Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

gml
Luitenant
Luitenant
Berichten: 532
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:11

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor gml » 11 mei 2013 21:45

arjanhkc schreef:Vanuit Boven-Hardinxveld? Ik woon daar niet ver vandaan.

Ja, naar de molens van Kinderdijk en terug.


oke, mooi sportief. Dan heb je niet via Giessenburg gefietst, neem ik aan?

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 11 mei 2013 21:55

Het zal 53 km geweest zijn.
En dat ondanks de regen... Nee, niet doorweekt geraakt. 'k Had een regenpak bij me.

Vanmorgen helaas vergeten de teller op 0 te zetten. Toen ik de eerste rit van (heel ietsje minder dan) 9 km erop had zitten, zag ik 19 km (plus wat decimalen erachter) op mijn teller staan. Aan het einde van de dag stond 'ie op 63 km.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mei 2013 19:22

Met 48,9 km heb ik mijn nieuwe racefiets net ingereden.

Dat was wel even wennen, zeg! Vooral in het begin. Eerst voelde ik de achterkant van mijn linkerbeen nogal nadrukkelijk. Na zo'n 43 km gaf mijn rechterkuit een signaal af van: het is me wel even genoeg zo. Maar sowieso die hele fiets was erg wennen voor mij.

Kon ik nou maar even een plaatje laten zien, maar van mijn Webshots-account snap ik geen ene bal meer sinds ze dat helemaal overhoop hebben gegooid. Ik kan mijn eigen foto's zelfs niet eens meer terug vinden! En als ik een Flickr-account aan probeer te maken gaat het er evenmin erg begrijpelijk aan toe. Ja, even een venster waarin je een Google-account kan maken. Klik ik erop, gebeurt er niks!

Nou vooruit, toch gelukt. 'k Heb gewoon gespiekt bij een ander die een foto plaatste, en bij de site die ik daar zag staan wat geprobeerd.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 20 mei 2013 18:29

@Boekenlezer: mooie velo!
Eergisteren 64 km gefietst.
Jaarstand 754 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 21 mei 2013 10:13

Ja, ja, mooi karretje!

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor BJ » 21 mei 2013 18:33

Gisteren weer wat meer tijd gehad, 84 km gereden. Heerlijk fietsweer eigenlijk. Droog, niet te koud, weinig wind.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mei 2013 17:59

Bedankt voor de complimeten voor de fiets.
Helaas heb ik last van hetzelfde, als waar Bradley Wiggins onlangs last van had. ('t Is blijkbaar zwaar besmettelijk!) Daardoor blijft de nieuwe racefiets nu even staan, en blijft het even bij de eerste verkennende rit van afgelopen zaterdag.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

gml
Luitenant
Luitenant
Berichten: 532
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:11

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor gml » 25 mei 2013 09:22

15 km

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 28 mei 2013 19:27

Ik heb net even een kort en snel ritje gemaakt.

Afstand: 17,9 km
Tijd: 00:34:24
Gemiddelde snelheid: 31,2 km/u
Hoogst bereikte snelheid: 47,3 km/u

Jammer van die verkeerslichten! Net voor de laatste verkeerslichten had ik even het gemiddelde op het display, en dat stond toen op 31,5 km/u. Een stop kost helaas altijd wat van je gemiddelde, ook al telt de computer niet zolang je stilstaat. Maar bij het afremmen en het op gang komen ga je toch even langzamer.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 29 mei 2013 06:48

Gisteren 66 km
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 30 mei 2013 19:21

Vandaag 43 km.
Jaarstand 863 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 03 jun 2013 14:07

Afstand: 76,5 km
Tijd: 2:43:14
Gemiddelde snelheid: 28,1 km/u
Hoogst bereikte snelheid: 45,1 km/u

Echt een lekkere rit vond ik het eigenlijk niet, vandaag. Vooral in het begin voelde ik me bijzonder slecht in vorm. Misschien ook wel geen wonder na het luie weekend van uitpuffen en zowat de deur niet uit willen komen. En dan heb je ook nog die wind erbij, die nogal regelmatig flink hard tegenwerkt. En als 'ie dat doet, dan is het een echte 'speed killer'!
Nee, ik kan mij genoeg betere ritten herinneren. Ik verwacht ook veel meer dan dit in de toekomst. Want een gemiddelde van 30 km/u is toch wel zo'n beetje het minimum wat er gereden moet worden. De gereden afstand vind ik dan nog wel weer aardig.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

date2shine

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor date2shine » 04 jun 2013 07:51

Heb ik ook een tijdje gedaan naar mijn werk.
Ik moet zeggen dat het een hoop kosten scheeld voor de sport school :P

arjanhkc
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 apr 2008 18:53
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor arjanhkc » 04 jun 2013 08:39

Gisterenavond 38,5 km.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2013 16:22

Afstand: 35,5 km
Tijd: 1:09:47
Gemiddelde snelheid: 30,6 km/u
Hoogst bereikte snelheid: 52,2 km/u

Dat ging stukken beter. Het begon met wind mee, dus om te beginnen kon ik lekker flink doorrijden. Dat eerste stuk werd gemarkeerd door een verkeerslicht. Bij dat verkeerslicht stond mijn gemiddelde op 32,3 km/u. Da's 3 km/u harder dan het hoogste gemiddelde van gisteren.
Daarna volgde een beklimming van ongeveer 1 km. Vooral bovenaan is de snelheid dan niet zo hoog meer. Maar daarna ging het wel weer redelijk. Maar met wind tegen was het wel bikkelhard werken om de snelheid op minimaal 30 km/u te houden! (Want je moet er toch niet aan dènken dat je gemiddelde snelheid onder de 30 km/u zakt!) De handen op de lage stuurdelen helpt dan wel voor de stroomlijn en daarmee de snelheid. In tegenstelling tot gisteren ging dat wel, geen buik die in de weg zat o.i.d.
Toen ik thuis was, bleek het gemiddelde helaas toch onder de 31 km/u uitgekomen te zijn. Dat was een tegenvallertje voor me.

Ik heb vandaag trouwens in nieuwe kleding gereden, die ik nog maar net heb. Die kleding mag je dragen als je een Koga Kimera hebt. Al vrees ik dat de verkoper geen nee zal zeggen als je geen Koga Kimera hebt. :mrgreen: Zie hier.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten