de haak. Veel wind mee dus ik heb het overleefd ;-)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 09 aug 2016 13:51

Gisteren 66 km. Jaarstand 1973 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 09 aug 2016 18:53

Net 50km. Het klinkt eigenlijk stom (en zelfingenomen #-o ) maar ik ging harder dan ik eigenlijk wilde. Misschien hebben jullie dat ook wel eens dat je denkt: laat ik eens op normaal tempo een fijn stukje fietsen zonder dat m'n tong op het stuur hangt en na afloop een complete pot vaseline nodig hebt om je achterste in te vetten omdat de vellen eraan hangen (ik kan het niet netter zeggen).

Nu komt dat natuurlijk omdat ik eerst voor de wind reed en daardoor ook een straf tempo, dat is opzich prima. Vervolgens bij een verkeerslicht ging er een jongen achter me aanrijden, en omdat de weg daar licht omlaag gaat hadden we een aardig gangetje (43-44 km/h). Toen de weg weer afvlakte nam deze knaap over zonder hierbij tempo te verliezen. Dus zo reden wij enkele km' s kop over kop totdat hij rechtsaf sloeg en ik niet.
En ja dan ben je toch bezig dus ga je maar door, weliswaar niet op dat tempo maar qua inspanning toch wel pittig.
Volgende keer weer proberen weer normaal te doen

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 11 aug 2016 21:01

Gisteren 52km en wel normaal gereden. Het ging lekker en gezien het weer vandaag ben ik blij dat ik gisteren al ben geweest.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 15 aug 2016 22:09

Vandaag 66 km. Jaarstand 2039 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 18 aug 2016 21:30

Omdat het zulk mooi weer was vanavond nog even 41 km afgelegd. Jaarstand 2080 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten